Connect with us
Publicitate

Economie

FILMARE AERIANĂ: AUTOSTRADA SEBEȘ – TURDA. Cum arată şantierul „de primăvară” pe lotul trei, în zonele Aiud şi Unirea din judeţul Alba

Publicat

Autostrada Sebes Turda stadiu lucrari martie 2015 O nouă filmare mediatizată de membrii comunității forumului peundemerg.ro ne arată stadiul lucrărilor pe Autostrada Sebeș – Turda, respectiv pe tronsoanele Aiud – Unirea și Decea – Turda. În filmarea postată, se poate observa în teren organizarea şantierelor aflate în desfăşurare pe loturile trei şi patru ale Autostrăzii Sebeş – Turda.

În zonă se organizează șantierele, se execută lucrări de sondare, săpături în sol și sunt amplasate borne.

În judeţul Alba, autostrada pornește de la centura orașului Sebeș, merge în paralel cu drumul național, pe partea dreaptă a orașului și continuă între șoseaua de centură a orașului Alba Iulia și râul Mureș.

La ieșire din Alba Iulia, în zona sensului giratoriu, autostrada va trece pe partea stângă a drumului național, spre Turda. În zona orașului Teiuș, autostrada trece din nou pe partea dreaptă a drumului național, între Mureș și oraș. Se continuă astfel până la Aiud, iar, la Mirăslău-Unirea, autostrada trece din nou pe partea stângă a drumului național, până la Dumbrava și la limita județului Cluj.

YouTube video

Intrările și ieșirile de pe autostradă vor fi construite în zona fiecărui oraș: la Oarda de Jos, la intrare și ieșire din Alba Iulia, la intrare și ieșire din Teiuș, la intrare și ieșire din Aiud, ieșire la Rădești, intrare la Oiejdea, intrare și ieșire la Mirăslău-Decea și ultima ieșire la Dumbrava.

Pe Lotul 1, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000), este organizat în această perioadă şantierul şi se execută lucrări de sondare şi decopertare.

În zona localităților Oarda de Jos și Limba, unde va fi construit și primul pod peste râul Mureș al lotului 1, în ultima perioadă a fost delimitat mai bine amplasamentul.

În zona cuprinsă între șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia și digul râului Mureș, traseul a fost delimitat și s-au efectuat săpăturile în sol, în zig-zag.

Totodată au fost amplasate și bornele kilometrice.

În zona drumului județean dintre șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia și Teleac, Drâmbar, Autostrada A10 se intersectează cu drumul în zona liniilor de înaltă tensiune.

Pe o porțiune din șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia, dinspre Teiuș spre Sebeș, autostrada A10 merge paralel cu aceasta, pe partea stângă.

Pe Lotul 2, de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), se fac sondări de teren.

În zona Alba Iulia – Sântimbru se pot observa în imagine echipele de muncitori.

Licitația pentru executarea lucrărilor la lotul 1 a fost câștigată de Asocierea Impresa Pizzarotti SpA&Pomponio Constructii SRL, iar pentru lotul 2, de către Asocierea Aktor și Euroconstruct Trading 98 SRL.

Durata contractului pentru ambele loturi este de 70 de luni, din care proiectarea și execuţia 22 de luni, iar perioada de garanție, de 48 de luni.

Valoarea lucrărilor este de 541.739.137,21 lei pentru lotul 1, iar pentru lotul 2 – 549.332.393,62 lei.

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16. Constructor: Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş. Constructor: Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL.

Ambele loturi sunt finanțate prin Fondul de coeziune (85%) și din Bugetul de stat (15%)

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta). Constructor: asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, 420.511.921 lei; lucrări în desfăşurare, data de finalizare contractuală: 20.03.2016.

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375. Constructor: Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH, 470.004.894,83, lei; lucrări începute în octombrie, cu dată de finalizare 20 martie 2016.

Primele lucrări pe Autostrada Sebeş-Turda au început dinspre judeţul Cluj. Şoferii care au circulat, la sfârşitul lunii iulie pe DN1 în zona Turda au putut vedea deja utilaje pe sectorul până la Decea, “ocupate” cu decopertări. Traficul deosebit de aglomerat pe tronsonul dintre Sebeş – Alba Iulia şi Turda ar putea fi decongestionat prin construirea acestei autostrăzi, iar autorităţile au subliniat deja de mai multe ori şi oportunitatea dezvoltării economice a zonei, odată cu finalizarea acestui tronson.

Proiectul autostrăzii a fost inițiat de Consiliul Județean Alba care a reactivat un proiect ținut mulți ani la sertar care prevedea construcția unui DRUM EXPRES între Sebeș și Turda. În 2013 a fost inclus de guvernarea USL pe lista marilor proiecte și inclus în programele de finanțare. Construcția Autostrăzii Sebeș-Turda a fost scoasă la licitație în luna iulie, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Pentru construirea celor patru loturi de autostradă au fost depuse 43 de oferte. Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri este de 4.643.146.000 lei, potrivit hotărârii de guvern și este împărțită în patru loturi. Proiectul este finanțat 85% din Fondul de Coeziune și 15% din bugetul de stat. Având în vedere relieful zonei, contractul presupune realizarea mai multor lucrări de artă (poduri, viaducte etc), precum și cinci traversări peste râul Mureș.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă iniţial în primăvara anului 2014. Durata de construcție a autostrăzii este aproximată la 22 de luni, dintre care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

sursa video: InterFlyRo, forum.peundemerg.ro, expertforum.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate