Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Comisia Europeană anunță: Corecții financiare definitive pe cinci programe operaționale. Vezi cum afectează lucrările din Alba Iulia


Publicat

României îi vor fi aplicate corecții financiare definitive pentru cinci programe operaționale. Acesta este anunțul făcut luni de Ministrul Afacerilor Europene. Comisia Europeană va reduce, prin corecţii financiare, din fondurile puse la dispoziţia României pentru programele legate de sectorul regional, mediu, transport şi competitivitate, din cauza unor nereguli identificate în zona achiziţiilor publice.

Potrivit comunicatului MAEur transmis Mediafax, urmează ca „în curând” să înceapă procesul de conciliere între Comisia Europeană (CE) şi partea română cu privire la corecţiile financiare definitive care vor fi aplicate sumelor decontate de la 1 ianuarie 2007 până în octombrie 2011, în cadrul celor patru programe pentru care s-au întrerupt plăţile la începutul lunii iulie de către Comisia Europeană – Programul Operaţional Sectorial Transport (POS-T), Programul Operaţional Regional (POR), Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE) şi Programului Operaţional Sectorial Mediu (POS Mediu).

De asemenea, pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), s-a propus de către CE o corecţie definitivă de 25% pentru sumele rambursate de la bugetul Uniunii Europene către bugetul naţional, evidenţiază comunicatul menţionat.

„În urma analizei, Comisia Europeană a găsit o serie de neregularităţi de sistem legate de zona achiziţiilor publice şi va aplica anumite corecţii financiare. Aceste corecţii, care pot reprezenta câteva procente din fondurile alocate, vor fi negociate cu partea română pentru fiecare program în parte”, au afirmat sursele citate de Mediafax.

Potrivit comunicatului MAEur transmis luni, corecţiile ar urma să fie impuse „din cauza prolemelor majore identificate în efectuarea achiziţiilor publice” în perioada menţionată, 1 ianuarie 2007 – octombrie 2011.

MAEur aminteşte că în decembrie 2011 Comisia Europeană a fost de acord să deblocheze procesul de rambursare a cheltuielilor pentru toate programele finanţate din fonduri structurale şi de coeziune, care fuseseră întrerupte în iulie 2011, iar reluarea s-a făcut cu condiţia aplicării unor corecţii financiare preventive, precum şi a îndeplinirii unor măsuri de îmbunătăţire a sistemului de gestionare a fondurilor. De asemenea, s-a stabilit ca, după primul semestru al anului 2012, Comisia Europeană să efectueze misiuni de un audit pentru a constata dacă deficienţele au fost remediate.

„Aceste misiuni s-au desfăşurat în cursul lunii iulie 2012. În funcţie de rezultatul auditului, Comisia va decide continuarea rambursărilor sau întreruperea/suspendarea plăţilor„, se evidenţiază în comunicatul MAEur.

Pe de altă parte, legat de POSDRU, Comisia Europeană a efectuat un audit vizând intervalul 1 ianuarie 2007 – aprilie 2012, pe baza căruia consideră că sistemul de management şi control a funcţionat necorespunzător. „Din acest motiv, s-a declanşat procedura de pre-suspendare a programului şi s-a propus o corecţie definitivă de 25% pentru sumele rambursate de la bugetul Uniunii Europene către bugetul naţional. Executivul întreprinde la ora actuală acţiuni importante pentru implementarea măsurilor necesare pentru a corecta disfuncţionalităţile şi a asigura funcţionarea optimă a sistemului”, precizează comunicatul MAEur.

Totodată, Ministerul Afacerilor Europene menţionează că „Guvernul României are ca prioritate creşterea ratei de absorbţie a fondurilor structurale şi de coeziune şi, în acest scop, a luat măsuri vizând perfecţionarea cadrului legislativ, creşterea capacităţii administrative şi îmbunătăţirea procesului de achiziţii publice (inclusiv prin identificarea şi combaterea cazurilor de conflicte de interese şi incompatibilităţi)”.

„Aceste demersuri susţinute au ca scop inclusiv evitarea suspendării procesului de rambursare a plăţlor de la Comisia Europeană sau, dacă este lucru nu este posibil, limitarea la maximum a duratei suspendărilor”, se precizează în comunicatul MAEur.

Potrivit datelor statistice oficiale ale MAEur, la data de 31 august rata de absorbţie pentru cele şapte programe operaţionale era la nivelul de 9,69%, însemnând fonduri rambursate de 1,861 miliarde de euro, dintr-un total de 19 miliarde de euro pus la dispoziţie României în exerciţiul bugetar european 2007-2014.

Finanțări de sute de mii de euro pentru lucrările din Cetatea Alba Carolina au fost oprite. Vor fi plătite din buzunarele albaiulienilor

Corecțiile financiare impuse de UE afectează și proiectele din Alba Iulia. Primarul Mircea Hava a declarat, pentru Alba24.ro, că, în cazul proiectelor  mari, cum este cazul restaurării Cetăţii Alba Carolina – partea de vest, lucrare aflată în derulare, corecţiile financiare dispuse se ridică la sute de mii de euro.

Primarul Mircea Hava susţine că proiectele verificate nu sunt afectate de aceste corecţii financiare, în sensul în care acestea nu vor fi întârziate, doar că administraţia locală va trebui să plătească aceste sume, dacă nu va câştiga procesele intentate în instanţă în acest sens.

„Sunt corecţii date pe ideea <aşa vreau eu> (cu referire la cei care fac verificările – n.r.). Suntem în judecată. Dacă cineva crede că este o neregulă faptul că ai cerut ca firma care a venit la licitaţia pentru Cetate trebuie să aibă lucrări similare, să ştie ce face, dacă ai cerut ca subcontractorul să nu aibă datorii la stat, dacă astea înseamnă nereguli, atunci eu mă închin, fac şi eu o firmă cu o lopată, cu dumneavoastră şi punem preţul cel mai mic şi vom câştiga.

Nu poţi să favorizezi în procesul de licitaţie pe nimeni, este liberă, stă anunţată zeci de zile pe SEAP. Oricine poate contesta caietul se sarcini. Au fost contestaţii, s-au verificat, s-au corectat, dacă au fost astfel de intenţii. Odată licitaţia adjudecată, ne interesează ca lucrarea să fie executată aşa cum trebuie, pentru asta trebuie să ai nişte garanţii. Nu cred că unul care creşte găini poate lua o licitaţie pentru autostradă. La noi, cei care verifică, aşa vor să verifice. Aşa mi s-a spus <asta e părerea mea>.

Nu sunt afectate, nu sunt întârziate aceste proiecte. Firma respectivă nu are vreo problemă, trebuie să primească acei <zece lei>. Problema este a noastră, cu bugetul. Nu mai luăm banii de la Europa. Noi sau Guvernul (dacă noi câştigăm în instanţă) va trebui să plătim. Guvernul poate să spună – am foarte multe proiecte în ţară (toate proiectele sunt afectate) şi o să-i dau cam în cinci ani de zile. Timp în care tu, ca administraţie financiară poţi ajunge chiar la faliment. Pentru nişte lucruri care sunt cu totul foarte departe de realitate”, susţine Mircea Hava.

Primarul a spus că nu poate să creadă că aceste verificări şi corecţii financiare pentru proiectele derulate de municipiul Alba Iulia reprezintă o răzbunare politică.

Nu pot să cred că e o răzbunare politică, ar fi foarte grav. Este anormal să pui o corecţie financiară pentru că de 400 de ori ai folosit cuvântul la plural şi o dată la singular. Şi asta denaturează licitaţia … le spune greşeli neintenţionate, nu am mai întâlnit aşa ceva. Poţi greşi neintenţionat, dar nu aici. Nu pot să cred că e o răzbunare politică. Dar, când vezi cum merg lucrurile… Am avut 5% (corecţii) pe un proiect şi, pentru că am răspuns peste 2 săptămâni, am primit 25%.

 

Avem corecţii pe toate proiectele. Peste tot se verifică, peste tot avem corecţii. Avem verificări, la proiecte mari, pe Cetate – partea de vest, unde se lucrează acum -, în rest sunt corecţii mici. Da, este vorba de corecţii de sute de mii de euro, bani pe care, dacă pierdem în instanţă, îi vom plăti”, a mai spus Hava.

 

 

Nu pot să cred că e o răzbunare politică, ar fi foarte grav. Este anormal să pui o corecţie financiară pentru că de 400 de ori ai folosit cuvântul la plural şi o dată la singular. Şi asta denaturează licitaţia .. le spune greşeli neintenţionate, nu am mai întâlnit aşa ceva. Poţi greşi neintenţionat, dar nu aici. Lucrurile astea sunt inventate Este o ordonanţă de urgenţă, din 2011, vă dau un exemplu, pentru cum să se lucreze în 2007. Tehnicienii din primărie nu mai pricep nimic. Vom prezenta totul matematic, aşa cum este.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

VIDEO: Ce așteptări au unii locuitori din Alba Iulia de la viitorul primar: Parcuri, parcări, investiții în sport și implicare

Publicat

sediu primarie drona

A rămas mai puțin de o săptămână până la ziua în care cetățenii din Alba Iulia vor decide prin vot cine va fi viitorul primar al orașului.

Promisiuni sunt multe și din toate părțile: de la asfaltarea drumurilor, amenajarea de parcări, construirea de creșe, parcuri, spații verzi și până la introducerea de tramvaie pe străzile din oraș. 

Însă, pe lângă ce promit politicienii pentru a-și atrage electoratul de partea lor, am vrut să aflăm ce vor și ce așteptări au cetățenii din Alba Iulia de la viitorul primar al orașului.

Repoterii alba24.ro au mers în câteva locații din oraș pentru a afla părerea cetățenilor. Deși mulți nu au vrut să vorbească în fața camerei de luat vederi, aceștia au transmis ce așteptări au de la viitorul primar.

CITEȘTE ȘI: Promisiunile celor 10 candidați care vânează fotoliul de primar la Alba Iulia. Exerciții de imaginație sau proiecte serioase?

În funcție de vârstă și de ocupație, localnicii din Alba Iulia au așteptări diferite de la viitorul primar, oricare va fi el.

Părinții, dar și bunicii își doresc mai multe parcuri de joacă, spații verzi și gradinițe.

De asemenea mai sunt și vârstnici care au prins regimul comunist și partidele care în ultimii 30 de ani au venit pe rând la putere. Pentru aceștia toți sunt la fel: ”doar pentru ei, și deloc pentru noi”.

Nostalgicii își aduc aminte de ce a fost odată echipa de fotbal a orașului care juca în prima ligă, iar acum se zbate în ligile inferioare. O mare parte din cei întrebați au răspuns că își doresc mai multe investiții în sport, iar echipa de pe stadionul ”Cetate” să renască.

Nici comparațiile cu orașele din alte țări nu au lipsit. O doamnă care în ultimii 20 de ani a locuit în străinătate și acum s-a întors în Alba Iulia a ”taxat” modul în care administrația se ocupă de curățenia orașului, dar și că nu sunt amabili cetățenii, unul cu altul.

Un reportaj realizat de Cristian Panu și Raul Baciu

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Șoferi cu dosare penale în Alba, după ce au pus în pericol siguranța circulației. Care a fost cea mai mare alcoolemie la volan

Publicat

Patru șoferi s-au ales cu dosare penale, în weekend, după ce au condus sub influența alcoolului, pe drumuri din Alba. Unul dintre ei avea alcoolemie de 1.22.

Potrivit IPJ Alba, vineri, în jurul orei 16.00, polițiștii Biroului Drumuri Naționale și Europene din cadrul Serviciului Rutier Alba l-au depistat pe un bărbat de 58 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism, pe raza municipiului, fiind sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 1,22 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Sâmbătă, în jurul orei 03.30, polițiștii Biroului de Ordine Publică din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia l-au depistat pe un bărbat de 39 de ani, din Alba Iulia, în timp ce conducea un autoturism, pe Bulevardul Republicii din Alba Iulia, fiind sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,63 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Duminică, în jurul orei 1.00, polițiștii Biroului Drumuri Naționale si Europene din cadrul Serviciului Rutier Alba l-au depistat pe un bărbat de 34 de ani, din comuna Ibănești, județul Vaslui, în timp ce conducea un autoturism, raza municipiului Alba Iulia, fiind sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,70 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Duminică, în jurul orei 19.30, polițiștii rutieri din Abrud l-au depistat pe un bărbat de 42 de ani, din comuna Roșia Montană, județul Alba, în timp ce conducea un autoturism, pe DN 74A, fiind sub influența băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,51 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Față de aceștia, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

A condus o motocicletă, fără să aibă permis. Dosar penal pentru un tânăr de 17 ani din Sebeș

Publicat

motocicleta

Un tânăr în vârstă de 17 ani din Sebeș este cercetat penal după ce a fost prins în trafic, pe o motocicletă, fără a deține permis. În plus, motocicleta nu era înmatriculată.

Potrivit IPJ Alba, vineri, în jurul orei 12.30, polițiștii Secției 7 de Poliție Rurală Sebeș l-au depistat pe un tânăr de 17 ani, din Sebeș, în timp ce conducea o motocicletă neînmatriculată, pe raza comunei Doștat și fără să dețină permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

Față de motociclist, cercetările sunt continuate pentru săvârșirea infracțiunilor de conducere fără permis și punerea în circulație sau conducerea unui vehicul neînmatriculat.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

BECJ a respins plângerea USR cu privire la panourile electorale din Sebeș, asociate lui Dorin Nistor. Motivația

Publicat

Biroul Electoral de Circumscripţie Judeţeană nr. 1 Alba, întrunit în şedinţă la data 20.09.2020, a respins plângerea Uniunii Salvaţi România (USR) privind încălcarea regulilor de desfăşurare a campaniei electorale de către Partidul Naţional Liberal – filiala Sebeş, de către candidatul la funcţia de Primar al Municipiului Sebeş, Dorin Nistor şi de către UAT Municipiul Sebeş prin Primar,.

Reclamația făcea referire la utilizarea de către Primăria Municipiului Sebeş a materialelor publicitare intuitiv asociate candidatului mai sus amintit.

USR a reclamat la BECJ faptul că ”primarul Dorin Nistor și echipa PNL folosesc ilegal de bani publici pentru promovarea electorală, bani cu care au realizat panouri stradale asociate candidatului liberal și pe care le-au amplasat în zone publice din Sebeș”.

Hotărâre privind soluţionarea contestaţiei formulată de Uniunea Salvaţi România (USR), împotriva Hotărârii nr. 26/18.09.2020 a Biroului Electoral de Circumscripţie Nr.4 Sebeș:

”BEC nr.4 Sebeș a anlizat fotografiile atașate plângerii a constatat că în sensul giratoriu din zona Kaufland pe raza municipiului Sebeş a fost expus pe panou un afiş de dimensiuni mari, ce prezintă imaginea de ansamblu din centrul Municipiului Sebeş cu Parcul Tineretului și pe panoul din zona Restaurant Clasic de pe Drumul Sibiului afişul prezintă proiectul pentru construirea unui nou Liceu Tehnologic, fiecare afiş conţinând sintagma ”Drag de Sebeş”.

”Bec nr.4 Sebeș a concluzionat că nu se confirmă afirmaţiile din plângere, întrucât cele două panouri nu sunt în proprietatea UAT Municipiul Sebeş, astfel cum rezultă din Adresa nr.58383/2020, panoul publicitar situat administrativ în Sebeş, intersecţia străzii Augustin Bena cu strada Transilvania lângă sensul giratoriu Kaufland aparţine SC SAN CASA SRL, conform contractului de închiriere teren nr. 135/32187/19.10.2017 şi panoul publicitar situat administrativ în Sebeş, str. Drumul Sibiului lângă Hotel Clasic aparţine SC OPREAN SRL, prin contractul de închiriere teren nr. 27/19242/19.05.2015.

De asemenea, raportat la susţinerile din plângere că pe fiecare din cele două afişe apare sigla Municipiului Sebeş din analiza planşelor foto membrii biroului nr.4 Sebeș au apreciat că nu au identificate sigle pe cele două afişe şi din adresa nr.58383/2020 a Municipiului Sebeş rezultă că Municipiul Sebeş nu deţine siglă.

Cu privire la folosirea sintagmei „Drag de Sebeş” pe cele două afişe, analizând planşele foto şi a broşurii candidatului PNL Dorin Nistor depuse de USR, s-a constat că aceasta apare pe cele două afişe şi în broşură la pag. 2,11, 17 şi 29 şi luând în considerare adresa nr.58383/2020 a Municipiului Sebeş s-a constat că aceasta nu apare pe toate materialele publicitare de campanie care aparţin candidatului PNL la funcţia de primar a Municipiului Sebeş, Nistor Dorin şi nu se asociază cu imaginea acestui candidat, cu realizările administraţiei publice locale, cu imaginea Unităţii Administrativ Teritoriale şi cu promisiunile pe care Primăria Municipiului Sebeş le-a angajat faţă de comunitate, sintagma putând fi utilizată de orice persoană, iar din materialele depuse în ceea ce-l priveşte pe candidatul PNL rezultă că acesta foloseşte sloganul „La Sebeş faptele bune nu se uită”.

Bec nr.4 Sebeș a constatat că nu există identitate între afişaje şi materialele electorale ale PNL şi acestea nu reproduc culorile sau grafica PNL a candidatului său, analizând materialele de publicitate stradală identificate prin fotografiile depuse comparativ cu materialele de campania electorală folosite de PNL şi candidatul PNL Dorin Nistor și că acestea nu promovează în mod implicit şi evident pe candidatul la funcţia de primar al Municipiului Sebeş, Dorin Nistor.

În ceea ce priveşte Hotărârea nr.28/2020 a B.E.C. nr.l Alba Iulia şi Hotărârea BEJ nr.l Alba invocate de USR, Bec nr.4 Sebeș a reținut că acestea privesc o altă stare de fapt, care nu este identică cu starea de fapt analizată.

Prin contestaţia înregistrată la BECJ nr.1 Alba sub nr.416/19.09.2020, împotriva Hotărârii nr. 26/18.09.2020 a BEC nr.4 Sebeș privind soluționarea plângerii Partidului Uniunea Salvaţi România (USR), înregistrată la Biroul Electoral de Circumscripţie nr. 4 Sebeş cu nr. 1055/17.09.2020 USR- Filiala Locală Sebeș aduce la cunoştiinţă încălcarea regulilor de desfăşurare a campaniei electorale de către Partidul Naţional Liberal – filiala Sebeş, de către candidatul la funcţia de Primar al Municipiului Sebeş, Dl. Dorin Nistor şi de către UAT Municipiul Sebeş prin Primar, prin intermediul afişării de către Primăria Municipiului Sebeş a materialelor publicitare intuitiv asociate candidatului mai sus amintit, care nu respectă dispoziţiile legale în materie de afişaj electoral.

Precizează că este vorba despre panouri de afişaj care aparţin UAT Municipiul Sebeş, amplasate pe domeniul pe care au fost expuse diferite afişe cu proiecte realizate de către Primăria Municipiului Sebeş sau proiecte pe care aceeaşi instituţie intenţionează să le realizeze în perioada următoare și care nu fac parte dintre cele prevăzute în art. 79 alin. 1 din Legea 115/2015 şi nu sunt amplasate în locuri speciale pentru afişaj electoral.

Pe fiecare dintre afişele respective apare sigla Municipiului Sebeş şi de asemenea este scrisă sintagma #dragdeSebes sau Drag de Sebeş. Aceeaşi sintagmă, sub forma #dragdeSebes sau Drag de Sebeş, apare pe toate materialele publicitare de campanie electorală care aparţin candidatului la funcţia de primar al municipiului Dl. Dorin Nistor.

Materiale de publicitate stradală reproduc culorile sau grafica pe care Partidul Naţional Liberal şi candidatul Dorin Nistor le folosesc în campania electorală.

Cu titlu exemplificativ, a atașat prezentei plângeri un set de fotografii din care rezultă aspectele precizate anterior. Menţionăm că astfel de afişaje sunt amplasate pe toată raza Municipiului Sebeş.

Consideră că o astfel de practică încalcă prevederile art. 65 alin. 3 din Legea 115/2015 care statuează faptul că mijloacele folosite în campania electorală nu pot contraveni legii’.

Or, această metodă în sine este un procedeu specific formelor de dezvoltare publicitară în care se utilizează această asociere între realizările UAT Municipiul Sebeş, efectuate de către administraţia publică locală, din bugetul public local şi candidatul Dorin Nistor.

De asemenea, printr-o astfel de practică susține că se încalcă şi prevederile art. 14 alin. 1 şi 2 şi ale art. 33 din Legea 334/2006 care stabilesc faptul că „este interzisa folosirea resurselor financiare, umane şi tehnice aparţinând instituţiilor publice … pentru sprijinirea activităţii partidelor politice sau a campaniei electorale a acestora, altfel decât în condiţiile stabilite de legi/e electorale” şi de asemenea ..se interzice finanţarea în orice mod a campaniei electorale a unui partid, a unei alianţe a acestora sau a unui candidat independent de către o autoritate publică’.

Costul afişelor respective a fost achitat de către administraţia publică locală din bugetul public, iar panourile respective pe care au fost amplasate fac parte din domeniul public şi sunt în proprietatea unităţii administrativ teritoriale.

Printr-o astfel de practică vădit nelegală, susține că se încalcă egalitatea de şanse a tuturor competitorilor electorali, creându-se un tratament discriminatoriu între candidaţii la funcţia de Primar al Municipiului Sebeş, invocând Codul bunelor practici în materie electorală, Linii directoare şi raport explicativ; adoptat de Comisia europeana pentru Democraţie prin Drept în cadrul celei de-a 52 Reuniune Plenară (Veneţia, 18-19 octombrie 2002) în Secţiune I pct. 2.3. lit. a) pag. 8 şi Manualul Consiliului Europei pentru organizaţiile societăţii civile la paginile 54 şi 56, relativ la obligația autorităţilor să acţioneze imparţial şi să trateze partidele politice şi candidaţii la alegerile electorale în egală măsură, în ceea ce priveşte finanţarea publică şi alte aspecte legate de campanie.

Consideră că o astfel de practică încalcă prevederile art. 65 alin. 3 din Legea 115/2015 care statuează faptul că mijloacele folosite în campania electorală nu pot contraveni legii. Or, această metodă în sine este un procedeu specific formelor de dezvoltare publicitară în care se utilizează această asociere între realizările UAT Municipiul Sebeş, efectuate de către administraţia publică locală, din bugetul public local şi candidatul Dorin Nistor.

Având în vedere aspectele precizate, apreciază că afişajele respective reprezintă în fapt materiale de campanie electorală mascată ale candidatului mai sus amintit, fiind nelegale şi în contradicţie cu dispoziţiile art. 65 alin. 3 şi ale art. 79 alin. 5 din Legea 115/2015 care reglementează dimensiunile afişelor electorale, motiv pentru care solicită ca Primarul Municipiului Sebeş să ia măsuri administrative pentru îndepărtarea tuturor afişelor de acest gen, în care sunt promovate realizării administraţiei publice locale sau proiectele de viitor şi pe care apare sintagma #dragdeSebes, de pe raza întregului municipiu.

Analizând Hotărârea nr. 26/18.09.2020 prin prisma motivelor invocate de contestator se rețin următoarele:

USR își fundamentează motivele contestației pornind de la o situație de fapt eronată sau prezentată eronat și anume, că panourile de afişaj ar aparţine UAT Municipiul Sebeş, or, din datele comunicate de Municipiul Sebeș cele două panouri reclamate, unul situat în Sebeş, la intersecţia străzii Augustin Bena cu strada Transilvania, lângă sensul giratoriu Kaufland aparţine SC SAN CASA SRL şi unul situat administrativ în Sebeş, str. Drumul Sibiului lângă Hotel Clasic aparţin unor societăți comerciale, SC San CASA SRL, respectiv SC OPREAN SRL, care au închiriat cu mult timp înainte terenul.

Plecând de la această premisă greșită – că panourile de afişaj ar aparţine UAT Municipiul Sebeş – toate motivele ulterioare ale contestatorului sunt nefondate, nefiind în discuție astfel vreo conduită a autorității publice locale, care are datoria să fie neutră în campanie electorală.

Astfel, în mod corect a reținut Bec nr.4 Sebeș că nu se confirmă afirmaţiile din plângere, întrucât cele două panouri nu sunt în proprietatea UAT Municipiul Sebeş, astfel cum rezultă din Adresa nr.58383/2020 Primăriei Sebeș.

Cu privire la folosirea sintagmei „Drag de Sebeş” pe cele două afişe, analizând planşele foto şi a broşurii candidatului PNL Dorin Nistor depuse de USR, în mod corect s-a constatat că sintagma ar putea fi utilizată de orice persoană, iar din materialele depuse în ceea ce-l priveşte pe candidatul PNL rezultă că acesta foloseşte sloganul „La Sebeş faptele bune nu se uită„.

Considerentele hotărârii contestate, relativ la inexistența identității între afişaje şi materialele electorale ale PNL, legat de culorile sau grafica PNL și a candidatului său, în sensul că panourile reclamate nu promovează în mod implicit şi evident pe candidatul la funcţia de primar al Municipiului Sebeş, Dorin Nistor sunt întemeiate.

Nici susținerea contestatorului că hotărârile nr.28/2020 a B.E.C. nr.l Alba Iulia şi BEJ nr.l Alba sunt date pentru situații identice nu poate fi primită, întrucât, așa cum a reținut Bec nr.4 Sebeș, acestea privesc o altă stare de fapt, care nu este identică cu starea de fapt analizată.

Prin urmare, în mod corect a fost respinsă prin Hotărârea nr. 26/18.09.2020 de BEC nr.4 Sebeș, plângerea formulată de Filiala Sebeș a Uniunii Salvați România.”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate