Actualitate
De la 1 februarie, românii nu vor mai avea nevoie de timbru fiscal pentru schimbarea cărţii de identitate
Românii care doresc să își schimbe buletinul sau să înscrie mențiunile privind schimbarea domiciliului sau a reședinței nu vor mai fi nevoiți să achite taxa extrajudiciară de timbru, începând de la 1 februarie. Prevederea care reglementează tarifele pentru aceste servicii va fi abrogată la începutul lunii următoare, conform unui act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial.
Din luna februarie, pentru schimbarea buletinului și pentru înscrierea mențiunilor privind schimbarea domiciliului sau a reședinței nu se vor mai plăti taxe extrajudiciare de timbru, deoarece prevederea care stabilește tarifele respective va fi abrogată de Legea nr. 1/2017, care va intra în vigoare la 1 februarie. Documentul va abroga Legea nr. 117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, conform căreia se aplică mai multe tarife, inclusiv cele menționate.
Deși prin Legea nr. 117/1999 anumite activități erau scutite deja de plată, prin abrogarea legii se vor elimina toate dările prevăzute de acest act normativ. Astfel, de la 1 februarie, preschimbarea actelor de identitate se va face fără a mai fi nevoie de timbru fiscal. De asemenea, nu se vor cere bani nici pentru înscrierea mențiunilor privind schimbarea domiciliului sau a reședinței.
Este vorba de eliminarea timbrului fiscal (taxa extrajudiciară de timbru) în valoare de 5 lei, care se solicită pentru preschimbarea buletinelor de identitate, schimbarea domiciliului și, după caz înscrierea mențiunii privind stabilirea reședinței. Taxa în valoare de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, trebuie plătită în continuare.
Pentru eliberarea actului de identitate la preschimbarea buletinului, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date stabilește care sunt documentele necesare:
– cererea pentru eliberarea actului de identitate;
– buletinul de identitate;
– certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, după caz, original şi copie;
– certificatul/hotărârea de divorţ, după caz, original şi copie;
– certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
– certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
– chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;
– timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru, tarif ce va dispărea de la 1 februarie.
În ceea ce privește eliberarea unei cărți de identitate sau a unei cărți electronice de identitate în străinătate, misiunile diplomatice şi oficiile consulare de carieră ale României în străinătate aplică o taxă pentru îregistrarea unei cereri în acest sens. Prevederile Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe şi nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate, care reglementează acest tarif, vor fi și abrogate și ele la 1 februarie. Așa că românii din străinătate vor putea obţine documentele necesare în aceleaşi condiţii ca românii din ţară.
sursa: avocatnet.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News