Eveniment
FOTO: Mai mulți taximetriști din Alba participă la un protest, la București, împotriva firmelor Uber și Bolt. Ce revendicări au
Mai mulți taximetriști din Alba au participat luni, 26 februarie, la un protest în București. Este vorba despre un protest la care au luat parte peste 600 de taximetriști din țară.
Protestele vor continua și pe 27 și 28 februarie 2024. Taximetriștii protestează față de trasnsportul alternativ, realizat de firme precum Bolt sau Uber.
Protestul este organizat de Asociația Naţională a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi, (ANPOTRT).
Aceștia solicită emiterea, în regim de urgenţă, a unei Ordonanţe de modificare a legii 204/2019(OG49/2019), pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto.
Ce revendicări au traximetriștii
Conform unui comunicat al Confederaţiei Sindicale Naţionale Meridian, acţiunea are ca scop atragerea atenţiei Guvernului României, privind multiplele solicitări depuse în ultimele şapte luni, în încercarea de a modifica Legea 204/2019(OG49/2019), care reglementează transportul alternativ.
Principalele revendicări ale taximetriştilor vizează:
- limitarea copiilor conforme, pe criterii similare cu cele aplicate serviciului de taximetrie, având ca rezultat protejarea calităţii vieţii şi aerului, aglomerării traficului şi poluarea din marile oraşe, cât şi asigurarea unei predictibilităţi economice pe acest segment de piaţă;
- eliminarea posibilităţii de emitere a copiei conforme pentru auto deţinute de operatori cu contract de comodat sau închiriere şi ridicarea pragului de autorizare la vechimea maşinii la 5 ani prima autorizare, maximum 10 ani;
- interzicerea colantării, sau aplicarea regulamentelor locale cu privire la r lame, pe autoturismele arondate la platformele digitale şi aplicarea de ecusoane pe portierele spate care să conţină datele de identificare ale operatorului;
- eliminarea „tarifului dinamic” potrivit recomandărilor de la Consiliul Concurenţei cu privire la practicile înşelătoare;
- respectarea Art. 6 din Legea 204/2019 cu privire la fiscalizarea curselor şi comisioanelor printr-o entitate fiscală înregistrată la ONRC cu Suspendarea avizului tehnic până la intrarea în legalitate.
„Precizăm de la început că acest protest nu este organizat pentru a pune presiune pe factorii decizionali, avem încrederea şi argumentele că propunerile noastre de modificare a legislaţiei, în speţă OG49/2019 (Legea 204/2019), se vor concretiza într-o ordonanţă de urgenţă pentru modificarea acesteia.
Guvernul este obligat să asigure, prin politicile aplicate, un climat concurenţial corect pentru toţi jucătorii de pe aceeaşi piaţă.
Este evident faptul că OG49/2019 are nevoie de ajustări tocmai pentru a asigura acest aspect.
Având în vedere aceste aspecte solicităm Primului Ministru, Domnul Marcel Ciolacu, o întâlnire de urgenţă, aşa cum public şi-a exprimat disponibilitatea”, au declarat reprezentanţii ANPOTRT.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Pamfil
luni, 26.02.2024 at 11:32
afacerile care nu se reinventeaza constant in capitalism, vor avea soarta dinozaurilor.
Nu putem avea „capitalism de stat” ca nu suntem China.
Daniel Jiman
luni, 26.02.2024 at 14:41
Le-a venit concurența cu prețurile mult mai mici și condiții pentru clienți ,normal că au rămas fără clienți.
Mihaitza
luni, 26.02.2024 at 18:04
In loc sa se spele mai des pe ei si masinile lor,sa dea manelele mai incet,sa nu mai fumeze in masina si sa nu mai conditioneze cursa de tarife de ei inventate,iata ca „galbenii” vor sa ramana singuri ca sa poata fura linistiti!!
Adrian H.
luni, 26.02.2024 at 21:58
Eu zic ca este loc sub soare pentru toată lumea…Sa nu uitam ca primii care au plecat spre transportul alternativ au fost tot taximetriștii care erau cu mașini închiriate etc… Și uite asa în Brașov se vând buline cu 10000 euro.Oare este legal. De ce primăriile nu verifica câte autorizații mai sunt active în trafic. În continuare taximetristii negociază cursa înainte de plecare și aparatul nu pornește… Referitor la tariful dinamic poate unii nu știu dar acesta este transparent iar clientul este în cunoștință când accepta valoarea cursei. Oare taximetriștii nu au tarife de exterior, de noapte, de pornire, de staționare…Despre ce vorbim…Platformele UBER și BOLT sunt total fiscalizate și transparente.
Problema apare tot la romanii care vor sa fenteze taxele aferente statului.
Sunt curios de ce la asa firme puternice de taximetrie nu sunt în stare sa facă o platforma concurenta având ca exemplu cele de transport alternativ, cu comisioane mai mici, practicate pentru șoferii parteneri. Sigur multi sr migra…Fiecare bănuț contează. Astfel banii ar rămâne în România. Eu respect lumea,respect legislația și sunt sigur ca clientul are dreptul sa aleagă cu ce vrea sa se deplaseze.
Cristian
marți, 27.02.2024 at 22:04
păi să fie și ei entități juridice. Uber lucrează cu PFA și SRL. eu plătesc taxe și benzină lunar. ei sunt angajați și stau cu contracte de 4 fără impozite de la angajator. ei se tocmesc că nimeni nu îi întreabă de sănătate, la Uber dacă nu ai scor bun , Uber începe să îți trimită mesaje. DE CE MULȚI TAXIMETRIȘTI AU MIGRAT LA RIDE SHARING?. să muncească. ei cînd protestează noi facem bani