Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Din 1 iunie, statul plătește 45% din salariul angajaților reintegrați în muncă după șomaj tehnic. Proiect OUG


Publicat

angajat lucru munca

Statul va asigura 45% din salariu, timp de trei luni, pentru persoanele care au beneficiat de șomaj tehnic și care vor reveni la muncă după reluarea activității de către angajatori. Este una dintre măsurile economice prevăzute în proiectul de ordonanță de urgență aflat pe masa Guvernului în ședința de joi.

Proiectul Ordonanței de urgență pentru ”instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative” prevede că ”începând cu data de 1 iunie 2020, angajații care au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului  nr. 30/2020 (șomaj tehnic – n.r.) pentru modificarea și completarea unor acte normative (…), aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.59/2020 și cărora le sunt menținute raporturile de muncă ulterior reluării activității de către angajatori, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei părți din salariu, reprezentând 45% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 45% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020”.

Condiții din proiectul de OUG

Potrivit documentului citat, suma prevăzută se acordă în valoare brută pentru asigurarea unei părți din salariul angajatului, indiferent de durata programului de lucru stabilit de acesta cu angajatorul.

Angajatorii au obligația menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de 6 luni după împlinirea termenului de 3 luni.

Prevederile se aplică indiferent de durata suspendării contractului individual de muncă pe perioada stării de urgență.

Angajatorii care au mai multe obiecte de activitate dintre care cel puțin unul se află sub incidența restricțiilor stabilite prin acte ale autorităților competente, optează fie pentru ajutorul de 45% din salariu, fie pentru șomajul tehnic.

Beneficiază și salariații ai căror angajatori au cifra de afaceri redusă cu cel puțin 30% comparativ cu luna similară a anului anterior, pentru cel mult 50% din numărul de angajați. În cazul celor care nu au desfășurat activitate în luna similară a anului anterior, se va lua în considerare media cifrei de afaceri din ultimele 3 luni anterioare.

Sumele prevăzute se acordă din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Angajatorii depun, prin mijloace electronice, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această sumă, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Documentele se depun în luna curentă pentru plata sumei din luna anterioară.

Angajatorii îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în documente.

Plata din bugetul asigurărilor pentru şomaj se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor, către conturile deschise de angajatori la băncile comerciale.

Plata sumei prevăzute se efectuează salariatului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea de către angajator a sumelor.

Suma asigurată de stat este supusă impozitării şi plăţii contribuţiilor sociale obligatorii. Calculul, reţinerea şi plata impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, precum și a celei asiguratorii pentru muncă se realizează de către angajator. Pentru calculul impozitului pe venit se aplică prevederile art. 78 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Declararea impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate se realizează de angajator prin depunerea declaraţiei prevăzute la art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Termenul de plată şi declarare a obligaţiilor fiscale este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de şomaj.

Cheltuielile efectuate din bugetul asigurărilor pentru șomaj se acoperă din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, în limita sumelor alocate și în conformitate cu prevederile și regulile de eligibilitate aplicabile.

Guvernul intenționează să păstreze și varianta șomajului tehnic de până acum ”pentru domeniile de activitate în care se menţin restricţii în condițiile stabilite prin acte ale autorităților competente, până la ridicarea acestora, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020”.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Cererile de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri de vin se pot depune până pe 31 iulie. CONDIȚII

Publicat

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a anunțat faptul că, în intervalul 1 – 31 iulie, se depun cererile de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri pentru vin în perioada 2019-2020.

Acestea vor fi însoțite de următoarele documente:

a. copia actului de identitate (buletin/carte de identitate), pentru persoane fizice, certificat de înregistrare eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului și certificat de înregistrare fiscală, pentru persoane juridice;

b. copia poliței de asigurare;

c. document de identitate bancară.

Potrivit APIA, acordarea sprijinului pentru asigurarea recoltei plantaţiilor viticole este una din măsurile de piaţă ale noii organizări comune de piaţă a produselor vitivinicole menită să contribuie la protejarea veniturilor producătorilor atunci când acestea sunt afectate de dezastre naturale, fenomene climatice cu efecte adverse, boli sau infestari cu dăunatori.

Beneficiarii măsurii sunt producătorii, persoane fizice/juridice care asigură recolta plantațiilor viticole cu soiuri pentru struguri de vin.

Condiţiile de eligibilitate pe care beneficiarii trebuie să le îndeplinească în vederea acordării sprijinului financiar se regăsesc la art. 2 din OMADR nr.1516/2018, astfel:

a. să exploateze o suprafață cultivată cu soiuri de viță-de-vie ce produc struguri pentru vin, de minimum 0,1ha;

b. suprafața de viță-de-vie cu soiuri ce produc struguri pentru vin pentru care s-a încheiat polița de asigurare a recoltei să fie înscrisă în Registrul plantațiilor viticole;

c. să încheie cu un asigurător o poliță de asigurare a recoltei în care să fie menționate, cel puțin, cantitatea de struguri pentru vin asigurată, suprafața aferentă, localizarea acesteia, denumirea producătorului viticol care exploatează parcela viticolă și valoarea primei de asigurare.

Plata sprijinului comunitar pentru campania viticolă respectivă se face în lei, reprezentand 80%, respectiv 50% , 60% (exercițiul financiar 2019-2020) din valoarea totală a primei de asigurare.

Vezi AICI Ghidul solicitantului – Asigurarea recoltei plantațiilor viticole cu soiuri de struguri pentru vin

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: Începe completarea fișelor cu opțiuni pentru înscriere. Repartizarea computerizată, pe 10 iulie

Publicat

scrisoare

Completarea opţiunilor elevilor în fişele de înscriere pentru admiterea la liceu începe joi, potrivit calendarului Ministerului Educaţiei. Conform MEC, în intervalul 2 – 8 iulie, se vor completa opţiunile în fişele de înscriere de către absolvenţi şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a. Completarea opţiunilor se poate face fie în unitatea de învăţământ absolvită, fie prin formular transmis electronic.

De asemenea, absolvenţii care doresc să participe la admitere într-un alt judeţ vor completa fişele de înscriere în aceeaşi perioadă, 2 – 8 iulie, fie la unitatea de învăţământ de provenienţă, fie vor transmite electronic opţiunile la unitatea de învăţământ absolvită sau, doar în situaţii excepţionale, la centrul special de înscriere din judeţul în care doresc să participe, potrivit procedurii MEC.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Cum se completează fișa de înscrieri, punct cu punct. Repere pentru elevi și părinți

Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: GHIDUL candidatului în ALBA. Numărul de locuri pe specializări și ultimele medii de intrare de anul trecut

După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev se caută prima opţiune de pe lista unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune, potrivit ghidului de admitere.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Ierarhia mediilor din Alba, după rezultate la Evaluare Națională. LISTA specializărilor pentru înscrieri

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la niciun liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V – VIII, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Potrivit calendarului privind admiterea în liceu, în perioada 2 – 6 iulie are loc introducerea în baza de date computerizată (în aplicaţia informatică centralizată) a datelor din fişele de înscriere. În perioada 3 – 7 iulie se verifică de către părinţi şi candidaţi corectitudinea datelor din fişa listată de calculator, se corectează eventualele greşeli în baza de date computerizată şi se listează fişele corectate din calculator, operaţiuni ce se vor realiza utilizând aplicaţia informatică centralizată.

Pe 8 iulie are loc transmiterea bazei de date de la centrele de admitere judeţene/ al municipiului Bucureşti la Centrul naţional de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operaţiunilor specifice, în aplicaţia informatică centralizată.

Pe 10 iulie are loc repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a.

În perioada 13 – 20 iulie, se vor depune sau transmite dosarele de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Parlamentul a decis: 15 octombrie devine „Ziua națională a comerțului electronic”

Publicat

plati online

Deputații au decis instituirea zilei de 15 octombrie ca „Ziua naţională a comerţului electronic”. Autoritățile centrale și locale, dar și societatea civilă vor putea organiza manifestări sau acțiuni cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa acestui tip de comerţ.

Camera Deputaților a adoptat recent, în calitate de for decizional, un proiect de lege pentru instituirea zilei de 15 octombrie ca „Ziua națională a comerțului electronic”.

Această zi poate fi marcată de către autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, de către persoane fizice sau juridice, precum şi de către societatea civilă, împreună sau separate, prin organizarea şi/sau participarea la manifestări sau acţiuni cu caracter social sau ştiinţific, cu scopul informării şi conştientizării cu privire la existenţa comerţului electronic.

Potrivit unui amendament adoptat în comisiile de specialitate, autoritățile administrației publice centrale și locale pot acorda, în limita alocațiilor bugetare aprobate, fonduri din bugetele proprii, precum și suport logistic, pentru organizarea manifestărilor și acțiunilor.

sursa: legestart.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Daria Bunea, eleva din Alba cu autism, care a luat cu brio examenul de Evaluare Națională. Va studia la un liceu din Alba Iulia

Publicat

Daria Bunea are aproape 16 ani și de la 3 ani și 9 luni a fost diagnosticată cu autism. Acest lucru nu a împiedicat-o să învețe și să obțină un rezultat extraordinar la examenul de Evaluare Națională de anul acesta: 8,90 la Limba Română și 5,45 la Matematică. S-a situat pe locul al V-lea între elevii de la școlile din comuna în care locuiește, Pianu (județul Alba). 

Subiectele rezolvate de Daria sunt cele naționale, pe care le-au primit toți elevii din țară. Mama fetei, Mioara Bunea, spune că aceasta nu a primit meditații particulare, însă a fost foarte conștiincioasă. Nu a lipsit de la cursurile online și a încercat cu succes să țină pasul cu școala.

”A fost ajutată de fratele ei mai mic cu doi ani, la partea cu aplicațiile educaționale. Am lăsat-o să lucreze cât vrea ea, cum a simțit. A insistat însă să o ascult și s-a corectat singură când nu știa ceva… În ultima săptămână înainte de examen a muncit și s-a corectat singură după bareme” spune mama fetei.

Rezultatul a fost extraordinar și îi permite Dariei să meargă mai departe la liceu. Familia ia în calcul două variante: Colegiul ”Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia, unde este posibil să poată intra pe baza mediei sau Seminarul Teologic ”Sfântul Simion Ștefan” din Alba Iulia, care are și locuri pentru elevi cu cerințe educaționale speciale (CES).

În timpul liber, Daria este pasionată de lectură și călătorii. Îi place să meargă peste tot cu familia ei, să descopere locuri și experiențe noi. ”Citește mult, își comandă cărți online. Îi place mult să mergem în deplasări, ea alege unde să mergem… Ne pregătim, facem împreună trasee, cel puțin o dată la două săptămâni”, spune mama ei.

Mioara Bunea este mândră de amândoi copiii ei. Spune că fratele mai mic al Dariei a protejat-o întotdeauna. ”La școală spunea: Daria este sora mea și este un pic sensibilă. Sunt mândră de ei” spune mama acestora.

În mica comunitate de la Pianu, fata a fost protejată și acceptată. A fost de mică la grădiniță și a crescut alături de colegii ei și asta a contat mult.

În orașele mai mari însă, probleme sunt și ele mai mari. Copiii sunt supuși de multe ori fenomenului de bullying și uneori sunt marginalizați de profesori. Alteori, sunt marginalizați chiar și de către familie.

Locurile la licee pentru elevii cu cerințe educaționale speciale aduc în discuție și aceste probleme, legate de acceptare și bullying.

În județ sunt 12 asemenea locuri pentru cei 26 de copiii cu CES. La nivel național însă, sunt județe unde ele nu există deloc. Este totuși un început, în condițiile în care aceste locuri au fost introduse pentru prima dată în acest an, grație insistenței și tenacității Anei Dragu, psiholog clinician și președintele Asociației Autism Europa Bistrița.

Ana Dragu a sesizat Consiliul pentru Combaterea Discriminării, instituție care a decis că acești elevi trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate romilor și copiilor din Republica Moldova.

”Anul trecut, fiul meu, diagnosticat la 2 ani cu tulburare din spectrul autist a susținut acest examen de capacitate neadaptat și demersul a fost traumatizant pentru întreaga familie, inclusiv pentru el, în ciuda mobilizării exemplare a școlii în care învață și care a făcut toate adaptările necesare și legal premise la acel moment din punct de vedere al formei examinării.

Pentru o notă minimă la matematică, deși el a dat admitere la liceul de muzică unde este realmente foarte talentat, a fost nevoie de meditații intensive timp de doi ani.

Pe lângă terapie, pe lângă pregătirea de specialitate (probele muzicale) – deloc ușoară. Așadar, da, demersul aparține Asociației Autism Europa – pe care o reprezint și Federației pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist din România, ONG-urilor din rețeaua ROTSA și tuturor părinților care de-a lungul timpului au susținut și solicitat public locuri speciale.

Și până acum elevii cu cerințe educative special intrau la liceu și școli profesionale, deoarece în România învățământul este obligatoriu 10 ani.

Intrau în funcție de pregătirea fiecăruia și de noroc, în funcție de repartiție, de ce locuri rămâneau libere, însă partea nedreaptă era că aveau obligația de a concura pe aceleași locuri cu elevii neurotipici.

Singura diferență acum este că ei candidează pe locuri separate, rezervate lor. Lucrurile așadar nu se vor schimba semjificativ însă va fi nevoie ca MECT să aloce personal de sprijin, așa cum de altfel ar fi trebuit să facă și până acum” a declarat Ana Dragu pentru Alba24.

Lista pe unități de învățământ a locurilor alocate pentru elevii cu CES în Alba, poate fi consultată aici.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate