Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Dimensiunea oficială a dezastrului din Apuseni: Prejudiciu de peste 100 milioane de lei provocat de tăierile ilegale de păduri


Publicat

Valoarea prejudiciilor rezultate din tăierile ilegale de păduri doar pe raza câtorva ocoale silvice (private și ale Romsilva) din Munții Apuseni, pe raza județelor Alba și Cluj este de peste 100 milioane de lei.

Dimensiunea oficială a dezastrului din pădurile Apusenilor este precizată într-un document transmis de Garda Forestieră Cluj la solicitarea senatorului USR Mihai Goțiu.  Documentul arată prejudiciul stabilit doar de e lemnul tăiat ilegal DESCOPERIT în urma controalelor .

Controalele efectuate de ITRSV și, ulterior, Garda Forestieră, între anii 2013 și 2019, în pădurile gestionate de ocoale private și de stat în localități din județele Alba și Cluj, au constatat dispariția ilegală a unui volum de 570.000 de mc de lemn. Adică, aproximativ 95.000 de mc în fiecare an.

Pentru a înțelege mai exact dimensiunea hoției, la un volum de 30 mc/transport (adică un TIR foarte bine încărcat), asta se traduce printr-o medie de aproximativ 3.100 de transporturi ilegale pe an.

Altfel spus, în fiecare zi lucrătoare, inclusiv sâmbăta, timp de șase ani (!), din pădurile din zonă au plecat cel puțin câte 10 TIR-uri pline cu lemne tăiate ilegal!

Cum credeți că ar fi putut fi posibilă o activitate infracțională atât de amplă fără complicitatea unor autorități locale, pornind de la primari până la polițiști, mai mici ori mai mari în grad? Cum să-ți treacă pe uliță, zi după zi, în fiecare zi, cel puțin zece TIR-uri cu lemne tăiate ilegal, vreme de 6 (șase) ani și să nu fie oprit fenomenul?”, a explicat senatorul USR.

Documentul arată prejudiciul stabilit doar de e lemnul tăiat ilegal DESCOPERIT de controalele Gărzii Forestiere Cluj. ”În documentările pe care le-am făcut, în această vară și toamnă, pe Valea Someșului Rece, am descoperit dovezi (cioate) ale altor tăieri ilegale de păduri, mai recente (din acest an și de unul, maxim doi ani), dar și mai vechi!”, a declarat senatorul USR.

În același răspuns, am mai fost informat că în urma controale menționate au fost sesizate parchetele de pe lângă Judecătoria Huedin, Tribunalul Cluj și DNA Cluj.

Din păcate însă, dosarele trenează (unele dintre ele de mai bine de 7 ani!). Iar pe teren i-am găsit, bine mersi, pe unii dintre silvicii care au girat și au fost implicați în prăpăd. 

În acest timp, înființarea Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Mediu (DIIM sau ”DNA-ul Pădurilor”) a fost amânată dintr-un motiv stupid de Curtea Constituțională, la sesizarea Guvernului Orban. De parcă n-ar fi nevoie de procurori și polițiști specializați în acest tip de infracțiuni”, a mai spus Mihai Goțiu, care este unul dintre inițiatorii propunerii legislative de înființare a DNA-ului Pădurilor.

Controalele Gărzii Forestiere Cluj menționate în răspuns s-au făcut pe raza pădurilor gestionate de Ocolul Silvic Privat Horea Apuseni , Ocolul Silvic Privat Vlădeasa Huedin și Ocoalele Silvice (Romsilva) Beliș, Huedin și Someșul Rece.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Albaiulienii își pot vota proiectul favorit în cadrul primei bugetări participative. Data limită, 30 noiembrie

Publicat

alba iulia

Albaiulienii mai au la dispoziție doar câteva zile pentru a vota proiectele propuse de cetățeni pentru dezvoltarea municipiului, selectate în cadrul primei bugetări participative organizată de Primăria Alba Iulia. Un număr de 18 proiecte din diverse domenii pot fi votate online până în 30 noiembrie, pe platforma dedicată bugetării participative. Proiectele câștigătoare, care urmează să fie implementate în 2021, vor fi selectate în ordinea numărului de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte, până la consumarea bugetului alocat de 1.000.000 de lei, cu TVA inclus. 

Proiectele se pot vota doar online, pe platforma bugetării participative, https://bugetareparticipativa.apulum.ro/proiecte/. Fiecare cetățean cu un cont valid poate vota câte un proiect din fiecare domeniu.

Bugetarea participativă este un proces derulat de Municipiul Alba Iulia, care își propune implicarea directă a cetățenilor în decizie, pentru stabilirea modului în care sunt cheltuiți o parte din banii publici în raport cu nevoile locale. Este un proces deschis, transparent și inovativ de a distribui fondurile publice în mod echitabil, acolo unde comunitatea decide prin vot liber.

Prin intermediul platformei, cetățenii municipiului Alba Iulia, care au cel puțin 18 ani împliniți, pot să-și expună online problemele cu care se confruntă, să sugereze soluții de rezolvare a acestora, să propună idei și inițiative proprii pentru o viață mai bună și mai plăcută în zona în care locuiesc sau în alte zone ale orașului, să fie creativi și inovativi și să se implice activ comunitatea din care fac parte.

În cadrul acestui proces au fost depuse 54 de proiecte, dintre care 22 au fost dubluri. Astfel, 32 de proiecte au fost analizate de comisiile de specialitate din cadrul Primăriei, dintre care 13 au fost respinse și 18 au mers mai departe în etapa votului cetățenilor (două proiecte au fost comasate, având același obiectiv).

Lista proiectelor pe care le puteți susține prin votul online, direct pe platformă:

  • „Siguranța circulației și cetățeanului care merge pe trotuar” – Domeniu: Mobilitate, accesibilitate, siguranța circulației
  • ”Parc Bărăbanț” – · Domeniu: Amenajare spații publice
  • ”Reabilitare zonă turistică” – Domeniu: Alei, trotuare, zone pietonale
  • „Trecere pietoni denivelată” – Domeniu: Alei, trotuare, zone pietonale
  • „Rugby – sănătate și educație prin sport” – Domeniu: Sport, sănătate
  • „Culoarul verde peste Mureș” – Domeniu: Mobilitate, accesibilitate, siguranța circulației
  • „La plimbare cu birja prin orașul Alba Iulia” – Domeniu: Turism
  • „Pauza de joacă – Centru de activități în aer liber” – Domeniu: Amenajare spații publice

Vezi și FOTO: Centru de activități în aer liber, propus la Școala „Vasile Goldiș” din Alba Iulia. Proiect de bugetare participativă

  • „Centru de inovare al orașului” – Domeniu: Oraș digital
  • „Asfaltare” – Domeniu: Amenajare spații publice
  • „Salvați Școala Cartierului Bărăbanț” – Domeniu: Educație și cultură
  • „Sound&Lights Video Mapping în Cetatea Alba Carolina” – Domeniu: Oraș digital
  • „Aer mai curat la Alba Iulia – amplasarea de standuri verzi pentru purificarea aerului” – Domeniu: Mediu
  • „Marcare trecere de pietoni și montare limitatoare de viteză” – Domeniu: Alei, trotuare, zone pietonale
  • „Sisteme fotovoltaice de producere a energiei electrice pentru iluminat public” – Domeniu: Alei, trotuare, zone pietonale
  • „Amenajare parc de agrement cu aparate fitness în aer liber, în orașul Alba Iulia” – Domeniu: Sport, sănătate
  • „Semnalizare pistă de biciclete Catedrală – Poarta 3” – Domeniu: Amenajare spații publice
  • „Aparate de fitness în aer liber” – Domeniu: Sport, sănătate

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Presedintele Klaus Iohannis: „Să fie clar, nu există nicio intenție de lockdown după alegeri”

Publicat

Președintele Klaus Iohannis spune că România nu va intra în carantină totală după alegerile parlamentare din 6 decembrie, deoarece măsurile de carantină locală au dat rezultate în localitățile în care numărul de cazuri explodase.

„Să fie clar, nu există nicio intenție de lockdown după alegeri”, a spus președintele într-o conferință de presă.

„Eu nu intenţionez să promovez instituirea unei carantine la nivel naţional, un aşa numit lockdown, după alegerile parlamentare din 6 decembrie. Repet aceste lucruri fiindcă sunt politicieni fără niciun fel de scrupule care încearcă să se profileze cu ştiri de tip senzaţional”, a adăugat el.

„Am analizat măsurile privind carantina zonală şi am solicitat o analiză INSP privind evoluţia epidemiei în oraşele şi municipiile carantine. Datele arată că începând cu 20 noiembrie se observă o tendinţă de scădere a numărului de infectări cu SARS-CoV-2. Acest lucru se reflectă în numărul de cazuri săptămânale, cât şi în media zilnică a numărului de cazuri şi a ratei de pozitivare a probelor.

Sunt date concrete care dovedesc că măsurile luate de autorităţi au fost corecte şi populaţia a respectat acest măsuri, ceea ce ne oferă o doză de optimism. Măsurile rămân în vigoare, orice relaxare prematură periclitează rezultatele obţinute”, a spus președintele.

El a prezentat mai multe grafice care arată că în orașele și municipiile în care a fost impusă carantina locală, numărul cazurilor noi a scăzut semnificativ după o săptămână, în medie.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comisia Europeană vrea să asigure medicamente mai ieftine și suficiente stocuri pentru bolile grave și rare

Publicat

Comisia Europeană a adoptat, miercuri, o strategie farmaceutică prin care vrea să asigure disponibilitatea medicamentelor inovatoare și iefitne pe piață, inclusiv pentru boli grave unde există deficiențe. De asemenea, Comisia își propune să îmbunătățească mecanismele de pregătire și răspuns la crize, precum cea Covid-19.

“Comisia a adoptat astăzi, 25 noiembrie, o Strategie farmaceutică pentru Europa vizând asigurarea disponibilității pentru pacienți a unor medicamente inovatoare și accesibile financiar, precum și sprijinirea competitivității, a capacității de inovare și a sustenabilității industriei farmaceutice din UE. Strategia va permite Europei să își satisfacă nevoile farmaceutice, inclusiv în perioade de criză, prin intermediul unor lanțuri de aprovizionare solide. O componentă esențială a construirii unei Uniuni Europene a sănătății mai puternice, astfel cum a menționat-o președinta von der Leyen în discursul ei privind starea Uniunii, strategia va contribui la instituirea unui sistem farmaceutic al UE care să fie adaptat exigențelor viitorului și rezistent la crize”, potrivit unui comunicat de presă.

Strategia farmaceutică pentru Europa are patru obiective principale:

  • Asigurarea disponibilității pentru pacienți a unor medicamente accesibile financiar și abordarea nevoilor medicale nesatisfăcute (de exemplu, în domeniul rezistenței la antimicrobiene, al cancerului, al bolilor rare);
  • Sprijinirea competitivității, a inovării și a sustenabilității industriei farmaceutice din UE și crearea unor medicamente de înaltă calitate, sigure, eficace și mai ecologice;
  • Îmbunătățirea mecanismelor de pregătire și răspuns la crize și abordarea securității aprovizionării;
  • Asigurarea unei voci puternice a UE pe plan mondial, prin promovarea unui nivel înalt al standardelor în materie de calitate, eficacitate și siguranță.

“Deși strategia reprezintă mult mai mult decât un simplu instrument de răspuns la crize, ea este inspirată din răspunsul inițial la pandemia de COVID-19 și face ca sectorul farmaceutic din Europa să fie mai bine pregătit și mai rezistent.

Strategia prezintă acțiuni concrete pentru a asigura existența, disponibilitatea și accesibilitatea financiară a medicamentelor. Ea susține lanțuri de aprovizionare diversificate și sigure, asigurând o autonomie strategică deschisă a UE pe plan mondial, și promovează produse farmaceutice sustenabile din punct de vedere ecologic.

Strategia va asigura, de asemenea, faptul că politica farmaceutică a UE continuă să servească sănătății publice într-un mediu în continuă schimbare, caracterizat de transformări științifice și comerciale. Ea va susține inovațiile centrate pe pacienți și va permite adaptarea la schimbările digitale și tehnologice.

Acțiunile vor viza întregul ecosistem al produselor farmaceutice, dar și unele aspecte ale dispozitivelor medicale. Strategia creează sinergii cu Pactul verde și cu acțiunile noastre din cadrul abordării strategice a UE privind prezența substanțelor farmaceutice în mediu, pentru a reduce riscul lor pentru mediu, pentru a aborda poluarea cauzată de reziduurile farmaceutice și pentru a promova fabricarea, utilizarea și eliminarea lor prin metode mai ecologice. Ea este, de asemenea, legată de planul de acțiune privind proprietatea intelectuală prezentat astăzi (hiperlinkul urmează să fie introdus de SPP).

Printre acțiunile emblematice ale strategiei se numără:

  • O revizuire a legislației farmaceutice de bază* (data-țintă pentru o propunere: 2022) pentru ca acest cadru legislativ să fie adaptat exigențelor viitorului și să faciliteze inovarea;
  • O propunere privind o Autoritate a UE pentru răspuns în situații de urgență sanitară (propunere: al 2-lea semestru din 2021);
  • O revizuire a reglementărilor privind medicamentele pentru copii și pentru boli rare;
  • Inițierea unui dialog structurat cu și între toți actorii din industria farmaceutică și autoritățile publice pentru a identifica vulnerabilitățile lanțului global de aprovizionare cu medicamente esențiale și pentru a defini opțiunile în materie de politici menite să consolidez continuitatea și securitatea aprovizionării în UE;
  • Cooperarea între autoritățile naționale în ceea ce privește politicile în materie de prețuri, plăți și achiziții publice, pentru a îmbunătăți accesibilitatea financiară, eficiența în raport cu costurile aferente medicamentelor și sustenabilitatea sistemului de sănătate;
  • Crearea unei infrastructuri digitale solide, inclusiv o propunere privind un spațiu european al datelor referitoare la sănătate (data-țintă pentru o propunere: 2021);
  • Sprijin pentru cercetare și inovare, în special prin intermediul programelor Orizont 2020 și EU4Health;
  • Acțiuni de promovare a abordărilor inovatoare vizând C&D și achizițiile publice de antimicrobiene și de alternative ale acestora, precum și măsuri de restricționare și optimizare a utilizării lor”, mai arată sursa citată.

Strategia va fi discutată la nivel politic în cadrul reuniunii Consiliului EPSCO din 2 decembrie 2020.

sursa: ec.europa.eu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Teste ale sistemului ITS, pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Primele imagini afișate pe panourile de informare

Publicat

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a testat miercuri seara sistemul inteligent de transport (ITS), pe lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Panourile led de informare dintre Lancrăm și Alba Iulia au afișat primele imagini. 

Reamintim faptul că CNAIR împreună cu constructorul pregătesc deschiderea tronsonului între Lancrăm și Alba Iulia până pe data de 1 Decembrie. Potrivit reprezentanților companiei, deschiderea circulației ar putea fi amânată doar de vremea rea, respectiv în situația în care va interveni un îngheț.

Citește și Tronsonul Alba Iulia – Sebeș de pe Autostrada A10, deschis circulației până în 1 Decembrie. Mobilizare masivă înainte de alegeri

Sistemul ITS asigură participanțiilor la trafic o informare în timp real asupra condițiilor meteorologice și a condițiilor de trafic (punctele în care traficul este aglomerat) și furnizează informații către autorități ce țin de siguranța circulației.

Sistemele inteligente de transport oferă și servicii suplimentare de informare în timp real a șoferilor, constituind și baza viitoarelor aplicații de comunicare inteligentă între vehicul, drum și autoritățiile competente.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate