Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Echipă mobilă pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, la Alba Iulia. Proiect în CL


Publicat

agresiune

La Alba Iulia se va constitui o echipă mobilă pentru intervenția de urgență în cazurile de violență domestică, în care sunt implicate persoane cu reședința/domiciliu în municipiu.

Consilierii din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința din data de 26 februarie, consituirea unei echipe mobile pentru situațiile urgente de violență domestică pentru persoanele cu reședința/domiciliul în municipiu.

Potrivit legislației în vigoare, violența domestică înseamnă orice inacțiune sau acțiune intenționată de violență fizică, sexuală, psihologică, economică, socială sau spirituală care se produce în mediul familial sau domestic ori între soți sau foști soți, precum și între actuali sau foști parteneri, indiferent dacă agresorul locuiește sau a locuit împreună cu victima.

Violența domestică se maninfestă sub următoarele forme: violența verbală, violența psihologică, violența fizică, violența sexuală, violența economică, violența socială, violența spirituală.

În Alba Iulia funcționează Centrul pentru Adăpostirea Victimelor Violenței în Familie din cadrul Direcției de Asistență Socială. Centrul desfășoară activități prin următoarele componente:

  • Adăpost temporar, care asigură protecția victimelor violenței domestice în situații de urgență, prin găzduirea acestora pe o perioadă determinată, cuprinsă între 7 și 60 de zile. Adăpostul are o capacitate de 6 locuri, 2 camere mobilate și utilate cu tot necesarul. În cadrul adăpostului se asigură servicii de consiliere a victimelor pentru depășirea situațiilor de criză.
  • Biroul de consiliere, în cadrul Direcției de Asistență Socială, bd-ul Republicii, nr. 26, tel. 0258.810325 în care se oferă consiliere de specialitate (socială, juridică, psihologică) victimelor violenței domestice care nu sunt rezidente în adăpost.

Potrivit legii pentru prevenirea și combaterea violenței domestice, intervenția de urgență se realizează din perspectiva acordării serviciilor sociale prin intermediul unei echipe mobile formate din reprezentanți ai Serviciului Public de Asistență Socială (SPAS).

Semnalarea situațiilor urgente de violență domestică pentru care este necesar sprijinul din partea serviciilor sociale se realizează prin intermediul liniilor telefonice ale instituțiilor publice abilitate să intervină în cazuri de violență domestică, inclusiv al liniilor telefonice de urgență.

Intervenția în cazurile de urgență se realizează de către echipa mobilă, alcătuită din reprezentanți ai SPAS sau, după caz, de reprezentanți ai DGASPC. Consiliile locale au responsabilitatea de a organiza, coordona și sprijini activitatea echipei mobile din perspectiva alocării resurselor umane, materiale și financiare necesare intervenției de urgență.

Astfel, Direcția Poliției Locale va pune un autoturism la dispoziție, pentru a asigura transportul echipei mobile pentru intervențiile de urgență între orele 16:01-08:00, iar Direcția de Asistență Socială va pune un autoturism la dispoziție, pentru a asigura transportul echipei mobile pentru intervențiile de urgență între orele 08:01-16:00.

Echipa mobilă pentru situații urgente de violență domestică pentru persoanele cu reședința/domiciliul în Alba Iulia va cuprinde:

  • coordonator – consilier – Centrul pentru adăpostirea victimelor violenței în familie
  • membru – consilier juridic – Compartiment juridic și contencios
  • membru – psiholog – Centrul de zi pentru persoane vârstnice
  • membru – reprezentant al Direcției Poliția Locală
  • membru – reprezentant al Compartimentului Asistență Medicală Comunitară

Atribuțiile echipei mobile

Echipa mobilă are următoarele atribuții:

a) verifică semnalările de violenţă domestică efectuate prin intermediul liniilor telefonice ale instituţiilor publice abilitate, inclusiv al liniilor telefonice de urgenţă, altele decât numărul unic de urgenţă la nivel naţional (SNUAU) – 112;

b) realizează evaluarea iniţială a gradului de risc din perspectiva acordării serviciilor sociale, pe baza Fişei pentru evaluarea gradului de risc şi stabilirea măsurilor de siguranţă necesare pentru victimele violenţei domestice, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură;

c) acordă informare şi consiliere victimelor violenţei domestice;

d) sprijină victimele violenţei domestice, prin orientarea acestora către serviciile sociale existente pe raza localităţii/judeţului, adecvate nevoilor acestora;

e) informează, consiliază şi orientează victima în ceea ce priveşte măsurile de protecţie de care aceasta poate beneficia din partea instituţiilor competente: ordin de protecţie provizoriu, ordin de protecţie, formularea unei plângeri penale, eliberarea unui certificat medico-legal etc.;

f) asigură măsurile de protecţie socială necesare pentru victime, minori, persoane cu dizabilităţi sau persoane cu nevoi speciale, vizate de ordinul de protecţie provizoriu sau ordinul de protecţie, şi păstrează confidenţialitatea asupra identităţii acestora;

g) colaborează cu serviciile de asistenţă medicală comunitară în situaţia în care identifică probleme medicale privind victimele şi/sau copiii lor;

h) realizează demersurile necesare pentru depăşirea riscului imediat, după caz, acestea putând consta în:

  • transport la unitatea sanitară cea mai apropiată în situaţiile în care victima necesită îngrijiri medicale de urgenţă sau, după caz, sesizarea numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112;
  • sesizarea organelor de urmărire penală, sesizarea organelor de poliţie pentru emiterea unui ordin de protecţie provizoriu, sesizarea instanţelor judecătoreşti în vederea emiterii ordinului de protecţie
  • orientarea către SPAS sau, după caz, către furnizorii privaţi de servicii sociale, acreditaţi în condiţiile legii, în vederea găzduirii în centre rezidenţiale adecvate nevoilor şi aplicării managementului de caz pentru victime şi, după caz, pentru agresori;

i) intervine în cazurile de violenţă domestică, la solicitarea organelor de poliţie, atunci când prin ordinul de protecţie provizoriu s-a dispus măsura evacuării temporare a agresorului din domiciliu, iar acesta din urmă a solicitat, potrivit legii, cazarea într-un centru rezidenţial.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Polițiștii din Alba vor primi două pistoale radar, trei sonometre și trei echipamente pentru măsurarea transparenței geamurilor

Publicat

Consiliul Județean Alba cumpără echipamente de măsurare a nivelului de zgomot (sonometre), de măsurare și înregistrare a vitezei de deplasare a autovehiculelor (radare/pistoale laser) și de măsurare a transparenței geamurilor (Tint Meter).

Acestea urmează să fie achiziționate în cadrul unui proiect pentru creșterea capacității operaționale la solicitările cetățenilor și pentru creșterea capacității de investigare a structurilor IPJ Alba. 

În acest sens Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru furnizare echipamente de măsurare.

Valoarea totală estimată este de 201.870 lei, fără TVA.

Potrivit documentației, vor fi achiziționate:

  • echipament de măsurare zgomot (sonometre) – 3 buc. – valoare estimată: 75.000 de lei
  • echipament de măsurare și înregistrare a vitezei de deplasare a autovehiculelor (pistol laser) – 2 buc. – valoare estimată: 122.000 de lei
  • echipament de măsurare transparență geamuri (Tint Meter) – 5 buc. – valoare estimată: 4.870 de lei

Specificații tehnice

Sonometru 2245 (sau echivalent) pentru măsurarea nivelului de zgomot ambiental și la nivelul țevii de eșapament, incluzând:

  • calibrator
  • microfon special
  • protecție zgomot ambiental
  • echipament Ipad sau echivalent pentru control la distanță
  • încărcător
  • trepied
  • buletin de verificare metrologică valabil minim 1 an
  • certificat de etalonare emis de INM pentru sonometru și calibrator valabil 3 ani
  • geantă de transport
  • aplicație de măsurare a zgomotului la țeava de eșapament
  • pachet de instruire și certificare operatori

Pistol laser TruCam2 (sau echivalent) pentru supravegherea, măsurarea și înregistrarea vitezei de deplasare a autovehiculelor, incluzând:

  • card SD 32 GB și cititor card SD
  • geantă Pelicase pentru transportul în siguranță
  • 2 bucăți acumulator reîncărcabil
  • alimentator curent electric pentru rețea 220V și 12V
  • parasolar
  • suport umăr și suport trepied
  • aplicația software TruCAM2Viewer sau echivalent
  • 3 bucăți stylus pentru controlul ecranului tactil
  • buletin de verificare metrologică valabil minim 1 an
  • certificat de calibrare și garanție
  • kit de utilizare pe timp de noapte
  • trepied

Tint Meter Inspector II (sau echivalent) pentru măsurarea transparenței geamurilor autovehiculelor, incluzând:

  • construcție din 2 piese, pentru utilizarea la orice tip de geam, inclusiv lunetă
  • autocalibrare
  • interval de măsurare transparență: 0% – 100%
  • timp afișare rezultat: maxim 1 secundă
  • măsurătorile nu sunt afectate de lumina ambientală
  • geantă transport
Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALERTĂ: Tentativă de înșelăciune în numele Poliției Române. Amendă falsă de la ”Brigada Rutieră”, primită pe email

Publicat

Mai mulți șoferi români au primit e-mail-uri prin care au fost informați că ar fi fost sancționați în trafic pentru depășirea vitezei legale. Acestora li s-a cerut să plătească amenda online.

Poliția Română atrage atenția pe contul de Facebook asupra unei înșelătorii și avertizează românii să nu dea curs unor astfel de solicitări.

De pe o adresă de e-mail ce pare a fi a Brigăzii Rutiere vine o amendă electronică, în care șoferul este informat că a fost sancționat în trafic și că poate plăti jumătate din amendă prin plată online.

Într-o postare pe pagina de Facebook, reprezentanții Poliției Române atrag atenția că este vorba de un nou tip de înșelăciune.

„Acest e-mail nu este emis de Poliția Română! Este doar un nou tip de înșelăciune! Nu dați curs unor astfel de solicitări și verificați orice foarte bine, înainte de a introduce online datele bancare!”, spun polițiștii din cadrul IGPR, pe pagina oficială de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Patru angajați ai ISU Alba au alergat 17 kilometri, de la Sebeș la Alba Iulia. Ștafeta Veteranilor – Invictus, la Sala Unirii

Publicat

Patru angajați ai ISU Alba au participat miercuri la Ștafeta Veteranilor, Invictus. Aceștia au alergat peste 17 kilometri, de la Sebeș la Alba Iulia. 

Reprezentanții instituției au postat pe Facebook o serie de fotografii de la eveniment.

”Suntem onorați că am luat parte la acest eveniment național unde am îmbinat pasiunea pentru sport cu recunoștința pe care o purtăm în suflet pentru eroi.

Colegii noștri, plt. adj. Suvaina Cosmin, plt. maj. Avram Mihai, sg. maj. Madaras Mădălin, sg. maj. Nasta Cătălin au ales să participe la acest deosebit eveniment.

Aceștia au preluat ștafeta din Municipiul Sebeș, au alergat peste 17 kilometri, până în orașul din Inima României – Alba Iulia unde, de asemena, s-a predat ștafeta care va avea ca destinație Municipiului Carei, ultima glie străbună eliberată de sub ocupația horthystă, de către Armata României, la data de 25 octombrie 1944.

Acțiunea organizată de Asociația Invictus România presupune purtarea în alergare, pe trei trasee, a unei ștafete reprezentată de una dintre culorile drapelului tricolor – albastru, galben și roșu,

Regula este ca, în permanență, cel puțin doi participanți să se afle în alergare, ducând, în acest mod, ștafeta mai aproape de destinație.

Traseele însumează peste 3.800 de km, având ca punct final de întâlnire municipiul Carei, ultima glie străbună eliberată de sub ocupația horthystă, de către Armata României, la data de 25 octombrie 1944”.

Echipa Veteranilor – Invictus a fost primită miercuri la Sala Unirii din Alba Iulia.

Ștafeta Veteranilor, editia a VIII-a, a pornit pe data de 1 octombrie de la Mărășești și va ajunge pe 25 octombrie, de Ziua Armatei Române, la Carei.

Evenimentul sportiv presupune purtarea a trei ștafete, pe trei trasee diferite, a căror culoare coincide cu culorile Drapelului Național – albastru, galben, roșu.

Cele trei trasee însumează aproximativ 3800 de km.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

20 octombrie: Ziua internațională a bucătarului și cofetarului. International Chef’s Day- sărbătoarea unei meserii de mii de ani

Publicat

În 20 octombrie, se sărbătorește ziua mondială a bucătarului şi cofetarului. „International Chef’s Day” a fost sărbătorită pentru prima dată în anul 2004, la iniţiativa lui Chef dr. Bill Gallagher şi Asociaţiei Mondiale a Bucătarilor.

Scopul celebrării bucătarilor şi cofetarilor din întreaga lume este recunoaşterea profesionalismului acestei profesii.

Anual bucătarii şi cofetarii din peste 70 de ţări ale lumii marchează ziua lor profesională – Ziua internaţională a bucătarilor.

Worldchef s-a angajat să folosească această zi pentru a sărbători o meserie nobilă, întotdeauna amintindu-şi că este datorie permanentă a bucătarilor să transmită cunoştinţele şi abilităţile culinare următoarei generaţii, sentiment de mândrie şi angajament faţă de viitor.

În ultimii ani, evenimentul a fost orientat şi către copiii din întreaga lume, învăţându-i despre importanţa unei alimentaţii sănătoase, prin găzduirea de ateliere de divertisment.

În cadrul lor copiii vor descoperi o listă întreagă de alimente sănătoase şi vor afla despre beneficiile unor mese combinate folosind ingrediente de bază: broccoli, portocală, măr, morcov, castravete şi spanac.

De fapt, World Association of Chefs Societes, care patronează evenimentele specifice la nivel mondial în ziua de 20 octombrie, s-a angajat să dedice Ziua internaţională a bucătarilor pentru a educa copiii din întreaga lume despre importanţa unei alimentaţii sănătoase.

În acest sens, bucătarii speră să-i îndrume pe copii spre profesii gastronomice şi să-i înveţe practici culinare sănătoase, pe care le pot transmite mai departe.

În România nu se organizează încă manifestări specifice cu ocazia acestei zile. În lume, însă, bucătarii participă la competiții de artă culinară, demonstrații și acțiuni cu scopuri umanitare.

Istoria profesiei

Bucătari au fost mereu pe Pământ, scrie ladyinthehome.com. Ei există la fel de mult ca și omenirea. oamenii primitivi să înțeleagă că carnea prăjită peste un foc de tabără este mult mai gustoasă crud și condimentat cu sare, mai ales, fără să știe, am pus bazele pentru dezvoltarea profesiei „bucătarul-șef.“

Cu toate acestea, primii bucătari adevărați sunt încă considerați reprezentanți ai unei ere ne-preistorice, iar civilizația antică a Fr. Creta. În anul 2006 î.Hr.

Conducătorul grec avea printre subiecții săi un om al cărui misiune era să pregătească mâncare pentru soldați. Dar, probabil, egiptenii și sumerienii erau familiarizați cu arta culinară.

De-a lungul istoriei dezvoltării afacerii bucătarului a existat o atitudine ambiguă față de alimente.

De exemplu, în aceleași Hellas în diferite orașe în diferite moduri se uite la gătit: spartanii nu a acordat nici o importanță acestui proces, oamenii din Atena, dimpotrivă, experimentând puternic în acest domeniu.

Dar bucătarii și-au respectat întotdeauna propria persoană. Specialiștii culinari specialiști romani au fost cei mai activi, au organizat revolte, au elaborat noi tradiții. Marele rol al gătitului sa reflectat în mitologie.

Deci, grecii au venerat Culina, aproape a zecea muză, bucătarul Asclepius. Versiunea romană este Muse Culinary.

Evul Mediu a trecut în acest plan sub auspiciile celei mai severe stagnări. Și numai până la sfârșitul erei sumbre, gătitul a început să se dezvolte cu o forță reînnoită, iar Italia sa transformat într-un centru de gătit. În timpul domniei lui Ludovic al XIV-lea, Franța a devenit principalul său rival.

Gătitul rusesc a început să se formeze în cadrul familiei. Iar aici, spre deosebire de Europa, femeile dominau. Gătitul de specialitate a fost în secolul al XI-lea în Rusia. Bucătarii erau la casele nobile.

O mulțime de rețete antice ruse conțin „pictura la feluri de mâncare regală” (secolul 17). Shchi, kulebyaki, kisel, kvass, plăcinte – toate acestea și multe altele pot fi găsite pe paginile volumului.

Specialiștii culinari ruși au avut o gândire specială nu numai despre tipurile de produse alimentare pe care le-au pregătit, ci și despre manipulările care au loc în acest moment.

De aceea, multe feluri de mâncare au fost păstrate mult timp, iar calitatea lor a rămas excelentă. Ca disciplină independentă, gătitul a apărut în Rusia la sfârșitul secolului al XVIII-lea.

Surse: bucpress.eu, ladyinthehome.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate