Administrație
UPDATE: Radiografia şantierelor din Alba Iulia. Edilii locali au prezentat stadiul lucrărilor din cartierele Lipoveni şi Maieri
Primăria Alba Iulia a organizat miercuri o conferinţă de presă pentru a prezenta stadiul lucrărilor din cadrul proiectului “Reparaţii capitale străzi cu dotare tehnico-edilitară în municipiul Alba Iulia”, în cadrul căruia sunt prevăzute reparaţii şi reabilitări ale reţelei de străzi din cartierele Lipoveni şi Maieri. La finalul investiţiei, se va realiza reconversia arterelor ce fac legătura între aceste cartiere şi alte zone din municipiu.
Proiectul are o valoare totală de 32.902.986 RON, din care 27.578.980 RON cheltuieli eligibile, 84.000 RON cheltuieli neeligibile, 5.240.006 RON reprezentând TVA. „Acesta răspunde politicilor locale de îmbunătăţire a condiţiilor de acces şi tranzit pe tot teritoriul municipiului Alba Iulia şi de satisfacere a cererii de locuri de parcare a locuitorilor oraşului şi vizitatorilor. Mai mult chiar, acesta reprezintă o investiţie cheie, ce contribuie la dezvoltarea echilibrată a infrastructurii edilitare a municipiului, cu impact în creşterea calităţii vieţii, a mediului şi dezvoltare economică.
Având în vedere faptul că zona investiţională se întinde pe o suprafaţă de 10 hectare, cu impact asupra rezidenţilor persoane fizice, juridice, instituţii, se aşteaptă ca îmbunătăţirea condiţiilor de trafic şi confort urban să conducă la regenerarea unor activităţi antreprenoriale de natura serviciilor şi comerţului”, au arătat edilii locali cu referire la acest proiect.
Vă prezentăm evoluţia lucrărilor până la data de 30 mai 2011:
– Pe strada Lucian Blaga au fost terminate în totalitate trotuarele şi 23 de parcări; Totodată, pe acest tronson s-au turnat și cele două straturi de asfalt necesare.
– Pe strada Munteniei s-a realizat în întregime rețeaua de apă în lungime de 242 ml; s-au executat trotuarele și se lucrează în prezent la infrastructura drumului.
– În cazul străzii Traian, s-a finalizat rețeaua de apă pe ambele sensuri până la intersecția cu strada Dimitrie Cantemir și s-a turnat primul strat de asfalt pe tronsonul cuprins între strada Ardealului și strada Munteniei.
– Strada Nicolae Titulescu (Zorilor) a beneficiat de execuția trotuarelor și s-a turnat stratul de uzură din asfalt.
– Pe strada Mihai Viteazul s-au încheiat lucrările la trotuarul din zona magazinului Megavox și se lucrează la infrastructura drumului.
– Lucrările de pe strada Dobrogei au depășit toate fazele de execuție, inclusiv stratul de binder, trotuarele și accesele la proprietăți.
– Pe străzile Florilor și Ion Arion au fost depășite etapele de realizare a rețelei de canalizare pe 252 ml, trotuare și accese la proprietăți, infrastructura drumului și primul strat de asfalt (binder).
– Lucrările pe strada București sunt aproape finalizate, până la această dată fiind executate trotuarele și accesele la proprietăți, infrastructura drumului, primul strat de asfalt și s-au amenajat spațiile verzi.
– Strada Oituz are finalizată rețeaua de canalizare, infrastructura drumului, 80% din trotuare și accese la proprietăți, iar primul strat de asfalt a fost turnat.
– Pe strada Morii s-a realizat rețeaua de apă și se lucrează la branșamente.
– Pe strada Andrei Mureșanu au început lucrările la infrastructura drumului.
Constructorii sunt serioşi, reabilitarea drumurilor este întârziată de lucrările subterane la reţelele de apă şi gaz
Silvia Moldovan, şeful Direcţiei Tehnice şi Dezvoltare din cadrul Primăriei Alba Iulia, a precizat că lucrările la cele 24 de drumuri din zona de jos a oraşului se derulează foarte bine în partea de suprafaţă şi chiar remarcă seriozitatea constructorilor. Totuşi, reabilitarea străzilor este întârziată de lucrările din subteran, responsabilitatea revenind în aceste cazuri operatorilor cu reţele subterane (canalizare, gaz, reţea electrică), pe care reprezentanţii Primăriei încearcă să-i grăbească pentru a ţine pasul cu constructorii.
„Este cel mai extins proiect din punct de vedere al ariei de desfăşurare, deşi valoarea nu este atât de mare ca şi la celelalte proiecte care se desfăşoară în zona istorică. Este un proiect care se derulează foarte bine din punctul nostru de vedere. Am avut norocul să alegem nişte constructori serioşi, bine organizaţi şi cu dotare tehnică foarte bună pentru specificul lucrărilor care se desfăşoară aici. Sigur că sunt şi probleme, acestea apar vrând, nevrând. Este vorba despre lucrările care se găsesc în subteran, în zona drumurilor, lucrări sub cota de călcare. Foarte multă lume vede doar partea de suprafaţă a drumului, respectiv asfaltul sau pavajul. Ei, trebuie să înţelegem că printr-o reabilitare a drumului, pentru că sunt garanţii foarte mari pe unele dintre aceste străzi, de la 5 până la 10 ani, trebuie să avem în vedere că nu se poate interveni în acest carosabil pe această durată. De aceea noi încercăm să-i mobilizam şi să-i motivăm pe operatorii beneficiari ai reţelelor subterane să ţină pasul cu noi astfel încât să ne ajute să rezolvăm şi problemele de adâncime, pentru că orice intervenţie ulterioară ne conduce la pierderea garanţiilor şi la multe alte consecinţe pe care chiar nu ni le dorim.
Sunt tehnici care ne întârzie, cum ar fi de exemplu la gaz: după poziţionarea conductelor la cota nouă faţă de cota de călcare trebuie făcute probele de presiune pe fiecare branşament, de la un cămin de vane până la alt cămin de vane şi tot aşa. Sunt multe şi multe elemente şi astea de multe ori ne întârzie şi sigur că toată această stare duce la un disconfort urban în zonă”, a declarat Silvia Moldovan.
Aceasta a mai spus că sunt trei străzi din acest mare proiect care nu vor fi finalizate în acest an. Este vorba despre străzile: Iaşilor, Plevnei şi Siretului. Pe ultima s-a intervenit recent şi s-a decopertat asfaltul. Pe toate cele trei străzi trebuie înlocuită reţeaua de canalizare.
APA CTTA desfăşoară în paralel lucrări de reabilitare a reţelei de canalizare în municipiul Alba Iulia. În total, în proiect sunt prevăzuţi aproximativ 40 de kilometri de reţea de canalizare reabilitată, o staţie de epurare şi staţii de pompare, după cum a precizat Silvia Moldovan. Acest demers ar putea să mai întârzie lucrările la refacerea drumurilor, care au ca termen de predare aprilie 2012.
GINA STANCIU
FLAVIA NICOLAE
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
RCA ALBA IULIA
joi, 30.06.2011 at 07:47
si strada Iasilor cand intra in reparatii? 2100?