Connect with us
Publicitate

Administrație

DISPONIBILIZĂRI în Ministerul Sănătăţii. Vezi declarațiile directorului DSP, Horea Timiș, despre reducerile de personal din Alba

Publicat

Direcţiile de Sănătate Publică din ţară au primit o adresă de la Ministerul Sănătăţii, prin care li se solicită ca, până miercuri, să prezinte variante de reducere a posturilor ocupate cu 4, 5 şi 10 la sută. Direcţia de Sănătate Publică Alba are în prezent 63 de angajaţi.

Ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, a solicitat direcţiilor de sănătate publică judeţene să găsească variante de reducere a personalului.

Potrivit unui document trimis de ministru la DSP Alba, după desfiinţarea posturilor vacante, numărul posturilor ocupate se va reduce cu patru procente. Propunerile trebuie trimise la Direcţia de Organizare şi Politici Salariale din Ministerul Sănătăţii.

Directorul DSP Alba, Horea Timiș, a explicat că, în urma adresei, cel mai probabil reducerile de personal vor viza un post din personalul TESA și încă o jumătate de normă, din același domeniu, ambele pensionabile.

Reducerile de personal nu vizează şi spitalele.

Este vorba despre aplicarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 77/2013, pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcţionalităţii administraţiei publice locale, a numărului de posturi şi reducerea cheltuielilor la instituţiile şi autorităţile publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor. Aceasta a fost publicată în Monitorul Oficial, în 29 iunie 2013. Potrivit acesteia, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a OG, instituţiile şi autorităţile publice vizate au obligaţia să adopte/emită actele normative/administrative specifice de aprobare a structurii funcţionale.

Citeşte AICI mai multe detalii.

Numărul total al posturilor ocupate, la data intrării în vigoare a OG, se reduce cu 4% în structurile: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (inclusiv instituţiile subordonate), Ministerul Afacerilor Interne (la nivel teritorial, instituţiile prefectului), Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerul Economiei, Ministerul Educaţiei Naţionale (inclusiv inspectoratele şcolare), Ministerul Finanţelor Publice (cu instituţiile subordonate, cu excepţia celor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală), Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Ministerul Sănătăţii (şi direcţiile de sănătate publică), Ministerul Transporturilor, Secretariatul General al Guvernului, toate cu instituţii subordonate.

În textul ordonanţei se prevede că se desfiinţează posturile vacante la: ministere; instituţiile şi autorităţile publice aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor, indiferent de modul de finanţare; instituţiile şi autorităţile publice finanţate integral sau parţial din bugetul asigurărilor sociale de stat şi/sau din bugetele fondurilor speciale; instituţiile publice locale (definite în Legea nr. 273/2006)
Excepţie de la reduceri sunt: posturile vacante determinate ca diferenţă între numărul posturilor corespunzător categoriei unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi numărul posturilor ocupate (potrivit prevederilor din anexa la OG 63/2010); posturile vacante unice din cadrul instituţiilor publice locale (posturi ale căror atribuţii nu se regăsesc într-o altă componentă funcţională); posturile vacante pentru care au fost începute procedurile de ocupare, până la data intrării în vigoare a OG actuale, precum şi posturile vacante ocupate temporar; posturile vacante din unităţile şi instituţiile de învăţământ şi cercetare, unităţile sanitare, unităţile de asistenţă socială şi unităţile de asistenţă medico-socială, cabinetele de expertiză medicală din cadrul caselor teritoriale de pensii; posturile vacante a căror ocupare a fost aprobată potrivit Legii bugetului de stat pe anul 2013; posturile vacante aferente funcţiilor de demnitate publică şi celor asimilate acestora, funcţiilor de primar, de viceprimar, de preşedinte/vicepreşedinte al consiliului judeţean, inclusiv cele aferente cabinetelor acestora; posturile vacante aferente funcţiilor publice de conducere generale, specifice sau cu statut special, cele aferente categoriei înalţilor funcţionari publici, precum şi cele aferente funcţiilor militare de conducere, cele de secretar al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi de administrator public, precum şi posturile vacante de conducere pentru personalul contractual; posturile vacante din cadrul MapN, din structurile operative ale MAI, precum şi cele necesare încadrării promoţiei de ofiţeri, subofiţeri, agenţi de poliţie, maiştri militari şi funcţionari publici cu statut special din anul 2013 (MAI şi Administraţia Naţională a Penitenciarelor); posturile vacante din structurile sau instituţiile nou-înfiinţate în cadrul ori în subordinea instituţiilor şi autorităţilor publice din administraţia publică centrală, care au atribuţii noi, stabilite prin acte normative, a căror înfiinţare s-a aprobat în anul 2013, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dacă acestea s-au înfiinţat prin reorganizarea altor structuri sau instituţii publice deja existente, precum şi posturile vacante din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi structurile din subordinea acestora, care se reduc conform procesului de reorganizare a acestora; posturile vacante din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice şi al structurilor din subordinea acesteia; posturile vacante din cadrul autorităţilor de management şi organismelor intermediare, agenţiilor de plată subordonate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, care gestioneaza fonduri externe nerambursabile.

Instituţiile şi autorităţile publice au obligaţia să-şi modifice structurile funcţionale, astfel încât numărul total al funcţiilor de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice care are în aparatul propriu/de specialitate şi personal contractual ori, după caz, numai personal contractual să fie de maximum 12% din numărul total al posturilor aprobate. Excepţie fac funcţiile de demnitate publică alese sau numite, precum şi cele asimilate acestora, funcţiile de primar, de viceprimar, de preşedinte/vicepreşedinte al consiliului judeţean, funcţiile publice din categoria înalţilor funcţionari publici, funcţiile publice de secretar al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, funcţiile de administratori publici, funcţiile de conducere din cabinetul demnitarului şi funcţiile de conducere a căror ocupare se face prin detaşare cu personal din cadrul instituţiilor din sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

Începând cu data intrării în vigoare a OG, toate instituţiile şi autorităţile publice pot ocupa prin concurs/examen posturi conform principiului: „unu la unu”, respectiv la un post ocupat devenit vacant, un post ocupat.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate