Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cum va şterge ANAF datoriile pentru mii de contribuabili. Procedura de amnistie fiscală, publicată în Monitorul Oficial


Publicat

anafModalitatea în care ANAF va şterge datoriile pentru mii de contribuabili ce beneficiază de amnistierile aprobate în această vară a fost publicată în Monitorul Oficial. Este vorba despre trei proceduri distincte, aprobate prin Ordinul ANAF nr. 2202/2015, de aplicare a legilor 209 şi 225 din acest an.

Conform prevederilor din Legea nr. 209/2015, anularea tuturor obligaţiilor fiscale reglementate de acest act normativ urmează să se efectueze din oficiu, de către organul fiscal competent, prin emiterea unei decizii de anulare a obligaţiilor fiscale care se comunică contribuabilului.

Dacă organele fiscale au emis decizii de plata pentru obligaţii fiscale din categoria celor care sunt amnistiate prin Legea nr. 209/2015, dar acestea un au fost comunicate, Fiscul nu va mai transmite deciziile de impunere si va scădea obligaţiile fiscale din evidenţa analitică pe platitor, pe baza de borderou de scădere.

În Ordinul ANAF nr. 2202/2015 se arată că, pentru obligaţiile fiscale accesorii aferente acestora, stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisă şi comunicată contribuabilului, ca urmare a reconsiderării/ reîncadrării unei activităţi ca activitate dependentă recalificării sumelor reprezentând indemnizaţia primită pe perioada delegării şi detaşării de către angajaţii care şi-au desfăşurat activitatea pe teritoriul altei ţări, precum şi pentru diferenţele de TVA aferentă veniturilor realizate din drepturi de proprietate intelectuală, obligatiile fiscale accesorii aferente, stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisă şi comunicată contribuabilului ca urmare a depăşirii plafonului şi neînregistrării ca plătitor de TVA, Fiscul identifică şi analizează rapoartele de inspecţie fiscală şi actele administrative fiscale încheiate şi comunicate contribuabilului, prin care au fost stabilite diferenţe suplimentare de obligaţii fiscale şi reia calculele pentru a stabili exact ce sume trebuie anulate.

Lista cu contribuabilii care vor putea beneficia de anularea obligaţiilor fiscale va fi transmisă de catre structura de inspecţie fiscală către compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori, dupa ce a fost avizata si de serviciul juridic al administratiei fiscale.

În ceea ce priveşte anulările de CASS, reglementate de Legea nr. 209/2015, Ordinul ANAF stabileşte că organul fiscal competent trebuie să identifice contribuabilii vizaţi de ştergerea CASS, prin compartimentul cu atribuţii de gestiune registru contribuabili şi declaratii fiscale persoane fizice.

Citeşte şi Contribuția CASS, pe ultimii trei ani, anulată pentru șapte categorii de contribuabili

Compartimentul cu atribuţii de gestiune registru contribuabili si declaratii fiscale persoane fizice va identifica în evidenţele fiscale contribuabilii pentru care, în anul fiscal de referinţă, baza lunară de calcul al contribuţiei de asiguăari sociale de sănătate calculată pe baza informatiilor din declaratiile fiscale depuse de contribuabili şi plătitorii de venit este mai mică decât salariul minim brut pe economie şi pentru care baza lunară de calcul a fost stabilită la nivelul plafonului minim.

Apoi, acesta va întocmi o listă cu datele de identificare ale persoanei fizice: codul numeric personal/numărul de identificare fiscală, numele si prenumele; baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita/regularizata pe baza informatiilor din declaratiile fiscale, pentru fiecare luna din anul fiscal de referinta, in care persoana beneficiaza de anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate; numarul si data deciziei anuale de impunere prin care a fost stabilita contributia de asigurari sociale de sanatate datorata;  suma contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia anuala de impunere; suma contributiei de asigurari sociale de sanatate care ar putea sa fie anulata potrivit Legii nr. 209/2015; etapa procedurala de stabilire a contributiei din punctul de vedere al emiterii si comunicarii deciziei (decizia anuala de impunere a fost emisa si comunicata; decizia anuala de impunere a fost emisa, dar nu a fost comunicata; decizia anuala de impunere nu a fost emisa; temeiul legal de incadrare in anularea obligatiilor, respectiv Legea nr. 209/2015).

Procedura este similara si in ceea ce priveste anularile de CASS prevazute de Legea nr. 225/2015. Si in cazul lor, acelasi compartiment de specialitate din cadru organului fiscal competent trebuie sa faca o lista cu contribuabilii care beneficiaza de stergerea datoriilor din oficiu.

În cazul contribuabililor vizaţi de Legea nr. 225/2015, identificarea în evidenţa fiscală se face pe baza unor elemente diferite, şi nu a declaraţiilor fiscale depuse. Vor fi identificaţi astfel:

copiii care nu au împlinit vârsta de 18 ani până la data de 31 decembrie a anului fiscal de referinţă – pe baza codului numeric personal;

copiii care au împlinit vârsta de 18 ani în cursul anului fiscal de referinţă – pe baza codului numeric personal si pe baza listei persoanelor fizice inregistrate in Registrul unic de evidenta al asiguratilor, furnizata de Casa Nationala de Asigurari Sociale de Sanatate;

tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă au fost elevi, inclusiv absolventii de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni de la terminarea studiilor, ucenici sau studenti – pe baza listei persoanelor fizice inregistrate in Registrul unic de evidenta al asiguratilor, furnizata de Casa Nationala de Asigurari Sociale de Sanatate;

tinerii cu vârsta de până la 26 de ani care au provenit din sistemul de protecţie a copilului – pe baza listei persoanelor fizice inregistrate in Registrul unic de evidenta al asiguratilor, furnizata de Casa Nationala de Asigurari Sociale de Sanatate;

femeile însărcinate şi lăuzele – pe baza listei persoanelor fizice inregistrate in Registrul unic de evidenta al asiguratilor, furnizata de Casa Nationala de Asigurari Sociale de Sanatate si din formularele 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” depuse de platitorii de venituri pentru anul fiscal de referinta.

Dintre contribuabilii mentionati in primele patru categorii sunt selectati cei care au realizat venituri din cedarea folosintei bunurilor; investitii; premii si castiguri din jocuri de noroc; operatiuni de fiducie; alte surse, astfel cum sunt prevazute la art. 78 din Codul fiscal.

Dintre femeile insarcinate si lauzele identificate, vor fi selectate doar cele care au avut venituri sub salariul de baza minim brut pe tara.

Toti contribuabilii identificati si selectati astfel vor fi trecuti in Lista cu persoanele care urmeaza sa beneficieze de anularea CASS.

Conform reglementarilor, ANAF va emite si va comunica din oficiu decizii de anulare a platii contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru cazurile in care a emis si comunicat decizii de impunere pentru persoanele fizice care aveau calitatea de asigurat, fara plata contributiei de asigurari sociale de sanatate. Reglementarea se va aplica indiferent daca impotriva deciziei de impunere s-au exercitat ori nu cai de atac.

In cazul in care ANAF a emis, dar nu a comunicat decizia de impunere prin care a fost stabilit cuantumul CASS, organul fiscal nu va mai comunica decizia de impunere, iar in cazul in care nu a emis-o, nu va mai emite o astfel de decizie.

Persoanele fizice care beneficiau de calitatea de asigurat fara plata CASS si au efectuat plata acestei contributii ca urmare a deciziilor de impunere emise si comunicate de ANAF vor avea dreptul la restituirea sumelor achitate.

Persoanele fizice care se incadreaza intr-una dintre categoriile mentionate mai sus si care au primit decizii de impunere, dar nu au primit decizia de anulare de la ANAF, beneficiaza de acest drept, la cerere, dupa obtinerea documentului justificativ care atesta calitatea de asigurat fara plata contributiei, eliberat de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.

Contribuabilii trebuie sa depuna cate o cerere pentru fiecare an fiscal de referinta in care persoana fizica a avut calitatea de asigurat fara plata contributiei. Documentul se depune insotit de documentul justificativ care atesta calitatea de asigurat fara plata contributiei, eliberat de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate prin casele de asigurari de sanatate.

sursa: avocatnet.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia caută doi influenceri care să promoveze un proiect pe fonduri UE destinat persoanelor de etnie romă

Publicat

sediu primarie drona

Primăria Municipiului Alba Iulia caută doi influenceri care să promoveze un proiect pe fonduri europene care are ca scop integrarea romilor în societate și combaterea sărăciei.

Pentru cei doi influenceri, două campanii de conștientizare, dar și alte servicii de promovare, din banii UE alocați proiectului,bugetul este de aproape 80.000 de lei.

Mai exact, proiectul ”IRIS Integration of Roma through Innovative Skills”, finanțat din fonduri UE își propune să aducă servicii de integrare socială, medicale, dar și incluziune pe piața muncii pentru 500 de persoane din categorii defavorizate, din Alba Iulia. Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni.

Pentru implementarea proiectului, Alba Iulia a primit suma de 1.073.848 lei, iar contribuția de la bugetul local este de 161.078 lei.

Din această sumă, trebuie plătite și salariile angajaților pe proiect. Vezi mai multe detalii legate de salariile acestora pe link-ul de mai jos.

CITEȘTE ȘI: Angajări la Primăria Alba Iulia în mandatul lui Gabriel Pleșa. Ce salarii încasează bugetarii care lucrează în proiecte europene

Promovarea proiectului

Pentru promovarea proiectului, primăria Alba Iulia, în data de  24 februarie 2021, a lansat o invitație de participare pentru contractarea unor servicii.

Valoarea estimată a serviciilor cerute de primărie se ridică la 78.468.91 lei fără TVA.

Ce caută Primăria Alba Iulia pentru promovarea proiectului: realizarea unui site web cu diferite informații despre proiect, organizarea a două conferințe de deschidere și închidere de proiect cu minim 50 de persoane prezente, organizarea unei campanii de conștientizare pentru grupul țintă cu minim 500 de persoane, închirierea a doi influenceri, materiale promoționale, spoturi video, postări pe Facebook și comunicate de presă.

Pe site-ul web potrivit fișei postului trebuie încărcate regulat diferite materiale cu activități din cadrul proiectului.

Vor fi organizate două conferințe de deschidere și de închidere de proiect cu minim 50 de persoane care să asiste la prezentare.

De asemenea se va organiza o campanie de conștientizare pentru 500 de persoane, campanii la care vor participa și cei doi influenceri.

”Cei doi influenceri trebuie sa fie persoane autentice care au experiența în lucrul cu grupuri vulnerabile în special cu persoane de etnie roma, sau sunt de etnie roma sau aparțin grupurilor vulnerabile sau dezavantajate.

Persoane care promovează egalitatea de șanse și luptă împotriva oricărei forme de discriminare.

Persoană recunoscută in comunitate drept o persoana sonoră care lupta sau se implică în obținerea de drepturi pentru persoane defavorizate”, se arată specificat pe site-ul primăriei.

În costuri vor intra și materiale promoționale flyere, pixuri, tricouri, un spot de informare, dar și șase comunicate de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

4.278 cazuri COVID confirmate în România în ultimele 24 de ore. 77 decese noi, 1.032 pacienți la ATI. Date oficiale, 3 martie

Publicat

Au fost raportate 4.278 noi cazuri de COVID-19, în ultimele 24 de ore, la nivel național, potrivit datelor transmise miercuri, 3 martie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Sunt 77 decese noi. 1.032 pacienți sunt la ATI.

Citește și ALBA: 81 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în municipii, orașe și comune din județ

Grupul de Comunicare Strategică:

”Până astăzi, 3 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 812.318 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

746.779 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 4.278 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Până astăzi, 20.586 persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 02.03.2021 (10:00) – 03.03.2021 (10:00) au fost raportate 77 de decese (40 bărbați și 37 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Argeș, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Ialomița, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Prahova, Satu Mare,  Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiș, Vaslui, Vâlcea, Ilfov și București.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 30-39 de ani, 3 decese la categoria de vârstă 40-49 ani, 7 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 19 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 21 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 26 decese la categoria de peste 80 de ani.

75 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar 2 pacienți decedați nu au fost prezentat comorbidități.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 8.795. Dintre acestea, 1.032 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 6.079.276 de teste RT-PCR și 324.488 de teste rapide antigenice.

În ultimele 24 de ore au fost efectuate 26.392 de teste RT-PCR (17.749 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 8.643 la cerere) și 8.699 de teste rapide antigenice.

De asemenea, de la ultima informare făcută de GCS, au fost raportate și rezultatele a 225 teste prelucrate anterior ultimelor 24 de ore și transmise până la data de 3 martie a.c.

Pe teritoriul României, 43.457 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 12.527 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 57.455 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 127 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 3.523 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 719 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 2 martie, 5.087 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 860.950 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, a fost întocmit, ieri, un dosar penal pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal”.

Situația cazurilor noi pe județe / top incidență COVID – 3 martie:

Județ/populație/cazuri noi/incidența COVID:

Timiș – 39994 – 415 – 5,24

Cluj – 40863 – 309 – 3,42

Brașov – 32630 – 191 – 3,04

Ilfov – 31807 – 162 – 3,04

Maramureș – 17219 – 114 – 3,04

Mun. București – 1E+05 – 707 – 2,71

Hunedoara – 16022 – 106 – 2,54

Alba – 15735 – 80 – 2,35 (81 cazuri noi, potrivit DSP Alba)

Sălaj – 8169 – 81 – 2,2

Gorj – 7083 – 90 – 1,99

Satu Mare – 10046 – 88 – 1,99

Sibiu – 20284 – 106 – 1,86

Constanța – 32511 – 115 – 1,74

Dolj – 19848 – 123 – 1,72

Arad – 17534 – 92 – 1,71

Vâlcea – 12071 – 59 – 1,56

Dâmbovița – 18029 – 72 – 1,46

Giurgiu – 7957 – 49 – 1,35

Galați – 20617 – 78 – 1,33

Bihor – 21585 – 111 – 1,3

Bacău – 20550 – 84 – 1,28

Botoșani – 11105 – 65 – 1,27

Iași – 33985 – 157 – 1,25

Teleorman – 10004 – 47 – 1,24

Neamț – 14167 – 69 – 1,21

Suceava – 21201 – 78 – 1,14

Bistrița – Năsăud – 8908 – 40 – 1,1

Mehedinți – 6136 – 41 – 1,08

Caraș – Severin – 8404 – 25 – 1,01

Ialomița – 8312 – 35 – 1,01

Vaslui – 13123 – 46 – 1

Mureș – 18082 – 65 – 0,96

Covasna – 6008 – 28 – 0,91

Brăila – 9893 – 40 – 0,88

Argeș – 21291 – 58 – 0,85

Tulcea – 6481 – 23 – 0,83

Olt – 11459 – 19 – 0,78

Vrancea – 8344 – 28 – 0,77

Călărași – 7687 – 27 – 0,73

Harghita – 6300 – 28 – 0,73

Prahova – 27449 – 54 – 0,73

Buzău – 9631 – 20 – 0,7

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 966 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Județ/cazuri reconfirmate pozitiv

Constanţa – 110

Municipiul Bucureşti – 83

Timiş – 61

Galaţi – 50

Gorj – 50

Iaşi – 50

Hunedoara – 49

Cluj – 42

Braşov – 40

Alba – 34

Olt – 31

Satu Mare – 27

Suceava – 25

Neamţ – 22

Argeş – 21

Arad – 20

Ilfov – 20

Teleorman – 18

Sălaj – 16

Maramureş – 14

Sibiu – 14

Vâlcea – 14

Bacău – 13

Covasna – 13

Vrancea – 13

Botoşani – 12

Prahova – 12

Bihor – 11

Dâmboviţa – 10

Mureş – 10

Vaslui – 9

Dolj – 8

Giurgiu – 8

Călăraşi – 6

Ialomiţa – 6

Bistriţa – Năsăud – 5

Harghita – 5

Brăila – 4

Buzău – 4

Tulcea – 4

Caraş – Severin – 2

Mehedinţi – 0

sursă: Grupul de Comunicare Strategică

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 81 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în municipii, orașe și comune din județ

Publicat

În ultimele 24 de ore, în județul Alba au fost înregistrate 81 de cazuri noi COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba miercuri, 3 martie.

De la începutul pandemiei, 15.831 de persoane au fost confirmate pozitiv în județul Alba. Dintre acestea, 14412 de persoane au fost declarate vindecate. De asemenea s-au înregistrat 425 decese.

Marți, în Alba au fost prelucrat 744 probe (387 la SJU si 357 la DSP). Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 172979.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (54 cazuri noi)

Alba Iulia – 25

Aiud – 10

Sebeș – 6

Blaj – 4

Cugir – 4

Ocna Mureș – 4

Câmpeni – 1

Rural (27 cazuri noi)

Ighiu – 3

Lunca Mureșului – 3

Mihalț – 3

Unirea – 3

Valea Lungă – 3

Șona – 2

Șugag – 2

Cricău – 1

Doștat – 1

Jidvei – 1

Pianu – 1

Rădești – 1

Sâncel – 1

Șibot – 1

Vințu de Jos – 1

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba (17 februarie – 2 martie) 2,35 (anterior 2,38).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19:

Alba Iulia – 417 cazuri – 5,45 (anterior 5,58)

Teiuș – 18 cazuri – 2,48 (anterior 3,16)

Sebeș – 100 cazuri – 3,04 (anterior 3,34)

Aiud – 38 cazuri – 1,49 (anterior 1,46)

Cugir – 31 cazuri – 1,20 (anterior 1,28)

Ocna Mureș – 19 cazuri – 1,36 (anterior 1,14)

Blaj – 26 cazuri – 1,25 (anterior 1,30)

Abrud – 5 cazuri – 0,95 (anterior 0,95)

Câmpeni – 5 cazuri – 0,67 (anterior 0,54)

Baia de Arieș – 1 caz – 0,26 (anterior 0,52)

Zlatna – 3 cazuri – 0,38 (anterior 0,38)

Mediul rural:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19

Șpring – 30 cazuri – 11,39 (anterior 11,39)

Mihalț – 23 cazuri – 7,02 (anterior 6,11)

Ponor – 4 cazuri – 5,86 (anterior 5,86)

Doștat – 4 cazuri – 3,91 (anterior 2,93)

Unirea – 15 cazuri – 3,04 (anterior 2,43)

Crăciunelu de Jos – 6 cazuri – 2,80 (anterior 2,80)

Lunca Mureșului – 7 cazuri – 2,71 (anterior 1,93)

Berghin – 5 cazuri – 2,61 (anterior 2,61)

Valea Lungă – 8 cazuri – 2,52 (anterior 1,58)

Pianu – 9 cazuri – 2,51 (anterior 2,23)

Cricău – 5 cazuri – 2,49 (anterior 2,49)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Ciugud – 8 cazuri – 2,45 (anterior 2,76)

Rădești – 3 cazuri – 2,30 (anterior 2,30)

Lopadea Nouă – 6 cazuri – 2,29 (anterior 2,29)

Șibot – 5 cazuri – 2,05 (anterior 2,05)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bărbat din Vințu de Jos, după gratii pentru conducere fără permis și refuzul testării pentru alcool. Cât va sta la închisoare

Publicat

inchisoare

Un bărbat din Vințu de Jos a ajuns după gratii, pentru că a condus un autovehicul fără permis și a refuzat testul pentru alcool. Va sta doi ani și 11 luni la închisoare.

Potrivit IPJ Alba, marți, 2 martie 2021, polițiștii Secției 2 Poliție Rurală Vințu de Jos l-au depistat și reținut pe un bărbat de 32 de ani din comuna Vințu de Jos, posesor al unui mandat de executare a pedepsei închisorii, emis de către Judecătoria Alba Iulia.

Bărbatul a fost condamnat la executarea unei pedepse privative de libertate de doi ani și 11 luni închisoare, pentru comiterea infracțiunilor de conducerea fără permis și sustragerea de la prelevarea de mostre biologice.

Condamnatul a fost depus la Penitenciarul Aiud, în vederea executării pedepsei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate