Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

„Grup Corint” SA a obținut în CL Alba Iulia aprobarea cesiunii pe o altă firmă a contractului pentru domeniul concesionat în Cetatea Alba Carolina


Publicat

În atenţia consilierilor locali din Alba Iulia a intrat din nou solicitarea “Grup Corint” SA de cesiune a contractului încheiat cu CL în 2006 către firma “Corint” SRL. Hotărârea aprobată în septembrie 2012 a fost declarată nulă de Tribunalul Alba, la solicitarea Instituţiei Prefectului, pe motiv că a fost adoptată cu nerespectarea prevederilor legale, astfel că acum cererea a fost votată din nou și aprobată de acestă dată cu 14 voturi.

Reamintim că prin Hotărârea nr. 300/2012, adoptată în cadrul şedinţei ordinare din 25 septembrie 2012, a fost aprobată cesionarea de către SC “Grup Corint” SA a Contractului de asociere nr 7.798/2006, încheiat între aceasta şi Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia, către SC “Corint” SRL.

Instituţia Prefectului a apreciat că actul administrativ a fost adoptat cu nerespectarea prevederilor legale, motivând că decizia cesiunii contractului de asociere trebuia să îndeplinească aceleaşi condiţii de validitate cu cele ale Hotărârii 106/2006, prin care a fost aprobată încheierea contractului de asociere, în ceea ce priveşte numărul de voturi necesar adoptării. Potrivit Legii 215/2001, „hotărârile privind patrimoniul se adoptă cu votul a două treimi din numărul total al consilierilor locali în funcţie”. Iar, cum HCL 300/2012 a cu votul a 13 consilieri din totalul de 21, Instituţia Prefectului susţine că nu s-au respectat prevederile legale (trebuiau întrunite voturile a 14 consilieri).

Citeşte şi Prefectura cere Consiliului Local Alba Iulia revocarea hotărârii prin care a fost aprobată cesiunea de contract în cazul “Grup Corint”

În decembrie 2012, Instituţia Prefectului considera, de asemenea, că se impunea o analiză obiectivă din punct de vedere economic a celor două societăţi comerciale, astfel încât atribuţiile cedentului (SC “Grup Corint” SA) să se regăsească într-o pondere considerabilă în cele ale cesionarului (SC “Corint” SRL), adică trebuie avute în vedere capitalul de afaceri, patrimoniul, bilanţul financiar-contabil, activităţile economice autorizate, portofoliu, personalul angajat, datorii către stat şi bugetul local.

Instituţia Prefectului a solicitat instanţei de judecată anularea ca nelegală a HCL 300/2012, iar Tribunalul Alba a motivat sentinţa administrativă din 13 mai 2013, prin care declarat nulitatea a actului, prin faptul că, în condiţiile în care în conţinutul patrimoniului intră şi drepturile de creanţă, precum şi drepturile reale al căror titular este unitatea administrative-teritorială, noţiunea de hotărâri privind patrimonial se impune a fi interpretată ca incluzând orice hotărâre prin care se stinge, se transmite sau se dobândeşte un drept cu character patrimonial, fiind necesară adoptarea unei astfel de hotărâri cu majoritatea calificată prevăzută de lege.

Astfel, consilierii locali au luat din nou în discuţie aprobarea cesionării de către Grup Corint SA a contractului respective către Corint SRL. Aceştia au aprobat fără prea multe întrebări „cerinţele” făcute de firma Grup Corint SA.

În raportul de specialitate se menţionează că, “în conformitate cu clauzele contractuale, Grup Corint SA are obligaţia plăţii către CL a unui procent de 10% din profitul net realizat pe an, calculate din totalul utilizării investiţiilor realizate, nu mai puţin de 800 euro/lună, plus taxe şi impozite. Astfel, Grup Corint are obligaţia de a ţine evidenţe contabile separate pentru activităţile desfăşurate în zona care face obiectul contractului, pentru profiturile realizate din alte activităţi nedatorând nimic CL, deoarece aceste activităţi nu fac obiectul contractului de asociere, fapt care îngreunează procesul de urmărire a respectării obligaţiilor de plată ale Grup Corint.

Corint SRL are ca obiect de activitate turism şi servicii aferente, activităţi pe care le va desfăşura pe terenurile şi spaţiile ce fac obiectul contractului de asociere”.

În motivarea solicitării prezentate de Grup Corint anul trecut, se preciza că “Societatea Comercială Grup Corint SA împreună cu grupul de societăţi acţionare îşi propune să restructureze activităţile comerciale pe societăţi cu obiecte distincte de activitate, cum ar fi spre exemplu: societatea comercială Grup Corint SA doar pentru construcţii şi lucrări de restaurare, iar societatea comercială Corint SRL, pentru turism şi servicii aferente. Cesiunea Contractului de asociere către societatea comercială Corint SRL, societate aflată în cadrul grupului nostru, va facilita un exerciţiu financiar explicit al fiecărui an calendaristic, care să regularizeze,după aprobarea bilanţului contabil, obligaţiile clare faţă de partener, respectiv Consiliul Local”.

Vezi AICI detalii din şedinţa CL din septembrie 2012, în care a fost aprobată cesiunea contractului de asociere.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Pingback: MARŢI: Şedinţă ordinară la Consiliul Local Alba Iulia. Pe ordinea de zi, din nou cesiunea contractului cu CL între firmele Corint şi încetarea celui încheiat cu Salprest | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Numărul turiștilor cazați în județul Alba a scăzut cu 40%, în primele 9 luni ale anului. Câți dintre ei au fost străini

Publicat

turism alba

În județul Alba, în primele 9 luni ale anului, sosirile de turiști au scăzut cu 37,7%, comparativ cu perioada corespunzătoare din 2019. Înnoptările în unitățile de cazare au fost cu 39,2% mai puține.

Din datele Direcției Regionale de Statistică (DRS) Alba, în perioada ianuarie – septembrie, în unităţile turistice din judeţ (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 97.569 turişti, turiştii români deţin o pondere de 96,8 din numărul total de turişti înregistraţi la nivelul județului Alba, iar turiştii străini (3.101 persoane) reprezintă 3,2%.

Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat), înregistrate în perioada ianuarie – septembrie a fost de 177.927, mai putin cu 39,2% faţă perioada corespunzătoare din 2019.

Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această perioadă a fost de 1,82 zile, față de 1,87 zile din perioada corespunzătoare a anului anterior.

În septembrie 2020, comparativ cu luna corespunzătoare din anul precedent, sosirile în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au înregistrat scăderi cu 15,7%, iar înnoptările cu 14,6%. Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna septembrie 2020 a fost de 23,9%.

În luna septembrie 2020, în unităţile turistice din judeţul Alba (cu minim 10 locuri pat) au fost cazaţi 17.120 turiști, majoritatea au fost cazați în hoteluri (34,4%), pensiuni agroturistice (31,8%), pensiuni turistice (17,9%).

S-a înregistrat o scădere cu 3.191 persoane faţă de luna septembrie 2019 si cu 12.971 persoane (-43,1%) faţă de luna anterioară.

Numărul de înnoptări ale turiştilor în structurile de primire turistică din judeţ (cu minim 10 locuri pat) înregistrate în septembrie 2020 a fost de 29.779, mai putine cu 5.083 faţă de luna septembrie 2019.

Durata medie a sejurului în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare în această lună a fost de 1,74 zile, mai mare decât cea din septembrie 2019 (1,72 zile).

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din judeţ în luna septembrie 2020 a fost de 23,9% (faţă de 25,9% în septembrie 2019), pe ţară înregistrându-se un indice de 26,3% (faţă de 37,7% din luna septembrie 2019).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă categorie de angajați, inclusă în categoria condiţiilor speciale de muncă. Se vor putea pensiona mai repede cu 13 ani

Publicat

Camera Deputaţilor a adoptat recent, în calitate de cameră decizională, un proiect de lege care prevede includerea angajaților din industria de armament în categoriile grupei I de muncă. Proiectul va merge la președintele Klaus Iohannis spre promulgare.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 108/2020 pentru completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost adoptată de Camera Deputaților în 24 noiembrie.

Potrivit documentului, persoanele care lucrează în anumite activități din industria de armament vor beneficia de pensie pentru limita de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare cu 13 ani, pentru un stagiu de cotizare de cel puţin 25 de ani realizat în aceste activităţi.

Activităţile din industria de armament prevăzute în proiect sunt:

  • fabricarea, manipularea, transportul nitroglicerinei, explozivilor, pulberilor negre, pulberilor fără fum, produselor pirotehnice în unităţile de producţie a explozivilor precum şi fabricarea nitrocelulozelor şi a celuloidului în aceleaşi unităţi de producţie a explozivilor;
  • fabricarea muniţiilor şi a elementelor de muniţii, locurile de muncă în care se execută operaţii cu exploziv de iniţiere, exploziv cu caracteristică de sensibilitate mare, precum şi locurile de muncă în care se execută operaţii cu explozivi aromatici, la care angajaţii vin în contact direct cu aceştia;
  • operaţii de distrugere a muniţiilor încărcate şi a elementelor de muniţii încărcate, a pulberilor, a explozivilor şi a produselor pirotehnice;
  • delaborarea muniţiilor şi a elementelor pirotehnice încărcate cu substanţe explozive sau incendiare.

Potrivit proiectului, persoanele care au avut activitate la locurile de muncă menţionate mai sus „beneficiază de pensie pentru limita de vârsta cu reducerea vârstei standard de pensionare cu 13 ani, pentru un stagiu de cotizare de cel puţin 25 de ani realizat în aceste activităţi“.

Proiectul adoptat și de Senat, acum și de Camera Deputaţilor, va fi trimis spre promulgare președintelui.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Prezentare video de 60 de secunde, în loc de CV pe hârtie. Cum ar putea fi organizate interviurile de angajare

Publicat

Angajatorii se adaptează noilor condiții și iau din ce în ce mai mult în calcul varianta interviurilor video, în locul celor față în față și cu CV pe hârtie.

Cei care își caută un loc de muncă vor trebui, în viitor să le trimită posibililor angajatori un o înregistrare în care povestesc, în 60 de secunde, despre abilitățile și experiențele care îi califică pentru postul dorit, scrie digi24.ro.

Despre această variantă, părerile sunt împărțite. 47% dintre cei care sunt în căutarea unui loc de muncă sunt de părere că un CV în format video ar fi un avantaj. Totodată, 34% spun că așa se pot exprima mai creativ decât în scris, potrivit unui studiu realizat de o firmă de recrutare.

Ana Visian, reprezentant al unei companii de recrutare online: „Video CV-ului  i-am dat un cadru – maximum 60 de secunde – să povestești despre tine.

Se înregistrează fie pe platformă, fie urcă un video existent. Recomandăm să își facă un aranjament acasă, un set-up, să aibă un background, să aibă un outfit potrivit, să devină creativi, să aibă un citat motivațional după care se ghidează. Dacă jobul necesită o limbă străină, să facă video în limba respectivă. Cred că video CV-ul vine ca un instrument prin care ne autodepășim, trecem de trac, de orice ar însemna greutatea de a te expune”.

Psihologii spun însă că nu ar fi o soluție bună pentru toți candidații.

Carmen Stanciu, psiholog: „În fața camerelor e anxietatea anticipativă. Cum arăt? Cum arăt? Cum mă simt? Ce se întâmplă acolo? Există și la cei profesioniști acest trac de cameră care îi poate bloca să își exprime foarte bine calitățile. Este stresant. În 60 de secunde trebuie să pui o viață și să îți vinzi o imagine”.

39% dintre viitorii angajați consideră că în timpul celor 60 de secunde trebuie să vorbești cât mai mult despre aptitudinile tale, 21% spun că e util să menționezi și obiectivele profesionale, iar 9% consideră importantă și menționarea pasiunilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Crește capacitatea de testare COVID-19 în Alba. Laboratorul DSP are în dotare încă un aparat RT-PCR, al patrulea

Publicat

Un al patrulea aparat Real Time – PCR pentru depistarea COVID-19 a intrat azi în dotarea Laboratorului DSP Alba, în urma finalizării procedurii de achiziție publică desfășurată prin SEAP, transmite instituția, într-un comunicat de presă.

Achiziția în valoare de 260.000 de lei, care include și un extractor automat, va crește semnificativ capacitatea de testare în județ, în prezent în Laboratorul DSP funcționând 4 linii de testare RT-PCR.

Vezi și GRAFIC: Ultimele 3 zile de carantină la Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud. EVOLUȚIA incidenței în ultimele 10 zile

Prin punerea în funcțiune a celei mai recente achiziții, aici se vor putea realiza până la 1500 de teste zilnic, număr de teste comparabil cu cel efectuat în orașe și județe mai mari.

”Pot spune că, la această oră, Laboratorul DSP Alba dispune de o dotare optimă, de ultimă generație, pentru depistarea COVID-19. De la un aparat primit în comodat la începutul pandemiei, în luna martie, am ajuns acum să deținem patru aparate RT-PCR. Este un progres remarcabil pe care DSP Alba l-a realizat prin forțe proprii și prin multă multă muncă. Dotările pe care le avem în laboratorul nostru nu numai că aduc plus-valoare întregului județ dar, în primul rând, ne ajută să continuăm lupta cu acest virus la capacitate maximă”, a declarat Alexandru Sinea, director executiv DSP Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate