Administrație
Consilierii din Alba Iulia supun la vot revizuirea proiectului de modernizare a 52 de străzi din cartierele Partoș, Oarda, Micești și Bărăbanț
Consilierii locali ai municipiului Alba Iulia vor supune aprobării în următoarea ședință revizuirea documentației tehnice pentru proiectul de modernizare a celor 52 de străzi din cartierele Bărăbanț, Micești, Oarda și Partoș. Lucrările erau prevăzute inițial a fi finanțate prin Programul Național de Dezvoltare a Intrastructurii-PNDI, dar, dat fiind faptul că, în prezent, acest program nu mai are continuitate, administrația locală va încerca să acopere aceste cheltuieli de la bugetul propriu și credite.
„Pe străzile propuse a fi modernizate din cartierele municipiului Alba lulia, respectiv din: Miceşti, Bărăbanț, Oarda și Partoș s-a finalizat de curând acţiunea de extindere a reţelei de canalizare din cadrul POS – mediu, rezultând un număr mare de cămine de canalizare amplasate în zona drumului, 480 bucăți, a căror cotă superioară trebuie corectată în funcţie de linia roşie proiectată a drumului. De asemenea, având în vedere prevederile art 1(9) din 1IGR nr.490/201 t, avem obligativitatea ca în documentaţiile tehnico-economice să prevedem canale tehnice subterane care să asigure condiţii de amplasare a infrastructurii de cabluri și rețele.
Programul în care a fost promovat iniţial, respectiv PNDI – Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii nu mai are continuitate la ora actuală, fapt pentru care din structura bugetului trebuie redus costul creditului de 30% din valoarea lucrărilor de bază care majora valoarea de investiție conform schemei de finanţare specifică programului. Pentru reglementarea celor de mai sus a fost necesară revizuirea documentaţiei tehnice în faza DAU, care să stea la baza instituirii formalităților de aprobare și autorizare.
În aceste condiţii, indicatorii tehnico-economiei aprobaţi prin IIC’L 135/2012 s-au modificat prin calcularea volumelor suplimentare de lucrări, impunându-se reaprobarea acestora conform anexelor”, se arată în raportul de specialitate prezentat consilierilor locali.
Soluţiile tehnice propuse urmăresc transformarea drumurilor pietruite în drumuri pavate şi corectarea lăţimii părţii carosabile corespunzător drumurilor comunale. De asemenea, neexistând trotuare, soluţia propusă include și măsuri de realizare a acestora. Pentru scurgerea apelor pluviale, s-au prevăzut rigole carosabile sau canale subterane – după caz, podeţe conform profilului străzilor, inclusiv accese în incinte.
Indicatorii tehnico-economici revizuiţi pentru cele 4 cartiere sunt următorii:
– cartier Miceşti – străzile: Varese, Postăvarul, Strunga, Uricani, Trestiei, Apusului, Bujorului, Mioriţei, Carpați, Rotunda, Topliței, Dealului, Inului, Zăvoi, Apuseni, Pădurii, Scărișoara Magurci, Bobâlna, Gării, Valea Aurului, Pârâului, în lungime totală proiectată de 8.245 km cu o valoare de 15.707.516 lei (fără TVA), reprezentând 3.590.700 euro
– cartier Bărăbanț – străzile: Taberei, Aluniș, Poieniţei, Cîmpeni, Gorunului, Ciocârliei, Șurianului, Ciucașului, Grădinilor, Comisiei, Pescarilor, Streiului, Stejarului, Valea Mică, în lungime totală proiectată de 5.461 km cu o valoare de 9.985.943 lei (fară TVA), reprezentând 2.282.762 euro.
– cartier Oarda – străzile: Trifoiului, Cărăbuşului, Bucegi, Gloriei, Lăcrămioarei, Câmpului, Cedrului, Haiducilor, Garoafelor, Duzilor în lungime totală proiectată de 5.840 km cu o valoare de 10.006.451 lei (fără TVA), reprezentând 2.287.450 euro
– cartier Partoș – străzile: Dacilor, 1 Iunie, Gemenilor, Ana Ipătescu, Glinca, Digului în lungime totală proiectată de 2.184 km cu o valoare de 4.018.073 lei (fără TVA).
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News