Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: a V-a ediție a Conferinței Managementul Carierei la Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia


Publicat

În perioada 8-10 noiembrie 2017 la Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia s-a desfășurat a V-a ediție a Conferinței Managementul Carierei, cel mai mare eveniment anual de dezvoltare personală și carieră, desfășurat în cadrul UAB. Conferința a fost organizată de Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC-UAB).

Această ediție a beneficiat atât de suportul partenerilor constanți ai evenimentului: Consiliul Județean Alba, Primăria Municipiului Alba Iulia, Centrul Europe Direct Alba Iulia, Fundația Comunitară Alba, Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă Alba, Asociația Alumni UAB, Liga Studenților UAB, cât și de sprijin din partea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Superior, prin proiectul: Mecanisme și instrumente de corelare a ofertei educaționale cu cerințele pieței muncii în cadrul Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia –PRO INSERT, CNFIS-FDI-2017-0592.

De-a lungul celor trei zile, participanții au participat la prelegeri publice, ateliere interactive și întâlniri cu angajatorii.

În prima zi a conferinței, cei prezenți au putut afla detalii legate de debutul în carieră, oportunități, obstacole și șanse întâmpinate în decursul carierei de către cei trei invitați de excepție: Dl. Daniel Breaz, Rector al Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Dl. Mircea Hava, Primar al Municipiului Alba Iulia și Dl. Ioan Vulpescu, Senator, fost Ministru al Culturii. Participanții au adresat întrebări în sesiunea Q&A, aflând astfel detalii mai puțin cunoscute din modalitatea de alegere a carierei sau setul de valori după care se ghidează în carieră fiecare invitat.

A doua zi a Conferinței a cuprins un număr de trei ateliere interactive, la care studenții au participat cu interes, ateliere susținute de către: Trainer: Ovidiu Panaite, Consilier orientare carieră (Rolul dezvoltării personale în orientarea profesională: corporalitate, proiecție, rol), Valentin Voinica, Manager Proiect, Primăria Municipiului Alba Iulia (Oportunități de dezvoltare a carierei în contextul Smart City) și Iulia Muntean, Psiholog CICOC-UAB (Rolul asertivităţii în carieră sau…Cum să comunici ceea ce simți și gândești)

În a treia zi a acestui eveniment-maraton dedicat carierei a avut loc o masă rotunda cu reprezentanți ai angajatorilor, studenților, absolvenților, cadrelor didactice, cu tema: Importanța parteneriatului Universitate-absolvent-angajator. Modele de succes în comunitatea albaiuliană, moderată într-o manieră deosebită de către Dl. Alin Tomuș, sociolog.

În cadrul întâlnirii au fost dezbătute posiblități de întărire a parteneriatului Universitate-angajator-absolvent și a fost prezentată de către D-na Lect.dr. Maria Viorela Muntean, platforma de job-uri PRO-INSERT, implementată în acest an de către UAB, în care angajatorii pot posta locurile de muncă vacante în organizație, iar acestea vor ajunge direct la absolvenți, conform profilului absolvit.

Participarea la acest eveniment a fost gratuită, iar participanții au fost reprezentanți ai tuturor celor cinci facultăți ale Universității.

Echipa de organizare a fost formată din corpul de voluntari ai Centrului de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră (CICOC) al Universității ,,1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, care au reușit într-o manieră impecabilă să organizeze activitățile premergătoare evenimentului și deopotrivă să răspundă tuturor solicitărilor participanților pe tot parcursul celor trei zile. Componența echipei de voluntari CICOC implicată în organizarea acestei ediții a conferinței a fost următoarea: Sergiu-Eugen Apostu, Adriana-Daniela Cociș, Claudia Corcheș, Ioan-Lucian Cotârlea, Bianca Crișan, Iulian Lodroman, Emanuel Murgu, Daniela Udrea.

În acest an, la activitățile din prima zi a conferinței au avut posibilitatea să participe și studenții Erasmus și internaționali care studiază la Alba Iulia, grație sprijinului oferit de Centrul de Relații Internaționale al Universității, coordonat de către Lect.univ.dr. Petru Ștefan Ionescu, prin asigurarea serviciilor de traducere de către D-ra Traducător Adina Elena Petrescu. De asemenea, Centrul de Imagine și Marketing (prin D-ra Conf.univ.dr. Diana Câmpan și Inf.-Graf. Mădălin Ordean) și Biroul IT (Inf. Otilia Despa, Inf. Cristian Victor Matei) au fost părți componente ale echipei organizatorice.

Programul celor trei zile a stârnit interesul publicului vizat, iar numărul celor prezenți a depășit prognozele inițiale ale organizatorilor.

Centrul de Informare, Consiliere şi Orientare în Carieră din cadrul Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia a fost înființat în anul 1998 și vine în sprijinul studenţilor prin oferirea de servicii de informare, consiliere şi orientare în carieră, precum și servicii de consiliere psihologică.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Șofer surprins pe contrasens, pe Autostrada A10 Turda – Aiud. „Era revoltat că nu-l las să meargă mai departe”

Publicat

Șoferul unei maşini cu numere de Hunedoara a fost surprins joi, pe contrasens, pe Autostrada A10, între Turda și Aiud, în zona unui nod rutier.

Pentru ca șoferul inconștient să se întoarcă pe sensul de mers a fost nevoie ca un conducător auto să se oprească cu mașina în fața acestuia, pe banda a doua.

”Era tare revoltat că nu-l las să meargă mai departe”, a precizat conducătorul auto, care mai apoi a postat fotografia cu isprava șoferului pe un grup de Facebook.

Foto: Info Trafic Romania 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Polițiștii BCCO și SAS din Alba și Sibiu au descins la locuințele unor suspecți de trafic de droguri. Ce au confiscat

Publicat

Polițiștii SCCO Sibiu alături de echipaje SAS din Alba și Sibiu au făcut, astăzi, șapte percheziții în județul Sibiu, la suspecți care ar ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive. Tranzacțiile ar fi fost efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate, iar o parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia – Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, împreună cu procurori DIICOT – BT Sibiu au documentat activitatea infracțională a unor persoane bănuite de efectuare, fără drept, de operațiuni cu substanțe psihoactive.

La data de 26 noiembrie 2020, polițiștii Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, sub coordonarea procurorilor din cadrul DIICOT-BT Sibiu, au efectuat 7 percheziții domiciliare, în trei localități din județul Sibiu, la persoane bănuite că ar fi procurat, deținut și comercializat substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive.

De asemenea, au fost puse în aplicare 3 mandate de aducere, pentru persoanele bănuite de desfășurarea acestor activități.

Au fost ridicate aproximativ 700 de grame de masă vegetală, 2 comprimate, 2.450 de lei, 100 de lire sterline, 5 grindere, un cântar electronic, 9 telefoane mobile, 2 laptop-uri, un hard-disk, o râșniță și autocolante pentru inscripționat plicuri.

Din cercetări a reieșit că, de la sfârșitul anului 2019, membrii grupării ar fi comercializat substanțe cu efect psihoactiv unor persoane din județul Sibiu, tranzacțiile fiind efectuate stradal sau la locuințele persoanelor cercetate.

O parte din substanțele interzise ar fi fost procurate din străinătate, fiind expediate printr-o firmă de coletărie.

Acțiunea beneficiază de sprijinul echipelor de acțiuni speciale din cadrul inspectoratelor de poliție județene Sibiu și Alba.

Cercetările sunt în curs de desfășurare, pentru documentarea şi probarea întregii activităţi infracţionale.

Pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție

sursă: DIICOT

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO INTERVIU cu Ioan Lazăr, candidat Pro România la Camera Deputaților. Ce vrea să facă pentru Alba dacă va ajunge deputat (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Camera Deputaților, Ioan Lazăr, a fost prezent joi, în redacția alba24.ro pentru un interviu video. 

Politician din 1994, întreprinzător din 1991 și fermier de 12 ani, Ioan Lazăr a explicat cum a început interesul acestuia față de agricultură și viața omului de la țară din județul Alba, domeniu pe care se bazează campania sa electorală. Lazăr a prezentat și câteva propuneri de măsuri pentru dezvoltarea și promovarea agriculturii și turismului în județ.

Referitor la politică, Ioan Lazăr a explicat cum poate fi interpretată alianța cu Pro România, cum se regăsește în aceasta și cum este în prezent comunicarea nu noii colegi la nivel local.

De asemenea, Ioan Lazăr a prezentat cinci dintre obiectivele pe care acesta le are, în calitate de deputat, pentru județul Alba.

Nu în ultimul rând, întrebat dacă este pro sau anti vaccinare, Ioan Lazăr s-a abținut de la răspuns.

Comandat de partidul PRO România – Filiala Alba – cod unic mandatar financiar 11200008 – executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MĂSURI decise de CJSU Alba pentru localitățile Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis joi măsuri ce trebuie respectate în localitățile Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel, începând de vineri, 27 noiembrie, ora 00.00.

Decizia a fost luată în contextul evoluției situației epidemiologice.

HOTĂRÂREA nr. 75 din 26.11.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel

Vezi Hotărârea nr. 75 – CJSU ALBA din 26 noiembrie 2020

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Aiud, Ocna Mureș, Cricău și Sâncel unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 27.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate