Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Curtea de Apel Alba Iulia: MOTIVAREA sentinţei în dosarul Klaus Iohannis versus ANI, privind conflictul de interese

Publicat

Curtea de Apel Alba Iulia4Curtea de Apel Alba Iulia a făcut publică motivarea sentinţei date în 10 iunie în procesul Klaus Iohannis versus ANI, prin care s-a dispus anularea raportului de evaluare întocmit de Agenția Națională de Integritate, de constatare a încălcării legislației în domeniul conflictului de interese.

Până marţi, 4 august, nu a fost înregistrat recurs la sentinţa Curţii de Apel.

Instanţa din Alba Iulia a judecat acțiunea în contencios administrativ intentată de Klaus Iohannis împotriva ANI, care, în 2013, l-a acuzat de încălcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie administrativă și penală, întrucât a semnat, în decembrie 2010, un contract de prestări servicii încheiat între Primăria Municipiului Sibiu și SC Tipografia Honterus SRL, societate comercială deținută de Forumul Democrat al Germanilor din România (FDGR). Klaus Iohannis a deținut funcția de președinte al FDGR în perioada 2002 — 2013.

„Conflictul de interese subzistă atunci când interesul privat al demnitarului primează interesului public, situaţie care în speţa dedusa judecăţii nu se întâmpla. Mai mult decat atât, prezumtivul interes privat sau personal trebuie sa fie de natura sa influenţeze îndeplinirea cu obiectivitate si imparţialitate a atribuţiilor ce îi revin conform Constituţiei si actelor normative, situaţie de asemenea inexistentă, motivat de faptul că procedura de atribuire a contractului a respectat întocmai actele normative în materia achiziţiilor publice”, se arată în sentinţa instanţei albaiuliene.

Citeşte şi Klaus Iohannis a câştigat procesul cu ANI privind conflictul de interese. Curtea de Apel Alba Iulia a admis contestaţia preşedintelui României

Vă prezentăm extras din sentinţa nr. 115/2015, de contencios administrativ, a Curţii de Apel Alba Iulia:

Prin acţiunea formulată de reclamantul Klaus Werner Iohannis s-a solicitat anularea Raportului de Evaluare nr. 35687/G/II/08.08.2013 întocmit de pârâta Agenţia Naţionala de Integritate – Inspecţia de Integritate şi obligarea paratei la plata cheltuielilor de judecată.

În motivarea acţiunii se arată că prin raportul de evaluare 35687/G/II/08.08.2013 întocmit de Agenţia Naţionala de Integritate care face obiectul prezentei acţiuni, a fost reţinuta încălcarea de către reclamant a prevederilor art.75 lit. b) şi f) din Legea nr. 393/2004 privind statul aleşilor locali, conform cărora: „Aleşii locali au un interes personal intr-o anumită problemă dacă au posibilitatea sa anticipeze că o decizie a autorităţii publice din care fac parte ar putea reprezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru b) orice persoana fizica sau juridica cu care au o relaţie de angajament, indiferent de natura acestuia, ….f) o asociaţie sau fundaţie din care fac parte ”.

Conflictul de interese este definit de prevederile art.70 din Legea nr. 161/2003 ca fiind: situat ia in care persoana ce exercita o funcţie de demnitate publica sau o funcţie publica are un interes personal, de natura patrimoniala, care ar putea influenta îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor ce-i revin potrivit Constituţiei si altor acte normative.”

Plecând de la aceasta definiţie, se arată că nu sunt întrunite cele doua condiţii cumulative de natura a atrage existenta conflictului de interese: (1) interesul personal de natura patrimoniala si (2) acest interes personal sa influenţeze îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor ce îi revin conform Constituţiei si altor acte normative, cu referire in special la legislaţia in materia achiziţiilor publice.

Astfel, la data de 03.12.2010 a fost demarata procedura de atribuire a contractului de Servicii de informare si publicitate in vederea implementării proiectului POS CCE SMIS 4915 – contract de finanţare nr. 117/321/28.08.2009 – Implementarea conceptului de administraţie electronica la nivelul municipiului Sibiu ” prin publicarea în SEAP a invitaţiei de participare nr. 274316, cu respectarea prevederilor art. 125 din OUG nr. 34/2006.

Deşi valoarea estimata a contractului a fost de 3.910,88 euro (deci sub 15.000 euro, prag valoric sub care art.19 din OUG nr. 34/2006 permitea încredinţarea directa a contractului de achiziţie publica) pentru asigurarea principiilor care guvernează achiziţiile publica, inserate in art. 2 alin. 1 si alin. 2 din OUG nr. 34/2006, s-a convenit aplicarea procedurii de cerere de oferta cu publicarea documentaţiei de atribuire in SEAP, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut, tocmai pentru a asigura un cadru lărgit de ofertanţi, asigurând astfel concurenţa între operatorii economici. Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) este sistemul informatic de utilitate publica, accesibil prin internet la o adresa www.e-licitatie.ro, utilizat in scopul efectuării de achiziţii publice prin mijloace electronice.

În conformitate cu prevederile art.71 alin.1 din HG nr.925/2006 a fost constituita comisia de evaluare a ofertelor in vederea atribuirii contractului de prestări servicii anterior identificat (document in anexa), reclamantul nefăcând parte din comisia de evaluare a ofertelor, respectând astfel dispoziţiile art. 69 din OUG nr. 34/2006 (varianta actului valabila la data demarării procedurii).

(…)

fiecare dintre membrii comisiei de evaluare au semnat declaraţii de confidenţialitate si imparţialitate, confirmând ca nu se afla in niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 69 din OUG nr. 34/2006.

La procedura de achiziţie publica au fost depuse din partea operatorilor economici 3 oferte. In urma analizării ofertelor depuse, comisia de evaluare a constata ca toate cele 3 oferte îndeplinesc criteriile de calificare, fiind declarate admisibile, si conforme din punct de vedere al propunerii tehnice. Acestea fiind îndeplinite, conduc spre analiza propunerii financiare depuse de ofertanţi. In urma acestei analize si respectând criteriul de atribuire: preţul cel mai scăzut, operatorul economic: SC T.H. SRL, având propunerea financiară cea mai scăzută, a fost clasat pe locul 1, comisia hotărând atribuirea contractului de achiziţie publica in favoarea acestuia.

Reclamantul nu a participat nici la şedinţa de deschidere a ofertelor si nici la şedinţa de evaluare a documentelor de calificare si de analiza a propunerilor tehnice si financiare depuse de ofertanţi, o astfel de competenta fiind atribuita de legiuitor exclusiv comisiilor de evaluare, deciziile comisiei de evaluare putând fi adoptate cu votul a cel puţin 2/3 dintre membrii săi, conform art. 76 alin. 2 din HG nr. 925/2006.

(…)

Faţă de hotărârea comisiei de evaluare şi având în vedere că nu erau incidente situaţiile expres si limitativ prevăzute de art. 209 din OUG nr.34/2006 de a anula procedura de atribuire, s-a încheiat contractul de prestări servicii.

(…)

singura ipoteza reglementată de legiuitor în care se putea încheia contractul de achiziţie cu operatorul economic a cărui oferta a fost clasată pe locul 2, se referea la împrejurarea în care ofertantul a cărui ofertă a fost declarată câştigătoare se afla intr-o situaţie de forţa majora sau in imposibilitatea fortuita de a executa contractul, situaţii care in speţa dedusa judecaţii nu existau.

Conflictul de interese invocat prin raportul de evaluare nu subzistă întrucât:

1.transparenta si interesul public au fost respectate prin desfăşurarea procedurii de publicitate în SEAP si oferta redusă de preţ în raport cu ceilalţi ofertanţi, asigurând eficienţa utilizării banului public.

2.reclamantul nu are niciun fel de raport de angajament cu adjudecătorul, nu face parte din organele de conducere ale acestei societăţi comerciale, calitatea de preşedinte FDGR fiind onorifica si neremunerata, (iată lipsa interesului patrimonial) asigurând reprezentarea minorităţii germane din România.

Reţinând definiţia conflictului de interese din Legea 161/2003 si principiile care guvernează acesta instituţie a conflictului de interese: imparţialitatea, integritatea, transparenta deciziei si supremaţia interesului public, rezulta cu evidenta, din întreaga documentaţie depusă în probaţiune, ca s-au respectat atât principiile care guvernează materia achiziţiilor publice cât si cele care guvernează materia conflictului de interese, interesul public fiind primordial în aceasta procedura, contractul de achiziţie fiind atribuit ofertantului cu preţul cel mai scăzut, asigurând astfel eficienta utilizare a banilor publici.

Rezulta cu evidenta ca este exclusă ipoteza conflictului de interese întrucât actul nu a fost generat de reclamant, negociat si atribuit direct in favoarea operatorului SC T.H., finalitate care ar fi putut naşte suspiciuni de integritate prin asimilarea si arogarea unor competente care practic nu exista.

Conflictul de interese subzistă atunci când interesul privat al demnitarului primează interesului public, situaţie care în speţa dedusa judecăţii nu se întâmpla. Mai mult decat atât, prezumtivul interes privat sau personal trebuie sa fie de natura sa influenţeze îndeplinirea cu obiectivitate si imparţialitate a atribuţiilor ce îi revin conform Constituţiei si actelor normative, situaţie de asemenea inexistentă, motivat de faptul că procedura de atribuire a contractului a respectat întocmai actele normative în materia achiziţiilor publice.”

Vezi integral: Extras sentinta 115 din 10 iunie 2015 dosar Iohannis vs ANI privind conflictul de interese



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. gicu

    marți, 04.08.2015 at 15:39

    e cusuta cu ata alba!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Situația investițiilor și a lucrărilor realizate de Serviciul de Gospodărire a Apelor Alba, pe raza județului

Publicat

În cursul acestei săptămâni, prefectul județului Alba, Nicolae Albu a efectuat o vizită de lucrul la sediul Serviciului de Gospodărire a Apelor (SGA) Alba, unde, împreună cu Sorin Vlad și cu inginerul șef Ioana Săliștean, au analizat situația lucrărilor executate pe teritoriul județului.

Lucrări cuprinse în planul tehnic al SGA Alba:

Valoarea totală a acestor lucrări pentru anul 2022 este de 9,575 mii lei, cuprinzând lucrări de întreținere a construcțiilor hidrotehnice și a cursurilor de apă (cosiri – 307 ha, terasamente – 197,00 mii mc, lucrări din piatră și anrocamente – 3816,00 mc, lucrări din beton – 934,00 mc, reprofilări și decolmatări de albii – 85,0 km, igienizări și tăieri de vegetație – 188,00 km).

Dintre acestea, în primele 5 luni ale anului s-au realizat următoarele capacități: cosiri – 67 ha, terasamente – 78 mii mc, lucrări din piatră și anrocamente – 320,00 mc, lucrări din beton – 4,00  mc, reprofilări și decolmatări de albii – 20,0 km, igienizări și tăieri de vegetație – 69,00 km.

Principalele cursuri pe care s-au realizat aceste capacități sunt: Valea Ampoița – la Ampoița  (toaletări), Dig mal dreapta Râul Târnava Mare – la Blaj, Râul Secaș – la Cunța (decolmatare), Valea Șpring – la confluența cu Valea Boz (decolmatare), Valea Daia – la Daia Română (decolmatare), Râul Sebeș, pod Petrești – baraj Petrești (reprofilare)

Pana la sfârșitul anului, SGA Alba va executa lucrări în următoarele zone: Valea Cenade (decolmatare), Râul Ampoi la Bărăbanț (igienizări, decolmatări, reparații dig parapet), Valea Cetea – la Benic (apărare de mal cu anrocamente, prag de fund), Valea Geoagiu – la Geoagiu de Sus (prag de fund, apărare de mal cu traverse), Valea Pian –  amonte Pian (decolmatare/ prag de fund/ apărare de mal cu gabioane), Pârâu Abrud – la Abrud (regularizare), Valea Caselor – la Câmpeni (regularizare), Valea Turdaș – la Turdaș (decolmatare)

Obiective de investiții care au fost recepționate în 2022:

1. Regularizare și consolidare Pârâu Cricău – La Cricău;

2. Regularizare și consolidare Valea Țelna

Obiective de investiții în curs de promovare:

1. Regularizare Pârâu Galda – în Galda de Jos – Lucrările de execuție vor începe după încheierea contractelor de servicii și lucrări. Studiul de Fezabilitate actualizat este avizat la nivel de ABA Mureș și urmează procedura de avizare ANAR și MAP.

2. Regularizare Pârâu Abrud – la Abrud – Lucrările de execuție vor începe după încheierea contractelor de servicii și lucrări. Studiul de Fezabilitate actualizat este avizat la nivel de ABA Mureș și urmează procedura de avizare ANAR și MAP.

3. Regularizare Râu Arieșul Mare și afluenți, amonte acumularea Mihoiești – Lucrările de execuție vor începe după încheierea contractelor de servicii și lucrări – pentru obiectul Albac.

4. Amenajarea Râului Arieș Și Afluenți pentru apărarea împotriva inundațiilor – loc. Câmpeni, Baia de Arieș, Lunca Arieșului și aval Ac. Mihoiești – Lucrările de execuție vor începe după încheierea  contractelor de servicii și lucrări.

5. Amenajare pârâu Răchita, la Răchita – Pentru avizarea și realizarea proiectului este necesar se demola gardurile executate pe malul râului Răchita. Nu se poate propune o alta soluție din cauza geografiei locului.

6. Regularizare și consolidare Valea Bucerdea, com. Ighiu – Urmează avizarea în sedința de analiză a Consiliului tehnico-economic al Ministerului mediului, Apelor și Pădurilor.

7. Regularizare Râu Aiudel – la Aiud.

Proiect finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020:

Mărirea gradului de protecție împotriva inundațiilor în bazinul hidrografic Mureș prin ridicarea clasei de importanță a infrastructurii existente de apărare, pe raza județelor Alba, Hunedoara și Arad – în județul Alba lucrările propuse se vor executa pe raza localităților: Ocna Mureș, Blaj, Tiur, Vințu de Jos, Vurpăr, Șibot și Sărăcsău.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DOCUMENTE: Rețeaua informatorilor-copii din Alba. Câte ”surse” avea Securitatea în școlile din județ și cum le folosea

Publicat

Recrutarea copiilor și transformarea lor în informatori a reprezentat o practică obișnuită a fostei Securități, iar monitorizarea informativă a școlilor și a liceelor, o prioritate. Un raport privind ”stadiul muncii în problema tineret-învățământ”, datat 15.06.1989, descrie pe larg situația într-un județ din județul Alba, cu doar câteva luni înainte de Revoluție.

”Din totalul de 169 de școli generale, 156 sunt deservite de Serviciul de informații interne, iar 13 licee, 12 școli profesionale și 11 școli generale, precum și Institutul de subingineri din Cugir de către Serviciul de contrainformații economice (…).

Obiectivele din sfera de preocupare a aparatului de securitate sunt asigurate cu un potențial informativ format din 276 de surse, din care: 34 informatori, 221 persoane de sprijin, 6 rezidenți și 10 gazde de întâlniri.

Unitățile școlare din județ mai sunt încadrate cu încă 28 de surse (19 informatori, 7 persoane de sprijin și 2 rezidenți” pe linia altor probleme și servicii” se arată în documente, care au fost în trecut parte a unei expoziții publice.

Securitatea putea afla astfel multe lucruri, inclusiv dacă cineva dorea să rămână în străinătate și dacă a discutat acest lucru în preajma unor copii sursă.

Istoricul Liviu Zgârciu de la Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia și cercetător CNSAS a declarat că fenomenul copiilor informatori era foarte extins și Securitatea dorea să recruteze și mai mulți, de la an la an.

Acesta spune că informațiile obținute de la copii erau utilizate inclusiv împotriva profesorilor. ”A fost spre exemplu un caz la Sebeș cu un profesor care a fost auzit spunând bancuri și a ajuns în atenția Securității” a adăuat Zgârciu, unul dintre istoricii specializați pe perioada comunistă.

”În cursul anului 1988 s-au întreprins 133 de măsuri preventive de securitate, după cum urmează: o destrămare de anturaj, 17 atenționări, 20 influențări pozitive, 8 informări la organul de partid, 15 semnalări la organul de miliție, în 3 cazuri nu a fost acordat avizul de securitate, iar în alte 3 s-a prevenit rămânerea ilegală în străinătate” spune raportul.

De asemenea, exista o evidență clară a cadrelor didactice ”cu probleme”: descendenți de legionari, descendenți ai deținuților politici sau care aveau rude în străinătate.

O atenție deosebită se acorda urmăririi elevilor și cadrelor didactice care participau la rugăciuni în cadrul unor culte religioase.

Planurile Securității: intenționa să facă și mai multe racolări

”În vederea ridicării calității muncii de securitate se va acționa în următoarele direcții:

  • Completarea potențialului informativ cu noi surse în scopul acoperirii informative a tuturor instituțiilor cu cel puțin o sursă, Școala generală nr 2 din Alba Iulia, Liceul agroindustrial Jidvei, Liceul Iacob Mureșanu Blaj și școlile generale nr 2 și 3 din Aiud. Termen: 30.12.1989.
  • Se va analiza și stabili necesarul de recrutări pentru încadrarea informativă eficientă a școlilor generale clasele I-X din mediul rural. Termen 30.07.1989”

Germina Nagâţ, membru în Colegiul Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii (CNSAS), a declarat că minorii recrutaţi de Securitate în anii ’80 reprezintă una dintre cele mai sinistre teme care se găsesc în arhiva CNSAS.

”Vezi scrisul ăla de copil chinuit caligrafic de multe ori, mai ales la ţară, şi inocenţa cu care fac rău, oarecum. Deci spun lucruri grave cu cea mai mare seninătate. Adică nu simţi nicio reţinere pentru că o fac cu convingerea că e ceva foarte bun, foarte corect. Deci vezi minţile unor copii făcute praf. Adică, corupte. Este o corupere de minori asta pentru mine” a spus Geanina Nagâț, membru al CNSAS, la o emisiune a postului Prima TV.

Articol realizat împreună cu G4Media.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Nicușor Stanciu face spectacol în China. Gol superb și pasă decisivă pentru Wuhan Three Towns

Publicat

Nicolae Stanciu face spectacol la Wuhan, în China: a dat 5 goluri și 5 pase decisive, în cele 9 meciuri jucate până acum. 

Nicolae Stanciu a reușit un nou gol și o altă pasă decisivă pentru Wuhan Three Towns în victoria de duminică, scor 4-2, contra echipei Shanghai Shenhua din etapa a opta a campionatului chinez de fotbal. 

YouTube video

Golul lui Stanciu poate fi văzut la 03:08.

Fotbalistul român i-a pasat decisiv lui Marcao, în minutul 47. Ulterior, Stanciu și-a trecut și numele pe tabela de marcaj pentru al treilea meci consecutiv, cu un gol marcat în minutul 58, din pasa lui Davidson.

Echipa fotbalistului român în vârstă de 29 de ani este pe primul loc în campionat, cu 22 de puncte acumulate după primele opt meciuri disputate.

Nicolae Stanciu a ajuns la Wuhan Three Towns în luna februarie a acestui an. Slavia Praga a primit 4 milioane de euro în schimbul mijlocașului.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Incendiu la șura unei gospodării din Blaj. Focul riscă să se extindă la o casă de locuit

Publicat

Garda de Intervenție Blaj intervine pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit duminică seară la o anexă a unei gospodării din satul aparținător Tiur. 

Este vorba despre o șură care a luat foc, dar pompierii spun că există riscul ca focul să se extindă la o casă de locuit din apropiere.

La fața locului au fost trimise două autospeciale de pompieri și o ambulanță SMURD.

Sursă: ISU Alba

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax