Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Cine sunt cei 10 finalişti ai concursului de muzică folk „Ziua de Mâine”. Competiţia începe VINERI


Publicat

colaj folkÎn cadrul Festivalului de Folk „Ziua de Mâine”, vineri şi sâmbătă se va desfăşura şi tradiţionalul concurs de muzică în care s-au înscris 15 folkişti, dar numai 10 vor urca pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia. Fiecare concurent are o pagină proprie pe site-ul www.folkalba.ro. Astfel fiecare like oferit paginii unui artist este un vot care se va contabiliza în competiție.

Juriul festivalului-concurs de muzică folk „Ziua de Mâine” i-a ales pe cei zece concurenți care vor intra în finala competiției. În acest an juriul concursului este format din Mihai Cosmin Popescu, Florin Săsărman, Daniel Avram, Ioana Bogăţan, Călin Bulac, Claudiu Marean şi ca o premieră la această ediţie, concurenţii vor fi punctaţi şi de câştigătorul ediţiei de anul trecut, Mihai Boicu.

Sunt acordate premii în valoare de 4.600 de lei. Premiul I va fi de 1.500 de lei, premiul II de 1000 de lei şi premiul III de 800 de lei. De asemenea se va mai acorda premiul special din partea Consiliului Judeţean Alba de 500 de lei, premiul de popularitate de 500 de lei, premiul www.folkalba.ro de 300 de lei şi premiul Radio Reîntregirea tot de 300 de lei.

Nu doar juriul oferă premii la „Ziua de Mâine”. Toți iubitorii de folk sunt invitați să își voteze artistul preferat, iar pe baza acestor voturi unul dintre ei va câștiga premiul oferit de www.folkalba.ro.

În acest fel, organizatorii speră ca tot mai mulți oameni să descopere talentele tinere care sunt cu adevărat „Ziua de Mâine” în folk. Concursul se încheie sâmbătă, 22 noiembrie 2014, ora 15.00. Voturile ulterioare vor fi apreciate, însă nu mai pot fi luate în considerare în acordarea premiului. Concurentii cu cel mai mare numar de like-uri sau share-uri publice la pagina individuala va castiga premiul Folk Alba – Festival Folk Alba Iulia.

În cadrul concursului vor susţine recitaluri şi câştigătorii ediţiilor anterioare.

Ei sunt cei 10 finalişti care vor evolua și pe scena festivalului, în serile de vineri și sâmbătă, în timp ce spectacolul de duminică va fi dedicat Galei Laureaților:

Ana Dumitru – din 2008 și-a îmbogățit continuu palmaresul de premii obținut în întreaga țară și a cântat alături de artiști precum Maria Gheorghiu și Eugen Avram. De la București la Mediaș, de la Bistrița la Călărași, Ana a devenit o prezență obișnuită pe podium și își dorește să confirme această reputație și în competiția de la Alba Iulia

Andrei Bauer – cântă la pian de la 7 ani, dar chitara este instrumentul la care a creat primele piese proprii și prima care i-a deschis drumul spre muzica folk, apariții radio și o bogată activitate artistică. În prezent, e cunoscut pentru multe concerte, solo și alături de alți artiști, în cluburi din Iași, dar și pentru participarea la festivaluri medievale în Cluj-Napoca, Sighişoara, Braşov, Sibiu

Cezara Creţu – a descoperit muzica de chitară la centrul Ziurel al fundației Fast din Brașov și a devenit în anul următor membră a grupului omonim, în care a devenit una din solistele principale pentru chitară și voce. Din 2013, activează în trupa ZAR, dar și în apariții solo în spațiile care apreciază muzica live din Brașov, iar în toți acești anii activitatea ei a fost răsplătită cu 10 premii la festivaluri din România

Cosmin Mariciuc  – unul dintre cei mai tineri concurenți de la „Ziua de Mâine”. Are deja o colecție impresionantă de premii. A fost recunoscut și răsplătit de juriile festivalurilor de la Bistrița, Fălticeni și Botoșani, iar la Festivalul Național de Muzică Folk pentru Copii și Tineret a fost recompensat cu Trofeul „Mihai Eminescu”. Vine la Alba Iulia hotărât să descopere un nou public îndrăgostit de aceleași sonorități care sunt și pasiunea lui

Cristian Mihai – este student la Universitatea Națională de Muzică, secția Nai. Aduce melodicitatea acestui instrument și atunci când urcă pe scenă cu o chitară. Încă din liceu, a luat premiul I la Concursul Internațional de Interpretare Muzicală „George Enescu”. Ulterior, a cântat în trupa „Foișorul de folk”, iar din 2013 și-a început activitatea ca artist solo, ca interpret la chitară, nai și voce.

Icarus – anul trecut, aplauzele și aprecierile publicului de la Alba Iulia i-a adus Premiul de Popularitate, așa că trupa își propune să depășească această performanță în 2014 pe scena „Ziua de Mâine”. Au fost răsplătiți cu trofeele a cinci festivaluri din România și Republica Moldova, activitatea lor include 300 de concerte și recitaluri, iar una din piese a stabilit un record neobișnuit: a fost aleasă ca sonor al genericului de un post TV din Baia Mare

Karla Dăian – a început să descopere chitara la 7 ani, când abia reușea să găsească corzile. A început să îndrăgească muzica folk și să descopere marii artiști, care au inspirat-o să compună propriile ei piese. Face parte din Școala de Folk de la Alba Iulia, a participat trei ani la rând la concursul „Ritmurile copilăriei”, câștigând premii de fiecare dată, iar anul trecut la „Ziua de Mâine” a câștigat premiul special al Radio Reîntregirea

Laura Gaşpar şi Cristian Bordaş – cei doi cântă împreună din 2013, iar formula s-a dovedit rapid câștigătoare, nu doar prin apariții radio și TV, ci și prin câștigarea în 2014 a marelui premiu la un festival de folk. Spun că duetul lor se face remarcat prin originalitatea și modul de interpretare a creaţiilor proprii, dar și prin modul în care oferă o nouă interpretare unor melodii folk deja consacrate

Laura Todică – urcă de doi ani tot mai sus pe podiumul concursului „Ziua de Mâine”, primind în 2012 premiul Radio Reîntregirea, iar în 2013 premiul al II-lea. Cu siguranță își dorește mai mult anul acesta și vine cu cele mai bune compoziții proprii în fața publicului din Alba Iulia, pentru a completa un palmares consolidat deja la concursuri din întreaga țară.

Radu Leu şi Sorina Puiac – deși au fost colegi de facultate, s-au cunoscut tot prin intermediul muzicii, la un concert folk la care fiecare cânta separat. Au descoperit însă multe gusturi comune, au hotărât să colaboreze iar de atunci au trecut doi ani – timp în care au participat la numeroase evenimente muzicale, majoritatea în Cluj-Napoca. Anul 2013 le-a adus primul concurs la care au participat, dar și un prim premiul.

AICI PROGRAMUL FESTIVALULUI DE FOLK

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO Captură de droguri a procurorilor DIICOT Alba Iulia. Metoda prin care trei bărbați au adus cannabis din Spania

Publicat

La data de 24 noiembrie, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Alba Iulia au dispus reținerea pe o perioadă de 24 de ore a unui număr de 3 inculpați, pentru săvârșirea infracțiunilor de introducere în țară de droguri de risc, fără drept și de oferire, punere în vânzare, vânzare, distribuire, livrare cu orice titlu, trimitere, transport, procurare, cumpărare, deţinere ori alte operaţiuni privind circulaţia drogurilor de risc, fără drept.

În cauză s-a reținut faptul că, în cursul lunii noiembrie 2020, în baza unor înțelegeri prestabilite, cei 3 inculpați au introdus în România, prin intermediul unei societăți de transport, un colet expediat de pe teritoriul Spaniei care conținea cantitatea de aproximativ 3 kilograme de cannabis.

La data de 23.11.2020, procurorii DIICOT – Serviciul Teritorial Alba Iulia împreună cu ofițeri de poliție judiciară din cadrul BCCO Alba au efectuat un număr de 4 percheziții domiciliare, în urma cărora au fost ridicate 1,9 kilograme de canabis, precum, cântare electronice, pungi destinate comercializării drogurilor și mai multe înscrisuri cu valoare probatorie.

În cursul zilei de astăzi, cei 3 inculpați urmează să fie prezentați Tribunalului Alba cu propunere de arestare preventivă, pentru o perioadă de 30 de zile.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul ofițerilor de poliție judiciară din cadrul BCCO Timișoara.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcția Operațiuni Speciale.

Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecții și inculpații beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Tablete, laptopuri și sisteme all-in-one, la școlile și liceele din Aiud. Proiect de peste 10 milioane de lei, depus de Primărie

Publicat

Primăria Aiud a depus spre finanțare, din fonduri europene, un proiect care prevede dotarea celor șase unități de învățământ din municipiu cu tablete pentru elevi, laptopuri pentru profesori, sisteme all-in-one, desktop-uri, monitoare și table interactive. Valoarea totală a investiției este de peste 10,1 milioane de lei.

Potrivit reprezentanților primăriei, proiectul „Dotări TIC pentru un învățământ modern” prevede dotarea Colegiului Național „Bethlen Gabor”, Colegiului Național „Titu Maiorescu”, Liceului Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” Ciumbrud, Liceului Tehnologic Aiud, Școlii Gimnaziale „Axente Sever” Aiud și Școalii Gimnaziale „Ovidiu Hulea” Aiud cu:

  • Tablete pentru elevi;
  • Laptop-uri pentru profesori;
  • Sistem all-in-one;
  • Camere web conferință;
  • Table interactive;
  • Sisteme desktop + monitor.

Cu o valoare totală a investiției de 10,198,145.72 lei, în cazul finanțării de pe urma proiectului vor beneficia 3.336 elevi și 245 cadre didactice și vor fi echipate cu dispozitive IT un număr de 175 de săli de clasă.

Proiectul a fost depus în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, Acţiunea 2.3.3 – Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură – SECŢIUNEA E-EDUCAŢIE.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Cum va putea dispune Poliția Locală ridicarea mașinilor parcate pe domeniul public, în afara spaţiilor marcate. Lege promulgată

Publicat

politia locala alba iulia

Poliţia locală va putea să dispună ridicarea vehiculului parcat pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, în afara spaţiilor marcate în acest scop.

Legea pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, care se referă la obligaţiile pe care le au instituţiile, persoanele fizice şi juridice în gospodărirea localităţilor, a fost promulgată, marți, de președintele Klaus Iohannis.

Potrivit legii promulgate, instituţiile şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să nu ocupe domeniul public cu vehicule în afara spaţiilor marcate expres de administratorul domeniului public.

În caz contrar, dacă un vehicul staţionează pe domeniul public, în alte locuri decât drumul public, Poliţia locală poate dispune măsura tehnico-administrativă a ridicării vehiculului.

Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public şi se realizează pe durata a 24 de ore. Totodată, ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.

Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situaţia în care prezenţa unor persoane fizice şi juridice în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii.

Ridicarea vehiculului se dispune, în scris, prin dispoziţie de ridicare, care trebuie să cuprindă cel puţin informaţiile privind data, ora şi locul ridicării vehiculului, gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului local care poate dispune măsura, precum şi unitatea din care acesta face parte, indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată, menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului, menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul, date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.

Operaţiunile executate pentru ridicarea vehiculului constau în ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculului, fiind exclus deplasarea pe propriile roţi a vehiculului ridicat.

Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate, respectiv contravaloarea operaţiunii de ridicare. Depozitarea se face numai în spaţii corespunzătoare, special amenajate de către administratorul drumului public sau de administraţia publică locală, sub paza administraţiei publice locale.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operaţiunii/operaţiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea ori deţinerea legală a acestuia. Programul de restituire a vehiculelor depozitate în spaţiile special amenajate se asigură prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Alte prevederi din legea promulgată

Autorităţile şi instituţiile publice, precum şi persoanele fizice şi juridice au obligaţia să efectueze lucrările de întreţinere şi curăţenie a clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor acestora, a incintelor, împrejmuirilor, precum şi a oricăror alte spaţii utilizate de acestea.

Persoanele fizice şi juridice au obligaţia să asigure îngrijirea clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea sau în folosinţa lor, a anexelor gospodăreşti, curţilor, împrejmuirilor şi să păstreze ordinea şi curăţenia pe străzi, drumuri, în pieţe, parcuri şi grădini, în celelalte locuri publice, precum şi în mijloacele de transport în comun.

Instituţiilor publice, persoanelor fizice şi juridice le revin următoarele obligaţii: să întreţină în stare corespunzătoare clădirile pe care le au în proprietate, anexele gospodăreşti, curţile şi împrejmuirile acestora, precum şi instalaţiile aferente acestora, prin efectuarea lucrărilor de reparaţii, amenajări şi a altor lucrări specifice; să asigure curăţarea faţadelor locuinţelor şi a altor construcţii amplasate la frontul străzii, tencuirea şi zugrăvirea periodică a acestora, potrivit măsurilor stabilite de consiliile locale; să asigure repararea, spălarea geamurilor şi a vitrinelor, înlocuirea celor sparte, întreţinerea firmelor şi a faţadelor imobilelor pe care le au în proprietate, inclusiv spălarea, curăţarea şi zugrăvirea periodică a acestora; să asigure curăţenia pe terenurile şi locurile de depozitare aflate în proprietate, precum şi pe căile de acces; să asigure curăţenia şi igiena în imobilele şi incintele deţinute sub orice formă, inclusiv prin activităţi de curăţare, dezinsecţie şi deratizare, potrivit normelor stabilite de consiliile locale.

Alte obligaţii ale instituţiilor publice şi persoanelor fizice şi juridice sunt: să depoziteze corespunzător reziduurile menajere, industriale, agricole, precum şi materialele refolosibile, numai în locurile special amenajate sau autorizate de autorităţile administraţiei publice locale; să menţină curăţenia trotuarelor, a părţii carosabile, a locurilor publice şi a locurilor de parcare pe care le folosesc; să îndepărteze zăpada şi gheaţa de pe trotuarele din dreptul imobilelor pe care le au în proprietate şi de pe locurile de parcare pe care le folosesc, potrivit normelor stabilite de consiliile locale; să respecte măsurile stabilite pentru asigurarea igienei publice şi curăţeniei în localităţi; să asigure curăţarea mijloacelor de transport şi a utilajelor la intrarea acestora pe drumurile publice; să cureţe şi să întreţină şanţurile, rigolele şi podeţele aferente proprietăţii; să finalizeze construcţiile începute, pe baza autorizaţiilor eliberate de primari, în condiţiile şi în termenele stabilite de acestea.

Dacă aceste obligaţii nu sunt respectate în termenele notificate de primar, de 30 de zile, sau de persoanele împuternicite de acesta, primarul poate aproba executarea de către autoritatea administraţiei publice locale a acţiunilor de curăţare şi igienizare, dar pe cheltuiala proprietarilor notificaţi.

Legea a fost adoptată în 3 noiembrie, de Camera Deputaților, în calitate de for decizional.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

MĂSURI dispuse de CJSU Alba în 12 localități din județ. Restricțiile decise prin hotărârea de marți. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis marți noi măsuri de respectat în 12 localități din județ.

Acestea vor intra în vigoare de miercuri, 25 noiembrie, ora 00.00.

HOTĂRÂREA nr. 74 din 24.11.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Baia de Arieș, Bistra, Blandiana, Bucium, Gârbova, Livezile, Meteș, Sântimbru, Stremț, Șugag, Șpring și Unirea

Vezi integral: Hotărârea nr. 74 – CJSU ALBA din 24 noiembrie 2020

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Baia de Arieș, Bistra, Blandiana, Bucium, Meteș, Sântimbru, Șpring și Unirea unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 25.11.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.
  • Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
  • Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Gârbova, Livezile, Stremț și Șugag unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 25.11.2020, ora 00.00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23,00-5,00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 6,00-23,00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 6,00-23,00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate