Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: AUTOSTRADA Sebeş-Turda. Cum arată începutul lucrărilor pe lotul 1, între Sebeş şi Alba Iulia. Situaţia pe celelalte tronsoane

Publicat

Lot 1_10 Pe Autostrada Sebeş-Turda se lucrează, după eliberarea autorizaţiilor de construirea din această vară. O vizită „în teren” a reprezentanţilor Asociaţiei „Pro Infrastructura” din acest weenkend a evidenţiat care este situaţia pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda, care a rămas, deocamdată, la stadiul de început al şantierului. Pe celelalte tronsoane, lucrările sunt mai avansate.

Între Alba Iulia şi Sebeş se fac decopertări, măsurători topografice, se amenajează drumuri tehnologice. În zona supratraversarii A10 – DJ107 a fost amenajată şi o zonă de ocolire. Lucrările sunt în zonele Oarda, Limba, până la viitorul nod rutier Alba Iulia Sud.

Dacă pe primul lot se vede doar un singur sit arheologic, pe lotul doi au fost descoperite 10 situri ce datează din perioada neolitică.

Iniţial, toate loturile de la A10 au avut ca termen de finalizare anul 2016, însă s-au produs deja întârzieri importante din cauza lipsei unor avize obligatorii pentru construcţie.

Lucrările la această autostradă sunt finanţate din fonduri europene şi au fost fazate, pentru a putea fi alocaţi bani atât din perioada de programare 2007-2013, cât şi din perioada 2014-2020.

Valoarea totala a fazei I a Proiectului, potrivit Ministerului Transporturilor, este de 986,2 milioane lei, din care valoarea totala eligibila este de 802,7 milioane lei.

Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 682,3 milioane lei, adică 85% din valoarea totala eligibilă, iar diferenţa de 303,9 milioane lei este asigurată de la bugetul de stat.

Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi

Lotul 1 al autostrăzii are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL, iar la 30 iunie stadiul fizic al execuţiei era de 12%. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire.

Lotul 2 are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. În 30 iunie, lucrările erau la 10%, termenul de finalizare din contract fiind tot 2 octombrie 2016. Potrivit CNADNR, în 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Lotul 3, de 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). La sfârşitul lunii iunie, era finalizat aproape la jumătate (48,5% stadiul lucrărilor). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Lotul 4 (16,3 km) de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Stadiul era la 48% realizat din lucrări, constructor fiind PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014.

Traseul Lotului 4 se dezvoltă pe raza judeţului Alba, în stânga DN1, pe teritoriul administrativ al comunei Miraslău şi pe cel al comunei Unirea, la vest de râul Mureş şi la sud de pârâul Ciugud. Pe lângă realizarea lucrărilor rutiere, proiectul prevede şi o serie de lucrări ce vizează siguranţa circulaţiei, protecţia mediului, consolidări pentru prevenirea şi/sau combaterea fenomenelor geologice negative, precum şi realizarea sistemului de scurgere a apelor pluviale.

Realizarea lucrărilor aferente Lotului 4 al Autostrăzii Sebeş-Turda are, pe lângă importanţa macroeconomică, şi un impact social benefic asupra calităţii vieţii şi a condiţiilor sociale, prin crearea a peste 300 de locuri de muncă, potrivit autorităţilor din transporturi.

Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

sursa foto: forum.peundemerg.ro

Lucrări pe tronsonul autostrăzi, zona Aiud / Gâmbaș

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate