Eveniment
FOTO: Doi șoferi, condamnați după ce au provocat un accident mortal în Alba. Cum au împărțit judecătorii gradul de vinovăție
La aproape cinci ani de la producerea unui accident mortal, magistrații din Aiud au dat o decizie. Este vorba despre un dosar care a fost tărăgănat de procurori pentru o perioadă bună de timp. Deși trebuia judecat cu mult timp în urmă, în 2022, judecătorii au constatat că rechizitoriul a fost întocmit greșit, iar dosarul s-a întors la Parchet.
După ani buni, pe 28 octombrie 2024, instanța a dat o decizie. Ambii șoferi implicați au fost găsiți vinovați. Este vorba despre un șofer român și unul italian. Mai mult de atât, italianul care conducea un Porche alb a fost achitat pentru conducere sub influența alcoolului.
Persoana decedată era tatăl iubitei italianului, care se afla pe scaunul din dreapta al șoferului.
La momentul producerii accidentului, șoferul din Touareg avea 38 de ani, de loc din comuna Lupșa, județul Alba. Iar șoferul din Porsche avea 48 de ani, un cetățean italian. Victima, persoana care a murit a fost un bărbat de 47 de ani din Satu Mare.
CITEȘTE ȘI: FOTO UPDATE: O persoană a DECEDAT, într-un ACCIDENT rutier la Războieni. Un Porsche și un Touareg, implicate
Ce s-a întâmplat: Șoferul italian conducea cu peste 100 de kilometri la oră
Teribilul accident s-a petrecut pe data de 8 martie 2020, pe raza localității Războieni Cetate, în jurul orei 17.58. Atunci șoferul român care conducea un Touareg a ieșit din dreptul unei case și a vrut să intre pe banda de circulație. În acel moment a fost izbit în plin de autoturismul Porsche care la acel moment avea peste 100 de kilometri la oră.
În urma impactului extrem de violent, bărbatul de pe scaunul din dreapta, din Porsche a decedat pe loc. De asemenea și șoferul italian a fost grav accidentat și dus de urgenă la spital.
Ce a concluzionat expertul în accidente rutiere
”Cu privire la viteza de deplasare a autoturismului marca Porsche, expertul a concluzionat că aceasta era de 105±5km/oră, în momentul impactului cu autovehiculului marca Volkswagen.
Starea de pericol iminent a apărut în momentul în care autovehiculul marca Volkswagen a pătruns pe banda destinată circulației în fața autoturismului marca Porsche, iar starea de pericol potențial a fost creată de inculpatul italian prin faptul că a circulat cu viteza de aproximativ 105 km/oră pe un sector de drum pe care limita de viteză era de 50 km/oră.
Expertul a concluzionat, de asemenea, că inculpatul șofer român a avut posibilitatea evitării accidentului rutier dacă s-ar fi asigurat la pătrunderea cu autovehiculul pe partea carosabilă, iar inculpatul italian nu a avut posibilitatea evitării accidentului, însă dacă ar fi circulat cu o viteză în limita legală și dacă ar fi avut o reacție promptă la sesizarea stării de pericol, accidentul s-ar fi produs la o viteză a autoturismului condus de aproximativ 16,8 km/oră, situație în care pasagerii suferă, în urma impactului frontal, cel mult vătămări corporale minore, care nu sunt de natură a le pune viața în pericol.
Consumul de alcool constatat în cazul inculpatului italian nu poate fi considerat un factor determinant, ci un factor agravant în producerea accidentului”, a concluzionat expertul în accidente rutiere.
Șoferul român a avut o culpă de vină de 30%, iar șoferul italian 70%, au notat magistrații.
Închisoare cu suspendare pentru șoferul român
Șoferul român a fost găsit vinovat pentru faptul că nu s-a asigurat când a vrut să intre pe banda de mers.
”Avea obligația de a verifica dacă un alt autoturism se deplasează pe partea carosabilă în aceeași direcție, obligație pe care nu a îndeplinit-o în condițiile în care concluziile raportului de expertiză sunt în sensul că impactul ar fi avut loc și în situația în care autovehiculul condus de inculpatul italian s-ar fi deplasat cu viteza regulamentară (de 50 km/oră)”, au notat magistrații. Acesta a fost condamnat la doi ani și trei luni de închisoare cu suspendare.
Pedeapsă cu executare pentru italian
Deși au existat probe clare că șoferul italian a consumat alcool, acesta a fost achitat deoarece probele biologice nu au fost prelevate cum trebuie. Martori în instanță au fost și asistenții și paramedicii care au observat alcool pe sonda de intubare a șoferului când a fost luat în stare gravă de la locul accidentului, dar și mirosul de alcool pe care l-au simțit.
De asemenea acesta a pus că a conumat 100 de miligrame de țuică înainte să se urce la volan.
”având în vedere că pe baza valorilor alcoolemiei aferente celor două probe de sânge recoltate nu a fost posibilă estimarea retroactivă a alcoolemiei întrucât acestea nu au obiectivat faza de eliminare a alcoolului, instanța constată că nu se poate reține, cu certitudine, că la ora 17:58 – cu aproape 3 ore înainte de recoltarea primei probe de sânge, inculpatul a prezentat o îmbibație alcoolică de peste 0,80 g‰ alcool pur în sânge”, au notat magistrații. Drept urmare pentru conducerea sub influența alcoolului a fost achitat.
Bărbatul nu a participat la procese și nu și-a dat acordul de a presta muncă în folosul comunității dacă va fi găsit vinovat. Drept urmare magistrații s-au întreptat către o pedeaspă cu executare. Drept urmare a fost condamnat la 2 ani de închisoare cu executare pentru ucidere din culpă. Decizia nu este definitivă și poate fi atacată în apel.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News