Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: Construcția centurii Alba Iulia Nord, în consultare publică. Proiectul de 8 milioane euro leagă DN74 de A10 prin Bărăbanț

Publicat

Primăria Alba Iulia a lansat procedura de consultare publică pentru proiectul de construire a șoselei de centură Nord, ce va lega DN 1 și A10 de DN74, spre Apuseni. În această perioadă se face Planul Urbanistic Zonal, luând în considerare faptul că drumul va străbate terenuri aflate pe teritoriul municipiului Alba Iulia și al comunei Ighiu.

Marți, 8 septembrie, Primăria organizează o întâlnire de consultare publică la sediul de pe Calea Moților, cei interesați având opțiunea de a transmite opinii până în 26 septembrie, pe site-ul primăriei sau la camera nr. 8.

Potrivit administrației locale, „sistemul actual al infrastructurii căilor de comunicație rutiere al municipiului Alba Iulia și al zonei periurbane este incomplet, în raport cu tipul de trafic de tranzit, în special cu cel al traficului greu.

Acest nou traseu va asigura fluxul de circulație din sudul județului în zona nordică și vestică, fapt ce conduce la creșterea gradului de eficiență economică, îmbunătățirea siguranței rutiere și accesibilitatea în interiorul județului”.

Drumul va fi cu două benzi de circulație, în lungime de 6 km (4,6 km pe teritoriul municipiului Alba Iulia și 1,4 km în Ighiu), și va lega DN 1 – din sensul giratorul aflat la ieșirea din oraș spre Cluj, de DN 74 – în zona localității Șard.

Șoseaua de centură va pleca din sensul giratoriu de la nodul rutier Alba Iulia Nord, unde se face legătură cu DN 1 şi Autostrada A10 Sebeș – Turda, va trece pe la nord de uzina Saturn (zonă în care sunt prevăzute și două viaducte), iar după ce va traversa valea din zonă şi calea ferată Alba Iulia – Zlatna, va urma cursului râului Ampoi, unde există şi în prezent un drum comunal.

Vezi HARTĂ: O nouă ȘOSEA DE CENTURĂ, la Alba Iulia. Pe unde va face legătura între DN 1 și DN 74

Șoseaua va intra pe teritoriul comunei Ighiu, după care va traversa prin intermediul unui pod rutier Ampoiul şi va face conexiunea cu DN 74, în zona localității Şard, înainte de podul rutier peste râul Ampoi aflat la intrarea în localitate dinspre Alba Iulia.

Terenurile private vor fi expropriate pentru cauză de utilitate publică, pe coridorul de expropriere stabilit prin documentația de urbanism.

Vezi AICI cum arată proiectul.

La drumul județean propus vor avea acces și drumuri de exploatație agricolă existente sau propuse.

PUZ-ul este necesar previzionării dezvoltării urbane ale celor două UAT (Alba Iulia și Ighiu) în zona funcțională de interes și formulării reglementărilor urbanistice, prin constituirea unităților și subunităților funcționale și a regulamentului local de urbanism pentru stabilirea în raport cu drumul județean propus utilizărilor permise (autorizare direct a construirii). Una dintre unitățile funcționale este traseul drumului județean propus cu zone de siguranță și protecție, pentru care trebuie formulate reguli de construire.

PUZ-ul va reglementa și celelalte zone de protecție și construcții specific infrastructurii edilitare, precum și posibilități de racordare a unor noi posibili consumatori la rețelele edilitare de distribuție.

Investiţia propriu-zisă în realizarea şoselei va fi realizată de Consiliul Judeţean şi este estimată la peste 8 milioane de euro.

Din punct de vedere juridic, terenurile aparțin:

  • statului român, pentru obiectivele de interes național existente în zonă (drumuri naționale, infrastructură de îmbunătățiri funciare, gaze naturale cu presiune înaltă, linii electrice cu tensiune medie, albia majoră a râului Ampoi)
  • unităților administrativ teritoriale – pentru domeniul public sau privat al acestora
  • persoanelor fizice și/sau juridice care au proprietăți în zonă

Din punct de vedere economic terenurile aparțin atât extravilanului celor două unități administrativ teritoriale cu folosință preponderentă de agricole, cât și intravilanului pe suprafețe mici.

Caracteristici tehnice:

  • parte carosabilă: 2 x 3,5 metri
  • acostamente: 0,75 metri
  • viteza de proiectare: 80 km/h
  • razele minime ale curbelor în plan: 240 metri
  • distanța de vizibilitate: 230 metri

Noul drum va asigura fluxul de circulație din sudul județului în zona nordică și vestică. Obiectivele generale propuse sunt:

  • asigurarea continuității transporturilor
  • fluidizarea circulației pentru toate categoriile de vehicule
  • accesibilitatea județului Alba la un sistem de căi de comunicație complet în raport cu traficul național
  • dezvoltarea economiei județene pentru toate sectoarele
  • reducerea poluării în mediul urban

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Ajentu Imobiliar

    vineri, 04.09.2020 at 10:43

    stati bai sa mai cumpar niste terenuri prin zona, sa ma umplu de bani, ca am si niste trafic de influenta de facut

  2. Vesi gheorghe

    sâmbătă, 05.09.2020 at 19:01

    Ideea este ok. dar la podul din Partos de ce nu se găsește o soluție de lărgire în așa fel încât de la giratoriul cu Vintu de Jos sa putem circula pe 2 benzi pe sens? Se aude dlor candidați?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax