Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Curtea de Apel Alba Iulia a respins cererea patronului „Atlassib”, Ilie Carabulea de întrerupere a executării pedepsei cu închisoarea


Publicat

Ilie Carabulea

Patronul „Atlassib”, Ilie Carabulea a cerut Curţii de Apel Alba Iulia întreruperea executării pedepsei cu închisoarea, pe o perioadă de 3 luni, invocând probleme familiale, dar şi necesitatea organizării activităţii societăţilor comerciale pe care le deţine. Instanţa albaiuliană a respins, marţi, cererea acestuia.

Curtea de Apel Alba Iulia a respins, ca nefondată, cererea de întrerupere a executării pedepsei închisorii formulată de condamnatul Ilie Carabulea, referitor la pedeapsa  aplicată prin sentinţa penală nr. 27/15.04.2011 pronunţată de Curtea de Apel Constanţa în dosar penal nr. 1628/36/2010, definitivă prin decizia penală nr.1300/25.04.2012 pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Cererea de întrerupere a executării pedepsei închisorii a fost înregistrată la data de 09.05.2012. iar competenţa de soluţionare a revenit Curţii de Apel Alba Iulia întrucât este instanţa în a cărei rază teritorială se află locul de deţinere al condamnatului.

Hotărârea Curţii de Apel Alba Iulia nu este definitivă, poate fi atacată cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare, iar competenţa soluţionării recursului revine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

Considerentele care au stat la baza hotărârii instanţei vor putea fi făcute publice după ce aceasta va fi motivată.

Ilie Carabulea se află în Penitenciarul Aiud, unde are de ispăşit 1 an şi jumătate de închisoare. Acesta a invocat, în sprijinul solicitării sale faptul că trebuie pus în libertate pentru a-şi organiza activitatea firmelor pe care le deţine şi care, în lipsa sa, ar putea intra în faliment. Mai mult, Carabulea susţine că are 2 copii în îngrijire, de care trebuie să se ocupe.

Omul de afaceri sibian Ilie Carabulea a fost transportat la Penitenciarul Aiud, pentru a executa pedeapsa cu închisoarea de 1 an şi 6 luni, la care a fost condamnat de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru dare de mită, în dosarul fostului prim-procuror la Judecătoria Sibiu, Florin Apostu. Reamintim că această cauză a fost, pentru puţin timp, în 2010, şi pe rolul Curţii de Apel Alba Iulia, de unde a fost strămutată la instanţa similară din Constanţa. În acelaşi dosar, Florin Apostu a primit condamnare de 5 ani de închisoare.

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins, joi, 27 aprilie, recursul înaintat de procurorii (DNA) împotriva achitărilor decise în dosar. Prin hotărâre definitivă, a stabilit ca fostul prim-procuror al Parchetului Judecătoriei Sibiu să execute cinci ani de închisoare, pentru luare de mită. Ceilalţi inculpaţi în acest caz, fostul ofiţer SRI, Tiberiu Narcis Popescu, are de executat doi ani şi şase luni de închisoare, omul de afaceri sibian Ilie Carabulea, un an şi şase luni, Sebastian Dumitru Cîrstea (fost director al Liceului „Carol I” din Sibiu) şi Mihaela Izabela Cîrstea, câte un an şi două luni de închisoare. Un alt inculpat în dosar pentru dare de mită, Nicolae Buţa, a primit doar o amendă de 1.000 de lei.

Pe numele lui Florin Apostu au fost reţinute zeci de infracţiuni, printre care şapte infracţiuni de luare de mită, două infracţiuni de trafic de influenţă, fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals, corupţie, reţinere sau distrugere de înscrisuri, favorizare a infractorului şi fals în declaraţii. Conform rechizitoriului prezentat de DNA, acesta a fost judecat pentru comiterea a nu mai puţin de 56 de infracţiuni de fals material în înscrisuri oficiale şi tot atâtea înfracţiuni de uz de fals. Potrivit DNA, acesta a cerut sume între 2000 şi 3000 de euro, pentru a interveni în dosarele pe care le instrumenta şi a favoriza astfel diferite persoane.

Fostul ofiţer SRI, Tiberiu Narcis Popescu a fost judecat pentru comiterea a trei infracţiuni de dare de mită, complicitate la infracţiunea de favorizare a infractorului, complicitate la infracţiunea de reţinere sau distrugere de înscrisuri, complicitate la infracţiunea de fals material în înscrisuri oficiale, în formă continuată, complicitate la infracţiunea de uz de fals.

Ilie Carabulea – asociat şi administrator al societăţilor comerciale din cadrul „Atlassib Holding” Sibiu, dar şi al Băncii Carpatica şi al unor afaceri hoteliere şi în domeniul agriculturii – a fost judecat pentru dare de mită şi cumpărare de influenţă, alături de Sebastian Dumitru Cârstea – pe atunci director la Liceul „Carol I” din Sibiu şi Mihaela Izabela Cârstea, acuzaţi de fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals, complicitate la infracţiunea de dare de mită şi de Nicolae Boţa, acuzat de dare de mită.

Ilie Carabulea este unul dintre cei mai bogaţi oameni din Sibiu, cu o avere estimată la peste 200 de milioane de euro.

Inculpaţii din dosarul lui Florin Apostu au fost trimişi în judecată de DNA, în decembrie 2010, instanţa care a preluat cazul fiind Curtea de Apel Alba Iulia. Potrivit rechizitoriului, în septembrie 2010, Apostu a primit de la Carabulea contravaloarea unei revizii auto (4.000 lei), cu scopul de a-l ajuta în cazul unui recurs şi dând de înţeles că avea influenţă asupra procurorului general al României. De asemenea, potrivit aceleiaşi surse, în intervalul 2006 – 2010, Florin Apostu a folosit două maşini Audi A8 şi VW Passat, achiziţionate în leasing prin SC Atlassib Leasing IFN SA Sibiu şi SC Intermedia SRL Sibiu (din holdingul controlat de Ilie Carabulea). Cele două societăţi comerciale au achitat, pentru Florin Apostu, TVA aferentă acestora şi contravaloarea avansului auto, în condiţiile în care, la nivelul anului 2010, Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu a avut în instrumentare un număr de 196 de dosare penale referitoare la activitatea firmelor lui Carabulea. În aceste dosare, Apostu a dat soluţii şi a verificat soluţiile date de procurorii subordonaţi.

Florin Apostu a primit de la Tiberiu Popescu 400 de euro şi 1.500 lei, în august 2010, pentru a soluţiona favorabil un dosar penal de infracţiuni rutiere, după cum se precizează în acelaşi rechizitoriu. Apostu a sustras din dosar două declaraţii, le-a dat lui Popescu pentru a fi distruse, iar ulterior a ataşat la dosar alte două declaraţii scrise de soţii Sebastian Dumitru şi Mihaela Izabela Cârstea după dictarea lui Popescu şi potrivit îndrumărilor lui Apostu. Acesta a menţionat în fals pe cele două declaraţii că au fost date în luna ianuarie 2010 în faţa unui agent de poliţie, punând ştampila Parchetului. De asemenea, soţii Cârstea au făcut rost de banii care au ajuns la Apostu.

În octombrie 2010, Apostu a primit de la Nicolae Boţa o sumă de bani în valută, lăsându-l să creadă că va soluţiona în mod favorabil un dosar penal în care soţia lui Boţa era cercetată pentru înşelăciune. În acest sens, i-a cerut poliţistului care instrumenta dosarul să-i înainteze dosarul cu o propunere de netrimitere în judecată.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. gigoo

    duminică, 09.12.2012 at 23:40

    La puscarie e de voi hotilor
    Tradati romania
    De aia Nu mere bine tarA
    Numa furati
    Unu pentru ca fura o gaina sta 10 ani La aiud
    Voi ca furati milioane de € stati o Luna
    Huuuuuuuuuuuuuuuui

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO ȘTIREA TA: Șofer la un pas să provoace un accident grav între Aiud și Teiuș, după o depășire „sinucigașă” pe DN 1

Publicat

Șoferul unei mașini înmatriculată în județul Alba a fost la un pas să provoace un accident grav sâmbătă, pe DN 1, după o depășire riscantă efectuată între Aiud și Teiuș. 

Incidentul s-a produs sâmbătă după-amiaza, fiind surprins pe o cameră de bord de un șofer care circula pe direcția Aiud – Teiuș.

Pe filmare se poate observa cum șoferul unui autoturism marca Peugeot, care circula dinspre Teiuș spre Aiud, intră în depășire fără să țină cont că de pe sensul opus se apropia o altă mașină.

Șoferul acesteia din urmă reușește să-l evite la limită, virând spre marginea carosabilului, unde se afla și un capăt de pod.

Norocul său a fost că a avut prezenţă de spirit şi a acţionat la timp pentru a se feri din fața șoferului „sinucigaș”.

sursa video, foto: Constantin Popa

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Accident pe pârtia de la Vârtop – Arieșeni: Un băiat de 16 ani, suspect de fractură cervicală, preluat de elicopterul SMURD

Publicat

Un adolescent în vârstă de 16 ani a ajuns sâmbătă seară la Spitalul Judeţean din Oradea, victimă a unui accident grav petrecut la Vârtop – Arieșeni.

Un elicopter SMURD a fost solicitat de urgență, sâmbătă seară, pentru salvarea unui tânărului de 16 ani accidentat pe pârtia Vârtop de un prieten care se dădea cu placa.

„În urmă cu puțin timp, echipajul elicopterului SMURD nr. 342, aflat în serviciu la Jibou, a executat o misiune primară, pentru salvarea unui bărbat accidentat pe pârtia Vârtop, județul Bihor, care a suferit un politraumatism.

„Victima este suspectă de fractură cervicală. Îşi mişca membrele, dar avea dureri foarte mari”, a declarat Pinter, sâmbătă seară, pentru ebihoreanul.ro

Salvamontiştii l-au preluat pe băiat de pe pârtie şi l-au dus la baza lor din apropiere, de unde apoi adolescentul a fost urcat într-un elicopter SMURD, anume chemat de la Jibou pentru această misiune de salvare.

Un echipaj Salvamont Salvaspeo Bihor a fost primul intervenient la locul incidentului, acordându-i bărbatului primul ajutor necesar, până la sosirea echipei medicale a elicopterului.

Bărbatul a fost stabilizat, preluat de elicopter și transportat de urgență la o unitate spitalicească din municipiul Oradea”, a transmis Inspectoratul General pentru Aviație al Ministerului de Interne.

„Aeronavele Inspectoratului General de Aviație al M.A.I au participat, până la această ora, la salvarea a nouă persoane aflate în dificultate, victime ale accidentelor grave sau pacienți care au necesitat transferul în alt spital, precum și la misiuni în sprijinul structurilor de ordine și siguranță publică”, mai transmite IGAV.

sursa foto: Inspectoratul General de Aviatie al M.A.I.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ministrul Muncii: Ministerele au termen 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public

Publicat

Memorandumul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost adoptat în şedinţe de Guvern, iar ministerele au la dispoziţie 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.

„Astăzi, în şedinţa de Guvern, a fost aprobat memo-ul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Citește și MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Acest memorandum a fost semnat de către toate ministerele şi reprezintă practic angajamentul pe care ministerele îl iau ca într-o perioadă de 30 de zile să prezinte propriile soluţii, propria viziune pentru familiile ocupaţionale pe care le coordonează, astfel încât să reaşezăm sistemul de salarizare pentru personalul plătit din fonduri publice.

Există o intenţie clară de a provoca tensiuni sociale minţind că Guvernul şi Ministerul Muncii vor tăia veniturile oamenilor. Şi aceasta este o intoxicare şi, de obicei, prinde pentru că sunt mulţi oameni nelămuriţi, mulţi oameni îngrijoraţi de veniturile pe care le au.

Dar în acelaşi timp să ştiţi că sunt foarte mulţi oameni convinşi că în această perioadă sunt şi oameni politici şi alţi amatori care din asta trăiesc, din intoxicare”, a spus Raluca Turcan, scrie Agerpres.

De asemenea, ea a menţionat că, în calitate de ministrul al Muncii şi membru al Guvernului, are datoria să lămurească orice „intoxicare apare în spaţiul public” şi va răspunde de fiecare dată cu condiţia să i se solicite un punct de vedere, „ceea ce de multe ori nu s-a întâmplat până în acest moment”.

„Ca atare, în această conferinţă de presă vreau să afirm apăsat, aşa cum a făcut şi primul ministru, că prin memorandumul pe care l-am adoptat astăzi (joi, n.r.) nu punem bazele niciunei măsuri de scădere a veniturilor în România, ci dimpotrivă.

Prin acest memoradum intenţionăm să creştem acele salarii care au fost mereu lăsate în urmă prin inechităţile legislaţiei adoptate în trecut. Şi, de asemenea, salarizarea în sectorul public va deveni unitară, predictibilă, echitabilă şi va fi de asemenea în corelaţie cu eficienţa instituţiilor publice.

 Ministrul Muncii: e de datoria noastră să aducem echitate în societatea românească

Acest guvern şi-a asumat încă de la începutul mandatului să demareze mai multe măsuri esenţiale nu doar pentru beneficiari, ci ne-am asumat o reformă a marilor sisteme publice, ceea ce înseamnă de fapt ca statul să fie pe de o parte capabil să susţină servicii publice de calitate, dar în acelaşi timp să garanteze şi egalitate sustenabilitate, predictibilitate şi echitate în salarizarea publică şi în sistemul de pensii”, a afirmat Raluca Turcan.

Ea a precizat că a văzut că există foarte multă patimă în spaţiul public atunci când se vorbeşte de pensii sau de salarizare sau chiar de beneficii sociale.

„Convingerea mea este că dincolo de orice interpretare în mandatul meu de ministru şi mandatul guvernului din care fac parte un lucru este simplu: este o datorie a noastră să aducem echitate şi în societatea românească, iar oamenii să ştie că legea şi instituţiile le protejează drepturile şi nu îi nedreptăţesc.

Ne propunem aşadar să facem statul să funcţioneze corect şi nu haotic pentru că toate aceste inechităţi pe care şi dumneavoastră le-aţi semnalat, pe care mulţi dintre dumneavoastră le resimţiţi pe propria piele, au fost create într-un sistem care trebuie să reprezinte legea şi trebuie să asigure corectitudine pentru cetăţenii acestei ţări.

Am fi de condamnat dacă nu am face nimic şi întotdeauna există şi varianta să nu faci nimic, dar ne-am propus să arătăm că se poate ca într-adevăr statul să funcţioneze şi eficient, să aibă şi servicii publice de calitate şi să-şi ajute oamenii şi să-i încurajeze să creadă că legea poate fi şi bună şi în avantajul lor”, a spus Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a menţionat că prin acest memorandum în 30 de zile ministerele de linie vor transmite propunerile privind politica de salarizare în sistemul public.

Ministrul Muncii: unele sporuri vor intra în salariile de bază

Raluca Turcan a explicat, în context, că sunt reanalizaţi coeficienţii de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională, iar unele sporuri vor intra în salariile de bază.

„Principiile pe care le-am stabilit sunt simple şi nu conduc în niciun fel la afectarea veniturilor. Practic, reanalizăm coeficienţii de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională de funcţii bugetare şi unele sporuri vor intra în salariile de bază. De asemenea, acele sporuri care pot fi acordate în sumă fixă vor fi date în sumă fixă.

Sporurile care vor rămâne după includerea unora în salariile de bază nu vor depăşi 20% din salariul de bază plătit individual. Mai este un lucru extrem de important. Salariul în plată de bază să fie acelaşi pentru toată lumea.

Este inadmisibil ca pe o lege să ai unii angajaţi în sistemul public plătiţi la nivelul de salarizare din 2019 şi alţii la un nivel de salarizare posibilă în anul 2022. Vom include de asemenea în grila de salarizare şi alte activităţi care în momentul de faţă nu sunt pe grila de salarizare în sistemul public şi care creează puternice inechităţi. Şi dau exemplu administraţiei publice locale.

Acestea sunt principiile de bază ale acestui memorandum şi practic întăresc ideea că am intrat în linie dreaptă prin asumarea completă a tuturor ministerelor a reuşitei unei reforme în sistemul de salarizare pentru funcţionarii sau angajaţii plătiţi din fonduri publice”, a mai declarat Raluca Turcan.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Servicii medicale gratuite, timp de doi ani, pentru 165 de vârstnici din Blaj. O nouă licitație, lansată în SEAP

Publicat

165 de persoane vârstnice din Blaj aflate în risc de excluziune socială și grade diverse de dependență vor beneficia de servicii medicale gratuite, pe o perioadă de doi ani.

Prin proiectul „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă”, vârstnicii vor beneficia de servicii de telemedicină, consultații de specialitate și analize medicale. 

Primăria Blaj a lansat miercuri, 14 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), a doua licitație pentru achiziția unui pachet servicii medicale pentru 165 persoane vârstnice, în cadrul Proiectului „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă”.

Prima licitație a fost lansată în luna februarie, procedura fiind anulată după ce au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme.

Valoarea totală estimată este de 152.519,4 lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă – municipiul Blaj, județul Alba” reprezintă un demers ambițios al administrației locale de a crea și consolida, într-o manieră integrată, inovatoare și calitativă, o capacitate administrativă de abordare pe termen mediu și lung a principalelor probleme de vulnerabilitate cu care se confruntă persoanele vârstnice din Blaj, care au împlinit vârsta de minim 65 de ani.

Este initiativa consistenta, gandita pe termen mediu si lung, de structurare a unei capacitati institutionale care sa raspunda provocarilor sociale, economice si psiho-socio-demografice cu care se confrunta persoanele varstnice din Municipiul Blaj.

Proiectul este implementat de UAT Blaj, furnizor acreditat de servicii sociale (anexat acreditarea) prin SAS subordonat, în spații aflate în proprietatea domeniului public municipal, în clădiri aflate în proprietatea UAT (a se vedea anexat) sau al altor institutii publice, respectiv la domiciliul seniorilor din GT.

Serviciile medicale/de sănătate solicitate vor fi prestate sub forma unui pachet de servicii medicale/persoană/an timp de 24 de luni.

Pachetul de servicii medicale pentru vârstnici constă în următoarele servicii:

  • Servicii de telemedicină – permanent pentru fiecare persoană
  • Consultație de specialitate: generală, nutriție – dietetică medicală, reumatologie, recuperare fizică – 1 consult/persoană/an
  • Consultație optometrie-optică medicală – 1 consult/persoană/an
  • Servicii de evaluare neurocognitivă – 1 consult/persoană/an
  • Analize medicale uzuale: Hemoleucogramă, glicemie, colesterol, trigliceride, uree, creatinină, TGO TGP – 1 set/persoană/an

Serviciile de telemedicină vor fi prestate printr-o Platforma Clinică Virtuală, ce poate coordona, monitoriza și interveni în timp real. În cadrul acestui serviciu se vor presta următoarele activități:

  • telemonitorizarea parametrilor biologici: temperatură, saturație oxigen, ritm respirator
  • posibilitatea de intervenție mai rapidă în cazul unei situații critice comparativ cu situația existentă
  • șansa de a identifica preventiv și interveni eficient în cazul unor situații de risc, chiar dacă persoana locuiește singură
  • posibilitatea de a identifica nevoile persoanei asistate și de a personaliza serviciile oferite în funcție de nevoile reale ale acesteia.

Consultație de specialitate: generală, nutriție – dietetică medicală, reumatologie, recuperare fizică. Se vor efectua anual, în scopul monitorizării, consilierii, îmbunătățirii stării de sănătate și a calității vieții persoanelor vârsnice.

Consultație optometrie-optică medicală: se va efectua o evaluare fiecărei persoane asistate, pentru determinarea dioptriilor și tipului corecției necesare (ochelari, lentile de contact) pentru rezolvarea problemelor de acuitate vizuală, care apar datorită tulburărilor de refracție, și educației pacientului prin recomandări privind sănătatea oculară și vederea, cu scopul de a încuraja obiceiurile sănătoase în viața de zi cu zi.

Servicii de evaluare neurocognitivă: se va efectua fiecărei persoane asistate o mini-evaluare a stării mentale, testul orologiului, scorul activităților cotidiene, scala Depresiei Geriatrice Yesavage (GDS) forma prescurtată pentru detectarea simptomelor depresive; evaluarea echilibrului static și dinamic (Tinetti): pentru diagnosticarea bolilor neuro-degenerative; evaluarea stadiului clinic al tulburărilor de memorie și a fragilității cognitive.

Fragilitatea este o condiţie clinică, asociată cu procesul de îmbătrânire patologică, şi reprezintă un risc major în apariţia afecţiunilor cronice netransmisibile. În cazul persoanelor cu vârsta peste 65 de ani, funcţia cognitivă este influenţată de numeroşi factori biologici, psihologici şi sociali care contribuie la dezvoltarea afecţiunilor neurodegenerative. Declinul cognitiv joacă un rol fundamental în sindromul de fragilitate la vârstnici, ceea ce a determinat apariţia unui nou concept – fragilitatea cognitivă. Cu ajutorul unor intervenţii specifice în procesul de apariţie şi a factorilor infuenţabili, fragilitatea, spre deosebire de majoritatea bolilor neurodegenerative, poate fi parţial reversibilă.

Un set de analize medicale uzuale: Hemoleucogramă, glicemie, colesterol, trigliceride, uree, creatinină, TGO TGP. Recoltarea probelor se va realiza de către personal medical autorizat/calificat.

Transportul probelor către laborator se va realiza cu vehicule autorizate conform legislației în vigoare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate