Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Danil Sabău mută pe o altă firmă contractul de concesiune a Traseului Celor Trei Fortificații din Cetatea Alba Iulia. Cine sunt acționarii


Publicat

hotelmedievalGrup Corint SRL, respectiv Corint SRL, firmele familiei Sabău, care s-au ocupat de renovarea fortificaţiei Vauban, au concesionat o parte din spaţiile Cetăţii Alba Carolina şi care administrează acum Hotelul Medieval, Traseul celor Trei Fortificaţii, parterul Porţii IV şi tunelul de acces, cere Consiliului Local cesiunea contractelor de asociere încheiate în 2006 şi 2008 pentru restaurarea, conservarea şi punerea în circuitul turistic a acestora, către altă firmă, Corint Hotel Medieval SRL. Firma pentru care se cere transferarea contractului de concesiune a aproape 1/3 din Cetatea Alba Carolina pe o perioadă de 49 de ani și pentru care se plătește suma de 800 euro/lună aparține soției și respectiv fiicei lui Danil Sabău.

Motivul invocat este faptul că primele două firme au şi alte activităţi în ţară şi este dificil de delimitat, din punct de vedere contabil, profitul obţinut din aceste contracte de asociere, pe baza căruia este stabilită taxa la primărie.

Nu este pentru prima dată când contractele de asociere între Consiliul Local Alba Iulia şi Grup Corint SA,  sunt cesionate altor firme din grup. Acum trei ani,  contractele au fost în cele din urmă cesionate către Corint SRL (contractul pentru Hotel Medieval şi Traseul celor Trei Fortificaţii, din 2006), respectiv Grup Corint SRL (contractul din 2008, pentru Poarta IV).

Vezi şi „Grup Corint” SA a obținut în CL Alba Iulia aprobarea cesiunii pe o altă firmă a contractului pentru domeniul concesionat în Cetatea Alba Carolina

În raportul de specialitate al proiectului supus aprobării Consiliului Local Alba Iulia din 22 aprilie, se explică situaţia:

garda_traseu fortificatii_interior”Potrivit dispoziţiilor cuprinse în ambele contracte de asociere, una dintre obligaţiile celor două societăţi era plata către bugetul local a unui procent de 10% din profitul realizat din administrarea bunurilor ce fac obiectul contractelor, dar nu mai puţin de 800 euro/lună (în cazul contractului de asociere nr. 7798/2006, contract unde iniţial obligaţia de plată se rezuma doar la suma de 200 euro/lună, fără să includă şi procent din profitul societăţii), respectiv 200 euro/lună în cazul contractului de asociere nr. 18079/2008.

În ambele situaţii, partenerul nostru (clee 2 firme – n.r.) achită suma minimă conform contractului, regularizarea obligaţiilor de plată ale acestuia către bugetul local făcându-se după aprobarea bilanţului contabil, dar un mai târziu de data de 31 martie a fiecărui an pentru anul anterior.

traseu_fortificatiiAvând în vedere că atât Grup Corint SRL, cât şi Corint SRL mai desfăşoară şi alte activităţi în ţară, altele decâte cele derulate în temeiul contractelor de asociere în care sunt parte, în timp s-a dovedit că este difícil din punct de vedere contabil să se stabilească dacă societăţile în cauză obţin sau un profit din activităţile desfăşurate în baza contractelor de asociere, veniturile obţinute în mod direct din aceste contracte neputând fi distinse cu exactitate de veniturile obţinute din alte surse”.

Prin urmare, la cererile celor două firme, Grup Corint SRL şi Corint SRL, înregistrate la Primărie în 2016, se solicită aprobarea cesionării celor două contracte către Corint Hotel Medieval SRL, firmă ce are ca obiect principal de activitate “hoteluri şi alte facilitîţi de cazare similare”.

poarta IV punct informare turistica“Considerăm că prin cesionarea aceasta se va putea realiza o mai bună urmărire a veniturilor obţinute din activităţile derulate pe baza celor două contracte de asociere, a profiturilor realizate şi o stabilire şi încasare mai eficiente a sumelor cuvenite bugetului local”, susţin reprezentanţii primăriei.

Potrivit documentaţiei de proiect, în urma restructurării Corint SRL pe obiecte de activitate, către Corint Hotel Medieval SRL îi revin activităţile de hotelărie şi alimentaţie publică.

Îm actul constitutiv al firmei Corint Hotel Medieval SRL, cu sediul în Sântimbru, pe strada Gării, societatea a fost înfiinţată de Doina Amalia Sabău (43 de ani, domiciliată în Sântimbru) – soția lui Danil Sabău şi Ada Patricia Mihuţ (38 de ani, din Alba Iulia) – fiica lui Danil Sabău, fiecare cu 50% din capitalul social de 200 lei.

Administratorul societăţii este Emilia Cramba-Brad (30 de ani, din Blaj, domiciliată în Alba Iulia).


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. maia

    luni, 18.04.2016 at 13:52

    daca nu sunt in stare sa prezinte osituatie exacta (contabila) sa-i lase pe altii(renunte la contract .Cred ca se vor gasi in lumea asta amatori profesionisti……

  2. un binevitor

    luni, 18.04.2016 at 21:52

    crezi ca le-a cerut cineva o situatie contabila din care sa se deduca taxele aferente asocierii? sau o verificare a actelor societatii? duceti un contabil cu experienta la verificarea actelor si va spune in ce cont se incderaza orice venit. deocamdata nu e procuror la DNA in alba sa-l faca pe sabau, poate daca aduc din alta parte. iubiti-va pe salve de fum din tunurile lu sabau.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru: Urmează două săptămâni grele. La ce se așteaptă autoritățile

Publicat

Ministrul sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat într-un interviu că vârful epidemiei de COVID-19 în România este estimat la circa 10.000-12.000 de persoane, dar dacă până acum evoluția cazurilor a fost relativ moderată, ea se poate modifica în următoarele două săptămâni, pe care le consideră „grele”.

„Rămânem în registrul celor 10-12.000 de cazuri, la vârf, dar acest număr se poate modifica, în perioada următoare. Avem două săptămâni grele, urmând ca după trei săptămâni să vedem efectul celor două săptămâni ca număr de cazuri. Noi sperăm ca acest număr de cazuri să nu fie crescut violent”, a afirmat Nelu Tătaru, în interviul pentru Digi24.

Până în prezent, există o creştere moderată a numărului de cazuri de la o zi la alta, precum şi o creştere moderată a numărului de cazuri critice, care necesită ventilaţie, dar aceste tendințe depind și de afluxul de români care vor veni în țară, precum și de evoluția focarelor din România.


„Noi suntem pregătiţi pentru fiecare pas pe care îl trecem. În funcţie de evoluţie, putem spune cât poate suporta sistemul sanitar românesc.

Noi suntem pregătiţi (…) pentru un anumit număr de cazuri critice. Avem în acest moment 1.723 de paturi de ATI complet utilate, 1.723 de ventilatoare.

În cazurile critice, tocmai accesul la ventilatoare este cel care face diferenţa. Nu avem deocamdată foarte multe cazuri pe terapie intensivă sau pe ventilator.

Suntem pregătiţi în acest moment pentru numărul de cazuri pe care îl avem, suntem pregătiţi să facem faţă. Rămâne ca evoluţia, explozia sau nu a unui număr de cazuri critice să ne arate în ce măsură sistemul sanitar vibrează sau ajunge la o saturaţie”, a declarat Nelu Tătaru.

Pentru prima dată, ministrul avorbit și despre tratarea cazurilor ușoare și asimptomatice, acasă. Se vor putea trata la domiciliu sau în zonele tampon, cazurile asimptomatice sau uşoare, iar cazurile grave, critice, pot fi gestionate la terapie intensivă în secţiile de boli infecţioase, de pneumologie, în secţiile de la spitalele judeţene sau de la spitalele private, a mai spus ministrul.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bugetarii, favorizați și în șomaj tehnic față de angajații din mediul privat. Câți bani vor încasa

Publicat

bani

Premierul Ludovic Orban a anunțat în ședința de guvern de joi că la Ministerul Muncii a fost realizată o variantă de proiect de ordonanță pentru reducerea activității în sectorul bugetar, care prevede că angajații din instituțiile administrației centrale și locale se vor împărți și vor lucra jumatate din lună, iar în cealaltă jumătate vor fi plătiți cu 75% din salariul de bază.

Potrivit declarației lui Orban, măsura de intrare în șomaj tehnic a bugetarilor se ia deoarece ”toți trebuie să preluăm din greutatea crizei provocate de această epidemie”, însă prin modul în care este gândită și de această dată este favorizat angajatul de la Stat.

Astfel, un bugetar va primi 75% dintr-un salariu care, în majoritatea cazurilor este peste 5.000 de lei, în timp ce angajații din mediul privat primesc 75% din salariul de încadrare care, la cei mai mulți înseamnă salariul minim brut pe economie, adică 2.230 lei.

Iar diferențele nu se opresc aici. Prin actuala variantă a proiectului de ordonanță, bugetarii vor primi salariul întreg pentru 2 săptămâni şi 75% din salariu pentru cealaltă jumătate a lunii. În consecință, reducerea totală a veniturilor lunare va fi de doar 12,5% și nu 25%, ca în cazul angajaților din privat.

Nu în ultimul rând, o altă ”dublă măsură” va fi, cel mai probabil, în momentul ridicării stării de urgență, când privatul are posibilitatea să renunțe definitiv la angajat, pentru că ordonanţa privind şomajul tehnic nu cuprinde prevederi care să-i poată obliga pe angajatori să-i reîncadreze pe cei trimişi în şomaj tehnic, în timp ce bugetarii vor reveni cu toții la programul normal deoarece, în acest sector, concedierile se fac după lungi runde de negocieri cu sindicatele.

Proiectul de ordonanță nu a fost adoptat în ședința de guvern de joi, deoarece s-a luat hotărârea să mai fie discutat de membrii cabinetului.

”Vă solicit să analizați proiectul de OUG inițiat de doamna Violeta Alexandru. Cred că solidaritatea trebuie să se manifeste în astfel de situații. (…) Sunt peste 1,5 milioane de angajați din mediul privat, la care adăugăm PFA-urile sau alte forme de activitate. Nu putem să lăsăm numai pe umerii lor suportarea acestei crize. Am hotărât să găsim o soluție ca și în sectorul public să existe o preluare a acestei greutăți”, a declarat premierul.

Potrivit aceluiași proiect de ordonanță de Guvern, prevederile șomajului tehnic nu se vor aplica personalului medical, polițiștilor, jandarmilor, profesorilor și personalului din Ministerul Muncii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Avertismentul microbiologului Alexandru Rafila: În noiembrie-decembrie vom avea un alt vârf. Eșarfele și batistele nu protejează

Publicat

rafila

”Cred că o se depășim numărul de 10.000 de cazuri de îmbolnăviri, cred că 12.000, 14.000 ar fi corect pentru sfârșitul lui aprilie. În noiembrie-decembrie vom avea un alt vârf, sper că până atunci să avem medicația necesară”. a declarat Președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila.

„Dacă reușim să menținem un comportament reținut putem ajunge la o relaxare mai rapidă. Îmi pare bine că domnul ministru Tătaru a preluat punctul nostru de vedere legat de evoluția acestui virus, cu vârful în săptămâna după Paște. Este greu să condamni oamenii că vor să își vadă părinții. (…) a spus Alexandru Rafila, joi seară, la emisiunea Marius Tucă Show.

Am primit o donație de azitromicina de la compania Sandoz pentru 10.000 de pacienți. Mai este un antiviral în studiu în Japonia și China și sperăm să ne dea și nouă formulă să îl putem produce” spune microbiologul.

Microbiologul a punctat că spălatul pe mâini este mai eficient decât spirtul.

„A dispărut chestiunea legată de folosirea banilor, nu trebuie să credem că pe orice punem mâna suntem potențial infectați. (…) Se poartă masca când suntem răciți și ne deplasăm. Restul populației poate să poarte o masca în funcție de disponibilitate.

Este recomandată cea chirurgicală și a două una din material de bumbac. Mi se pare o greșeală să se recomande batisate sau fulare care nu protejează în niciun fel”, a subliniat Rafila.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Viața merge înainte: Primăria Ocna Mureș construiește două blocuri sociale. Investiție de 7,48 milioane de lei

Publicat

În Ocna Mureș, orașul din județul Alba în care patru persoane au fost confirmate ca fiind infectate cu virusul COVID-19, iar în data de 8 aprilie a fost înregistrat primul deces, viața merge înainte.

Primăria va  construi două blocuri sociale, cu câte 16 apartamente fiecare, pe străzile Gheorghe Barițiu și Ștefan cel Mare. Investiția se ridică la 7,48 milioane de lei.

Primăria Ocna Mureș  a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru construcția a două blocuri sociale în oraș, pe strada Gheorghe Barițiu, nr. 1 și pe strada Ștefan cel Mare.

Valoarea totală estimată este de 7.484.608,59 de lei.

Construirea celor două blocuri este menită să asigure condiții decente de locuire persoanelor defavorizate din orașul Ocna Mureș, egalitate de tratament, condiții de acces pentru persoane cu dizabilități dar și să favorizeze premisele creșterii incluziunii sociale la nivel comunitar.

Potrivit caietului de sarcini, cele două blocuri vor avea un regim de înălțime S+P+2E+M și un număr de 16 apartamente fiecare.

Cele două blocuri, identice ca și funcțiune și alcătuire, vor conține următoarele spații:

  • subsol – 24 de boxe de depozitare
  • parter – hol de acces în scară, hol, scară, cameră pentru cărucioare cu o suprafață utilă de 4,69 mp, un apartament cu o cameră cu suprafața utilă de 39,86 mp (hol, cameră de zi, bucătărie, baie, cămară și un balcon), 3 apartamente cu două camere cu suprafața utilă de 52,76 mp (cameră de zi, dormitor, bucătărie, baie, cămară, hol și două balcoane)
  • etajele 1, 2 și mansarda – hol, scară, 4 apartamente cu două camere cu suprafața utilă de 52,57 mp (cameră de zi, dormitor, bucătărie, baie, debara, cămară și două balcoane)

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate