Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Ioan Florea, alpinistul din Alba care a supraviețuit unei avalanșe. După 28 de ani de la incident, a urcat pe Khalapatar!


Publicat

6Ioan Florea, un alpinist experimentat din Alba, este printre puținii oameni care au supraviețuit unei avalanșe. Se întâmpla în 1987, în Făgăraș, lângă Negoiu. Zece studenți ai Clubului Sportiv al Universității din Brașov, alpiniști, au fost surprinși de zăpadă și au trecut prin clipe groaznice.  Experiența, condiția fizică, poate și norocul, au făcut ca nici unul să nu își piardă viața însă mai mulți dintre ei au fost răniți: bazin deplasat, coaste, mâini și picioare rupte.

”Nu era ca acum, nu erau telefoane mobile, nu puteai să anunți pe nimeni să vină să te caute. Am improvizat niște adăposturi în zăpadă, niște igluuri în care am stat trei zile. Nu aveam mai nimic, ne pierduserăm și ruxacii…” își amintește Ioan Florea. Doi dintre sportivi, în stare mai bună, au decis să plece după ajutoare la Sâmbăta, singura posibilitate de a salva grupul. Din cauza frigului extrem, pe drum au degerat. Au continuat să meargă și au reușit să alerteze autoritățile vremii, însă prețul plătit pentru salvarea grupului au fost propriile degete de la picioare, pe care le-au pierdut din cauza degerăturilor.

Supraviețuitorii acelei avalanșe au decis să păstreze legătura și să se întâlnească o dată la 10 ani, ceea ce vor face și anul acesta.

Himalaya sau pasiunea pentru munte

2Ioan Florea este în continuare un iubitor  al muntelui și un alpinist pasionat. În 2015 a făcut ceea ce orice pasionat al muntelui visează să facă: a fost în Himalaya. A reușit să urce vârful Khalapatar, la cota 5550 m, de două ori în 24 de ore. ”Ascensiunea presupune aclimatizare; nu înseamnă să te obișnuiești cu clima… este vorba despre schimbarea funcționării organismului. Gândiți-vă că la acea altitudine, cantitatea de oxigen e jumătate din cât e aici. Pierzi un plămân… Adăugați și umiditatea extrem scăzută, și vântul… La un moment dat mi-a fost foarte frig, nu mai reușeam să mă încălzesc.  Atunci mi-am dat seama ce se întâmplă la altitudine, în lipsa oxigenului. Poți muri la 10-15 grade, de hipotermie. Un test de natura asta îți poate spune că poți să mergi mai departe” a spus Ioan Florea, reamintindu-și un episod de escaladă când vântul care venea din spate i-a blocat mușchii cefei și l-a făcut să amețească.

În mod normal, regulile spun că nu ai voie să te urci mai mult de 400 de metri altitudine pe zi și trebuie să te oprești într-o bază. A urcat însă într-o zi 900 de metri, dar s-a întors la bază în aceeași zi, lucru permis. Așa a atins vârful Khalapatar. A doua zi, a decis să urce din nou întrucât în prima zi fusese ceață. Tot atunci, în 2015, Ioan Florea a urcat până la Base Camp Everest, pe care a găsit-o aproape goală. A fost anul în care s-a produs un cutremur foarte puternic și 80% dintre turiști au renunțat să mai meargă în zonă. ”În acel an, pe Everest nu a mai urcat nimeni. Am găsit Base Camp așa cum era înainte să înceapă escaladele pe Everest: goală” a spus Ioan Florea.

Călătorie peste pulpele de pui

Când grupul de alpiniști a plecat de pe aeroportul din Katmandu, operatorul zborului a scos scaunele din avion, lăsând doar cinci scaune pentru cei cinci pasageri. În locul scaunelor scoase, avionul a fost umplut cu niște saci, după care pasagerii au fost poftiți să urce. Ioan Florea își amintește că a călcat pe un sac rupt, din care se vedeau niște pulpe de pui. La sosire, în Lukla, pulpele au fost încărcate pe catârii alături de care alpiniștii au mai străbătut 120 de kilometri pe jos. ”În condițiile astea, am decis că nu mai mâncăm pulpe de pui și am întrebat dacă este posibil să mâncăm iac, un animal specific zonei. Ghidul ne-a spus că trebuie să așteptăm să moară unul deoarece localnici nu omoară animale” a adăugat amuzat Ioan Florea.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Hotărâri ale CJSU Alba: Măsuri și restricții pentru comunele Cergău, Râmeţ şi Roşia de Secaş

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a transmis joi două noi hotărâri.

Ambele hotărâri sunt semnate pentru prefectul de Alba, care este președintele CJSU Alba, de șeful ISU Alba, Ovidiu Costea. 

Prima hotărâre completează o hotărâre anterioară, de unde autoritățile au omis neintenționat un paragraf:

”Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente”.

Citește și: ALBA: 25 cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența actualizată în localitățile din județ

Cea de-a doua vizează măsuri și restricții pentru Cergău, Râmeţ şi Roşia de Secaş, în funcție de incidență. Este vorba despre măsurile prevăzute în hotărârile naționale elaborate de CNSU.

Vezi și: DOCUMENTE: MODELE DE DECLARAȚIE pe propria răspundere și ADEVERINȚĂ de la angajator 

Localitate – cazuri la 14 zile – incidența cazurilor COVID-19

Râmeț – 5 cazuri – 9,28 (anterior 7,42)

Cergău – 14 cazuri – 8,57 (anterior 6,73)

Roșia de Secaș – 5 cazuri – 3,09 (anterior 1,86)

Hotărârile pot fi consultate mai jos:

HOTĂRÂREA nr. 141 din 13.05.2021

privind modificarea și completarea hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021

Constatând faptul că la adoptarea hotărârii Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021, a fost omise prevederile art.1 pct. 15 din Anexa nr. 3 la H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 13.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art.I. Articolul 1 la hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021, se modifică și se completează în sensul în care după punctul 12 se introduce un nou punct 121 cu următorul cuprins:

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații deschise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente.”

Art.II. Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021 se va actualiza conform dispozițiilor stabilite prin prezenta hotărâre.

Art.III. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 13.05.2021

PENTRU PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA, vicepreședinte locotenent – colonel Ovidiu COstea, (Î) Inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba.

HOTĂRÂREA nr. 142 din 13.05.2021

privind constatarea ratei de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, la data de 13.05.2021 și actualizarea măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 la nivelul comunelor Cergău, Râmeţ şi Roşia de Secaş

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 5571/13.05.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 13.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

  1. (1) Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 13.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul comunelor Cergău, Râmeţ şi Roşia de Secaş, județul Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, conform Anexei la prezenta hotărâre.

(3) Măsurile prevăzute pentru unităţile administrativ teritoriale de la alin(2), intră în vigoare începând cu data de 14.05.2021, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(4) Înaintea expirării perioadei de 14 zile, în funcție de rata de incidență cumulată, măsurile pot fi actualizate, în cazul creșterii ratei de incidență și încadrarea într-o limită superioară sau scăderii la zero a acesteia.

  1. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

  2. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 13.05.2021

PENTRU PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

PENTRU PREȘEDINTELE

COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA, vicepreședinte locotenent – colonel Ovidiu COstea, (Î) Inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum fentează legea, transportatorii cu camioane supra-încărcate. Dacă refuză cântarul, amenda este de 5 ori mai mică

Publicat

Șoferii care circulă cu autocamioane încărcate peste limita legală, profită de o portiță în lege, care le permite să ocolească amenzile mari pe care le-ar putea lua în trafic. 

Concret, aceștia refuză cântărirea mașinii și asta le aduce o amendă mult mai mică decât cea pe care ar primi-o dacă ar accepta. În plus, rămân și cu plăcuțele de înmatriculare, o altă sancțiune posibilă. 

Peste 700 de șoferi au refuzat anul trecut cântărirea camioanelor încărcate și au preferat să plătească amenda pe persoană fizică.

Dacă ar fi acceptat să tragă camionul pe cântar și s-ar fi constatat o supraîncărcare a acestuia, amenda era de până la cinci ori mai mare, potrivit Europa Liberă.

Orice transport pe drumurile publice este reglementat în ceea ce privește greutatea încărcăturii, în sensul că nu poate fi depășită o masă totală maximă, în funcție de categoria de drum.

Astfel, transporturile grele sunt verificate și cântărite de inspectorii Inspectoratului de Stat pentru Control în Transportul Rutier (ISCTR).

  • „Refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire şi/sau măsurare a dimensiunilor, refuzul de a însoţi vehiculul personalului cu atribuţii de control în vederea cântăririi şi/sau măsurării dimensiunilor transportului, precum şi refuzul de a prezenta personalului cu atribuţii de control documentele privind transportul, cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei, aplicată conducătorului auto”.

Dacă plătește amenda în 48 de ore, acesta se înjumătățește.

De această lege deficitară profită tot mai mulți transportatori care se știu că depășesc cu mult greutatea admisă pentru a circula pe drumurile din țară.

În situațiile tot mai dese în care activiștii de mediu reclamă transporturi supraîncărcate cu lemn, nisip sau piatră pentru balastiere, șoferii preferă să primească amenda în nume propriu, banii fiind ulterior recuperați de la patronul firmei care a organizat transportul.

Dacă s-ar supune cererii inspectorilor de la ISCTR de a cântări camionul, amenda ar putea ajunge până la 30.000 de lei în cazul camioanelor cu axă triplă.

Legea mai spune că Poliția ridică plăcuțele de înmatriculare ale camionului până la remedierea situației.

Dar acest lucru se poate rezolva foarte ușor prin descărcarea surplusului din camion, după care autovehiculul își poate continua cursa.

Sursă: Europa Liberă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Lucian Bode: Profesorii cu teze de doctorat plagiate nu vor mai putea preda. Vor avea interzis la Academia de Poliție

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a declarat că modificările legislative avute în vedere în următoarea perioadă interzic profesorilor de la Academia de Poliţie „A.I. Cuza” să mai predea la această unitate de învăţământ în cazul în care se dovedeşte că au plagiat tezele de doctorat. 

„Există mecanisme legale, instituţionale care au această obligaţie şi, de altfel, sunt în evaluarea CDNATCU.

Unele, trei la număr, au fost declarate plagiate, altele sunt în evaluare, cu siguranţă, profesorii de la Academia de Poliţie care – Doamne fereşte! – ar avea teza plagiată, demersurile pe care noi le facem, o să vedeţi în lege, vor preciza exact: nu mai pot preda la Academia de Poliţie, dacă au avut o teză care s-a dovedit a fi plagiată”, a declarat Lucian Bode.

Anunțul a fost făcut joi. într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Instituțiile publice, obligate să accepte plata online a taxelor, impozitelor și amenzilor. Inițiativă legislativă a USR PLUS

Publicat

La Camera Deputaților a fost depusă o propunere legislativă prin care instituțiile publice să fie obligate să accepte și plata online a impozitelor, taxelor, amenzilor și altor obligații de plată.

Astfel, ar fi ușurată viața cetățenilor, prin acces la beneficiile tehnologiilor moderne și prin economie de timp și resurse, dar se va realiza și o colectare mai rapidă și eficientă a impozitelor și a taxelor.

„Din 2016, instituțiile publice sunt obligate să accepte încasări și prin cardurile de credit și de debit.

Acum în 2021, este momentul să continuăm modernizarea și să impunem operatorilor economici furnizori de servicii de utilitate publică și instituțiilor publice care încasează impozite, taxe, amenzi, dobânzi, penalități de întârziere, etc. obligația de a accepta și plata online, printr-un sistem electronic modern de plată la distanță”, transmite USR PLUS.

„Prin această inițiativă, respectăm dorința cetățenilor care își doresc să nu mai fie plimbați între diferite instituții pentru a plăti taxe, impozite, amenzi și alte obligații.

Continuăm modernizarea instituțiilor publice și grăbim digitalizarea prin propunerea legislativă depusă. Toți cetățenii vor avea acces la beneficiile tehnologiilor moderne printr-o implementare mai rapidă a mijloacelor de plată online a impozitelor și taxelor pe întreg teritoriul României.

Administrația publică trebuie să conștientizeze faptul că plățile online nu mai reprezintă o noutate pentru cetățenii români. Ne gândim, de asemenea, și la cei care au plecat la muncă în străinătate.

Chiar dacă nu se află în țară, românii din diaspora continuă să plătească taxe în locul bătrânilor rămași acasă. Prin implementarea unui sistem de plată modern, o vor putea face de la distanță, ușor și în timp util”, declară deputatul USR PLUS Brian Cristian.

„E momentul să le oferim românilor motive să aibă încredere în instituțiile statului. Propunem, prin această inițiativă, o abordare coerentă și unitară în digitalizarea administrației publice.

Ea are un dublu rezultat benefic: reduce disconfortul cetățenilor și creează cadrul pentru optimizarea costurilor, dar și a colectării de venituri de către instituțiile publice. E datoria statului român să ofere servicii publice online eficiente și sigure.

Acum, avem și un termen limită pentru atingerea acestui scop: șase luni de la intrarea în vigoare a acestei legi”, declară deputatul USR PLUS de Cluj Viorel Băltărețu.

Proiectul de lege modifică Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, iar termenul de implementare a măsurilor este de maximum 6 luni de la data intrării în vigoare a legii.

Instituțiile publice vor putea decide asupra soluției implementate, în condițiile în care există pe piață și funcționează cu succes numeroase aplicații.

Spre exemplu, Ghiseul.ro, platformă dezvoltată și administrată de Autoritatea pentru Digitalizarea României, ușor accesibilă și la costuri minime pentru instituțiile publice.

Pot fi utilizate și alte soluții software, în paralel sau nu cu Ghiseul.ro, după modelul Primăriilor Baia Mare sau Cluj, care oferă plata online și direct prin pagina web proprie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate