Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Din 1 iunie, statul plătește 45% din salariul angajaților reintegrați în muncă după șomaj tehnic. Proiect OUG


Publicat

angajat lucru munca

Statul va asigura 45% din salariu, timp de trei luni, pentru persoanele care au beneficiat de șomaj tehnic și care vor reveni la muncă după reluarea activității de către angajatori. Este una dintre măsurile economice prevăzute în proiectul de ordonanță de urgență aflat pe masa Guvernului în ședința de joi.

Proiectul Ordonanței de urgență pentru ”instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative” prevede că ”începând cu data de 1 iunie 2020, angajații care au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului  nr. 30/2020 (șomaj tehnic – n.r.) pentru modificarea și completarea unor acte normative (…), aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.59/2020 și cărora le sunt menținute raporturile de muncă ulterior reluării activității de către angajatori, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei părți din salariu, reprezentând 45% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 45% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020”.

Condiții din proiectul de OUG

Potrivit documentului citat, suma prevăzută se acordă în valoare brută pentru asigurarea unei părți din salariul angajatului, indiferent de durata programului de lucru stabilit de acesta cu angajatorul.

Angajatorii au obligația menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de 6 luni după împlinirea termenului de 3 luni.

Prevederile se aplică indiferent de durata suspendării contractului individual de muncă pe perioada stării de urgență.

Angajatorii care au mai multe obiecte de activitate dintre care cel puțin unul se află sub incidența restricțiilor stabilite prin acte ale autorităților competente, optează fie pentru ajutorul de 45% din salariu, fie pentru șomajul tehnic.

Beneficiază și salariații ai căror angajatori au cifra de afaceri redusă cu cel puțin 30% comparativ cu luna similară a anului anterior, pentru cel mult 50% din numărul de angajați. În cazul celor care nu au desfășurat activitate în luna similară a anului anterior, se va lua în considerare media cifrei de afaceri din ultimele 3 luni anterioare.

Sumele prevăzute se acordă din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Angajatorii depun, prin mijloace electronice, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această sumă, asumată de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Documentele se depun în luna curentă pentru plata sumei din luna anterioară.

Angajatorii îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în documente.

Plata din bugetul asigurărilor pentru şomaj se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor, către conturile deschise de angajatori la băncile comerciale.

Plata sumei prevăzute se efectuează salariatului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea de către angajator a sumelor.

Suma asigurată de stat este supusă impozitării şi plăţii contribuţiilor sociale obligatorii. Calculul, reţinerea şi plata impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, precum și a celei asiguratorii pentru muncă se realizează de către angajator. Pentru calculul impozitului pe venit se aplică prevederile art. 78 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Declararea impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate se realizează de angajator prin depunerea declaraţiei prevăzute la art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

Termenul de plată şi declarare a obligaţiilor fiscale este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de şomaj.

Cheltuielile efectuate din bugetul asigurărilor pentru șomaj se acoperă din fonduri externe nerambursabile prin Ministerul Fondurilor Europene, în limita sumelor alocate și în conformitate cu prevederile și regulile de eligibilitate aplicabile.

Guvernul intenționează să păstreze și varianta șomajului tehnic de până acum ”pentru domeniile de activitate în care se menţin restricţii în condițiile stabilite prin acte ale autorităților competente, până la ridicarea acestora, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Alba Iulia, reținut de polițiști după ce a lovit un tânăr, fără nici un motiv, pe o stradă din oraș

Publicat

Poliţiştii din Alba Iulia au reţinut un bărbat din municipiu ce este cercetat pentru lovirea sau alte violențe. Acesta l-ar fi agresat pe un tânăr, în timp ce se aflau pe o stradă din Alba Iulia.

Din câte se pare, bărbatul l-a lovit pe tânăr fără nici un motiv. Între cei doi nu ar fi existat nici un conflict anterior.

Potrivit IPJ Alba, la data de 17 mai 2021, poliţiştii din Alba Iulia au luat măsura reţinerii, pentru 24 de ore, faţă de un bărbat de 30 de ani, din Alba Iulia, care este cercetat sub aspectul săvârşirii infracțiuni de lovirea sau alte violențe.

În sarcina acestuia sa reținut faptul că, în după-amiaza zilei de ieri, 17 mai, în timp ce se afla pe o stradă din municipiu, l-ar fi agresat pe un tânăr de 18 ani, din Alba Iulia, provocându-i leziuni la nivelul capului.

Cercetările sunt continuate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OMS propune ca viteza de circulație în interiorul orașelor să fie limitată la 30 de kilometri pe oră

Publicat

OMS propune ca viteza de circulație în interiorul orașelor să fie limitată la 30 de kilometri pe oră, din cauza numărului mare de accidente grave cauzate de viteză.

Șeful OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, a propus o limită de 30 de km/h în orașe, iar pentru țările care folosesc sistemul imperial, precum SUA, o limitare de 20 de mile (32,2 km) pe oră, potrivit aplicației Biziday.

Pe lângă stabilirea limitelor de viteză, recomandările OMS țin și de construcția unor drumuri care descurajează viteza și calmează traficul și de conștientizarea pericolelor de către participanții la trafic.

Conform informațiilor distribuite de OMS, o persoană moare într-un accident rutier o dată la 24 de secunde.

Aproape o treime din acele decese pot fi cauzate de viteza excesivă.

Totodată, potrivit OMS, fiecare kilometru pe oră peste limita de viteză crește riscul unui accident fatal cu 4-5%.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

18 mai, Ziua Internațională a Muzeelor. Acces gratuit la Muzeul Municipal din Sebeș și Casa Memorială „Lucian Blaga” din Lancrăm

Publicat

Marți, în întreaga lume, se sărbătorește Ziua Internațională a Muzeelor. Celebrarea în fiecare an, în data de 18 mai, a acestor instituții este una dintre inițiativele Consiliului Internațional al Muzeelor (ICOM), o organizație neguvernamentală, cu sediul la Paris, înființată în 1946, care îi reunește pe profesioniștii ce activează în domeniul muzeal și care se angajează să conserve şi să valorifice, în beneficiul publicului, patrimoniul cultural şi natural mondial, prezent şi viitor, material şi imaterial.

Prin această inițiativă, care datează din anul 1977, ICOM a urmărit să atragă atenția opiniei publice asupra contribuției pe care muzeele și-o aduc la dezvoltarea generală a societății. Totodată, Ziua Internațională a Muzeelor este o bună oportunitate pentru muzee să-și facă cunoscută activitatea și, în același timp, să strângă legăturile cu publicul vizitator.

În fiecare an, ICOM propune o temă generală, la care muzeele pot subscrie prin activitățile pe care le organizează pentru a celebra această zi.  Anul acesta, tema propusă de ICOM este „Viitorul muzeelor: recuperează și reinventează”, inițiatorii dorind să lanseze o provocare în rândul specialiștilor și a publicului în încercarea de a se identifica soluții noi de valorificare a patrimoniului cultural, precum și de comunicare între muzeu și public, adaptate noilor tehnologii și vremurilor pe care le trăim.

De la an, la an,  Ziua Internațională a Muzeelor a fost celebrată de tot mai multe muzee, precum și de public. Una dintre cele mai apreciate metode prin care această zi s-a sărbătorit, a fost Noaptea Muzeelor. Din nefericire, pandemia Covid-19 a împiedicat organizarea unor evenimente de acest tip în anul 2020, activitățile pregătite de muzee desfășurându-se în mediul online (la fel ca multe altele). Anul 2021 a debutat la fel, dar, treptat, porțile muzeelor încep să se deschidă unui număr tot mai mare de vizitatori.

„Dorim să celebrăm și noi această zi, împreună cu publicul nostru. Vă așteptăm să vizitați, atât Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș și Casa Memorială „Lucian Blaga” Lancrăm, în mod gratuit, între orele 09.00 – 16.00

Important: datorită precauțiilor care se impun, generate de pandemia de Covid-19, precum și a lucrărilor de renovare a acoperișului clădirii Muzeului Municipal „Ioan Raica” Sebeș, vă rugăm să sunați, în prealabil, pentru a programa vizita, la numerele de telefon 0372.930929 și 0258.735240! Vă mulțumim!”, au transmis reprezentanții Primăriei Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia, în top 3 național la bani dați pe măști de protecție în 2020. Câte au fost cumpărate și care este suma

Publicat

Primăria Municipiului Alba Iulia se află în top trei la bani cheltuiți pentru achiziționarea măștilor de protecție, în perioada martie – noiembrie 2020, potrivit unui studiu realizat de infocons.ro. 

Mai exact, în opt luni, în perioada de vârf a pandemiei de COVID-19, primăria a cheltuit 838.450,20 lei. Pe locul al II-lea se situează Primăria Municipiului Brașov cu suma de 1.384.529, 30 lei. În topul listei se află Primăria Municipiului Slatina cu o sumă alocată pentru măști de 5.776.120 lei.

Per total, prețul mediu plătit de autorități pentru o mască, în perioada respectivă, a fost de 1.45 lei pe bucată. Comparativ, Primăria Municipiului Slatina a dat în medie, 7,16 lei pe o mască, la Arad – 7,02 lei, iar la Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe – 4,19 lei.

Clasamentul poate fi vizualizat AICI

Ce măști au achiziționat reprezentanții primăriei

Tip mască, Cantitate, Preț unitar fără TVA, Preț unitar cu Valoare totală, Procedură achiziție, Operator economic

mască față unică folosință, 13000, 10, 11.90, 154700.00, achiziție directă, Luan Vision SRL

mască față unică folosință 2 straturi, 1000, 2.1, 2.50, 2499.00, achiziție directă, Coramed Medizinische Produkte SRL

CITEȘTE ȘI: DOCUMENTAR Alba24: Un an de la primul caz de COVID-19 din Alba. De la izoletă, la vaccin: Cum a fost gestionată criza sanitară

mască chirurgicală albastre 3 straturi cu elastic 10000, 2.85, 3.39, 33915.00, achiziție directă, Sanrotex Trading

mască de protecție respiratorie FFP2, 2000, 20, 23.80, 47600.00, achiziție directă, Sanrotex Trading

mască facială chirurgicală de unică folosință, 10000, 3.2, 3.81, 38080.00, negociere fără publicare, Caresta Store

mască de protecție cu factor de protecție FFP2, 1000, 12.5, 14.88, 14875.00, negociere fără publicare, Sanrotex Trading

mască chirurgicală de unică folosință, 32000, 1.78, 2.12, 67782.40, negociere fără publicare, Caresta Store

mască de protecție cu factor de protecție FFP2, 3000, 8.99, 10.70, 32094.30, negociere fără publicare, Sanrotex Trading

mască de protecție cu factor de protecție FFP2, 5000, 7.11, 8.46, 42304.50, negociere fără publicare, Sanrotex Trading

mască de protecție cu factor de protecție FFP2, 500000, 0.68, 0.81, 404600.00, negociere fără publicare, Caresta Store

Potrivit infocons, Primăria Alba Iulia a cumpărat, în cele opt luni pe care a fost realizat studiul, 577.000.00 de măști de protecție.

Cum arată topul primăriilor de reședință 

  1. Primăria Municipiul Slatina 5776120.00
  2. Primăria Municipiul Braşov 1384529.30
  3. Primăria Municipiul Alba Iulia 838450.20
  4. Primăria Municipiul Drobeta Turnu Severin 724738.56
  5. Primăria Municipiul Baia Mare 664873.83
  6. Primăria Municipiul Bacău 594167.00
  7. Primăria Municipiul Arad 491470.00
  8. Primăria Municipiul Târgovişte 473411.75
  9. Primăria Municipiul Sfântu Gheorghe 418880.00
  10. Primăria Municipiul Iaşi 364140.00
  11. Primăria Municipiul Bucureşti 264888.00
  12. Primăria Sectorului 6 237286.00
  13. Primăria Municipiul Bistriţa 197719.15
  14. Primăria Municipiul Constanţa 160352.50
  15. Primăria Municipiul Alexandria 154331.10
  16. Primăria Municipiul Călăraşi 145792.34
  17. Primăria Municipiul Buzău 140706.79
  18. Primăria Sectorului 2 132005.51
  19. Primăria Municipiul Piteşti 113857.18
  20. Primăria Municipiul Râmnicu Vâlcea 111230.00
  21. Primăria Municipiul Deva 104456.80
  22. Primăria Municipiul Craiova 101373.00
  23. Primăria Municipiul Sibiu 98089.32
  24. Primăria Municipiul Tulcea 96576.84
  25. Primăria Sectorului 1 90177.61
  26. Primăria Municipiul Târgu Mureş 89250.00
  27. Primăria Municipiul Focşani 89226.20
  28. Primăria Municipiul Zalău 82082.52
  29. Primăria Municipiul Botoşani 76993.45
  30. Primăria Municipiul Galaţi 76338.50
  31. Primăria Municipiul Giurgiu 59619.00
  32. Primăria Sectorului 3 41888.00
  33. Primăria Municipiul Piatra Neamţ 39686.50
  34. Primăria Municipiul Oradea 37436.09
  35. Primăria Municipiul Timişoara 33627.02
  36. Primăria Municipiul Vaslui 32915.40
  37. Primăria Municipiul Târgu Jiu 25844.42
  38. Primăria Municipiul Reşiţa 24168.31
  39. Primăria Municipiul Satu Mare 20848.80
  40. Primăria Municipiul Slobozia 18061.82
  41. Primăria Municipiul Brăila 14844.06
  42. Primăria Municipiul Ploieşti 12119.32

sursă: infocons.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate