Actualitate
DGASPC Alba recomandă persoanelor cu dizabilități evitarea deplasării la sediul instituției. Cum pot fi transmise documentele
Având în vedere creșterea numărului de infectări cu virusul SARS-CoV2, atât la nivel național, cât și la nivelul județului Alba, în vederea prevenirii răspândirii acestui virus, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Alba se adresează, persoanelor încadrate în grad de handicap, reprezentanților copiilor încadrați în grad de handicap și persoanelor care doresc să solicite încadrarea într-un grad de handicap, cu rugămintea de a limita, pe cât posibil, deplasarea la sediul instituției, fiind de preferat ca activitatea de relații cu publicul să fie realizată prin telefon, corespondență poștală sau electronică.
Astfel:
Pentru transmiterea documentelor sau petițiilor, sunt la dispoziție următoarele date de contact:
Adresă poștală: Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, Alba Iulia, Alba, 510207
E-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;
Pentru probleme urgente se pot apela numerele de telefon:
0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444; 0258 – 833 230
fax: 0258/817- 037;
I. Emitere/reînnoire certificate de încadrare în grad de handicap:
Persoanele cu dizabilități trebuie să evite, pe cât posibil, deplasarea la sediul DGASPC Alba.
Potrivit reglementărilor legale în vigoare, valabilitatea certificatelor de încadrare în grad de handicap se prelungește pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
În vederea reevaluării încadrării în grad de handicap documentele se depun cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea valabilității certificatului de grad de handicap. De asemenea, soluționarea cererii de evaluare în vederea încadrării într-un grad de handicap se realizează în termen de 60 de zile de la înregistrarea cererii.
Cererea și documentele tipizate pentru încadrare/reîncadrare în grad de handicap se obțin de la primăria de domiciliu sau de pe site-ul instituției: www.protectiasocialaalba.ro. Toate cererile de evaluare/reevaluare și documentele în vederea încadrării în grad de handicap pentru copii și persoane adulte pot fi transmite și prin una dintre următoarele modalități:
1. Prin servicii poştale sau curierat (documentele vor fi transmise în format original).
2. Prin poșta electronică la adresa:
,,sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a copilului și
,,sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro”, privind încadrarea în grad de handicap a persoanei adulte. Ulterior, beneficiarilor le revine obligativitatea transmiterii documentelor în original prin serviciile poștale.
3. Depunerea documentelor în original la primăria de domiciliu/reședință de către persoana solicitantă/reprezentant legal sau de către o altă persoană fizică.
Dosarul va fi transmis la DGASPC Alba de către primăria din localitatea de domiciliu/reședință la care a fost efectuată depunerea acestuia, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare.
Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap(SECPAH)/Serviciul de Evaluare Complexă Copii (SECC) din cadrul DGASPC Alba verifică şi analizează documentele, şi, dacă este cazul, comunică telefonic data planificată pentru evaluare. În cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu documentele necesare.
Pentru situațiile în care dosarul este complet, iar SECPAH/SECC constată că acesta conține informații suficiente și relevante pentru constatarea deficienței funcționale, severității, tipului și duratei estimate a acesteia, propune încadrarea în grad de handicap.
II. În perioada stării de alertă biletele gratuite de călătorie, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban nu se vor acorda personal, ci vor fi trimise prin intermediul serviciilor poștale, cu confirmare de primire din partea solicitantului îndreptăţit, în baza cererii trimise de persoana cu handicap sau de reprezentantul legal al acesteia.
Solicitantul – persoana adultă cu certificat de încadrare în gradul grav și accentuat, reprezentantul legal al adultului sau copilului cu dizabilități, asistentul personal al persoanei cu dizabilități sau altă persoană cu împuternicire notarială în acest sens, dată de către persoana cu dizabilități/reprezentant legal va putea solicita printr-o cerere eliberarea biletelor de călătorie gratuite, a cardurilor europene pentru dizabilitate, a rovinietelor și a legitimațiilor de transport urban.
Cererea solicitantului trebuie să cuprindă: nume, prenume, numărul și seria actului de identitate, codul numeric personal, adresa de domiciliu completă, numărul și data certificatului de încadrare în grad de handicap, calitatea în care se solicită eliberarea facilităților menționate mai sus, datele personale de contact (telefon, fax, adresa de poștă electronică).
Cererea va fi trimisă către Direcția Generală de Asistența Socială și Protecția Copilului Alba prin poștă, curier rapid, fax: 0258-0817037 sau e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro, sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro, sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro, de către solicitant sau asistentul social de la primăria de domiciliu/reședință a persoanei cu dizabilități.
Biletele de călătorie gratuită, rovinietele, cardurile europene pentru dizabilitate și legitimațiile de transport urban vor fi trimise către solicitant prin serviciile poștale, în plic, la care se atașează formularul de confirmare poștală de primire a documentului.
Recomandări:
– pentru persoanele cu dizabilități recomandăm evitarea deplasărilor la sediul DGASPC Alba și transmiterea documentelor prin intermediul serviciilor poștale, curierat sau depunerea actelor la primăriile de domiciliu/reședință;
– pentru orice informație sau sesizare, în vederea evitării deplasărilor inutile, se poate ține legătura cu serviciile DGASPC Alba prin intermediul adreselor de e-mail: dgaspc@protectiasocialaalba.ro;
sec_copii_ab@protectiasocialaalba.ro;
sec_adulti_ab@protectiasocialaalba.ro;
telefonic la nr. 0258–818 266; 0358-401538; 0741–818 074; 0755-069 444.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News