Connect with us
Publicitate

BLAJ

Extinderea Ambulatoriului la Spitalul Municipal Blaj. Contractul de peste 12 milioane lei a fost semnat. Când încep lucrările


Publicat

A fost semnat contractul de execuție a lucrărilor, pentru construirea Ambulatoriului Spitalului Municipal Blaj, a anunțat primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Lucrările efective vor începe în data de 15 martie și se vor încheia până la finalul anului.

„Extinderea Ambulatoriului la Spitalul Blaj” este un proiect în valoare totală de 12.228.689,4 lei, din care: valoare totală eligibilă (fonduri europene) – 10.700.750 lei (inclusiv TVA) și valoare totală neeligibilă (bugetul local al Municipiului Blaj) – 1.637.939,4 lei (inclusiv TVA)

Înaintea acestor lucrări, au fost mutate toate cablurile electrice care traversează curtea interioară în zona în care va fi construită clădirea noului spital, care va avea 5 niveluri.

Proiectul propune soluționarea problemelor prin extinderea clădirii spitalului și mutarea cabinetelor medicale în aripa extinsă a clădirii. Extinderea se va realiza pe orizontală, cu o clădire nouă (demisol + parter + 3 etaje), similară celei existente și alipită clădirii spitalului. Astfel se propune aducerea secțiilor de ambulatoriu în spațiile nou create și dotarea ulterioară a acestora cu aparatură medicală și mobilier medical necesare în vederea asigurării funcțiunilor specifice de bază ale programului de ambulatoriu.

Se propun următoarele spații medicale, cu sălile de tratament aferente:

Demisol: cabinet pneumologie și sală de tratament pneumologie, explorări funcționale spirometrie

Parter: cabinet ortopedie și traumatologie, cameră gipsare, cabinet medicină generală copii, sală de tratament copii

Etaj 1: cabinet consultații chirurgie vasculară și sală pansament + mici intervenții, cabinet consultații chirurgie generală și sală pansament + mici intervenții, cabinet consultații dermatovenerologice și sală tratament dermatovenerologice

Etaj 2: cabinet consultații urologie și sală tratament urologie, cabinet consultații obstetrică-ginecologie și sală de tratament obstetrică-ginecologie, cabinet endocrinologie și sală tratament endocrinologie

Etaj 3: cabinet consultații cardiologie și cabinet EKG, cabinet consultații oftalmologie și sală tratament oftalmologie, cabinet consultații boli interne și sală tratament boli interne

De asemenea, se vor reabilita/construi alei, se vor reamenaja spațiile verzi și se vor realiza parcări pentru ambulanțe și autospeciale medicale.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Asociația Caritas Alba Iulia a strâns și a donat o sumă importantă de bani pentru victimele unui incendiu din Secuime

Publicat

Asociația Caritas Alba Iulia a strâns și a donat bani pentru a ajuta victimele incendiului care a avut loc acum trei luni la Miercurea Ciuc. 

Potrivit unui comunicat al asociației, 70% din donațiile bănești au fost cheltuite pentru îngrijirea și hrănirea celor afectați de incendiu, 30% vor fi folosiți de  pentru activitățile sociale, educaționale și ocupaționale acordate pentru familiile cazate în sala de sport.

”Au trecut trei luni de la incendiul de la Șumuleu Ciuc, timp în care am asistat la o colaborare fără precedent pentru a ajuta victimele.

Cetățenii din Miercurea Ciuc și din regiune, precum și instituțiile publice și private, au acționat imediat și au oferit persoanelor afectate cele necesare.

A sosit ajutor și din zone mai îndepărtate, și din străinătate, mulți s-au alăturat suportului.

Activitatea de sprijin pentru cei cazați în sala de sport continuă și în prezent, cu ajutorul consiliului local și a pe câtorva voluntari entuziaști.

Caritas Alba Iulia și Serviciul de Ajutor Maltez efectuează pe rând alternativ acest serviciu.

Inițiatorii locali au însărcinat Asociația Caritas Alba Iulia cu strângerea donațiilor bănești de la persoane fizice, companii, evenimente caritabile și colecte bisericești” se precizează în comunicat.

Astfel în beneficiul victimelor au fost colectate în total 351.516 lei, din care o parte semnificativă, adică 265.985 lei, a fost donată în bisericile din Arhidieceza Romano-Catolică de Alba Iulia la apelul Excelenței Sale Arhiepiscop dr.  Kovács Gergely.

În plus, s-au primit donații și în natură: alimente în valoare de 78.573 lei, iar îmbrăcăminte în valoare de 9.867 lei, care le-au fost distribuite victimelor.

Donațiile diferitelor instituții, dar și a persoanelor fizice au constat în alimente, materiale de unică folosință, echipamente de protecție medicală, produse de curățare și de igienă personală.

Astfel, majoritatea donațiilor bănești, 248.866 lei, au fost cheltuite de Caritas pentru îngrijirea și hrănirea celor nevoiași.

La început, 260-290 de persoane luau masa zilnic în sala de sport.

Ulterior, unii, s-au mutat înapoi, în bucătăria Casei Jakab Antal, unde au fost pregătite micul dejun, prânzul și cina pentru 130-115 de persoane, în mod regulat.

Restul de 102.650 de lei vor fi folosiți de Asociația Caritas Alba Iulia pentru activitățile sociale, educaționale și ocupaționale acordate pentru familiile cazate în sala de sport.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Ministrul Sănătății, după tragedia de la ”Victor Babeș”. Avem indicații că defecțiunea e dinăuntrul TIR-ului

Publicat

La o zi după tragedia de la Spitalul ”Victor Babeș”, unde trei paciente au murit după o defecțiune la stația de oxigen din unitatea mobilă ATI, ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, face declarații.

Acesta a precizat că sunt indicații că defecțiunea este dinăuntrul TIR-ului.

Ministrul a anunțat că reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale vor face parte din echipa de anchetă, coordonată de Parchet, care cercetează incidentul produs luni la Spitalul „Victor Babeş”.

Acesta a precizat că a solicitat Direcţiilor de sănătate publică să îi prezinte toate avizele de funcţionare ale Unităţilor Mobile de Terapie Intensivă.

Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul București au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă după tragedia de la Spitalul „Victor Babeș”, din Capitală. Șapte persoane au fost audiate în timpul nopți de luni spre marți.

Declarații ale ministrului:

Știm că sistemul e suprasolicitat, dar asta nu justifică o tragedie.

Am solicitat la DSP București avizul de funcționare. A fost dat pe 9 aprilie.

La ce oră ați aflat? După ora 18.00 a fost confirmată problema, am sunat, între 18.30-19.00 am ajuns la spital.

Prioritatea a fost să găsim locuri pentru pacienți. Când am ajuns m-am interesat despre situația celorlalti pacienți, am întrebat dacă politia a fost anunțată.

Cu dl Arafat am vorbit imediat după ora 18.00.

La ce oră s-a produs incidentul? Acest lucru va fi stabilit de politie.

Am întrebat dacă politia a fost anunțată, nu mi s-a confirmat acest lucru, am cerut să fie anunțată.

Vezi și VIDEO: Florin Cîțu și Raed Arafat, declarații după tragedia de la Spitalul ”Victor Babeș”, unde trei pacienți au murit

Monica Althamer, secretar de stat: La ora 19.25 ministrul a solicitat să fie anunțată politia, în condițiile în care personalul de la fața locului s-a ocupat de pacienți.

Vlad Voiculescu: Am cerut ca poliția și familiile să fie anunțate.

Când eram în drum spre Victor Babeș am încercat să-l sun pe Nicușor Dan, dar nu mi-a răspuns la telefon.

Avem indicații că defecțiunea e dinăuntrul tirului.

Din explicațiile de la DSU, care a cumpărat și operează TIR-urile, știm că a fost o problemă legată de presiunea oxigenului. Dl Arafat m-a asigurat că toate unitățile mobile sunt verificate la fiecare două luni, că au toate avizele în ordine.

Cred că premierul l-a chemat pe dr Arafat pentru că cel care este implicat să ofere explicațiile tehnice.

Despre problemele cu firma de mentenanță, reclamate de manager în urmă cu 2 săptămâni – a existat un dialog cu toți managerii, fiecare a menționat la acea dată. E vorba de o companie care a făcut o țeavă de o anumită dimensiune, care a fost înlocuită de o altă companie. E o instalație făcută pentru unitatea mobilă. Ca să fie pusă în funcțiune a fost nevoie de două lucrări.

Mă simt responsabil pentru ceea ce fac. Ieri s-a făcut tot ce se poate pentru toți pacienții.

Monica Althamer, secretar de stat: Omul venise pentru o eroare afișată de aparatură. Nu are pregătire medicală

În actualizare

surse: DigiFM Live, HotNews, Mediafax, Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Curtea de Apel Alba Iulia: Ghid de judecare a cauzelor la ore diferențiate, pentru evitarea aglomerării în sălile din instanțe

Publicat

curtea de apel alba

Magistrații de la Curtea de Apel Alba Iulia și de la instanțele subordonate au la dispoziție un ghid pentru stabilirea de ore diferenţiate în vederea judecării cauzelor. Documentul cuprinde recomandări menite să conducă la evitarea aglomerării sălilor de judecată şi a spațiilor publice de așteptare.

Reprezentanții instanței din Alba Iulia au transmis că elaborarea acestui instrument a fost considerată oportună, în contextul creșterii complexității activității profesionale în domeniul judiciar și a interacțiunii sporite între profesioniștii dreptului.

”Considerând în același timp că este o măsură utilă și pentru limitarea riscurilor de transmitere a infecţiilor respiratorii, prin evitarea aglomerării sălilor de judecată şi a spațiilor publice de așteptare, președintele Curții de Apel Alba Iulia s-a implicat la sfârșitul anului 2020 în constituirea unui Grup de lucru interprofesional pentru realizarea unui ghid unitar la nivelul instanţelor din circumscripţie.

Sub coordonarea vicepreşedintelui Oana Maria Petraşcu și cu participarea activă a membrilor (judecători, grefieri din cadrul instanţelor din circumscripţie şi avocaţi reprezentanţi ai Barourilor Alba, Sibiu şi Hunedoara), Grupul de lucru a stabilit forma finală a Ghidului, disponibil  din această lună atât în format tipărit la instanțele din circumscripție, cât și în format electronic pe portalul Curții de Apel Alba Iulia, accesibil pe http://portal.just.ro/”, au transmis reprezentanții Curții de Apel Alba Iulia.

Ghidul urmărește să identifice reguli de comun acord acceptate de profesioniștii dreptului, pentru stabilirea de ore diferențiate pentru judecarea cauzelor la nivelul Curții de Apel Alba Iulia și a instanțelor din circumscripția sa teritorială, având ca principal obiectiv realizarea unui act de justiție de calitate, care are ca ultim beneficiar justițiabilul, potrivit sursei citate.

Vezi Ghid pentru stabilirea de ore diferențiate în vederea judecării cauzelor

Totodată, ghidul reprezintă o contribuție la uniformizarea modalității și a criteriilor ce vor fi avute în vedere pentru stabilirea orelor diferențiate de judecare a cauzelor, ceea ce asigură predictibilitate și transparență îndeplinirii actului de justiție.

Ghidul își propune să contureze în linii generale recomandări în privința modalității de stabilire a orelor diferențiate pentru judecarea cauzelor dar și propuneri de detaliu care să reprezinte un sprijin concret în activitatea de judecată.

La realizarea ghidului au fost avute în vedere dispozițiile din legislația națională și din Hotărârile Consiliului Superior al Magistraturii  care fac referire la stabilirea de ore diferențiate pentru judecarea cauzelor.

”Ghidul este un instrument de lucru viu, susceptibil de a fi în mod constant îmbunătățit în funcție de modificările legislative sau regulamentare și de dificultățile în implementare resimțite de profesioniștii dreptului. În același timp, Ghidul, prin acceptarea sa de către profesioniștii dreptului trebuie să fie păstrat în practica instanţelor ca un progres ireversibil în beneficiul direct al justiţiabililor.

Redactorii ghidului îşi propun un dialog interprofesional ritmic pentru analiza modului de implementare a acestuia şi a disfuncţionalităţilor apărute, în scopul stabilirii modalităţilor de remediere”, au mai transmis reprezentanții Curții de Apel Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Două autorități medicale din SUA recomandă suspendarea vacinării cu Johnson&Johnson. Care sunt îngrijorările

Publicat

Două autorități medicale din SUA au recomandat marți, într-o declarație comună, suspendarea vaccinării cu noul vaccin produs de Johnson&Johnson pe fondul temerilor că ar putea duce la apariția cheagurilor de sânge, transmite New York Times.

Apelul a fost făcut de U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) și Food and Drug Administration (FDA), cele două instituții cu rol-cheie în pandemie.

Cercetătorii americani suspectează o posibilă legătură între administrarea vaccinului J&J și apariția unor cheaguri de sânge, după administrarea a peste 6,8 milioane de doze din acest vaccin.

Decizia finală va fi luată de guvernul SUA, după o nouă întâlnire a experților din cele două instituții.

Vaccinul Johnson&Johnson a fost așteptat în întreaga lume, dat fiind că este administrat într-o singură doză, ceea ce ar fi ușurat campania de vaccinare.

Sursă: G4Media.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate