Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Doar 4.811 de persoane din peste 14.000 de şomeri şi-au găsit loc de muncă, în 2012. Rata şomajului în decembrie, în Alba, a fost de 8,71%


Publicat

Din evidenţele Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba, până la sfârşitul anului 2012, un număr de 4.811 persoane au intrat pe piaţa muncii, din cei 14.924 şomeri înregistraţi în judeţ. În decembrie 2012, rata şomajului în Alba era de 8,71%, în creştere cu 1,11 procente faţă de finalul anului 2011, respectiv 0,81%, la nivelul lunii ianuarie de anul trecut. Peste 20.000 de persoane au beneficiat, în 2012, de servicii de informare si consiliere profesională, iar peste 1.000 de şomeri au participat la cursuri de formare. Cu toate acestea, doar 32% dintre persoanele înregistrate fără ocupaţie au reuşit să-şi găsească un loc de muncă.

Potrivit raportului de activitate al AJOFM pe 2012, din cei 14.924 şomeri înregistraţi în evidenţe până la sfârşitul anului, 5.871 sunt  indemnizaţi şi  9.053  nu primesc drepturi băneşti.

Din numărul total al şomerilor înregistraţi, 6.627 sunt femei.

Rata şomajului, la nivelul judeţului Alba, la finele lunii decembrie 2012 este de  8,71%. Comparativ, anul 2012 a început cu o rată a şomajului de 7,6% (la sfârşitul lunii decembrie 2011), a urcat în primele două luni până la nivelul de 7,96% şi a scăzut până la 6,46%, în august. A crescut, însă, în ultimul semestru, cu 2,25 de procente. Astfel, dacă la începutul lui 2012 erau înregistraţi 13.801 şomeri, în decembrie, numărul acestora a crescut cu 1.123 de persoane.

Obiectivul general al Programului judeţean pentru ocuparea forţei de muncă în anul 2012 prevede încadrarea în muncă a cel puţin 5.900 persoane. Până la 31 decembrie, 4.811 persoane au revenit pe piaţa muncii, dintre care 2.704 în locuri de muncă pe perioadă nedeterminată şi 2.107 persoane, pe perioadă determinată. Au fost furnizate servicii de informare şi consiliere profesională pentru 20.572 de persoane, majoritatea pentru segmentul de vârstă mai mare de 45 ani, respectiv absolvenţi de liceu. În urma acestora, au fost încadrate în muncă 658 de persoane, iar 1.178 au fost înscrise în programe de formare. Dintre acestea, 146 au suportat contravaloarea cursurilor, fiind persoane ocupate. Potrivit raportului AJOFM Alba, au fost organizate următoarele cursuri: agent vânzări (17 persoane – un curs); bucătar (87 persoane  – 4 cursuri); contabil (41 persoane – 2 cursuri);  cofetar, patiser (46 persoane – 2 cursuri); cosmetician (19 persoane – un  curs); croitor îmbrăcăminte după comandă (19 persoane – un curs);  electrician instalaţii şi echipamente electrice industriale (49 persoane – 2 cursuri); fierar betonist (15 persoane – un curs); frizer, coafor, manichiurist, pedichiurist (108 persoane – 4 cursuri); inspector resurse umane (92 persoane – 4 cursuri); instalator apă-canal (22 persoane – un curs); îngrijitoare bătrâni la domiciliu (43 persoane – 2 cursuri); îngrijitoare copii (56 persoane –  2 cursuri): lucrător în comerţ (231 persoane –  9 cursuri); lucrător finisor pentru construcţii (82 persoane – cursuri); operator introducere, validare şi prelucrare date (58 persoane – 3 cursuri); ospătar (chelner) vânzător în unităţi de alimentaţie (37 persoane – 2 cursuri); operator la maşini-unelte cu comandă numerică (111 persoane – 6 cursuri); sudor (20 persoane – un curs); zugrav, ipsosar, tapetar, vopsitor (26 persoane  –  un curs).

Prin accesarea fondurilor europene, sursă de finanţare ce acoperă 53% din cheltuielile cu formarea profesională, s-au organizat 25 programe de formare la care au fost cuprinse 620 persoane aflate în căutarea unui loc de muncă în următoarele ocupaţii: agent vânzări, lucrător în comerţ, operator la maşini-unelte cu comandă numerică, lucrător finisor pentru construcţii, croitor îmbrăcăminte după comandă, cofetar, patiser, ospătar (chelner), vânzător în unităţi de alimentaţie, îngrijitoare copii, îngrijitoare bătrâni la domiciliu, instalator apă-canal, zugrav, ipsosar, tapetar, vopsitor, inspector resurse umane, frizer, coafor, manichiurist, pedichiurist.

Prin subvenţionarea locurilor de muncă, au fost primiţi în activitate 140 de absolvenţi: trei persoane absolvente de învăţământ primar, trei persoane – ciclu inferior al liceului sau şcoli de arte şi meserii, 41 – învăţământ liceal, nouă – postliceal şi 87 absolvenţi de învăţământ superior. Pentru 107 dintre aceştia, s-a acordat prima de încadrare de 500 lei.

Înainte de expirarea perioadei de indemnizare, au fost încadraţi în muncă 370 de şomeri, iar la categoria persoane cu vârsta de peste 45 ani, şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale sau şomeri care mai au trei ani până la vârsta de pensionare şi-au găsit loc de muncă, în 2012, 2.851 de persoane (875 cu subvenţionarea locului de muncă.

Până la 31 decembrie, au beneficiat de stimulente financiare de mobilitate 79  persoane: 16  persoane s-au încadrat într-o localitate la o distanţă mai mare de 50 de km faţă de domiciliul stabil (primă de încadrare de 1.000 lei),  iar 63 persoane s-au încadrat în altă localitate cu schimbarea definitivă a domiciliului (primă de instalare de 3.500 lei).

În 2012, au fost angajate 18 persoane cu handicap, fără subvenţionarea locului de muncă şi alte cinci au primit acest beneficiu.

Anul trecut, au fost încheiate 40 de contracte de solidaritate, prin care au fost încadraţi în muncă 40 de şomeri cu vârste cuprinse între 16 şi 25 de ani.

Cât a cheltuit AJOFM Alba, pentru măsuri de ocupare a forţei de muncă

În perioada ianuarie-decembrie 2012, Agenţia  Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba  a cheltuit următoarele sume de bani, pentru aplicarea măsurilor active şi pasive de ocupare a forţei de muncă:

–           organizarea şi desfăşurarea cursurilor de formare profesională: 27.876 lei;

–           ocuparea forţei de muncă prin acordarea de alocaţii pentru şomerii care se încadrează înainte de expirarea perioadei de şomaj: 24.924  lei

–           încadrarea şomerilor în vârstă de peste 45 de ani şi a întreţinătorilor părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale prin subvenţionarea locului de muncă: 366.545 lei;

–           încadrarea prin subvenţionarea locurilor de muncă a persoanelor cu handicap: 1.000 lei;

–           încadrarea prin subvenţionarea locurilor de muncă a şomerilor care mai au 3 ani până la împlinirea vârstei de pensionare: 4.000  lei

–           încadrarea şomerilor prin stimularea mobilităţii forţei de muncă: 31.500 lei;

–           încadrarea absolvenţilor din instituţii de învăţământ prin subvenţionarea locului de muncă: 68.929 lei;

–           încadrarea absolvenţilor prin acordarea primei de încadrare: 6.500 lei;

–           încadrarea absolvenţilor prin acordarea primei de stimulare a încadrării din perioada de şomaj:  2.312 lei;

–           încadrarea prin încheierea de contracte de solidaritate, în baza Legii 116/2002: 46.739  lei;

–           indemnizaţia de şomaj, plăţi compensatorii: 2.016.978  lei

–           contribuţii aferente la asigurările sociale şi de sănătate ale şomerilor: 1.142.228 lei.

Citeşte aici detalii despre situaţia şomajului la începutul anului 2012.

Foto: arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Alex

    marți, 08.01.2013 at 12:12

    Buna ziua, unde au fost facute aceste cursuri? Sunt somer si multi n-au stiut de aceste cursuri, daca intreadevar au fost.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Aproape 700 de persoane imunizate anti-COVID, luni, în județul Alba. Nu au apărut reacții adverse și nu s-au irosit doze

Publicat

Luni, 18 ianuarie, în județul Alba au fost imunizate anti-COVID în total 690 de persoane, potrivit reprezentanților DSP Alba.

540 de cetățeni u fost vaccinați în centrele fixe din județ amenajate pentru faza II (240 la Alba Iulia, 66 la Aiud, 60 la Sebeș, 60 la Blaj, 60 la Cugir, 54 la Câmpeni).

Alte 102 de persoane au fost vaccinate în centrele din faza I (72 cadre medicale imunizate la Centrul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia și 30 de cadre medicale imunizate la Centrul Spitalului Municipal Sebeș).

De asemenea, 48 de persoane au fost imunizate de echipele mobile în centre rezidențiale din județ.

Nu au fost raportate pierderi de vaccin și nici nu au fost semnalate reacții adverse imediate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Uniunea Europeană a început discuțiile cu privire la certificatele de vaccinare anti-Covid pentru călători

Publicat

Țările membre ale Uniunii Europene au început, luni, să discute dacă cei care se vaccinează anti-Covid ar trebui să aibă o libertate de mișcare mai mare vara aceasta față de restul populației, transmite Reuters.

Miniștrii celor 27 de state membre au discutat și despre o coordonare mai bună pentru distribuția vaccinurilor după ce mai multe ţări au spus că primesc stocuri de vaccinuri pentru Covid-19 mai mici decât se aşteptau şi s-au plâns de incertitudinea privind livrările viitoare, însă, subiectul va fi reluat la sfârșitul acestei săptămâni.

Păreri împărțite din partea liderilor țărilor UE despre existența certificatelor de vaccinare

Săptămâna trecută, ministrul de externe al Greciei, Kyriakos Mitsotakis, a propus ideea unui certificat european de vaccinare, care să permită deținătorilor să reia călătoriile transfrontaliere care au fost grav afectate de pandemie și astfel, să ajute la revitalizarea turismului.

Totodată, ministrul german de externe, Heiko Maas, a susținut că persoanele vaccine ar trebui să revină curând în restaurante și cinematografe, în timp ce alți miniștri au criticat acest punct de vedere.

La rândul său, vicepreședintele Comisiei Europene, Maros Sefcovic, a declarat că este foarte important să se sublinieze faptul că vaccinarea este voluntară și astfel fiecare alege dacă vrea sau nu să fie vaccinat. De asemenea, a mai adăugat că persoanele care nu pot sau nu doresc să se vaccineze nu ar trebui să aibă drepturi limitate.

Cu toate acestea, vaccinarea ar putea deveni o condiție pentru călătorie, la fel cum este în momentul de față cu testele Covid.

„Vor exista diferite opțiuni pentru modul în care ne ocupăm de călătorie, s-ar putea adăuga posibilitatea certificatului electronic de vaccinare”, a mai spus președintele Comisiei Europene.

În ce măsură pot transmite virusul cei vaccinați?

Pe de altă parte, reprezentantul Germaniei, Michael Roth, a susținut că este foarte important să se stabilească dacă persoanele vaccinate pot transmite sau nu virusul altor persoane.

Pentru moment, UE lucrează pentru a se asigura că datele privind vaccinarea pot fi colectate electronic într-o formă comună. Centrul European pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor va începe să colecteze date din această săptămână cu privire la vaccinurile livrate şi vaccinările pe ţară.

Totodată, Sefcovic a spus că ţările UE trebuie să se sincronizeze într-o mai mare măsură pentru a ajuta la menţinerea deschiderii pieţei sale unice, care permite libertatea de circulaţie a persoanelor şi a lucrătorilor.

sursa: reuters.com, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Un angajat din doi ia în calcul schimbarea locului de muncă în acest an. Care sunt motivele

Publicat

Mai mult de jumătate dintre angajaţii români (54%) spun că se gândesc să-şi schimbe locul de muncă anul acesta, iar 28% au făcut chiar paşi concreţi în această direcţie, potrivit unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.

„Chiar dacă 2020 a fost plin de provocări din punct de vedere profesional, cu mult efort şi stres, numărul celor care iau în calcul o schimbare de job este mai mic decât la începutul anului trecut, când şase din zece angajaţi români se declarau nemulţumiţi de situaţia lor profesională şi se gândeau să-şi schimbe locul de muncă”, susţin autorii sondajului.

Aproape 29% dintre respondenţii la sondajul BestJobs afirmă că aveau în plan să-şi schimbe locul de muncă de dinainte de pandemie, pentru că îşi doresc o nouă provocare în carieră, deşi perspectivele salariale rămân în continuare principalul criteriu în funcţie de care cei mai mulţi angajaţi români (39%) aleg un job sau altul.

Pentru 27%, însă, principalul motiv pentru care schimbarea jobului a devenit o prioritate în noul an este că nu consideră că au suficiente oportunităţi de dezvoltare profesională la actualul loc de muncă.

Totodată, mai mult de 15% dintre respondenţi analizează chiar opţiunea de a-şi schimba complet domeniul de activitate, iar 19% se gândesc acum mai mult decât înainte de pandemie la perspectiva unui job în străinătate.

Potrivit sondajului, în privinţa beneficiilor extrasalariale, cei mai mulţi angajaţi îşi doresc ca angajatorul să le ofere în acest an bonusuri de performanţă (58%) şi programe de dezvoltare profesională (48%), dar contează pentru mulţi dintre ei şi asigurările de sănătate private (24%), pensiile private (22%) sau programele de mentorat şi de dezvoltare personală (21%).

Cea mai mare temere a angajaţilor români în ceea ce priveşte situaţia profesională în 2021 este că le vor scădea veniturile (28%), în timp ce 27% se tem că ar putea prelua mai multe responsabilităţi din cauza lipsei de personal.

„Dacă în acest moment angajatorul i-ar anunţa că urmează să le scadă salariul, aproape 57% dintre respondenţii la sondajul BestJobs spun că ar accepta, dar şi-ar căuta imediat un alt job. Doar puţin peste 15% dintre angajaţii intervievaţi afirmă că şi-ar da demisia pe loc”, se menţionează în comunicat.

Sondajul a fost efectuat în perioada 5 – 12 ianuarie, pe un eşantion de 1.171 de utilizatori de internet.

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experienţă de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea şi inovarea industriei de recrutare online şi integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generaţie pentru a oferi cele mai eficiente soluţii de angajare.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Oglas Advertising din Sebeș oferă consultanță gratuită pentru cei care vor să-și mute afacerea în online! (P)

Publicat

Oglas Advertising din Sebeș oferă consultanță gratuită pentru cei care vor să-și mute afacerea în online.

În vreme de criză când majoritatea conducătorilor de afaceri își puneau semne de întrebare legate de supraviețuirea business-ului lor, echipa Oglas a oferit răspunsurile potrivite.

Anul care a trecut a scos în evidență mai mult ca oricând nevoia de a fi prezent în lumea online și de a elimina barierele de a te conecta cu publicul tău țintă.

Vrem să încurajăm toate afacerile să facă pasul spre mediul online pentru că, inevitabil, acolo este soluția salvatoare.

Știm, e ironic să fii nevoit să faci investiții într-o perioadă atât de grea, însă este nevoie să faci tot ceea ce-ți stă în putință pentru a deveni cel mai bun.

Noi te putem ajuta, ne dorim să-ți transmitem povestea mai departe și vrem ca toată lumea să facă cunoștință cu afacerea ta.

”Îmi doresc ca toți antreprenorii să afle exact care sunt costurile asociate cu deschiderea unui website, dar și cele legate de instrumentele de marketing necesare pentru a-l promova și a-l face cunoscut. În urma colaborării cu companiile din portofoliu Oglas, care acum au rezultate notabile in online, am aflat multe secrete pentru a-ți pune afacerea în lumina reflectoarelor. Abia aștept să răspund la toate întrebările pe care le ridică prezența în lumea online, dar și să ofer informații utile care dau rezultate. ” – Mirela Bîscă, Director de Marketing & PR

Care sunt serviciile oferite de Oglas?

  • Web Design
  • Magazin Online
  • Marketing Online:
    • Administrare Social Media (Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest)
    • Facebook & Google ADS
    • Copywriting (Descriere produse, articole de blog, comunicate de presă)
    • Email Marketing
  • Influencer Marketing
  • Branding:
    • Design de Produs
    • Logo Design
    • Prezentare vizuală
    • Cărți de vizită
  • Comunicare și PR
  • Foto & Video Marketing

Contactează-ne

Ne dorim ca povestea ta să fie cunoscută. Abia așteptăm să ne cunoaștem.

Ne găsești în Sebeș, strada Decebal, nr 4 – lângă Carrefour Market – la numărul de telefon 0743190745/ 0372916549 sau pe pagina noastră de facebook. În plus, ne poți lăsa un mesaj la adresa de email contact@oglas.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate