Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Elevi din șase țări, profesori pentru o săptămână la școala ”Avram Iancu” din Alba Iulia


Publicat

elevi marsul unirii

Elevi din peste 6 țări: România, Germania, Olanda, Spania, Turcia și Polonia s-au aflat în vizită la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia, jucând rolul de profesori, în săptămâna 20-24 noiembrie 2019.

Proiectul inedit ”Pupils Teach Pupils’’ din cadrul programului Erasmus+ este coordonat de Mondial College, un liceu din Nijmegen, Olanda, fiind inițiat în septembrie 2018, urmând să aibă ultima mobilitate în mai 2020, în Olanda.

În acest parteneriat educațional internațional, Școala Gimnazială ”Avram Iancu” din Alba Iulia este unul din actorii care valorifică produsele intelectuale realizate. Acest demers a pus elevii români și străini în postura de „dascăli” pentru colegii de vârstă apropiată, predându-le: științe, literatură & poezie, artă/muzică, științe sociale și istorie din perspectiva generației lor, a educației și a noii tehnologii.

Școlile partenere sunt: Gesamtschule Schermbeck, (GERMANIA); IES Padre Moret-Irubide, Pamplona (SPANIA); Szespol Szkol nr. 1 im Marii Sklodowskiej-Curie Wyszkowie, din Wyszkow, (POLONIA); Yüksel Bahadir Alayli Bilim ve Sanat Merkezi din Selčuklu și Mondial College din Nijmejen, (OLANDA).

elevi erasmus

Ceremonia de primire a oaspeților din cele 5 țări partenere a avut loc la Casa de Cultură a Studenților din Alba Iulia, la deschidere luând cuvântul: dl vicepreședinte al Consiliului Județean, Dumitru Fulea; dl viceprimar cu atribuții de primar al Municipiului Alba Iulia, Paul Voicu, dna director al Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Alba Iulia, prof. Elena Ignat, dna prof. coord al proiectului „Pupils Teach Pupils”, Diane Popa și dl. coordonator principal al proiectului PTP din cadrul Erasmus+, Stef van Hulst, de la Mondial College, Nijmegen, Olanda: „elevii sunt cei care trebuie să fie pe scenă, pentru că ei sunt viitorul Europei, dar și al lumii!”, a precizat acesta, ceea ce s-a întâmplat, deoarece șase elevi din cele 6 țări partenere au urat „Bine ați venit!”, în cele 6 limbi ale partenerilor, precum și în limba engleză, limba oficială a proiectului.

După cuvântu din deschidere, elevii școlii gazdă au prezentat un spectacol cu momente artistice de muzică și dans, coordonați de prof. Bucur Gabriel și de d-na prof. înv. primar Andro Dana, dar și de artiști din cadrul Centrului de Cultură „Augustin Bena” din Alba Iulia.

Elevii de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia au susținut o lecție culturală despre România, fiind coordonați de prof. Diane Popa. Au ales ca subiectul să includă informații despre primul oraș iluminat cu electricitate din Europa (Timișoara), despre vulcanii noroioși de la Berca, jud. Buzău; despre Constantin Brâncuși, cel care a revoluționat sculptura sec. XX; despre Nicolae Paulescu, adevăratul inventator al insulinei; despre Traian Vuia; Henri Coandă, inventatorul avionului cu reacție, dar și despre Dracula lui Bram Stoker care a inspirat peste 500 de filme de gen.

Apoi au amintit despre cel mai lung poem de dragoste din lume, „Luceafărul” lui Mihai Eminescu, intrat în World Records Academy din 14 februarie 2009.

În mediul școlar european și internațional, lecțiile sunt realizate din perspectiva interdisciplinară. Subiectele abordate de elevii străini în lecțiile lor au fost: pentru lecția de științe, elevii turci, în rolul de „profesori” au explicat și demonstrat colegilor din celelalte 5 țări, procesul metamorfozei larvelor de fluturi, apoi i-au învățat pe „elevii” lor cum pot conserva la infinit, o molie, fluture sau orice alt obiect cu ajutorul rășinii epoxidice și a întăritorului, după ce le lasă la uscat 24 de ore într-un recipient de plastic.

Olandezii au avut o lecție despre poezie și literatură, alegând să folosească jocul Memory, pentru a-i stimula pe „elevii” lor să învețe cuvinte din cele 6 limbi ale proiectului (olandeză, spaniolă, germană, turcă, poloneză, română). Elevii polonezi, în rol de profesori, au ales ca subiect pentru domeniul studii sociale: importanța sportului. Elevii germani au prezentat și pus în practică unele dintre atributele culorilor, în funcție de personalitatea fiecăruia, în cadrul lecției despre artă. Unul din instrumentele folosite de elevii străini pentru evaluare a fost aplicația Kahoot, foarte interactivă și des folosită de profesorii lor pentru feed-back-ul de la sfârșitul orei, deoarece stimulează colaborarea în cadrul echipei.

„Pentru elevii noștri, dar și pentru cei străini, această experiență a fost inedită, deoarece au jucat rolul profesorului în fața colegilor de aceeași vârstă. Trebuia să fie dinamici, spontani, interactivi, dispuși să comunice, să negocieze dificultățile sau provocările întâlnite în această postură, a dascălului. Entuziasmul și energia lor întotdeauna sunt benefice mediului de învățare, mai ales că limba de predare este limba engleză, populară în rândul acestora”, a comunicat prof. coordonator al proiectului „Pupils Teach Pupils” din partea Școlii „Avram Iancu” din Alba Iulia, Diane POPA.

Șase elevi de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia, coordonați de d-nul prof. Ioan Roman au prezentat invitaților obiectivele turistice renumite ale orașului Alba Iulia: Poarta a III-a, Cetatea „Alba Carolina”, „Traseul Celor Trei Fortificații” și Museikon-ul, jucând rolul ghidului sau cercetașului.

Ceilalți profesori colaboratori de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia din cadrul acestei mobilități transnaționale au fost: prof. Cristinel Ioan Negoi Roman, prof. Anca Gligan Mocanu, prof. Iulia Calistru; prof. Ioana Toma; prof. inform. Simona Medrea, prof. Simona Florea, admin. Anca Neag; cons. școlar Badale Maria, prof. Gabriel Bucur, prof. Alina Moldovan, prof. Gabriela Marina, Dana Andro. Susținerea principală a venit din partea doamnei director prof. Elena Ignat, care a încurajat inițiativele echipei de proiect.

Elevii germani, polonezi, spanioli, olandezi și turci au fost cazați de către familiile elevilor de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia, astfel au avut posibilitatea să interacționeze cu tradițiile și obiceiurile din Transilvania, să exerseze sau să își îmbunătățească cunoștințele de limbă engleză, germană, spaniolă, turcă, poloneză sau română.

În 21 noiembrie, câte 2 elevi de la fiecare țară parteneră au participat în cadrul Bazei de Practică de la Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian” din Alba Iulia la prepararea a două feluri de mâncare traidițională românească: bulzul cu mămăligă, specific zonei din Moldova și plăcinte pe vatră, preparat specific Ardealului.

În penultima zi de mobilitate, în 23 noiembrie, unii elevi participanți la proiect au învățat de la familiile gazdă cum se prepară feluri de mâncare tradițională românească sau invers, i-au învățat ei pe gazde un preparat din țara lor, cum ar fi: celebrele pierogi poloneze (de altfel întâlnite și în arealul balcanic) sau sos de roșii cu crenvurști, întâlnit în bucătăria nemțească. Elevii străini au mai învățat în această zi cum decorează unii români o masă în familie.

elevi erasmus

În acest mod, elevii noștri, dar și familiile lor, s-au obișnuit să lucreze în grupuri internaționale, au acceptat importanța colaborării intergeneraționale și au înțeles sintagma lui Goethe: „cu cât ești mai etnic, cu atât ești mai universal!”

Activităţile la care au participat elevii au fost: cunoaşterea școlii partenere, a oraşului Alba Iulia, primirea de către primarul oraşului Alba Iulia, gustarea unor produse tradiţionale românești, vizitarea Salinei Turda intrată în patrimoniul mondial cultural al UNESCO din 2016, alături de saline celebre din Polonia și Austria.

Programul fiecărei zile a fost gândit cu mare atenţie, fiecare detaliu a fost riguros planificat. A fost destul de solicitant, activităţile începând la ora 8.30 şi încheindu-se seara, îmbinându-se în permanenţă utilul cu plăcutul. Spre exemplu, ziua a patra a fost dedicată activităților în familie (Family Day).

Un aspect deloc de neglijat al proiectului este relaţia cu partenerii: s-au legat prietenii, elevii români au cunoscut familiile și prietenii partenerilor prin intermediul albumului de familie dăruit de fiecare elev străin familiei gazdă.

„Copilul găzduit de noi, l-a invitat pe Denis, la vară, în Olanda”, ne-a anunțat una din mămicile participante la program.

Până în martie 2020, la următoarea întâlnire care va avea loc în Turcia, la Centrul de Excelență, Yüksel Bahadir Alayli Bilim ve Sanat Merkezi din Selčuklu, comunicarea continuă în cadrul activităţilor specifice.

Aceste activităţi sunt percepute de comunitatea noastră școlară și locală, deosebit de benefice din toate punctele de vedere, iar deviza Erasmus+ „Changing lives, opening minds” se dovedește încă o dată adevărată.

Proiectul „PUPILS TEACH PUPILS” este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului ERASMUS+, acţiunea KA2 – parteneriate strategice, schimb de bune practici, parteneriate doar între școli.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Piața auto din România la 7 luni: înmatriculările au scăzut cu 34%, dar mașinile electrice au avans semnificativ

Publicat

masini

Piaţa auto din România a înregistrat o contracţie de 34,2% la nivelul primelor şapte luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2019, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), publicate luni.

Conform analizei sectoriale, din ianuarie până în iulie, topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia – cu 20.252 unităţi, urmată de către Volkswagen (5.779), Renault (5.667), Skoda (5.000), Ford (4.905) şi Hyundai (4.064).

Pe segmentul autoturismelor s-a consemnat, în primele şapte luni din 2020, o scădere generală de 34%, în comparaţie cu intervalul similar din anul anterior. Ierarhia vânzărilor este condusă de către Dacia, cu 18.950 de unităţi (-33,8% faţă de 2019, cotă de piaţă 30,7%).

Pe locurile următoare se clasează Skoda – cu 5.000 de unităţi (-34,6% faţă de primele şapte luni din 2019 şi cotă de piaţă de 8,1%), Volkswagen – cu 4.880 unităţi (-24,5%, cotă de piaţă 7,9%), Renault – cu 4.678 de unităţi (-44,3%, cotă de piaţă 7,6%) şi Hyundai – cu 4.064 de unităţi (-8,9%, cotă de piaţă 6,6%).

De asemenea, pe modele, cu cele 8.353 de unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut după primele şapte luni din 2020, în scădere cu 46,6%, comparativ cu datele din anul trecut, urmat de Dacia Duster (4.731 unităţi, -25,9%), Dacia Sandero (4.576 unităţi, -7,6%), Renault Clio (2.074 unităţi, -44,6%) şi Skoda Octavia (1.795 unităţi, -39%).

În funcţie de tipul de combustibil al achiziţiilor de autoturisme, în intervalul ianuarie – iulie, autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare pondere, respectiv 65,6% din total (în scădere faţă de cota înregistrată anul trecut, de 69,5%).

Autoturismele „verzi”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele hibride (care dispun de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au înregistrat un volum în creştere de 3,6%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pe subcategorii, o creştere importantă (de 38,6%) a fost consemnată la autoturismele 100% electrice, dar şi una mult mai consistentă, de 115,1%, la cele hibride plug-in.

Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse aici cele mild hibrid) înregistrează după primele şapte luni din 2020 o evoluţie negativă (-11,5%).

În cazul autovehiculelor comerciale uşoare (inclusiv minibuse si pick-up), statistica APIA relevă faptul că această categorie a înregistrat o scădere importantă în luna iulie (-36,4%), respectiv de 27,9%, pe primele şapte luni ale acestui an.

Potrivit sursei citate, la nivel general, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate, în intervalul de referinţă, de către persoanele juridice, care acoperă 58% din totalul achiziţiilor de autoturisme.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Călătorie în Egipt: Test PCR negativ la intrarea în țară, necesar pentru cetățenii străini, din 15 august

Publicat

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) precizează că autorităţile egiptene au anunţat că, începând din 15 august, pentru cetăţenii străini care se deplasează în Egipt este necesar un test negativ (tip PCR) pentru infecţia cu SARS-CoV-2, efectuat cu cel puţin 72 de ore înainte.

„Conform informaţiilor comunicate public de către autorităţile egiptene, cetăţenii străini care se deplasează în Republica Arabă Egipt, inclusiv cetăţenii români, trebuie să prezinte la punctele de trecere a frontierei, în mod obligatoriu, un test molecular negativ (tip PCR) pentru infecţia cu SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore anterior efectuării călătoriei.

Măsura nu se aplică persoanelor care sosesc prin intermediul curselor aeriene directe pe aeroporturile din Sharm El Sheikh, Taba, Hurghada, Marsa Alam şi Marsa Matrouh.

Totodată, potrivit noilor măsuri, persoanele care doresc să efectueze deplasări în/din Guvernoratul Sinaiul de Sud din/către alte localităţi aflate în Republica Arabă Egipt trebuie să prezinte, în mod obligatoriu, un test molecular negativ (tip PCR) pentru infecţia cu SARS-CoV-2, în condiţiile menţionate anterior”, se arată într-un comunicat al MAE transmis luni Agerpres.

Vezi și Reguli de călătorie: 24 de țări din Europa au restricții pentru români. Carantină, la întoarcerea în țară din alte 41 de state

Informaţii cu privire la noua măsură sunt disponibile pe site-ul Ambasadei României la Cairo, la următorul link: https://cairo.mae.ro/local-news/1135.

Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte că cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Cairo: 002027359546, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice: 002027359546.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet https://www.mae.ro/node/52005 şi https://cairo.mae.ro/.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2020: Rezultatele finale, publicate marți. Profesorii află notele după contestații. Calendarul de repartizare

Publicat

examen profesor

Rezultatele finale la concursul de Titularizare 2020 sunt publicate marți, 11 august, potrivit calendarului anunțat de Ministerul Educației.

Ședințele de repartizare încep de miercuri.

Rezultatele finale vor fi afișate AICI.

Zeci de profesori din Alba au depus contestații după publicarea rezultatelor la Titularizare 2020. Majoritatea sunt profesori de Educație fizică, dar au fost nemulțumiți de note și educatori sau învățători.

Potrivit datelor IȘJ Alba, au fost înregistrate 87 de contestații la proba scrisă. Înainte de contestații, în Alba, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Au fost contestate lucrări evaluate cu note începând cu 1,85 până la 8,95. Sunt 20 de contestații la disciplina Educație fizică, 19 la educatori, 15 la învățători, 8 la Română, 6 la Matematică, 5 la Muzică, 3 la Istorie, 2 la Psihopedagogie specială, 2 la Mecanică și câte una la Informatică/TIC, Franceză, Engleză, Chimie, Biologie, Agricultură-Horticultură, profesori documentariști.

Vezi TITULARIZARE 2020: 80 de profesori din Alba au luat note sub 5. Rată de promovare de 54% a concursului, în județ

CALENDAR TITULARIZARE 2020 – după publicarea primelor rezultate și perioada de depunere a contestațiilor:

5-10 august 2020 – soluţionarea contestațiilor în centrele naţionale.

6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă: candidaţii depun/transmit cererile la inspectoratul școlar din județul/ municipiul București în care aceştia doresc repartizarea; candidaţii transmit informări, în scris, la inspectoratul  școlar din județul/ municipiul București în care au susţinut proba scrisă, cu privire la faptul că solicită repartizarea în alt judeţ

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale ale concursului național.

Vezi TOP REZULTATE la Titularizare 2020 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note. Doi candidați cu 10 la proba scrisă

În Alba, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

ŞEDINŢE DE REPARTIZARE

12 august 2020 – Şedinţa pentru repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – Şedinţa de repartizare a candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;

14 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

completarea normei cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului, rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare;

soluţionarea restrângerilor de activitate: cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

candidații cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

(Pct. 3 şi pct.4 – ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor)

ocuparea posturilor didactice, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

17 august 2020 – Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control.

18 august 2020:

Ocuparea posturilor didactice pentru detaşare în interesul învăţământului – dosare ale titularilor, înregistrate pentru detaşare în interesul învăţământului în perioada: 10-12 iunie 2020.

Ocuparea posturilor didactice, rămase neocupate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

19 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Începând cu data de 19 august 2020 şi după începerea cursurilor, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor, în toate etapele și ședințele de repartizare au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

20 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;

solicitările pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la proba scrisă a concursului naţional – sesiunea 2020.

20-21 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cadrele didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

candidații care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor

[au prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie]

24 august 2020 – Şedinţă de repartizare pentru detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor.

25-26 august 2020 – Şedinţă de repartizare a cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 85 din Metodologie.

26-28 august 2020 – Şedinţă de repartizare la nivelul inspectoratului școlar, a posturilor didactice rămase neocupate, conform prevederilor art. 90 din Metodologie, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prezentei Metodologii;

b) cadre didactice titulare rămase în restrângere de activitate prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;

c) cadre didactice titulare rămase nerepartizate care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;

d) candidaţi care au obţinut minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional, sesiunea 2020, şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2020-2021 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2019 şi/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 şi/sau 2016 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei metodologii;

e) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor art. 8 alin. (3);

f) cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;

g) candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2020-2021;

h) candidaţi care au obţinut minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;

i) abrogat;

j) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

k) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2020, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform , în ordinea art. 89 alin. (4) descrescătoare a mediilor;

l) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2019, iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a

mediilor de repartizare;

m) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020, şi care au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, în ordinea descrescătoare a notelor;

n) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017, şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

o) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020 şi au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

p) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

q) candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare.

r) candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;

s) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

t) candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

Candidaţii eliminaţi din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizaţi pe posturi didactice /catedre în anul şcolar 2020-2021.

conform art. 62 alin. (8) şi (9) din Metodologie, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs, cu respectarea condiţiilor Metodologiei.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs se aplică, pentru departajare, prevederile art. 63 alin.(1) şi (2) din Metodologie.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației și Cercetării.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Lucrări de reparații de peste 900.000 de lei, la trei școli din Alba Iulia. Licitația a fost lansată de Primărie

Publicat

Primăria Alba Iulia a lansat luni, 10 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru lucrări de reparații curente la unitățile de învățământ din municipiul Alba Iulia. Mai exact, este vorba despre reparații la Școala Generală din Micești, reparații la acoperișul Școlii „Avram Iancu” din Alba Iulia și reparații la terenul de sport al școlii „Vasile Goldiș” din Alba Iulia.

Valoarea totală estimată este de 900.780 de lei, fără TVA (reparaţii Școala Generală Micești – 142.780 de lei, reparaţii acoperiș Școala „Avram Iancu” Alba Iulia – 263.000 de lei, reparaţii teren de sport Școala „Vasile Goldiș” Alba Iulia – 495.000 de lei).

Reparaţii Școala Generală Micești

Vor fi executate următoarele categorii de lucrări:

– reparaţii la nivelul fațadelor clădirii, întrucât tencuiala (aproximativ 450 mp) este desprinsă și fisurată, prezentând pericol de a cădea si a produce victime în rândul elevilor și a cadrelor didactice.

– se propune executarea unui termosistem (polistiren expandat 5 cm, adeziv, plasă fibră, dibluri, tencuieli decorative) la fațade (450 mp), iar la nivelul celor trei intrări în clădire se vor confecționa copertine (12 mp) pe structură metalică din policarbonat în vederea protejării intrărilor de intemperii

– la baza burlanelor se vor executa rigole (12 buc) tip scafă pentru îndepărtarea apelor pluviale de clădire.

Reparaţii acoperiș Școala Generală „Avram Iancu”, Alba Iulia

Vor fi executate următoarele categorii de lucrări:

– înlocuire elemente de șarpantă, învelitoare, înlocuit jgheaburi si burlane, curăţare si igienizare pod, reparaţii la nivelul pereților interiori si exteriori si montarea unei instalaţii PDA

– acoperișul clădirii a fost reparat parţial în anii 2000, iar de atunci nu s-au mai executat lucrări de reparaţii asupra lui. După verificările efectuate pe teren s-a constatat ca țiglele sunt deteriorate, exfoliate, fiind posibil să-si depășit perioada de garanţie dată în fisa tehnică, iar elementele de rezistență ale șarpantei (căpriori, popi , tălpi, șipci, etc) sunt parțial deteriorate.

– jgheaburile și burlanele pentru realizarea scurgerii apelor pluviale sunt corodate și necesită a fi înlocuite

– totodată se impune o curățare/igienizare a podului clădirii în suprafață de 700 mp, lucrare care se impune datorită acumulării în timp a dejecțiilor păsărilor și care determină o încărcare suplimentară asupra planșeului și care degajă un miros înțepător fiind un potenţial focar de infecție

– datorită neetanșeităților acoperișului au apărut infiltrații din apele meteorice la nivelul podului și a ultimului nivel.

– la partea de sus a acoperișului se va monta o instalație PDA pentru protecţia clădirilor din incintă

– la nivelul pereților se va executa în partea exterioară a clădiri un sistem de ventilare a pereților datorită umidității și a mucegaiului apărute la pereți

Reparaţii teren de sport Școala Generală „Vasile Goldiș”, Alba Iulia

Școala Generală „Vasile Goldiș” din Alba Iulia, cu un număr de 900 elevi, a solicitat amenajarea unui teren multifuncțional (handbal, fotbal) sintetic în incinta aferentă clădirii de învățământ.

Potrivit documentației, prin executarea acestuia se va îmbunătăţi sistemul educațional, elevii acestei scoli putând desfăşura activităţile sportive și educaționale pe acest teren. Realizarea scopului dorit, respectiv reamenajarea spațiului pentru activităţi sportive și recreative, presupune următoarele:

– frezarea și asigurarea unei pante pentru dirijarea apelor pluviale prin așternerea unui strat de mortar asfaltic

– colectarea apelor pluviale prin realizarea unei rigole marginale (prefabricate din beton), dispusă pe toate cele 4 laturi ale terenului cu descărcare spre canalizarea existentă

– marcaje longitudinale și transversale teren sport

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate