Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DSVSA Alba: Examinare gratuită a mieilor vii şi carcaselor până în 4 mai. Vezi unităţile în care medicii veterinari asigură permanenţa


Publicat

În perioada sărbătorilor de Paşti, reprezentanţii Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Alba transmit condiţiile de sacrificare şi comercializare a mieilor, precum şi unităţile în care se asigură permanenţa pentru efectuarea analizelor. Aceştia avertizează că au fost intensificate controalele în magazine, târguri şi pieţe agroalimentare, unităţi de procesare, abatoare şi unităţi de vânzare cu amănuntul din judeţ.

Sacrificarea mieilor destinaţi consumului familial în perioada premergătoare Sărbatorilor Pascale se va face numai în centrele de sacrificare temporară şi în abatoarele autorizate sanitar-veterinar. Examinarea mieilor vii şi a carcaselor este efectuată gratuit de către medicii veterinari abilitaţi în acest sens. Până în 4 mai, la sediul DSVSA şi al circumscripţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi circumscripţiilor sanitare veterinare zonale se asigură permanenţa, (inclusiv sâmbăta şi duminica, la sediul central între orele 8.00-20.00). Este afişat programul de lucru, persoana responsabilă şi numărul de telefon la care consumatorii pot sesiza orice aspecte privind nerespectarea normelor sanitare veterinare. Circumscripţiile teritoriale sunt deschise în intervalul orar 8ºº -16ºº, iar centrele de tăiere miei provizorii, între orele 7ºº şi 17ºº.

Consumatorii pot sesiza abateri de la normele în vigoare, înregistrate pe teritoriul judeţului Alba, la numărul de telefon 835915 sau se pot adresa circumscripţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor teritoriale.
Lista circumscripţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor din judeţul Alba:
1. Circumscripţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Blaj: tel. 710102, dr. Flaviu Mureşan
2.Circumscripţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Teiuş: tel 851717, dr. Alina Sabău
3. Circumscripţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Alba Iulia I : tel. 816217, dr. Mihai Popa

4. Circumscripţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Alba Iulia II: tel. 835701, dr. Melania Potopea

5. Circumscripţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Aiud: tel. 861658, dr. Florin Ciortea
6. Circumscripţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Sebeş: tel. 731038, dr. Zoltan Gabriel
7. Circumscripţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Cugir, tel. 751724, dr. Adrian Popescu
8. Circumscripţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Abrud – Cîmpeni: tel. 771514; dr. Gilda Bolog
9. Circumscripţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Ocna Mureş: tel.870838, dr. Mihai Şipoş.

Propuneri DSVSA Alba Centre de sacrificare temporară a mieilor cu ocazia Sarbatorilor Pascale:

Alba Iulia: centru de tăiere aparţinând SC Marius Prod SRL

Aiud: centru de tăiere aparţinând de Primăria Aiud

Blaj: centru de tăiere aparţinând de Primăria Blaj

Abrud: centru de tăiere aparţinând de Primăria Abrud

Sebeş:  centru de tăiere aparţinând de Primăria Sebeş

Teiuş: centru de tăiere aparţinând de Primăria Teiuş

Ocna Mureş: centru de tăiere aparţinând de Primăria Ocna Mureş

Cugir: centru de tăiere aparţinând de Primăria Cugir

Cîmpeni: centru de tăiere SC Alimpam SRL, centru de tăiere SC Compil Moţul SRL

Abatoare autorizate:

Blaj: SC Montana Popa SRL

Mesentea: SC Carmes Alba SRL

Ighiu: SC Trans Euro SRL

Vinţu de Jos: SC Mercado SRL.

În perioada 1.04 – 04.05.2013 premergătoare Sărbatorilor Pasacale, DSVSA Alba a dispus formarea unor echipe mixte de control formate din câte un reprezentant din cadrul seviciilor de Igienă şi Sănătate Publică Veterinară, compartiment Siguranţa Alimentelor şi seviciul de Inspecţie şi Control pentru efectuarea unor controale în unităţi tip supermarket, târgurile şi pieţele agroalimentare, unităţi de procesare, abatoare şi unităţi de vânzare cu amănuntul din judeţ.

„În scopul prevenirii apariţiei toxiinfecţiilor alimentare în perioada Sarbătorilor Pascale când, în mod tradiţional, consumul unor cantităţi de alimente de origine animală creşte, considerăm necesară dispunerea unor măsuri specifice, precum şi intensificarea controalelor sanitare veterinare asupra modului în care sunt produse, depozitate, transportate şi valorificate carnea de miel şi ouăle destinate consumului uman, precum şi alte alimente de origine animală”, transmit reprezentanţii DSVSA Alba.

În cazul în care, cu ocazia controalelor sanitare veterinare, se constată că, în târgurile de animale, în pieţele agroalimentare, în unităţile de procesare sau în unităţile de desfacere nu sunt respectate condiţiile sanitare veterinare de funcţionare, DSVSA Alba vor aplica măsura suspendării activităţii până la remedierea tuturor deficienţelor şi vor aplica sancţiuni în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitare veterinare în vigoare.

În ceea ce priveşte carnea de miel, vor fi identificate şi monitorizate toate fermele sau gospodăriilor particulare de unde vor fi livrate animalele pentru tăiere, precum şi operatorii din domeniul alimentar înregistraţi/autorizaţi sanitar veterinar care desfăşoară activităţi de procesare, depozitare, transport/distribuţie şi comercializare a cărnii de miel şi a produselor derivate din aceasta; va fi controlată starea de sănătate a animalelor şi admiterea pentru sacrificare în vederea consumului public numai a animalelor identificate conform legislaţiei în vigoare, care sunt sănătoase, crescute în gospodării, ferme şi localităţi indemne de boli transmisibile; se va verifica respectarea regulilor de bunăstare a animalelor în timpul transportului, abatorizării sau tăierii, în toate unităţile de tăiere aprobate, conform prevederilor Ordinului ANSVSA nr. 180/2006, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv verificarea formularelor de mişcare; se verifică condiţiile privind transportul mieilor, care trebuie efectuat numai în mijloace auto autorizate sanitar veterinar şi însoţit de certificate veterinare care să ateste sănătatea acestora; pe timpul transportului se controlează respectarea temperaturilor pentru carnea de miel în stare refrigerată sau congelată, inclusiv modul de marcare şi etichetare a acesteia; depozitarea şi comercializarea cărnii de miel şi interzicerea efectuării acestor operaţiuni în spaţii improvizate, în care nu este asigurată o temperatură şi o stare de igienă corespunzătoare; verificarea modului în care sunt marcate carcasele de miel cu respectarea prevederilor Ordinului ANSVSA nr. 10/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte procedura pentru marcarea şi certificarea sanitară veterinară a cărnii proaspete şi marcarea produselor de origine animală destinate consumului uman; verificarea documentelor legale care însoţesc transportul şi care atestă că produsele au fost supuse controlului sanitar veterinar.

Carnea de miel rezultată în urma sacrificărilor în aceste locuri special amenajate va fi obţinută la cererea directă a consumatorilor şi nu poate fi livrată către alte unităţi din domeniul alimentar înregistrate/autorizate sanitar veterinar.

Este interzisă organizarea şi amenajarea locurilor speciale pentru sacrificarea mieilor în zonele în care au fost impuse restricţii din motive de sănătate a animalelor. Funcţionarea locurilor de sacrificare a mieilor este permisă numai în perioada 20.04-05.05.2013.

Comercializarea ouălor şi produseor din ouă destinate consumului uman: vor fi identificaţi şi monitorizaţi toţi producătorii şi comercianţii care valorifică ouă pentru consum uman şi a tuturor fermelor producătoare şi a centrelor de ambalare ouă; condiţiile privind transportul ouălor, care trebuie efectuate numai în mijloace auto autorizate sanitar veterinar şi suspendarea autorizării sanitare veterinare pentru mijloacele de transport care nu îndeplinesc condiţiile sanitare veterinare; depozitarea şi comercializarea ouălor şi interzicerea desfăşurării activităţii în spaţii improvizate, în care nu este asigurată temperatura şi starea de igienă corespunzătoare; interzicerea comercializării ouălor care nu provin din centre de ambalare ouă autorizate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 589/2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE)  nr. 1234/2007 cu privire la standardele de comercializare aplicabile ouălor; efectuarea examenului ovoscopic de către personalul veterinar din cadrul circumscripţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor pentru ouăle valorificate de către producătorii particulari, precum şi verificarea modului în care sunt îndeplinite condiţiile de desfacere a acestora în pieţele agroalimentare; interzicerea comercializării ouălor cu coaja crapată sau lovită, retragerea de la vânzare a acestora şi dirijarea pentru valorificare în scopuri tehnice, confiscarea sau distrugerea acestora; verificarea modului în care sunt marcate ouăle, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr.589/2008 privind regimul de comercializare a ouălor.

Comercializarea laptelui şi a produselor din lapte în pieţele agroalimentare şi târguri, de către producătorii agricoli, se realizează în baza documentelor de înregistrare sanitară veterinară, eliberate de către DSVSA judeţene, conform prevederilor Ordinului ANSVSA nr.111/2008. Laptele crud destinat vânzării directe către consumatorul final sau prelucrării în brânzeturi trebuie să provină numai de la animale sănătoase, care nu suferă de boli ce pot fi transmise la om prin intermediul laptelui. Producătorii care vând direct lapte crud către consumatorul final în pieţe trebuie să deţină fişe de sanătate, care să ateste starea de sănătate a animalelor de la care a fost obţinut laptele, completate de către medicii veterinari din localităţile de origine.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO: Mesajul ministrului Nelu Tătaru, la Alba Iulia, pentru cei care protestează împotriva purtării măștilor în școli și licee

Publicat

Prezent marți, la Alba Iulia unde a viziat Spitalul Județean de Urgență Alba, Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a fost întrebat de reporteri cum comentează protestele din ultimele zile împotriva purtării măștilor de copii în școli.

Acesta a pus accentul pe prevenție și că masca este cea mai sigură metodă de precauție în spații închise în lupta cu pandemia de coronavirus.

De asemenea, la poarta spitalului au fost prezente și câteva persoane care săptămâna trecută au protestat la Alba Iulia, în fața Prefecturii Alba, împotriva purtatului de măști în școli. Aceștia ar fi vrut să vorbească cu Nelu Tătaru despre acest subiect însă nu au avut ocazia.

”Tot ce înseamna studii, tot ce înseamnă recomandări, tot ce înseamnă evaluări, în această pandemie ne-au arătat că cea mai sigură metodă de precauție este portul măștii. Celelalte sunt complementare.

Unde nu putem respecta și dinstanțarea (n.r. în interiorul claselor de curs) portul măștii rămâne obligatorie. Suntem în spațiu închis, în spațiul de clasă, sunt reguli pe care mă gândesc părinții sau bunicii lor le-au indicat și trebuie să le respecte.(…)

Vrem să avem grijă de ei, vrem să avem grijă de cei de acasă, vrem să terminăm odată cu pandemia asta, trebuie să respectăm regulile”, a declarat Nelu Tătaru la Alba Iulia.

Reamintim că un grup de părinți au protestat în ultimele zile la Alba Iulia, dar și în țară împotriva purtării măștilor în unitățile de învățământ.

VEZI ȘI: VIDEO: Acțiune împotriva purtării măștilor la școală, organizată de un grup de părinți din Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Dezorganizare și haos în derularea Programului ”Casa Eficientă Energetic”, la câteva zile după ce a fost lansat. ZERO COMUNICARE

Publicat

Programul ”Casa Eficientă Energetic” a început în data de 15 septembrie, însă instituția care o gestionează se zbate într-o dezorganizare deplină. Mai mult, comunicarea cu publicul este inexistentă iar aplicarea proiectului în întregime poate fi pusă sub semnul întrebării.

De fapt, programul în valoare de 430 de milioane de lei este inaplicabil, iar motivele țin de modul în care (nu) a fost gândit de la început, de birocrația excesivă și de modul de organizare al angajaților de la Administrația Fondului de Mediu

Beneficiarii s-au putut înscrie online din data de 15 septembrie, urmând ca ulterior să transmită și dosarul pe hârtie, prin poștă. Majoritatea celor care s-au înscris au aflat însă, în scurt timp că au făcut-o degeaba.

Motivul este acela că toate documentele dosarului trebuiau să fie datate anterior înscrierii, pentru a fi ”valabile”, iar acest lucru nu a fost precizat foarte clar.

Altfel spus, dosarele ar fi trebuit să fie complete la momentul înscrierii, ceea ce, spun beneficiarii, este anormal, în condițiile în care acesta presupune o serie de cheltuieli de bani și de timp pe care ar fi trebuit să le facă în avans, fără garanția că se și pot înscrie.

  • Deși după înscriere au la dispoziție 15 zile pentru a transmite dosarul, documentele trebuiau să conțină date anterioare înscrierii. Altfel spus, fără să știe dacă vor mai prinde un loc la înscriere, oamenii ar fi trebuit să facă un dosar care să conțină: certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, cerere de finanțare, certificat de performanță energetică, raport de audit energetic al clădirii și multe alte documente).

Astfel, după ce s-au înscris, oamenii au aflat că dacă nu și-au făcut dosarele în avans, ele nu sunt valabile. Mai mult, AFM i-a anunțat că trebuie să solicite INVALIDAREA înscrierii, pentru a se putea înscrie din nou.

„Solicitanții care s-au înscris în aplicația informatică și care au constatat că documentația NU este valabilă și/sau completă la data înscrierii (ex. certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, etc., nu erau în posesia solicitantului sau nu erau valabile), sunt invitați să transmită un e-mail, la adresa cee@afm.ro, prin care solicită invalidarea înscrierii.

În solicitare vă rugăm sa specificați CNP solicitant și codul unic de identificare primit la înscriere.
Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă”.

Administratia Fondului pentru Mediu, zero comunicare cu publicul

Doar că, la emailurile care solicită invalidarea pentru o nouă înscriere nu răspunde nimeni și nu se operează invalidarea zile în șir, așa cum nimeni nu răspunde nici la numerele de telefon puse la dispoziție pentru beneficiari.

”Vă rog să verificați de ce la NICIUN număr de telefon afișat pe site-ul https://www.afm.ro nu răspunde NIMENI la telefon.

În total am numărat cel puțin 10 numere de telefon, însă la nici unul nu răspunde nimeni. Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă” este reclamația transmisă către AFM de un beneficiar din Alba.

Răspunsul primit în final a fost acela că doar 4 oameni se ocupă de program, dintre care doar unul răspunde la emailurile care solicită invalidarea. Iar numărul acestora depășește 1.500.

Datele proiectului

Buget: 430 de milioane de lei

Beneficiari 9.000 de proprietari care își vor putea eficientiza energetic locuințele

Primă energetică: 15.000 de euro

Finanțarea nerambursabilă decontează 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma menționată, respectiv 15.000 de euro.

Finanțarea nerambursabilă este acordată celor care vor să izoleze termic locuința, să schimbe tâmplăria exterioară, să instaleze sau să modernizeze sistemele de încălzire și de furnizare a apei calde, să modernizeze sistemul de iluminat locuința, prin folosirea de becuri cu LED și a senzorilor de mișcare, și să monteze obloane ori jaluzele exterioare.

Finanțarea se acordă o singură dată, doar pentru cheltuieli efectuate în cadrul locuințelor existente și nu se acordă finanțare imobilelor aflate în construcție.

De asemenea, pentru a putea primi bani de la stat, beneficiarul trebuie să instaleze echipamente și aparate electronice noi.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului Casa Eficientă Energetic

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu lucrările de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii privind: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, cu tâmplărie termoizolantă;

· izolarea termică a elementelor de construcție exterioare opace (pereți exteriori, terase, învelitoarea șarpantei și alte elemente similare);

· izolarea termică a planşeului peste sol și/sau peste ultimul nivel al clădirii;

b) cheltuielile cu lucrările de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de încălzire și de preparare și utilizare a apei calde de consum:

cazane cu condensare; pompe de căldură, cu excepția aparatelor de tip aer-aer (aparate de aer condiționat);

· panouri solare termice;

· izolarea termică a conductelor de distribuție și a unităților de acumulare;

· dotarea cu dispozitive de reglare pentru încalzirea și preparea apei calde de consum;

· înlocuirea, reablitarea componentelor instalației interioare (corpuri de încălzire, conducte, robinete, boilere, schimbătoare de căldură și alte elemente similare din componența instalației de încălzire și preparare a apei calde de consum);

c) cheltuielile pentru achiziționarea și montarea de sisteme de ventilare mecanică cu recuperare a căldurii (eficiența minimă de recuperare a căldurii 75%);

d) cheltuielile cu lucrările de reabilitare/modernizare a sistemului de iluminat aferent clădirii; acestea pot consta în:

· înlocuirea corpurilor și/sau surselor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri/surse cu tehnologie LED;

· utilizarea senzorilor de mișcare/prezență, acolo unde aceștia se impun pentru economia de energie (poduri, mansarde, debarale) și dispozitive pentru reglarea nivelului de iluminat;

· programatoare orare pentru comanda instalațiilor de încălzire și răcire;

e) cheltuielile aferente implementării de elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă;

f) cheltuieli aferente altor intervenții ocazionate de implementarea măsurilor menționate la lit. a)-e):

·  creșterea etanșeității la aer a anvelopei clădirii și la montarea tâmplăriei termoizolante;

· asigurarea continuității stratului etanș la nivelul îmbinărilor sau străpungerilor în anvelopa clădirii;

· repararea acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;

· demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie;

· refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;

· repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura clădirii;

g) manopera și profitul, inclusiv TVA aferentă

h) cheltuielile pentru elaborarea certificatului de performanță energetică și efectuarea auditului energetic înainte de intervenție, elaborarea certificatului de performanță energetică și elaborarea raportului de implementare după intervenție; Autoritatea decontează pentru toate aceste cheltuieli până la 1.500 lei;

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ioana Câmpeanu – USR PLUS: Administrația locală nu a avut ca prioritate accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (P)

Publicat

Se apropie sezonul rece, ziua devine mai scurtă, iar noi, părinții, trebuie să găsim variante pentru a le umple timpul copiilor noștri, fie ei mici sau mai măricei, cu diverse activități/jocuri adaptate vârstei lor.

În apropierea sezonului rece, îmi doresc, și sunt sigură că mulți părinți sunt în asentimentul meu, un spațiu de joacă închis în Alba Iulia, unde să putem merge împreună cu copiii noștri.

De exemplu, anul trecut făceam „naveta” la spațiile de joacă din alte orașe apropiate (Cluj Napoca sau Sibiu) în weekend-uri și sincer mi-aș dori ca aceste deplasări să dispară și să avem un loc de joacă închis și în orașul nostru.

Spații pentru construcția unui astfel de loc ar fi, ca exemplu centralele termice de cartier dezafectate, care se pot moderniza și utiliza pentru interesul public al cetățenilor.

Dar administrația locală de până acum nu a avut ca prioritate acest aspect și nu a făcut nimic pentru a facilita accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (motorie și psiho-motorie), și în anotimpurile mai puțin prielnice.

Toate aceste lucruri sunt posibile prin crearea unui spațiu de joacă în interior, iar prin diversele activități și joculețe gândite și puse în aplicare de personalul existent la acel loc de joacă, copiii se pot bucura și în sezonul rece de magia jocului.

Un alt avantaj în sprijinul ideii de a exista un astfel de spațiu de joacă în orașul nostru constă în crearea de noi locuri de muncă (supraveghetori, psihologi pediatrici, educatori etc.), dar și micșorarea ratei șomajului la nivel local.

Totodată în acest spațiu se pot organiza și diverse întâlniri, destinate copiilor din oraș, cu ocazia zilei de 1 iunie, spre exemplu, sau de Crăciun, când Moșu’, atât de mult așteptat de către toți micuții, dar mai ales de copiii fără posibilități financiare, poate face daruri, aducând astfel bucurie în sufletele și pe fețele celor mici și mari, deopotrivă.

Obsevăm astfel necesitatea unui de spațiu de joacă și petrecere a timpului liber în interior, care să nu-i priveze pe micuții albaiulieni de distracție.

Acesta este un alt proiect pentru care militez, pe lângă cel al suplimentării locurilor în creșe și grădinițe, întrucât este important pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor noștri.

Dacă sunteți de acord cu acest proiect, vă aștept la vot pe 27 septembrie 2020, pentru a fi parte din schimbare! Votați Gabriel Pleșa pentru Primăria Alba Iulia, Mihail David pentru Președinția Consiliului Județean Alba împreună cu echipele de consilieri locali și județeni USR PLUS!

Ioana Câmpeanu, candidat al alianței USR – PLUS la Consiliul Local Alba Iulia.

Acest articol a fost comandat de Partidul Uniunea Salvați România – Organizația Județeană Alba, parte a alianței electorale “Alianța USR PLUS”,

Cod mandatar financiar: 21200251

Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat PNL Alba: MobilityWeek sărbătorită de liberalii din Cugir. „Pedalează pentru un oraș curat”

Publicat

Săptămâna europeană a mobilității (European mobility week) a fost sărbătorită la Cugir printr-un marș simbolic pe biciclete a echipei PNL, alături de primarul Adrian Teban. Sub sloganul „Pedalează pentru un Cugir curat”, acțiunea a avut loc duminică pe străzile din centrul orașului, Râul Mic, Turnul de apă, Cindeni și Arena Cugir.

Obiectivul principal este acela de a promova formele de mobilitate prin mijloace de transport ecologic care ajută la reducerea poluării aerului concomitent cu susținerea unui stil de viață sănătos.

Odată cu această acțiune dorim să readucem în atenția dumneavoastră faptul că avem deja semnat un proiect de mobilitate pe fonduri europene pentru reducerea emisiilor de carbon.

Investiția totală este în valoare de peste 10 milioane de euro și presupune lucrările de modernizare a străzilor pe care circulă autobuzele: artera Principală din Vinerea, Victoriei, Stadionului, Ion Budai Deleanu, Mihai Viteazul, ”1 Decembrie 1918”,Rozelor, Ion Creangă, pe traseele 1 și 2, Tineretului, Alexandru Sahia, pe traseul 2, Nicolae Bălcescu, Griviței și Râul Mic.

De asemenea, se va introduce o nouă rută de transport public local în Cindeni, denumită “Linia T3. Proiectul prevede și reabilitarea și extinderea trotuarelor pe o suprafaţă totală de 46.085 mp şi amenajarea de piste pentru biciclete, în suprafaţă totală de 28.026 mp, pe străzile supuse modernizării.

O altă componentă a proiectului contractat de administraţia liberală cugireană prevede achiziționarea a 6 autobuze cu propulsie hibridă, modernizarea a 8 de stații de autobuz existente și construirea a 41 de stații noi, instalarea unor sisteme de afișaj date călători pentru transportul în comun, precum și a unor sisteme e-ticketing care include automate de eliberare bilete și reîncărcarea cardurilor de călătorie.

Nu în ultimul rând, vor fi achiziționate 70 de biciclete, care vor fi puse la dispoziția locuitorilor pentru utilizare cu titlu gratuit, dar și șapte standuri cu 20 porți, pentru găzduirea bicicletelor și software-ul aferent sistemului de bike-sharing.

În momentul de faţă este în deşăşurare licitația pentru proiectare tehnică și execuție, lucrările fiind preconiozate a începe anul viitor.

Echipa PNL Cugir a marcat „Săptămâna europeană a mobilității”, sărbătorită de statele U.E. în fiecare an între 16-22 septembrie, având încredere că la Cugir SE POATE reduce emisiilor de carbon prin creşterea mobilităţii urbane.

Partidul National Liberal Cugir

Comandat de Partidul Național Liberal, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro, cod unic mandatar financiar coordonator 21200012.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate