Connect with us
Advertisement

Economie

e-Factura: Trei greșeli pe care le fac utilizatorii. Ce spune ministrul Marcel Boloș despre aplicarea noului sistem

marcel bolos sursa foto Facebook

Publicat

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a făcut precizări despre aplicarea sistemului e-factura. Acesta spune, că, în urma înregistrărilor, au fost constatate trei tipuri de greșeli întâlnite frecvent în activitatea utilizatorilor în sistem.

Luni, ministrul a anunțat, într-o conferință de presă, că erau înregistrate în sistem 2.775.421 de facturi, cu o valoare de 16 miliarde de lei. Marți, numărul acestora ajunsese la 4,2 milioane facturi, cu valoare de 19 miliarde lei.

e-Factura: Precizările ministrului Boloș despre funcționarea sistemului

”Ne aşteptăm ca, în cursul acestei săptămâni, această creştere să ajungă până la un milion de facturi pe zi.

Reamintesc că funcţionăm în paralel cu cele două sisteme, respectiv

  • sistemul de raportare a facturilor în modulul nostru de factură electronică şi
  • opţiunea clasică de emitere a facturii şi apoi raportarea ei.


Raportarea se face în termen de cinci zile de la emiterea facturii.

Dacă se întrerupe sistemul, după ce se reia partea de factură electronică, termenul rămâne acelaşi, de cinci zile, în vederea raportării.

Până la data de 1 iulie, avem regimul acesta opţional pe care l-am amintit. Neraportarea în sistemul nostru electronic în modulul e-Factura constituie contravenţie.

Pentru microîntreprinderi avem sancţiuni contravenţionale între 1.000 lei până la 2.500 lei. La întreprinderile mijlocii amenda este între 2.500 şi 5.000 lei”, a spus Boloş, potrivit Agerpres.

Trei tipuri de greșeli

Ministrul spune că au fost observate trei tipuri de greșeli pe care le fac utilizatorii mai des.

”După ce au apăsat „Trimite”, nu așteaptă ca factura electronică să fie trimisă și tot apasă de nenumărate ori. Din această cauză apare în sistem emisă de mai multe ori factura electronică”, a spus ministrul, la Digi24.

A doua se referă la faptul că utilizatorii trebuie să fie atenți în momentul în care introduc codul fiscal. Dacă acesta nu este introdus corect, pentru a-l înlocui, trebuie să facă factură de stornare. Este număr mare de stornări și această chestiune ”este destul de neconfortabilă”.

A treia ține de erori la interoperabilitatea cu e-Factura, în utilizarea sistemelor informatice terțe.

AICI, GHIDUL e-factura, publicat de Ministerul Finanțelor.

Sistemul e-Factura

Ministrul a anunțat anterior că de sistemul e-Factura ”depinde viitorul României pentru combaterea evaziunii fiscale”.

”Modulul acesta este unul foarte important, în contextul în care datele Comisiei Europene arată că suntem ţara din UE cu cea mai mare evaziune fiscală şi cea mare indisciplină financiară în gestionarea taxei pe valoarea adăugată.

Toți operatorii economici sunt obligați să raporteze facturile emise în relaţia cu alte companii.

În relația cu persoane fizice nu se aplică această obligativitate”, a scris Boloș, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit sursei citate, sistemul ”este un instrument puternic pentru ca noi să urmărim în timp real lanțurile de fraudare, permițându-ne să luăm măsuri imediate pentru a identifica și pentru a stopa participarea persoanelor impozabile la astfel de activități frauduloase”.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Zelenciuc Gabriel Alexandru

    marți, 16.01.2024 at 07:54

    bună ziua,de ce nu garantati și incasarea facturilor dacă tot aveți acces la toate facturile online.Platim o grămadă de taxe dar fără garanție. Dacă ne da teapa o firma și nu plătește factura,noi pentru acea factura plătim.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement