Administrație
Construirea unui nou pod peste râul Mureș, pe DJ 107, la Teleac. Datele investiției, la aprobat în ședința Consiliului Județean
Consilierii județeni din Alba aprobă valoarea și detaliile investiției de construire a unui nou pod la Teleac, pe DJ 107.
Cel vechi, construit în 1968, prezintă semne vizibile de degradare.
În ședința CJ din 19 octombrie, se propune aprobarea documentaţiei tehnico-economice faza Documentaţie de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul „Construire pod pe drumul județean DJ107, km 4+585, localitatea Teleac”
Valoarea totală a investiției:
- 28.691.689,68 lei (inclusiv TVA), din care lucrări de construcții-montaj 25.143.129,28 lei (inclusiv TVA)
Durata estimată de execuție a lucrărilor: 24 luni.
Podul peste Râul Mureș este situat pe drumul județean DJ 107: Alba Iulia (DN 1) -Teleac – Hăpria – Straja – Berghin – Colibi – Secăşel – Cergău Mare – Veza – Blaj – Sâncel – Lunca Târnavei – Şona – Jidvei – Sântămărie – Cetatea de Baltă – limita Judeţul Mureş.
Drumul județean DJ107 traversează Râul Mureş la km 4+585, în comuna Ciugud, cu un pod cu 7 deschideri (20,50m + 2 x 25,85m + 3 x 26,00m + 20,50m), lungime de 179,40m. Podul este amplasat în aliniament şi traversează Râul Mureş sub un unghi de cca. 90 de grade.
Acest pod a fost construit în anul 1968, având o lungime totală de 179,40 metri.
Starea actuală a podului: degradări, fisuri, denivelări
Structura de rezistență este formată din două grinzi continui cu console pe deschiderea centrală. Pe console este așezată o structură simplu rezemată. Legătura dintre grinzi este asigurată cu placa și antretoaze din beton armat.
Infrastructura este alcătuită din 6 pile și două culee. Culeele sunt din beton monolit cu cuzineți, ziduri de gardă și ziduri întoarse din beton armat. Cele 6 pile au structura din beton armat, cu fundații directe pe chesoane, încastrate în stratul de marnă. Pilele și culeele sunt placate cu tencuială. Racordarea cu terasamentele este realizată cu sferturi de con pereate cu pereu din piatră.
Rampele au o lățime a părții carosabile de aprox. 8,20 m, calea pe rampe fiind din îmbrăcăminte asfaltică. Calea pe pod are lățime de 7,00 m cu două trotuare pietonale de câte 1,20 m fiecare. La marginea părții carosabile sunt montate parapete direcționale metalice, iar pe lisele din beton armat sunt montate parapete pietonale din beton armat.
În urma observațiilor efectuate la lucrare, în cadrul Expertizei Tehnice s-au identificat mai multe defecte şi degradări.
Sunt zone cu beton exfoliat, defecte de suprafață ale feței văzute (culoare neuniformă, pete negre, impurități, pete de rugină, imperfecțiuni geometrice), – fisuri din contracție (neorientate, scurte, superficiale), infiltrații, betonului erodat, armături fără strat de acoperire şi ruginite.
Rampele prezintă fisuri şi denivelări, alunecări laterale şi accesul dificil pe trotuarul podului, lipsa scărilor de acces şi lipsa casiurilor pe rampe, prezența unei conducte de apă cu diametrul de circa 25cm suspendată de pod.
Calea pe pod şi pe trotuare este realizată din îmbrăcăminte asfaltică care prezintă denivelări, gropi şi fisuri.
Va fi construit pod nou din beton armat
Se va amenaja un drum tehnologic de acces şi o platformă pentru macara şi utilaje.
Circulația rutieră pe perioada execuției se va devia pe rutele:
- DJ 107C, din DN 1 (E81, Oarda), până la Teleac – intersecție cu DJ107, după pod
- din DJ 107 (girație parc industrial), spre Seuşa, pe DJ107C până la Teleac, intersecție cu DJ 107, după pod.
Lucrări la infrastructură
Infrastructurile (3 pile şi 2 culei) se vor realiza din beton armat şi vor fi fundate indirect,pe piloți forați din beton armat. La nivelul pilelor P1 şi P3, se vor executa câte 8 piloți forați, la pila P2 – 11 piloți forați, iar la culei câte 6 piloți forați.
Toate infrastructurile vor fi prevăzute cu opritori antiseismici. Toate suprafețele de beton vor fi protejate cu vopsea specială cu rol anticoroziv.
Noul pod va avea lungimea totală de 148,95 m, fiind realizat pe 4 deschideri cu grinzi prefabricate cu lungimea de 35,00 m, schema statică de grinzi simplu rezemate.
Sunt prevăzute 6 grinzi prefabricate din beton precomprimat cu armătură aderentă pe fiecare deschidere, cu înălțimea de 1,80m şi lungimea de 35,00m, dispuse la 2,00m distanță interax, pe aparate de reazem din neopren armat.
Se va asigura o lățime a părții carosabile de 7,80m, pentru două fire de circulație, corespunzătoare unui drum județean de clasă tehnică IV şi două trotuare pietonale de 1,50m lățime totală.
Peste betonul de umplutură de la trotuare, se va aşterne un strat de beton asfaltic BA8 cu grosimea de 3cm, executat cu pante de 1% înspre borduri.
Intre partea carosabilă şi trotuarele pietonale, se vor monta parapeți de siguranță tip foarte greu H4b metalici zincați, iar la marginea exterioară a trotuarelor se vor monta parapeți pietonali metalici zincați.
Se vor prevedea guri de scurgere prevăzute cu tuburi prelungitoare din PVC şi tubulatură longitudinală, cu descărcarea în apele râului Mureş ulterior preepurării cu ajutorul a 4 separatoare de hidrocarburi amplasate la capetele podului, adicent aripilor.
Podul va fi iluminat, fiind prevăzuți stâlpi metalici cu lampe LED.
Conducta de alimentare cu apă existentă va fi înlocuită cu una nouă din polietilenă preizolată, cu d=300m
Indicatori tehnici:
- Categoria funcțională a drumului: drum județean
- Categoria de importanță: B – lucrări de importanță deosebită
- Clasa tehnică: IV
- Lungime totală pod Lt = 148,95m
- Lungime suprastructură Ls = 141,75m
- Lătime totală pod B = 11,66m
- Tip fundații indirecte, piloți forați d=1080mm
- Lătime parte carosabilă Pc = 2 benzi x 3,90m = 7,80m
- Lățime trotuare T = 2 x 1,50m
- Tip grinzi prefabricate, precomprimate
- Dimensiuni grinzi Lg=35,00m, Hg=1,80m
- Număr grinzi 6 buc. x 4 deschideri
- Tip parapeți pietonali, de siguranță – metalici
- Racordarea cu terasamentele aripi de beton, plăci de racordare
- Lungime totală amenajată (inclusiv rampe) La = 167,50m (inclusiv podul)
- Lățime parte carosabilă rampe de acces Lr = 6,00m
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Ioan CĂLDARE
duminică, 15.10.2023 at 18:11
Dar cu podul peste Râul Mureș, la intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeș, veșnic în reparații cum rămâne? Acolo chiar nu se poate construi un pod nou cu minim 2 benzi pe un sens de circulație?
Sau rămâne, încă mulți ani de acum înainte, podul pe care a intrat Mihai Viteazul în Alba Iulia?
ion
vineri, 20.10.2023 at 10:42
ar fi necesar un pod Totoi sintimbru …