Connect with us
Publicitate

Eveniment

Evaluarea naţională pentru clasele II, IV şi VI în Alba. Peste 8000 de elevi dau testări la română, matematică şi limba maternă. CALENDAR

clasa pregatitoare

Publicat

copii clasa pregatitoare Peste 8000 de elevi din clasele II, IV şi VI vor susţine probele scrise de Evaluare naţională, în 107 centre de examen din judeţul Alba. Primii care intră în testări sunt copiii din clasele a II-a, care au prima probă la limba română, luni, 18 mai. Vor avea 30 de minute la dispoziţie pentru rezolvarea subiectelor. Evaluările se vor desfășura în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei unități de învățământ, notele nu se trec în catalog, însă rezultatele sunt utile atât pentru profesori, cât şi pentru părinţi şi copii, pentru a vedea care este nivelul de pregătire în şcoală.

Potrivit datelor IŞJ Alba, comunicate de inspector şcolar general adjunct Narcisa Bucureştean, în judeţul Alba vor susţine evaluarea naţională 2.564 de elevi de clasa a II-a (64 dintre aceştia având şi probă de limba maternă), 3.216 de elevi de clasa a IV-a (din care 144 cu limbă maternă), respectiv 3.011 de clasa a VI-a (98 pentru proba de limba maternă).

Examenele se organizează în 107 şcoli din judeţul Alba.

Citeşte şi EVALUARE NAŢIONALĂ şi ADMITERE LICEU 2015: Modificări, calendar şi detalii. Tot ce trebuie să ştie elevii despre examene şi înscrieri

Citeşte şi EVALUARE NAŢIONALĂ 2015, pentru clasa a VIII-a. MODELE de SUBIECTE şi CALENDARUL testărilor

Rezultatele individuale obținute nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Specialiștii din Ministerul Educației atrag atenția că testele nu vizează „ceea ce se predă la clasă”, pentru că nu urmăresc reproducerea unor conținuturi, ci evaluează deprinderi și competențe pe care curriculumul trebuie să le formeze copiilor. Rezultatele sunt comunicate fiecărui părinte și stau la baza planurilor individualizate de învățare pe care învățătorii trebuie să le construiască pentru elevii la care descoperă anumite probleme.

Pentru al doilea an, evaluările de la final de clasa a II-a sunt organizate la nivel național, însă este primul an în care la testare intră copii care au făcut clasa pregătitoare și au avut curriculum nou la clasele I și a II-a.

Subiectele de la evaluările de anul trecut vor fi folosite ca model, în pregătirea pentru testarea de anul acesta, deși elevii de clasa a II-a au o programă școlară diferită de a celor care au susținut această evaluare anul trecut. În 2014, subiectele au fost formulate pe două numere, astfel încât elevii care au fost colegi de bancă să aibă cerințe diferite.

Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a va începe pe 18 mai cu proba scrisă la limba română, care va fi urmată pe 19 mai de proba de citit la limba română.

Pe 20 mai va avea loc proba la matematică, iar elevii aparținând minorităților naționale vor putea susține proba scrisă la limba maternă pe 21 mai și cea la citit pe 22 mai.

Evaluarea competențelor dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a va începe pe data de 26 mai cu proba la limba română. Ea va fi urmată pe 27 mai de proba la matematică, iar pe 28 mai de proba la limba maternă pentru elevii aparținând minorităților naționale.

Evaluarea competențelor pentru clasa a VI-a va începe în 2 iunie cu proba de limbă și comunicare. Pe 3 iunie, va avea loc proba la matematică și științe ale naturii.

Potrivit metodologiei aprobate prin ordin de ministru, testele trebuie să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale.

Testele elaborate pentru clasa a II-a vizează evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise, evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competențelor de matematică. Testele elaborate pentru clasa a IV-a vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română și evaluarea competențelor de matematică. Potrivit metodologiei, testele elaborate pentru clasa a VI-a vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” și din aria curriculară „Matematică și științe ale naturii”.

Durata alocată rezolvării testelor de evaluare este de câte 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a, 60 de minute pentru fiecare test la clasa a IV-a și tot câte 60 de minute pentru fiecare test de la clasa a VI-a.

Evaluările se vor desfășura în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei unități de învățământ.

Testele vor fi evaluate în școală de cadrele didactice din respectiva unitate de învățământ. Fiecare test va fi evaluat de două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul/ institutorul/ profesorul pentru învățământul primar de la clasă.

Citeşte şi BACALAUREAT 2015. CALENDARUL şi modele de SUBIECTE actualizate de Ministerul Educaţiei. Înscrierile încep în 25 mai

Citeşte şi BACALAUREAT 2015: Ce trebuie să înveţe elevii la Limba şi Literatura Română. Programa şi MODELE de SUBIECTE

Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă. Rezultatele individuale obținute nu se afișează/ nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei, precizează metodologia.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate