Connect with us
Publicitate

Economie

Controale de la Finanţe la 24 de primării şi CJ Alba. Sunt verificate evidenţele arieratelor în valoare totală de peste 27 milioane lei

Publicat

Cinci echipe de control de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Alba desfăşoară în această săptămână controale la 24 de primării din judeţ şi la CJ Alba, pentru verificarea evidenţelor arieratelor şi plăţilor restante.

UPDATE: Cele 25 de unităţi administrativ-teritoriale care vor fi verificate, pentru un total plăţi restante de 27.123.000 lei sunt: Consiliul Judeţean Alba şi primăriile din Alba Iulia, Zlatna, Abrud, Cîmpeni, Ocna Mureş, Scărişoara, Albac, Almaşu Mare, Arieşeni, Bucium, Cergău, Ceru Băcăinţi, Ighiu, Meteş, Miraslău, Ocoliş, Ohaba, Rădeşti, Râmeţ, Roşia de Secaş, Săliştea, Şibot, Vidra, Vinţu de Jos.

DGFP Alba informează că în Monitorul Oficial nr. 104/21.02.2013 a fost publicat OMFP nr. 241/2013 privind împuternicirea personalului direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a mun. Bucureşti în vederea efectuării unor verificări cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ teritoriale.

Pentru ducerea la îndeplinire a acestor prevederi, în cadrul DGFP Alba au fost constitutie, prin decizie a directorului executiv, Maria Iacob, cinci echipe de control, din personal din cadrul structurilor de inspecţie economico-financiară, audit public intern şi al compartimentului de control

Verificările la nivelul unităţilor/subdiviziunilor administrativ teritoriale se desfăşoară în perioada 25 – 28 februarie şi vizează următoarele aspecte:

– evidenţierea corectă a arieratelor ( plăţile restante mai mari de 90 de zile) înregistrate în contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013;

– evidenţierea corectă a plăţilor restante, cu o vechime cuprinsă între 1 şi 90 de zile, înregistrate în contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013.

În cazul în care, în urma verificărilor efectuate conform prevederilor de mai sus, la o unitate/ subdiviziune administrativ teritorială se constată o creştere cu peste 20% a arieratelor în sold la 31 decembrie 2013 fată de 31 decembrie 2012, se va solicita Activităţii de Inspecţie Fiscală din cadrul structurilor ANAF competente efectuarea de controale încrucişate la furnizorii de bunuri, prestatorii de servicii şi executanţii de lucrări care au de primit de la autorităţile administraţiei publice locale sume ce au devenit arierate în luna ianuarie 2013.

Rezultatele verificării şi măsurile de reducere a arieratelor şi a plăţilor restante, identificate şi propuse de fiecare ordonator principal de credite pentru activitatea proprie şi activitatea instituţiilor subordonate, inclusiv prin contracte de împrumuturi în condiţiile prevederilor OUG nr.3/2013 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate în economie, alte măsuri financiare, precum şi modificarea unor acte normative, vor fi consemnateîn procesele- verbale de constatare.

Procesele- verbale de constatare ce vor fi întocmite de echipele de control se centralizează la nivelul DGFP Alba, întocmindu-se “Situaţia centralizată”, care va fi transmisă până la data de 5 martie la MFP – Direcţia Gen. De Sinteză a Politicilor Bugetare.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pingback: UPDATE: Proiect de ordonanţă de urgenţă privind insolvenţa unităţilor administrativ-teritoriale. Vezi cum poate ajunge în faliment o autoritate locală | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate