Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

EVENIMENTELE anului 2016 finanțate de Consiliul Judeţean Alba. CALENDARUL festivalurilor, târgurilor și expozițiilor

Publicat

festivalul cetatilor dacice ighiuÎn cadrul proiectului de buget județean pentru anul 2016, sunt cuprinse și principalele evenimente la care va contribui cu finanțare Consiliul Județean Alba, fie direct, fie prin intermediul instituțiilor subordonate. În calendarul evenimentelor finanțate în 2016 de CJ Alba apar Festivalul “Dilema Veche”, Festivalul Internaţional de Teatru “Poveşti” Alba Iulia, Festivalul Cetăţilor Dacice, târguri de turism și produse tradiționale, expoziții, gale de premiere și alte manifestări.

Biblioteca Judeţeană “Lucian Blaga” Alba are buget de 450.000 lei pentru activităţi cultural-educative pe anul 2016.

Dintre evenimentele cuprinse la această categorie, cu finanţare, amintim Festivalul “Dilema Veche”  (august 2016) – 150.000 lei. Se estimează 2000 de participanţi, la 30 de evenimente – concerte, conferinţe, lecturi publice, workshop-uri, expoziţii, proiecţii de filme, mini-târg de carte, în cadrul acestui festival; Târgul de Carte Alba Transilvana, ediţia a IX-a – 180.000 lei (participă 60 edituri, librării, 30 de invitaţi de marcă, 50 de evenimente – lansări carte, momente artistice, mese rotunde, conferinţe, concursuri, 3000 vizitatori, editare şi reeditare a 20 de lucrări ale scriitorilor din Alba, catalogul de carte “Alba Transilvana” – 300 exemplare şi 10 premii) – locaţie Alba Iulia, Târgu Mureş, Cluj-Napoca, Iaşi, Bucureşti – perioada ianuarie – mai 2016.

De asemenea, vor fi organizate Colocviile romanului românesc contemporan, în luna mai, finanţate cu 10.000 lei. Vor avea loc la Alba Iulia, la Casa de Cultură a Sindicatelor şi vor fi invitaţi 20 de scriitori, cu dialoguri, sesiuni lecturi publice, articole de specialitate, 70 de participanţi. Şi Colocviul tinerilor scriitori primesc 10.000 lei. Vor avea loc în aprilie, la Casa de Cultură a Sindicatelor, tot cu 70 de participanţi, 10 tineri scriitori invitaţi, 10 critici literari invitaţi, dialoguri, sesiuni lecturi publice şi articole de specialitate.

Gala poeziei române contemporane ce se va desfăşura în Sala Unirii, primeşte 30.000 lei. Vor fi prezenţi 21 de poeţi din Lista lui Manolescu, 150 de participanţi, iar evenimentul va fi difuzat pe TVR.

Festivalul Internaţional de Literatură Umoristică şi Caricatură “Alb-Umor” a ajuns în acest an la ediţia a 7-a  şi este programat în perioada martie-mai 2016. Are alocată o finanţare de 20.000 lei. Locaţia evenimentului este Casa de Cultură a Sindicatelor, cu 150 de participanţi la concursurile pe secţiuni, 30 de invitaţi, 200 de participanţi la evenimente, expoziţii de artă umoristică.

Alte manifestări aflate pe lista Bibliotecii judeţene sunt: Colocviile de Literatură şi Arte Aiud, ediţia XXIII (mai 2016, Galeriile Inter Art Aiud – 70 participanţi) – 2000 lei; Zilele Culturale “Liviu Rebreanu” Aiud (mai 2016, 80 de participanţi) – 2000 lei, lansări de carte – 8.000 lei (20 de lansări de carte, cu sesiuni de autografe şi lectura publice, 400 de participanţi), Cafenea Culturală (patru evenimente, cu 20 de personalităţi şi 500 de participanţi) – 8.000 lei şi cursuri IT pentru seniori, acces la bibliotecă pe internet, acţiuni pentru dezvoltarea interesului pentru lectură în rândul elevilor şi copiilor.

Vezi și EVENIMENTELE anului 2016, organizate de Primăria Alba Iulia. Buget de peste 600.000 de euro şi două competiţii noi

Centrul de Cultură “Augustin Bena” are buget de 1.815.000 lei pentru activităţi culturale în 2016. Printre acestea se numără: Festivalul concurs Cultură pentru Cultură (mai – iulie) – 350.000 lei – etape la Blaj, Negrileasa, Loman, Tarcău, Avram Iancu, Festivalul Internaţional de Film Etnografic FIFE (10-12 iunie la Zlatna) – 10.000 lei, Blaj A Live (17-19 iunie la Blaj) – 100.000 lei, Festivalul Cetăţilor Dacice (25-26 iunie, la Cugir) – 200.000 lei, Târgul de Fete de pe Muntele Găina (în 17 iulie, pe Muntele Găina) – 150.000 lei, Ziua Lemnarului (20-21 august, la Horea) – 15.000 lei, Târgul de Turism Albac (2-4 septembrie, la Albac) – 130.000 lei, Festivalul “Strugurele de aur” (9-11 septembrie, la Alba Iulia) – 120.000 lei, Toamna Cugireană ( 16-18 septembrie la Cugir) – 10.000 lei, Alba Jazz (8-9 octombrie la Alba Iulia) – 50.000 lei, Festivalul de folclor “Mureş pe marginea ta” (26-27 octombrie, la Ocna Mureş) – 20.000 lei, Festivalul de Folk “Ziua de Mâine” (11-13 noiembrie la Alba Iulia) – 120.000 lei şi Ziua Naţională a României (Alba Iulia, de 1 Decembrie) – 150.000 lei.

Pentru activităţi cultural-educative pe anul 2016, Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia are buget propus de 526.820 lei. Pe lista evenimentelor se află o serie de expoziţii tematice, dar şi Noaptea Muzeelor (mai) – 17.800 lei, Noaptea Cercetătorilor (25 septembrie) – 3000 lei, organizarea standului muzeului la Târgul de Turism al României – 10.700 lei, editarea unor volume şi finanţarea unor cercetări arheologice sau etnografice.

Teatrul de Păpuşi “Prichindel” Alba Iulia are rezervat buget de 450.000 lei pentru evenimente, cel mai mult fiind alocat pentru Festivalul Internaţional de Teatru “Poveşti” Alba Iulia (octombrie 2016) – 350.000 lei.

Din bugetul CJ Alba mai sunt propuse pentru finanţare activităţi de cultură, recreere şi religie în valoare de 700.000 lei, printre care Cupa Tantoș la schi (1-14 martie, Abrud) – 7.000 lei, Festivalul naţional de tradiţii şi obiceiuri populare “La porţile Apusenilor”, ediţia a VIII-a (aprilie) – 5000 lei – în parteneriat cu IŞJ Alba, Şcoala Gimnazială “Avram Iancu” Alba Iulia, Congresul Spiritualităţii Româneşti (noiembrie-decembrie – parteneri Primăria Alba Iulia şi Primăria Zlatna) – 85.000 lei, Gala Performerilor – 100.000 lei – decembrie, partener IŞJ Alba şi Gala Sportului – 50.000 lei – decembrie, partener IŞJ Alba. De asemenea, campionatele judeţene de volei şi baschet primesc fiecare câte 15.000 de lei, iar cupa oraşelor şi satelor la fotbal, 20.000 lei.

Mai este rezervată suma de 50.000 de lei pentru două expoziţii şi trei evenimente culturale pentru promovarea Centrului Cultural Castel Sâncrai.

Programul de TÂRGURI şi alte activităţi economice pe 2016 include:

Târgul de produse tradiţionale – martie – Asociaţia producătorilor de produse tradiţionale, ecologice şi de casă Alba Transilvana

Târgul grădinarului ediţia a VIII-a – martie – Amicii Rozelor, Camera Agrícola, Primăria Alba Iulia

Sărbătoarea Oieritului – aprilie – Drâmbar – Asociaţia crescătorilor de ovine, Primăria Ciugud

Târgul Gustos d`Alba, ediţia a VII-a – mai – Asociaţia “Ţara Vinului”, Asociaţia “Alba Transilvania”, Asociaţia crescătorilor de bovine, Asociaţia crescătorilor de ovine, Primăria Alba Iulia

Ziua Rozelor ediţia a XV-a – iunie, Ciumbrud (Aiud) – Amicii Rozelor, Primăria Aiud

Târgul Apulum Agraria ediţia XXV – septembrie – Alba Iulia . Asociaţia “Ţara Vinului”, Asociaţia “Alba Transilvania”, Asociaţia crescătorilor de bovine, Asociaţia crescătorilor de ovine, Primăria Alba Iulia, Camera Agrícola, Camera de Comerţ

Best of Business ediţia X – decembrie – Alba Iulia – 85 trofee – Asociaţia “Ţara Vinului”, Asociaţia “Alba Transilvania”, Asociaţia crescătorilor de bovine, Asociaţia crescătorilor de ovine

CALENDAR evenimente culturale, sportive și de promovare a turismului, finanţate de CJ Alba în 2016:

 

Cupa Tantoş la Schi: 1-4 martie Abrud (7.000 lei de la CJ Alba), în parteneriat CSS Câmpeni

Festivalul Internaţional de Teatru de Tineret: 14-17 aprilie – Centrul de Cultură “Augustin Bena” (9.000 lei), Asociaţia Grupul „Skepsis”

Simpozion Internaţional “Începuturile Arheologiei Urbane” la Alba Iulia: 15-18 aprilie – Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia (57.600 lei)

Colocviile tinerilor scriitori: aprilie – Biblioteca Judeţeană “Lucian Blaga” (10.000 lei)

Expoziția „Rromii în judeţul Alba”: aprilie – mai – Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia (900 lei)

Obiceiuri pierdute – obiceiuri renăscute: Statu la vase: 2 mai – Şugag – Centrul de Cultură “Augustin Bena” (10.000 lei)

La porţile Apusenilor”: aprilie – Alba Iulia – Şcoala “Avram Iancu” – CJ Alba (5.000 lei)

Datină străbună pe Secaşe: 8 mai – Ciugud – Centrul de Cultură “Augustin Bena” (20.000 lei)

Târgul de carte Alba Transilvana: 20-22 mai – Alba Iulia – Biblioteca judeţeană (180.000 lei)

Festivalul Internaţional de Literatură Umoristică şi Caricatură “Alb-Umor”: 20-22 mai – Alba Iulia, Casa de Cultură a Sindicatelor – Biblioteca judeţeană (20.000 lei)

Colocviile Romanului Românesc: mai – Alba Iulia – Casa de Cultură a Sindicatelor – Biblioteca Judeţeană (10.000 lei)

Colocviile de Literatură şi Arte Aiud: mai – Centrul Cultural “Liviu Rebreanu” Aiud – Biblioteca Judeţeană (2.000 lei)

Noaptea Muzeelor: mai – Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia (17.800 lei)

Cultură pentru Cultură: Mai – Blaj, Negrileasa, Loman; 5 iunie – Tarcău; – Centrul de cultură “Augustin Bena” (350.000 lei)

Festivalul Internaţional de Film Etnografic FIFE: 10-12 iunie – Zlatna – Centrul de cultură “Augustin Bena” (10.000 lei), Primăria Zlatna

Blaj A Live: 17-19 iunie – Blaj – Centrul de cultură “Augustin Bena” (100.000 lei), Primăria Blaj, Bosch Rexroth

Festivalul Cetăţilor Dacice: 25-26 iunie – Cugir – Centrul de cultură “Augustin Bena” (200.000  lei), primării din judeţ

Expoziţie “Războinicii de pe valea Mureşului mijlociu în timpul Regatului dacic”: iunie – Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia (7.510 lei)

Festivalul Concurs de Folclor “Sus, sus…” Cîmpeni: 14-15 iulie – Campeen – Centrul de Cultură “Augustin Bena” (10.000 lei), Primăria Câmpeni

Târgul de Fete: 15 iulie – Muntele Găina – Centrul de cultură “Augustin Bena” (150.000 lei), Primăria Avram Iancu

Festivalul naţional de folclor “Inimi fierbinţi în ţara de piatră” Abrud: 30-31 iulie – Abrud – Centrul de cultură “Augustin Bena” (10.000 lei), IŞJ Alba, Primăria Abrud

Festivalul Internaţional de Folclor Aiud: 6-21 august – Aiud – Centrul de cultură “Augustin Bena” (50.000 lei), Primăria Aiud

Tabăra de artă plastică InterArt: 10-25 august Aiud – Centrul de cultură “Augustin Bena” (15.000 lei), Inter-Art Aiud

Zilele Culturii Maghiare: 13-14 august – Miraslău – Centrul de cultură “Augustin Bena” (10.000 lei), primării din judeţ

Ziua Lemnarului: 20-21 august – Horea – Centrul de cultură “Augustin Bena” (15.000 lei)

Festivalul “Dilema Veche”: august – Alba Iulia – Biblioteca judeţeană (150.000 lei)

Târgul de Turism Rural Albac: 2-4 septembrie – Albac – Centrul de cultură “Augustin Bena” (130.000 lei), Primăria Albac, ANTREC

Festivalul “Strugurele de aur”: 9-11 septembrie – Alba Iulia – Centrul de cultură “Augustin Bena” (120.000 lei), Primăria Jidvei, SC Jidvei

Toamna cugireană: 16-18 septembrie – Cugir – Centrul de cultură “Augustin Bena” (10.000 lei), Primăria Cugir

Noaptea cercetătorilor: 25 septembrie – Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia (3000 lei)

Ziua Mondială a Turismului: 27 septembrie – Alba Iulia

Conferinţa Internaţională “Dying and Death in 18th-21st Century Europe” – septembrie – Universitatea “1 Decembrie 1918” Alba Iulia (19.900 lei)

Poveşti Noi pentru Copii (premiere) – septembrie – Teatrul de păpuşi “Prichindel” (80.000 lei)

Gala poeziei române contemporane – septembrie – Alba Iulia, Sala Unirii – Biblioteca judeţeană (30.000 lei)

Târgurile Toamnei – septembrie –octombrie – Blaj, Noşlac, Rădeşti, Cut – Centrul de cultură “Augustin Bena”

Alba Jazz: 8-9 octombrie – Alba Iulia – Centrul de cultură “Augustin Bena” (50.000 lei), Liceul de Arte

Festivalul Internaţional de Documentare Artistice: 14-15 octombrie – Aiud – Centrul de cultură “Augustin Bena” (2.000 lei), Primăria Aiud

Ziua Încoronării: 15 octombrie – Alba Iulia

Festivalul de romanţe: 22-23 octombrie – Zlatna – Centrul de cultură “Augustin Bena” (15.000 lei), Primăria Zlatna, Liceul de Arte

Festivalul de Folclor “Mureş pe marginea ta”: 26-27 octombrie – Ocna Mureş – Centrul de cultură “Augustin Bena” (20.000 lei), Primăria Ocna Mureş

Zilele “Augustin Bena” şi premiile revistei Discobolul: 29-30 octombrie – Alba Iulia, Pianu de Sus, Pianu de Jos – Centrul de cultură “Augustin Bena” (10.000 lei), USR Filiala Alba-Hunedoara, Biblioteca judeţeană

Festivalul Internaţional de Teatru “Poveşti” Alba Iulia: octombrie – Alba Iulia – Teatrul de păpuşi “Prichindel” (350.000 lei)

Expoziţia “Antim Ivireanul”, tipograf, editor, patron al cărţii româneşti – octombrie – Museikon (11.700 lei)

Expoziţia “Valori ale portului popular în judeţul Alba” – octombrie – Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia (24.300 lei)

Expoziţia “Pro Fide et Patria. Armata Română la începutul secolului XX” – octombrie – Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia (11.350 lei)

Festivalul de Folclor “Felician Fărcaşu”: 4-6 noiembrie – Sebeş – Centrul de cultură “Augustin Bena” (10.000 lei), Primăria Sebeş

Festivalul de Folk “Ziua de Mâine”: 11-13 noiembrie – Alba Iulia – Centrul de cultură “Augustin Bena” (120.000 lei), Casa de cultură

Colocviile Naţionale de Folclor şi Gala Tezaurelor: 19-20 noiembrie – Alba Iulia – Centrul de cultură “Augustin Bena” (20.000 lei), Ministerul Culturii

Între două lumi: 25 noiembrie – Alba Iulia – Centrul de cultură “Augustin Bena” (2000 lei), Sincretic Art, Liceul de Muzică, Teatrul de Păpuşi „Prichindel”

Congresul Spiritualităţii Româneşti: 29 noiembrie – 1 Decembrie – Alba Iulia – CJ Alba (85.000 lei)

Sesiunea ştiinţifică: “Unitate, continuitate şi independenţă în istoria poporului român. 98 de ani de la Marea Unire (1918-2016): noiembrie – Muzeul Naţional al Unirii din Alba Iulia

Expoziţia “5 ani de cercetări arheologice sistematice la Tărtăria”: noiembrie – Muzeul naţional al Unirii Alba Iulia (3.310 lei)

Expoziţia “Până la facerea acestei cărţi sunt sănătos…” – Viaţa cotidiană în Primul Război Mondial – noiembrie – Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia (4.900 lei)

Ziua Naţională a României – 1 Decembrie – Alba Iulia – Centrul de cultură “Augustin Bena” (150.000 lei buget pentru program cultural-artistic), Primăria Alba Iulia

Concert de nai: 16 decembrie – Alba Iulia – Centrul de cultură “Augustin Bena” (3.000 lei)

Concert de colinde: 18 decembrie – Alba Iulia – Centrul de cultură “Augustin Bena” (50.000 lei)

Gala performerilor: 19 decembrie – Alba Iulia – 100.000 lei

Gala Sportului: 20 decembrie – Alba Iulia – 50.000 lei

Citește și Consiliul Județean Alba bagă 740 de mii de lei în pliante, steaguri și studii de piață pentru promovarea turismului



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ACTUALITATE

White Palace Alba Iulia: Locul în care vă sărbătoriți iubirea – sala de evenimente are date disponibile pentru vara – toamna 2022

Publicat

La sala White Palace poți sărbători cele mai importante evenimente din viața ta: nunți, botezuri, aniversări sau alte momente pe care vrei sa le petreci alaturi de cei dragi. Sala este amplasată pe strada Alexandru Ioan Cuza 25c din Alba Iulia și are o capacitate maximă de 330 locuri.

Sala este decorată într-un stil soft feminin, în tonuri de alb, care poate transforma orice eveniment într-un moment aniversar de vis, permițând o amenajare fluidă, modernă și în tendințele moderne.

Pentru organizarea unui eveniment, meniul începe de la 27 euro, iar propunerile sunt generoase în funcție de preferințele celor care aleg să își petreacă momentele importante din viață la White Palace Alba Iulia.

Alegerea meniului pentru un eveniment este un aspect important, iar reprezentanții White Palace vin cu propuneri diversificate, adaptate fiecărui sezon, actualizate în funcție de preferințele celor care aleg să petreacă momente deosebite în această locație din Alba Iulia.

Propunerile de meniu cuprind 4 feluri de mâncare: aperitiv rece, aperitiv cald, ciorbă și felul principal.

Între motivele principale, pentru a alege White Palace ca locația preferată pentru nunți, botezuri, lansări de produse, petreceri private, aniversări se regăsesc:

  • 6 variante de meniuri delicioase și generoase
  • Băutură la discreție
  • Aranjamente florale pe mese gratuit

Pentru cei care își doresc să organizeze un eveniment la White Palace, locația  mai are câteva date disponibile pentru evenimentele din 2022, cu un discount de 15%:

  • august: 21, 27, 28
  • septembrie: 18, 25, 30
  • octombrie: 1, 9, 15

Pentru mai multe detalii, rezervări și informații, privind organizarea unui eveniment, reprezentanții locației White Palace Alba Iulia pot fi contactați la: contact@white-palace.ro sau 0788 444 410, 0788 444 414.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Definitivat 2022: MODELE de SUBIECTE pentru proba scrisă din 20 iulie, pe discipline. Calendarul examenului și reguli

Publicat

examen profesor

Definitivat 2022: Candidați din Alba și din țară susțin în 20 iulie proba scrisă la examenul de Definitivat. Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar.

Ministerul Educației a publicat modele de subiecte pentru examen.

În județul Alba, 140 de candidați au trecut de inspecțiile la clasă și urmează să participe la proba scrisă care se va desfășura în centrul de examen Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia.

Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care, pentru promovarea examenului, trebuie să fie de cel puțin 8 (opt).

Examenul de Definitivat poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice.

Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.

Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă de cel mult 3 ori.

Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea unei taxe în cuantum de 300 lei la unitatea de învăţământ desemnată centru de examen (Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia).

Definitivat 2022 – modele de subiecte și bareme pe specializări/ discipline

Limba şi literatura ROMÂNĂ, metodică – educatori/ grădiniță – Definitivat 2022:

Limba și literatura ROMÂNĂ, MATEMATICĂ, metodică – învățământul primar – Definitivat 2022:

Limba şi literatura ROMÂNĂ – profesori – Definitivat 2022:

MATEMATICĂ – profesori – Definitivat 2022:

ISTORIE – Definitivat 2022:

BIOLOGIE – Definitivat 2022:

CHIMIE – Definitivat 2022:

FIZICĂ – Definitivat 2022:

INFORMATICĂ – Definitivat 2022:

GEOGRAFIE – Definitivat 2022:

Limba și literatura ENGLEZĂ – Definitivat 2022:

Limba și literatura FRANCEZĂ – Definitivat 2022:

Limba și literatura GERMANĂ – Definitivat 2022:

EDUCAȚIE FIZICĂ și SPORT – profesori – Definitivat 2022:

RELIGIE ortodoxă – Definitivat 2022:

PEDAGOGIE – Definitivat 2022

Educație muzicală – Definitivat 2022:

Kinetoterapie – Definitivat 2022:

Economic, Administrativ, Poștă – Definitivat 2022:

Industrie Alimentară – Definitivat 2022:

Mecanică – Definitivat 2022

TERAPIE educațională – Definitivat 2022:

Estetica și Igiena Corpului Uman – Definitivat 2022:

În actualizare

Definitivat 2022 – proba scrisă

Subiectele pentru proba scrisă sunt elaborate de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, pe discipline/specialităţi, în conformitate cu programele specifice pentru examen, valabile pentru sesiunea respectivă, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.

Examenul se organizează distinct pentru fiecare funcţie didactică de predare, pe discipline sau pe specialităţi.

Definitivarea în învăţământ poate fi obţinută, în baza specialităţilor/ programelor de studii înscrise pe diploma/diplomele de absolvire/licenţă/master pe care candidatul le deţine, la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic o poate preda.

Definitivat 2022 – proba scrisă pe discipline

Proba scrisă a examenului se susţine la:

  • disciplina de specialitate şi metodica predării acesteia – pentru profesori din învăţământul de masă şi din învăţământul special, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii superioare
  • limba şi literatura română şi matematică, metodica predării limbii şi literaturii române/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale, având studiile finalizate în limba respectivă
  • limba română şi literatura pentru copii şi metodica activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu predare în limba română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale, având studiile finalizate în limba respectivă
  • limba şi literatura română şi matematică, metodica predării limbii şi literaturii române/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru învăţători-educatori, învăţători, învăţători-itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în limba română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru învăţători, învăţători- itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor, având studiile finalizate în limba respectivă
  • limba română şi literatura pentru copii şi metodica activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în limba română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor, având studiile finalizate în limba respectivă
  • disciplina de specialitate şi didactica acesteia – pentru maiştri-instructori, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii medii

Definitivat 2022 – proba scrisă – reguli pentru candidați

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie elaborează 3 variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Proba scrisă se desfăşoară începând cu ora 9.o0, durata de redactare a lucrării fiind de 4 ore.

Prezentarea comisiei la centrul de examen se face în intervalul orar 7.00-7.15, pe baza buletinului/cărţii de identitate şi a delegaţiei de serviciu.

Accesul candidaţilor în centrul de examen la proba scrisă se face în intervalul 7.30-8.00, pe baza actului de identitate valabil – carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin de identitate – ori, în lipsa acestuia, pe baza paşaportului în termen de valabilitate.

Candidaţii şi profesorii asistenţi nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii:

  • genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse şi sigilate în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria materialelor menţionate sau compatibile cu acestea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei de examen, situaţie în care profesorii-asistenţi sau membrii comisiei de examen încheie un proces-verbal.

Candidaţii sunt informaţi de către profesorii asistenţi responsabili de săli, la intrarea în sala de examen, cu privire la prevederile metodologice referitoare la desfăşurarea probei scrise şi semnează procese-verbale care să ateste informarea.

Pe uşa fiecărei săli de examen se afişează tabelele nominale cuprinzând numele şi prenumele candidaţilor repartizaţi în sala respectivă şi disciplina la care aceştia susţin examenul.

În fiecare sală de examen se repartizează candidaţi care susţin examenul la cel puţin două discipline diferite. Repartizarea candidaţilor în sală se face potrivit tabelelor afişate, respectarea ordinii de aşezare în bancă fiind obligatorie.

În vederea desfăşurării probei scrise se asigură supravegherea fiecărei săli de către 2-3 profesori asistenţi, care verifică identitatea candidaţilor din sala respectivă pe baza actului de identitate prezentat de aceştia şi care răspund de corectitudinea desfăşurării probei scrise în sala respectivă.

Profesorii asistenţi responsabili de săli primesc, sub semnătură, de la secretariatul comisiei de examen tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectivă, foile tipizate de examen şi ciornele necesare ştampilate, corespunzător numărului candidaţilor din sală.

Înainte de distribuirea subiectelor în săli, profesorii asistenţi instruiesc candidaţii cu privire la modul de secretizare şi securizare a lucrărilor scrise, numerotarea paginilor şi atenţionează candidaţii cu privire la situaţiile care pot conduce la anularea lucrării scrise şi la eliminarea din examen, potrivit prevederilor legale.

Preşedintele comisiei de examen, împreună cu secretarul comisiei, distribuie în sălile de examen plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât, la ora 10.00, acestea să poată fi desfăcute, în prezenţa candidaţilor.

Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea şi semnează de predare. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine examenul în sesiunea respectivă.

După primirea subiectelor, candidaţii verifică dacă au primit subiectul corespunzător specializării/ disciplinei de examen şi semnează pentru conformitate în tabelul pus la dispoziţie de profesorii asistenţi responsabili de sală.

Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/graficele se execută cu creion negru.

Candidaţii pot avea, în sala de examen, dicţionare – pentru disciplinele latină sau greacă veche – şi planuri de conturi – pentru disciplinele economice.

Profesorii asistenţi care furnizează soluţii ale subiectelor de examen, falsifică lucrări, tolerează acţiuni sau intenţii de fraudă ale candidaţilor sau manifestă neglijenţă în îndeplinirea atribuţiilor răspund disciplinar sau penal, după caz.

Nerespectarea prevederilor procedurii specifice privind secretizarea şi securizarea lucrărilor scrise, referitoare la înscrierea numelui candidaţilor sau a altor nume proprii care nu au legătură cu cerinţele subiectului, precum şi la existenţa oricăror alte semne distinctive pe foile de examen determină anularea lucrărilor scrise. Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele, cu o linie oblică.

Candidaţii care, în timpul desfăşurării probei scrise, sunt surprinşi copiind, primind sau transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din examen, în acest sens încheindu-se un proces-verbal de către profesorii-asistenţi responsabili de sală sau de către membrii comisiei de examen. Aceeaşi măsură se aplică şi pentru orice altă tentativă de fraudă.

Candidatul care se retrage din proprie iniţiativă poate solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii, predă lucrarea şi foaia cu subiecte şi părăseşte sala după cel puţin o oră, dar nu la mai mult de 3 ore de la deschiderea plicului cu subiecte. În acest caz, lucrarea scrisă nu este evaluată, iar în statistici candidatul respectiv se consideră retras, cu dreptul de a se înscrie în sesiunea imediat următoare, conform prevederilor legale.

În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre profesorii asistenţi până la înapoierea în sala de examen, fără a beneficia de prelungirea timpului alocat rezolvării subiectelor.

Sigilarea lucrărilor scrise se efectuează cu etichete albe, după care se aplică ştampila de examen.

Etichetele conţinând codurile de bare se aplică numai în spaţiile rezervate. Procedura specifică privind secretizarea şi securizarea lucrărilor scrise utilizând etichete cu cod de bare se stabileşte de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi se comunică inspectoratelor şcolare.

Comisia de examen, profesorii-asistenţi şi candidaţii au obligaţia să respecte prevederile procedurii aprobate.

Pentru ştampila de examen se utilizează numai tuş albastru. După încheierea lucrării, candidaţii numerotează foile de examen în spaţiul rezervat, cu cifre arabe, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu: 3/5 pentru pagina a treia din totalul de 5 pagini scrise. Se vor numerota toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv prima pagină şi paginile incomplete.

Preşedintele comisiei de examen, după consultarea cu membrii comisiei, poate anula lucrările scrise pe care se regăsesc semne distinctive sau dacă se constată nerespectarea:

  • a) modului de secretizare a lucrării scrise
  • b) modului de redactare a lucrării scrise, inclusiv modul de corectare, de către candidaţi, a eventualelor greşeli
  • c) modului de completare a denumirii disciplinei de examen pe foaia tipizată (transcrisă întocmai de către candidaţi de pe foaia cu subiecte pe prima pagină a lucrării scrise, în spaţiul rezervat, cu majuscule)
  • d) modului de numerotare a paginilor în spaţiul rezervat.

La finalizarea lucrării, candidaţii predau profesorilor asistenţi responsabili de sală lucrările şi semnează în borderoul de predare, menţionând numărul de pagini scrise în borderou şi pe teză, în spaţiul rezervat. Spaţiile libere ale întregii lucrări se anulează, în faţa candidatului, de către unul dintre profesorii asistenţi, cu linie frântă în forma literei „Z”. Până la predarea ultimei lucrări, în sală rămân cel puţin 3 candidaţi.

Ciornele şi foaia cu subiecte se predau separat profesorilor asistenţi responsabili de sală, odată cu lucrarea; ciornele nu sunt luate în considerare în evaluarea lucrării şi la eventualele contestaţii.

Profesorii asistenţi responsabili de sală predau comisiei de examen lucrările candidaţilor, borderourile de predare a lucrărilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite, tabelele de prezenţă, ciornele, foile cu subiecte, precum şi toate materialele din mapa sălii de examen rămase nefolosite.

DEFINITIVAT 2022 – CALENDAR:

  • 16 septembrie – 14 octombrie 2021: înscrierea candidaților la unitățile de învățământ
  • 1-7 octombrie 2021: emiterea deciziilor de constituire a comisiilor de examen județene/Comisiei de examen a municipiului București
  • 15-29 octombrie 2021: transmiterea dosarelor de înscriere la inspectoratul școlar, verificarea și avizarea acestora, conform graficului elaborat și comunicat de fiecare inspectorat școlar; înștiințarea candidaților cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere
  • până la 3 iunie 2022: efectuarea inspecțiilor de specialitate
  • 6-17 iunie 2022: completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația informatică specifică
  • 20 iulie 2022: susținerea probei scrise
  • 27 iulie 2022: afișarea rezultatelor
  • 27-28 iulie 2022: înregistrarea contestațiilor
  • 28 iulie—3 august 2022: soluționarea contestațiilor
  • 4 august 2022: afișarea rezultatelor finale
  • 4-9 august 2022: transmiterea la Ministerul Educației a tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați
  • 9-16 august 2022: validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Un kart și o bicicletă au fost furate din șanțurile Cetății din Alba Iulia. Ce recompensă oferă proprietarii

Publicat

O bicicletă și un kart au fost furate din șanțurile Cetății Alba Carolina. Mai exact, este vorba despre un kart de închiriat și o bicicletă, care erau asigurate în zona de închiriere, chiar de sub podul de sticlă din Cetate. 

Proprietarii bunurilor furate au postat pe Facebook poze cu bicicleta și kartul furat și îi roagă pe cei care dețin informații să îi apeleze la numărul de telefon 0734711464. De asemenea se oferă o recompensă de 500 de euro pentru fiecare bun care va fi readus, sau pentru informații care pot duce la găsirea celor două.

Este vorba despre un kart negru, de aproape doi metri și o bicicletă verde.

De asemenea, reprezentații IPJ Alba au declarat că polițiștii au început o anchetă pentru a stabili cum s-a produs furtul și cine a sustras bunurile.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Două accidente pe Transalpina, într-o singură zi. Un motociclist din Letonia s-a răsturnat și o tânără șoferiță a lovit un tractor

Publicat

Două accidente s-au produs pe Transalpina (DN67 C) într-o singură zi. Un motociclist din Letonia s-a răsturnat, iar pasagera aflată în spate a fost rănită, iar o tânără de 20 de ani, aflată la volanul unui autoturism, a lovit un tractor, rezultând rănirea unei pasagere. 

Potrivit reprezentanților IPJ Alba, un bărbat de 49 de ani, din Letonia, în timp ce conducea o motocicletă pe DN 67 C, la kilometrul 114 + 900 de metri a pierdut controlul aspra acesteia și s-a răsturnat, în afara carosabilului.

În urma accidentului, o femeie de aceeași vârstă, pasageră pe motocicletă, a suferit leziuni corporale și a fost transportată la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

De asemenea, polițiștii rutieri din Sebeș au intervenit pe DN 67 C, pe raza localității Săsciori, unde a fost semnalată producerea unui accident rutier.

Din primele cercetări, a rezultat că o tânără de 20 de ani, din Sebeș, în timp ce conducea un autoturism, a intrat în coliziune cu un tractor, care circula în fața sa.

În urma accidentului, o femeie de 71 de ani, din Sebeș, pasageră în autoturism, a suferit leziuni corporale și a fost transportată la spital. Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă. Cele două accident s-au produs miercuri.

Foto: Arhivă (CNAIR), rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax