Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: Construcția centurii Alba Iulia Nord, în consultare publică. Proiectul de 8 milioane euro leagă DN74 de A10 prin Bărăbanț


Publicat

Primăria Alba Iulia a lansat procedura de consultare publică pentru proiectul de construire a șoselei de centură Nord, ce va lega DN 1 și A10 de DN74, spre Apuseni. În această perioadă se face Planul Urbanistic Zonal, luând în considerare faptul că drumul va străbate terenuri aflate pe teritoriul municipiului Alba Iulia și al comunei Ighiu.

Marți, 8 septembrie, Primăria organizează o întâlnire de consultare publică la sediul de pe Calea Moților, cei interesați având opțiunea de a transmite opinii până în 26 septembrie, pe site-ul primăriei sau la camera nr. 8.

Potrivit administrației locale, „sistemul actual al infrastructurii căilor de comunicație rutiere al municipiului Alba Iulia și al zonei periurbane este incomplet, în raport cu tipul de trafic de tranzit, în special cu cel al traficului greu.

Acest nou traseu va asigura fluxul de circulație din sudul județului în zona nordică și vestică, fapt ce conduce la creșterea gradului de eficiență economică, îmbunătățirea siguranței rutiere și accesibilitatea în interiorul județului”.

Drumul va fi cu două benzi de circulație, în lungime de 6 km (4,6 km pe teritoriul municipiului Alba Iulia și 1,4 km în Ighiu), și va lega DN 1 – din sensul giratorul aflat la ieșirea din oraș spre Cluj, de DN 74 – în zona localității Șard.

Șoseaua de centură va pleca din sensul giratoriu de la nodul rutier Alba Iulia Nord, unde se face legătură cu DN 1 şi Autostrada A10 Sebeș – Turda, va trece pe la nord de uzina Saturn (zonă în care sunt prevăzute și două viaducte), iar după ce va traversa valea din zonă şi calea ferată Alba Iulia – Zlatna, va urma cursului râului Ampoi, unde există şi în prezent un drum comunal.

Vezi HARTĂ: O nouă ȘOSEA DE CENTURĂ, la Alba Iulia. Pe unde va face legătura între DN 1 și DN 74

Șoseaua va intra pe teritoriul comunei Ighiu, după care va traversa prin intermediul unui pod rutier Ampoiul şi va face conexiunea cu DN 74, în zona localității Şard, înainte de podul rutier peste râul Ampoi aflat la intrarea în localitate dinspre Alba Iulia.

Terenurile private vor fi expropriate pentru cauză de utilitate publică, pe coridorul de expropriere stabilit prin documentația de urbanism.

Vezi AICI cum arată proiectul.

La drumul județean propus vor avea acces și drumuri de exploatație agricolă existente sau propuse.

PUZ-ul este necesar previzionării dezvoltării urbane ale celor două UAT (Alba Iulia și Ighiu) în zona funcțională de interes și formulării reglementărilor urbanistice, prin constituirea unităților și subunităților funcționale și a regulamentului local de urbanism pentru stabilirea în raport cu drumul județean propus utilizărilor permise (autorizare direct a construirii). Una dintre unitățile funcționale este traseul drumului județean propus cu zone de siguranță și protecție, pentru care trebuie formulate reguli de construire.

PUZ-ul va reglementa și celelalte zone de protecție și construcții specific infrastructurii edilitare, precum și posibilități de racordare a unor noi posibili consumatori la rețelele edilitare de distribuție.

Investiţia propriu-zisă în realizarea şoselei va fi realizată de Consiliul Judeţean şi este estimată la peste 8 milioane de euro.

Din punct de vedere juridic, terenurile aparțin:

  • statului român, pentru obiectivele de interes național existente în zonă (drumuri naționale, infrastructură de îmbunătățiri funciare, gaze naturale cu presiune înaltă, linii electrice cu tensiune medie, albia majoră a râului Ampoi)
  • unităților administrativ teritoriale – pentru domeniul public sau privat al acestora
  • persoanelor fizice și/sau juridice care au proprietăți în zonă

Din punct de vedere economic terenurile aparțin atât extravilanului celor două unități administrativ teritoriale cu folosință preponderentă de agricole, cât și intravilanului pe suprafețe mici.

Caracteristici tehnice:

  • parte carosabilă: 2 x 3,5 metri
  • acostamente: 0,75 metri
  • viteza de proiectare: 80 km/h
  • razele minime ale curbelor în plan: 240 metri
  • distanța de vizibilitate: 230 metri

Noul drum va asigura fluxul de circulație din sudul județului în zona nordică și vestică. Obiectivele generale propuse sunt:

  • asigurarea continuității transporturilor
  • fluidizarea circulației pentru toate categoriile de vehicule
  • accesibilitatea județului Alba la un sistem de căi de comunicație complet în raport cu traficul național
  • dezvoltarea economiei județene pentru toate sectoarele
  • reducerea poluării în mediul urban


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Ajentu Imobiliar

    vineri, 04.09.2020 at 10:43

    stati bai sa mai cumpar niste terenuri prin zona, sa ma umplu de bani, ca am si niste trafic de influenta de facut

  2. Vesi gheorghe

    sâmbătă, 05.09.2020 at 19:01

    Ideea este ok. dar la podul din Partos de ce nu se găsește o soluție de lărgire în așa fel încât de la giratoriul cu Vintu de Jos sa putem circula pe 2 benzi pe sens? Se aude dlor candidați?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Eurostat: România are cei mai puţini posesori de maşini la mia de locuitori din Uniunea Europeană

Publicat

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul de automobile de pasageri la mia de locuitori.

Astfel, la o mie de locuitori, parcul auto din România număra 357 de maşini la finele lui 2019, arată cele mai recente date publicate de Eurostat, biroul european de statistică.

În același timp, România are şi unul dintre cele mai învechite parcuri auto. Vârsta medie a maşinilor aflate în circulaţie în România este de 16,5 ani, potrivit Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).

De cel puţin 30 de ani, Luxemburg a înregistrat cea mai mare rată de motorizare dintre statele membre ale Uniunii Europene, mai arată datele Eurostat.

În 2019, existau 681 de autoturisme la mia de locuitori luxemburghezi. Această cifră poate fi influenţată de lucrătorii transfrontalieri care folosesc maşini de companie înmatriculate în ţară, notează sursa citată.

Luxemburg a fost urmat de Italia pe locul doi, cu 663 de maşini la mia de locuitori. Următoarele în topul listei au fost Cipru (645 de maşini), Finlanda şi Polonia (ambele cu 642 de maşini).

La polul opus, cele mai scăzute rate de motorizare s-au găsit în România (357 autoturisme), Letonia (381 autoturisme) şi Ungaria (390 autoturisme).

În ceea ce priveşte vechimea parcului auto, Lituania (16,8 ani), Estonia (16,7 ani) şi România (16,5 ani) au cele mai vechi flote, cu vehicule mai vechi de 16 ani.

Cele mai noi maşini pot fi găsite de asemenea în Luxemburg (6,5 ani) şi Austria (8,3 ani), potrivit datelor ACEA.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Încărcător comun pentru toate tipurile de telefoane, tablete și alte dispozitive. Propunere a Comisiei Europene

Publicat

Consumatorii europeni vor putea utiliza un singur încărcător pentru toate produsele electronice portabile.

Comisia Europeană a făcut joi un pas important împotriva deşeurilor electronice şi a inconvenientelor cauzate consumatorilor de prevalenţa diferitelor încărcătoare incompatibile pentru dispozitivele electronice şi a prezentat o propunere de stabilire a unei soluţii comune de încărcare pentru toate dispozitivele relevante.

Potrivit propunerii de directivă revizuită privind echipamentele radio prezentată joi, portul de încărcare şi tehnologia de încărcare rapidă vor fi armonizate: USB-C va deveni portul standard pentru toate telefoanele inteligente, tabletele, camerele, căştile, difuzoarele portabile şi consolele video portabile.

În plus, Comisia propune separarea vânzării încărcătoarelor de cea a dispozitivelor electronice. Acest lucru este menit să amelioreze confortul consumatorilor şi să reducă amprenta de mediu asociată producţiei şi eliminării încărcătoarelor, sprijinind astfel tranziţia verde şi cea digitală.

„Consumatorii europeni au fost frustraţi suficient de mult în ceea ce priveşte încărcătoarele incompatibile care le umplu sertarele. Am acordat industriei destul timp pentru a-şi găsi propriile soluţii, acum este momentul să se ia măsuri legislative pentru un încărcător comun. Acesta este un câştig important pentru consumatorii noştri şi pentru mediu şi în conformitate cu ambiţiile noastre verzi şi digitale”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreşedintă executivă a CE pentru O Europă pregătită pentru era digitală, citată într-un comunicat al Comisiei.

Un singur încărcător pentru toate dispozitivele portabile

„Datorită propunerii noastre, consumatorii europeni vor putea utiliza un singur încărcător pentru toate produsele electronice portabile – un pas important pentru a spori confortul şi a reduce deşeurile”, a declarat la rândul său Thierry Breton, comisarul european pentru piaţa internă

În urma propunerii CE, USB-C va deveni portul de încărcare comun pentru toate dispozitivele electronice. Acest lucru le va permite consumatorilor să îşi încarce dispozitivele cu acelaşi încărcător cu port USB-C, indiferent de marca dispozitivului.

Apoi, tehnologia de încărcare rapidă armonizată va contribui la prevenirea faptului că diferiţi producători limitează în mod nejustificat viteza de încărcare şi va ajuta la asigurarea faptului că viteza de încărcare este aceeaşi atunci când se utilizează orice încărcător compatibil pentru un dispozitiv.

De asemenea, în urma separării vânzării unui încărcător de cea a dispozitivului electronic, se estimează că reducerea producţiei şi eliminării noilor încărcătoare va reduce cantitatea de deşeuri electronice cu aproape o mie de tone pe an.

Nu în ultimul rând, Comisia doreşte informaţii mai pertinente pentru consumatori. Astfel, producătorii vor trebui să furnizeze informaţii relevante cu privire la performanţa de încărcare, inclusiv privind puterea cerută de dispozitiv şi dacă acesta permite încărcarea rapidă.

Consumatorii ar urma să-şi dea seama astfel dacă încărcătoarele lor pe care le posedă îndeplinesc cerinţele noului lor dispozitiv sau vor putea să aleagă un încărcător compatibil.

Măsuri pentru limitarea deșeurilor electronice

Revizuirea Directivei privind echipamentele radio face parte din acţiunea mai amplă a CE de abordare a durabilităţii produselor, în special a produselor electronice de pe piaţa UE, care se va afla în centrul unei viitoare propuneri privind produsele durabile.

Propunerea de directivă revizuită privind echipamentele radio de joi va trebui să fie adoptată de Parlamentul European şi de Consiliul UE prin procedura legislativă ordinară (codecizie). Executivul comunitar consideră că o perioadă de tranziţie de 24 de luni de la data adoptării va oferi industriei suficient timp pentru a se adapta înainte de intrarea în vigoare.

Pentru a avea în cele din urmă un încărcător comun, este însă necesară interoperabilitatea deplină la ambele capete ale cablului: dispozitivul electronic şi sursa externă de alimentare cu energie. Finalizarea interoperabilităţii dispozitivului, care este de departe cea mai mare provocare, ar urma să fie realizată prin propunerea de joi.

Interoperabilitatea sursei externe de alimentare va fi abordată în cadrul revizuirii Regulamentului privind proiectarea ecologică al Comisiei. Aceasta va fi lansată mai târziu în cursul acestui an, astfel încât intrarea sa în vigoare să poată fi aliniată la propunerea de joi.

Potrivit comunicatului CE, se estimează că încărcătoarele eliminate şi neutilizate generează până la 11.000 de tone de deşeuri electronice în fiecare an.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Chestionarul pentru vaccinarea elevilor, distribuit în școli. Părinții își pot exprima opțiunea de imunizare a copiilor

Publicat

scrisoare

Chestionarul prin care părinții își vor putea exprima acordul sau dezacordul privind vaccinarea copiilor în școli a fost validat de Ministerul Sănătății și este distribuit prin intermediul inspectoratelor școlare.

„Ministerul Sănătății a validat chestionarul de exprimare a intenției de vaccinare în rândul elevilor minori.

Începând de vineri, 24 septembrie 2021, chestionarul va fi diseminat în unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare județene. Acesta nu este obligatoriu, nu constituie obligație de vaccinare și va fi pus la dispoziția părinților în vederea completării.

Persoana desemnată pentru protecția sanitară la nivelul unității de învățământ, în conformitate cu dispozițiile ordinului comun al ministrului Sănătății și al ministrului Educației, va transmite Direcțiilor de Sănătate Publică (DSP) chestionarele completate de către părinți/tutori legali.

În cazul exprimării intenției de vaccinare, vaccinarea elevilor minori se va efectua numai cu acordul informat, exprimat în scris, în prezența părintelui/tutorelui legal al copilului”, a transmis Ministerul Educației, potrivit dcnews.ro.

Chestionarele nu trebuie semnate

Scopul completării chestionarului este sprijinirea celor care doresc să se vaccineze și beneficiază de acordul informat, exprimat în scris, al părinților sau reprezentanților legali, prin organizarea de echipe mobile de vaccinare în școli de către Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) și Direcțiile de Sănătate Publică.

Chestionarele nu necesită asumare prin semnătură și pot fi transmise și în format, potrivit sursei citate.

Vezi Chestionar intentie de vaccinare elevi

Echipe mobile de vaccinare în școli

Din datele centralizate la nivelul a 26 de judeţe, până la data de 17 septembrie, sunt 2.468 de unităţi de învăţământ care vor beneficia de vaccinare cu sprijinul echipelor mobile, sunt propuse 201 centre de vaccinare proprii care vor fi organizate în unităţile de învăţământ, iar alte 1.062 de şcoli sunt arondate unor centre de vaccinare din proximitate, potrivit CNCAV.

În Alba, sunt 11 echipe mobile ce asigură vaccinarea în școli, la solicitarea acestora.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Târgul Apulum Agraria 2021, în acest weekend, la Alba Iulia. Standuri cu produse agricole, ateliere, concursuri. PROGRAM

Publicat

La Alba Iulia începe vineri Târgul ”Apulum Agraria” 2021, în cadrul căruia producătorii locali prezintă produse din recolta de toamnă. Evenimentul, ajuns la ediția a XXIX-a, se desfășoară în spațiul expozițional din Piața Pascu.

Cei interesați vor putea vedea standurile prezentate de producătorii locali și vor putea cumpăra legume, fructe și alte alimente, produse tradiționale, de artizanat, produse pentru grădină, echipamente și utilaje agricole.

Vor mai fi standuri cu material săditor, produse fitosanitare, expoziții de animale, păsări.

Organizatorii au pregătit și concursuri, ateliere și alte momente de divertisment.

De exemplu, la standurile ”made in Alba”, veți putea găsi:

  • pupuri cu varză, ceapă, cartofi şi brânză, pâine, produse de patiserie şi cofetărie, turtă dulce
  • preparate de carmangerie de la Săsciori, Cugir şi Pianu de Sus
  • păstrăv proaspăt şi la conservă de la Mărtinie
  • produse de la stână din Vinţu de Jos
  • conserve din fructe şi legume
  • chipsuri din cartofi de Alba
  • vin şi must proaspăt stors de la Ighiu
  • produse de artizanat făcute de meşteri populari din Munţii Apuseni,
  • aranjamente florale din plante stabilizate şi din săpun
  • utilaje pentru grădină.

Târgul va fi deschis de vineri, 24 septembrie, până duminică, 26 septembrie, în Piața Pascu, între orele 10.00 și 18.00.

Târgul Apulum Agraria este organizat de Consiliul Județean Alba în parteneriat cu grupurile de acțiune locală GAL pe Mureș și pe Târnave, GAL Țara Secașelor Alba-Sibiu, GAL Valea Ampoiului – Valea Mureșului, GAL Munții Metaliferi, Trascău și Muntele Mare și Primăria Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate