Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DGASPC Alba recomandă persoanelor cu dizabilități evitarea deplasării la sediul instituției. Cum pot fi transmise documentele


Publicat

Având în vedere creșterea numărului de infectări cu virusul SARS-CoV2, atât la nivel național, cât și la nivelul județului Alba, în vederea prevenirii răspândirii acestui virus, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Alba se adresează, persoanelor încadrate în grad de handicap, reprezentanților copiilor încadrați în grad de handicap și persoanelor care doresc să solicite încadrarea într-un grad de handicap, cu rugămintea de a limita, pe cât posibil, deplasarea la sediul instituției, fiind de preferat ca activitatea de relații cu publicul să fie realizată prin telefon, corespondență poștală sau electronică.

Astfel:

Pentru transmiterea documentelor sau petițiilor, sunt la dispoziție următoarele date de contact:

Adresă poștală: Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, Alba Iulia, Alba, 510207

E-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;

Pentru probleme urgente se pot apela numerele de telefon:

0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444; 0258 – 833 230

fax: 0258/817- 037;

I. Emitere/reînnoire certificate de încadrare în grad de handicap:

Persoanele cu dizabilități trebuie să evite, pe cât posibil, deplasarea la sediul DGASPC Alba.

Potrivit reglementărilor legale în vigoare, valabilitatea certificatelor de încadrare în grad de handicap se prelungește pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.

În vederea reevaluării încadrării în grad de handicap documentele se depun cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea valabilității certificatului de grad de handicap. De asemenea, soluționarea cererii de evaluare în vederea încadrării într-un grad de handicap se realizează în termen de 60 de zile de la înregistrarea cererii.

Cererea și documentele tipizate pentru încadrare/reîncadrare în grad de handicap se obțin de la primăria de domiciliu sau de pe site-ul instituției: www.protectiasocialaalba.ro. Toate cererile de evaluare/reevaluare și documentele în vederea încadrării în grad de handicap pentru copii și persoane adulte pot fi transmite și prin una dintre următoarele modalități:

1. Prin servicii poştale sau curierat (documentele vor fi transmise în format original).

2. Prin poșta electronică la adresa:

,,sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a copilului și

,,sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a persoanei adulte. Ulterior, beneficiarilor le revine obligativitatea transmiterii documentelor în original prin serviciile poștale.

3. Depunerea documentelor în original la primăria de domiciliu/reședință de către persoana solicitantă/reprezentant legal sau de către o altă persoană fizică.

Dosarul va fi transmis la DGASPC Alba de către primăria din localitatea de domiciliu/reședință la care a fost efectuată depunerea acestuia, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare.

Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap(SECPAH)/Serviciul de Evaluare Complexă Copii (SECC) din cadrul DGASPC Alba verifică şi analizează documentele, şi, dacă este cazul, comunică telefonic data planificată pentru evaluare. În cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu documentele necesare.

Pentru situațiile în care dosarul este complet, iar SECPAH/SECC constată că acesta conține informații suficiente și relevante pentru constatarea deficienței funcționale, severității, tipului și duratei estimate a acesteia, propune încadrarea în grad de handicap.

II. În perioada stării de alertă biletele gratuite de călătorie, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban nu se vor acorda personal, ci vor fi trimise prin intermediul serviciilor poștale, cu confirmare de primire din partea solicitantului îndreptăţit, în baza cererii trimise de persoana cu handicap sau de reprezentantul legal al acesteia.

Solicitantul – persoana adultă cu certificat de încadrare în gradul grav și accentuat, reprezentantul legal al adultului sau copilului cu dizabilități, asistentul personal al persoanei cu dizabilități sau altă persoană cu împuternicire notarială în acest sens, dată de către persoana cu dizabilități/reprezentant legal va putea solicita printr-o cerere eliberarea biletelor de călătorie gratuite, a cardurilor europene pentru dizabilitate, a rovinietelor și a legitimațiilor de transport urban.

Cererea solicitantului trebuie să cuprindă: nume, prenume, numărul și seria actului de identitate, codul numeric personal, adresa de domiciliu completă, numărul și data certificatului de încadrare în grad de handicap, calitatea în care se solicită eliberarea facilităților menționate mai sus, datele personale de contact (telefon, fax, adresa de poștă electronică).

Cererea va fi trimisă către Direcția Generală de Asistența Socială și Protecția Copilului Alba prin poștă, curier rapid, fax: 0258-0817037 sau e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro, sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro, sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro, de către solicitant sau asistentul social de la primăria de domiciliu/reședință a persoanei cu dizabilități.

Biletele de călătorie gratuită, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban vor fi trimise către solicitant prin serviciile poștale, în plic, la care se atașează formularul de confirmare poștală de primire a documentului.

Recomandări:

– pentru persoanele cu dizabilități recomandăm evitarea deplasărilor la sediul DGASPC Alba și transmiterea documentelor prin intermediul serviciilor poștale, curierat sau depunerea actelor la primăriile de domiciliu/reședință;

– pentru orice informație sau sesizare, în vederea evitării deplasărilor inutile, se poate ține legătura cu serviciile DGASPC Alba prin intermediul adreselor de e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;

sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro;

sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro;

telefonic la nr. 0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Polițiștii din Alba vor primi două pistoale radar, trei sonometre și trei echipamente pentru măsurarea transparenței geamurilor

Publicat

Consiliul Județean Alba cumpără echipamente de măsurare a nivelului de zgomot (sonometre), de măsurare și înregistrare a vitezei de deplasare a autovehiculelor (radare/pistoale laser) și de măsurare a transparenței geamurilor (Tint Meter).

Acestea urmează să fie achiziționate în cadrul unui proiect pentru creșterea capacității operaționale la solicitările cetățenilor și pentru creșterea capacității de investigare a structurilor IPJ Alba. 

În acest sens Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru furnizare echipamente de măsurare.

Valoarea totală estimată este de 201.870 lei, fără TVA.

Potrivit documentației, vor fi achiziționate:

  • echipament de măsurare zgomot (sonometre) – 3 buc. – valoare estimată: 75.000 de lei
  • echipament de măsurare și înregistrare a vitezei de deplasare a autovehiculelor (pistol laser) – 2 buc. – valoare estimată: 122.000 de lei
  • echipament de măsurare transparență geamuri (Tint Meter) – 5 buc. – valoare estimată: 4.870 de lei

Specificații tehnice

Sonometru 2245 (sau echivalent) pentru măsurarea nivelului de zgomot ambiental și la nivelul țevii de eșapament, incluzând:

  • calibrator
  • microfon special
  • protecție zgomot ambiental
  • echipament Ipad sau echivalent pentru control la distanță
  • încărcător
  • trepied
  • buletin de verificare metrologică valabil minim 1 an
  • certificat de etalonare emis de INM pentru sonometru și calibrator valabil 3 ani
  • geantă de transport
  • aplicație de măsurare a zgomotului la țeava de eșapament
  • pachet de instruire și certificare operatori

Pistol laser TruCam2 (sau echivalent) pentru supravegherea, măsurarea și înregistrarea vitezei de deplasare a autovehiculelor, incluzând:

  • card SD 32 GB și cititor card SD
  • geantă Pelicase pentru transportul în siguranță
  • 2 bucăți acumulator reîncărcabil
  • alimentator curent electric pentru rețea 220V și 12V
  • parasolar
  • suport umăr și suport trepied
  • aplicația software TruCAM2Viewer sau echivalent
  • 3 bucăți stylus pentru controlul ecranului tactil
  • buletin de verificare metrologică valabil minim 1 an
  • certificat de calibrare și garanție
  • kit de utilizare pe timp de noapte
  • trepied

Tint Meter Inspector II (sau echivalent) pentru măsurarea transparenței geamurilor autovehiculelor, incluzând:

  • construcție din 2 piese, pentru utilizarea la orice tip de geam, inclusiv lunetă
  • autocalibrare
  • interval de măsurare transparență: 0% – 100%
  • timp afișare rezultat: maxim 1 secundă
  • măsurătorile nu sunt afectate de lumina ambientală
  • geantă transport
Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALERTĂ: Tentativă de înșelăciune în numele Poliției Române. Amendă falsă de la ”Brigada Rutieră”, primită pe email

Publicat

Mai mulți șoferi români au primit e-mail-uri prin care au fost informați că ar fi fost sancționați în trafic pentru depășirea vitezei legale. Acestora li s-a cerut să plătească amenda online.

Poliția Română atrage atenția pe contul de Facebook asupra unei înșelătorii și avertizează românii să nu dea curs unor astfel de solicitări.

De pe o adresă de e-mail ce pare a fi a Brigăzii Rutiere vine o amendă electronică, în care șoferul este informat că a fost sancționat în trafic și că poate plăti jumătate din amendă prin plată online.

Într-o postare pe pagina de Facebook, reprezentanții Poliției Române atrag atenția că este vorba de un nou tip de înșelăciune.

„Acest e-mail nu este emis de Poliția Română! Este doar un nou tip de înșelăciune! Nu dați curs unor astfel de solicitări și verificați orice foarte bine, înainte de a introduce online datele bancare!”, spun polițiștii din cadrul IGPR, pe pagina oficială de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Patru angajați ai ISU Alba au alergat 17 kilometri, de la Sebeș la Alba Iulia. Ștafeta Veteranilor – Invictus, la Sala Unirii

Publicat

Patru angajați ai ISU Alba au participat miercuri la Ștafeta Veteranilor, Invictus. Aceștia au alergat peste 17 kilometri, de la Sebeș la Alba Iulia. 

Reprezentanții instituției au postat pe Facebook o serie de fotografii de la eveniment.

”Suntem onorați că am luat parte la acest eveniment național unde am îmbinat pasiunea pentru sport cu recunoștința pe care o purtăm în suflet pentru eroi.

Colegii noștri, plt. adj. Suvaina Cosmin, plt. maj. Avram Mihai, sg. maj. Madaras Mădălin, sg. maj. Nasta Cătălin au ales să participe la acest deosebit eveniment.

Aceștia au preluat ștafeta din Municipiul Sebeș, au alergat peste 17 kilometri, până în orașul din Inima României – Alba Iulia unde, de asemena, s-a predat ștafeta care va avea ca destinație Municipiului Carei, ultima glie străbună eliberată de sub ocupația horthystă, de către Armata României, la data de 25 octombrie 1944.

Acțiunea organizată de Asociația Invictus România presupune purtarea în alergare, pe trei trasee, a unei ștafete reprezentată de una dintre culorile drapelului tricolor – albastru, galben și roșu,

Regula este ca, în permanență, cel puțin doi participanți să se afle în alergare, ducând, în acest mod, ștafeta mai aproape de destinație.

Traseele însumează peste 3.800 de km, având ca punct final de întâlnire municipiul Carei, ultima glie străbună eliberată de sub ocupația horthystă, de către Armata României, la data de 25 octombrie 1944”.

Echipa Veteranilor – Invictus a fost primită miercuri la Sala Unirii din Alba Iulia.

Ștafeta Veteranilor, editia a VIII-a, a pornit pe data de 1 octombrie de la Mărășești și va ajunge pe 25 octombrie, de Ziua Armatei Române, la Carei.

Evenimentul sportiv presupune purtarea a trei ștafete, pe trei trasee diferite, a căror culoare coincide cu culorile Drapelului Național – albastru, galben, roșu.

Cele trei trasee însumează aproximativ 3800 de km.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

20 octombrie: Ziua internațională a bucătarului și cofetarului. International Chef’s Day- sărbătoarea unei meserii de mii de ani

Publicat

În 20 octombrie, se sărbătorește ziua mondială a bucătarului şi cofetarului. „International Chef’s Day” a fost sărbătorită pentru prima dată în anul 2004, la iniţiativa lui Chef dr. Bill Gallagher şi Asociaţiei Mondiale a Bucătarilor.

Scopul celebrării bucătarilor şi cofetarilor din întreaga lume este recunoaşterea profesionalismului acestei profesii.

Anual bucătarii şi cofetarii din peste 70 de ţări ale lumii marchează ziua lor profesională – Ziua internaţională a bucătarilor.

Worldchef s-a angajat să folosească această zi pentru a sărbători o meserie nobilă, întotdeauna amintindu-şi că este datorie permanentă a bucătarilor să transmită cunoştinţele şi abilităţile culinare următoarei generaţii, sentiment de mândrie şi angajament faţă de viitor.

În ultimii ani, evenimentul a fost orientat şi către copiii din întreaga lume, învăţându-i despre importanţa unei alimentaţii sănătoase, prin găzduirea de ateliere de divertisment.

În cadrul lor copiii vor descoperi o listă întreagă de alimente sănătoase şi vor afla despre beneficiile unor mese combinate folosind ingrediente de bază: broccoli, portocală, măr, morcov, castravete şi spanac.

De fapt, World Association of Chefs Societes, care patronează evenimentele specifice la nivel mondial în ziua de 20 octombrie, s-a angajat să dedice Ziua internaţională a bucătarilor pentru a educa copiii din întreaga lume despre importanţa unei alimentaţii sănătoase.

În acest sens, bucătarii speră să-i îndrume pe copii spre profesii gastronomice şi să-i înveţe practici culinare sănătoase, pe care le pot transmite mai departe.

În România nu se organizează încă manifestări specifice cu ocazia acestei zile. În lume, însă, bucătarii participă la competiții de artă culinară, demonstrații și acțiuni cu scopuri umanitare.

Istoria profesiei

Bucătari au fost mereu pe Pământ, scrie ladyinthehome.com. Ei există la fel de mult ca și omenirea. oamenii primitivi să înțeleagă că carnea prăjită peste un foc de tabără este mult mai gustoasă crud și condimentat cu sare, mai ales, fără să știe, am pus bazele pentru dezvoltarea profesiei „bucătarul-șef.“

Cu toate acestea, primii bucătari adevărați sunt încă considerați reprezentanți ai unei ere ne-preistorice, iar civilizația antică a Fr. Creta. În anul 2006 î.Hr.

Conducătorul grec avea printre subiecții săi un om al cărui misiune era să pregătească mâncare pentru soldați. Dar, probabil, egiptenii și sumerienii erau familiarizați cu arta culinară.

De-a lungul istoriei dezvoltării afacerii bucătarului a existat o atitudine ambiguă față de alimente.

De exemplu, în aceleași Hellas în diferite orașe în diferite moduri se uite la gătit: spartanii nu a acordat nici o importanță acestui proces, oamenii din Atena, dimpotrivă, experimentând puternic în acest domeniu.

Dar bucătarii și-au respectat întotdeauna propria persoană. Specialiștii culinari specialiști romani au fost cei mai activi, au organizat revolte, au elaborat noi tradiții. Marele rol al gătitului sa reflectat în mitologie.

Deci, grecii au venerat Culina, aproape a zecea muză, bucătarul Asclepius. Versiunea romană este Muse Culinary.

Evul Mediu a trecut în acest plan sub auspiciile celei mai severe stagnări. Și numai până la sfârșitul erei sumbre, gătitul a început să se dezvolte cu o forță reînnoită, iar Italia sa transformat într-un centru de gătit. În timpul domniei lui Ludovic al XIV-lea, Franța a devenit principalul său rival.

Gătitul rusesc a început să se formeze în cadrul familiei. Iar aici, spre deosebire de Europa, femeile dominau. Gătitul de specialitate a fost în secolul al XI-lea în Rusia. Bucătarii erau la casele nobile.

O mulțime de rețete antice ruse conțin „pictura la feluri de mâncare regală” (secolul 17). Shchi, kulebyaki, kisel, kvass, plăcinte – toate acestea și multe altele pot fi găsite pe paginile volumului.

Specialiștii culinari ruși au avut o gândire specială nu numai despre tipurile de produse alimentare pe care le-au pregătit, ci și despre manipulările care au loc în acest moment.

De aceea, multe feluri de mâncare au fost păstrate mult timp, iar calitatea lor a rămas excelentă. Ca disciplină independentă, gătitul a apărut în Rusia la sfârșitul secolului al XVIII-lea.

Surse: bucpress.eu, ladyinthehome.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate