Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Peste 80 de elevi de liceu din Alba, în tabără la Padiş. Vezi obiectivele turistice pe care le recomandă tinerii


Publicat

În perioada 29 iulie – 5 august, 84 de elevi de la Cercurile de Turism din judeţul Alba au fost premiaţi pentru rezultatele obţinute în acest an şcolar, printr-o tabără şcolară la Padiş. Excursioniştii au fost de la liceele din Alba, precum Colegiul Tehnic Aiud, Colegiul Naţional „Horea Cloşca şi Crişan”, Colegiul Naţional Liceal „Mihai Viteazul”, Colegiul Naţional „I.M. Clain” Blaj, Colegiul Naţional „Dr. Lazăr Chirilă” Baia de Arieş, Liceul „Corneliu Medrea” Zlatna, Colegiul Tehnic Apulum, dar şi cadre didactice.

Zona Padiş, înglobează într-o suprafaţă relativ restrânsă numeroase fenomene carstice spectaculoase, cu acces relativ uşor, de aceea ea devine un loc perfect pentru o tabără şcolară. Cea mai mare parte din ceea ce este inclus în zona turistică Padiş se prezintă ca un platou carstic, cu altitudinea medie de 1.200 metri. Platoul este mărginit de abrupturi, între care se găsesc văi sălbatice, cu ape repezi, chei adânci şi chiar canioane. Pe platou se întâlnesc: doline, lapiezuri, marmite, ponoare, sorburi, izbucuri, polii, hoance, avene, peşteri.

Campingul taberei şcolare a fost amplasat într-unul dintre locurile pe care numeroşi turişti îl aleg, zona Glăvoi sau „La Grajduri”. Acolo este accesul cel mai scurt către principalele obiective turistice.

Această tabără a fost un premiu pentru liceenii de la cele şapte unităţi de învăţământ din judeţ, pentru eforturile de peste an.

Transportul a fost asigurat atât cu autocarele, dus-întors până la Arieşeni, cât şi pentru bagajele mari, logistică, masă pentru cele 7 zile de tabără, lemne de foc şi plus câteva premii pentru concursurile desfăşurate în cadrul taberei.

Elevii au participat la un concurs de cultură generală cu tematică montană, concurs de volei, de „duble” pe picior, desculţi; de divertisment, proba de salvare montană, dublu mixt, proba culturală (cântece montane, scenetă, poezie).

Datorită potenţialului extraordinar, cei 84 de participanţi (elevi şi cadre didactice) au putut vedea fenomene carstice unice în România, să străbată peşteri şi să traverseze chei. Au avut ocazia să se bucure de cascade şi să se scalde în apa rece ca gheaţa ieşită din pământ. Unii s-au îndrăgostit de peisajul montan şi au înţeles că pentru orice lucru pe care ţi-l doreşti în viaţă trebuie muncit.

„Fără efort, fără un pic de sudoare, nimic extraordinar nu se va întâmpla. Poate însă cel mai important lucru sunt prieteniile create acolo, un fel de <la bine şi la greu>, prietenii bazate nu pe vecinătăţi, preferinţe muzicale, ci pe idei comune, suferinţe comune, visuri şi experienţe împărtăşite. Astfel de prietenii pot să dureze o viaţă”, ne-au transmis organizatorii.

Aceştia au şi câteva sfaturi, pentru cei care doresc să viziteze zona Padiş:

– nu plecaţi de acasă fără harta zonei, dacă totuşi o faceţi, găsiţi de cumpărat acolo, de la chioşcuri

– după ce alegeţi traseul de a doua zi, întrebaţi la refugiul Salvamont Bihor asupra duratei şi lungimii traseului

– lemne uscate sunt în pădure, aveţi nevoie doar de topor ca să le mărunţiţi

– dacă nu aveţi timp de asta, puteţi cumpăra de la din zonă sau să aduceţi şi în portbagaj

– faceţi focul doar în vetrele amenajate şi transportaţi-vă deşeurile acasă, în saci menajeri

– pentru deplasarea pe trasee folosiţi întotdeauna bocancii

În ceea ce priveşte vizitare zonei, organizatorii spun că trebuie de văzut, neapărat: Cetăţile Ponorului, Cheile Galbenei, Cetăţile Rădesei, Poiana şi Izbucul Ponor, Lumea Pierdută, Gheţarul Focul Viu.

Tabăra şcolară Padiş 2013 a fost organizată de Consiliul Judeţean Alba, Asociaţia de Turism şi Ecologie Trascău Corp Zlatna şi Serviciul Public Salvamont Alba.

sursa foto: Facbook, Adrian Puiuleţ



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Mesajul șefului DSP Alba, Alexandru Sinea: ”Suntem în al 12-lea ceas și încă mai putem lua măsuri pentru a evita un dezastru”

Publicat

Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a postat pe contul său de Facebook un mesaj prin care îi îndeamnă pe cetățenii județului să se vaccineze și să se documenteze din surse oficiale, în condițiile în care rețelele sociale sunt invadate de teorii ale conspirației și mesaje antivacciniste. 

Sinea spune că încă pot fi luate măsuri pentru a evita un dezastru sanitar și că soluția ar fi vaccinarea.

Mesajul lui Alexandru Sinea:

”Suntem în al 12-lea ceas și încă mai putem lua măsuri pentru a evita un dezastru.

Văd și eu, la fel ca și voi, că mediul online și rețelele de socializare sunt invadate de teorii ale conspirațiilor, de fel și fel de mesaje antivacciniste, de oameni care confundă dreptul la opinie cu dreptul de a dezinforma, de a clama și susține bazaconii lipsite de vreun fundament științific.

Înțeleg, până la un anumit punct, reticența oamenilor față de instituțiile statului și nu o să contest niciodată libertatea de exprimare a oamenilor.

Cred însă că, acum mai mult ca oricând, trebuie să fim responsabili și raționali.

Eu aleg să am încredere în oamenii de știință care îmi spun că vaccinul este sigur și este singura cale de a trece mai ușor prin pandemie.

Aleg să cred în datele statistice care arată că șansele unei persoane vaccinate, chiar și atunci când contractează virusul, sunt mult mai mari decât ale unei persoane nevaccinate.

Mai departe de asta, vă pot spune ceea ce văd zi de zi cu ochii mei. Situația este mai mult decât alarmantă. Unitățile medicale sunt pline iar cadrele medicale sunt mai mult decât suprasolicitate.

Respectați măsurile de igienă și distanțare.

Dar, mai ales, alegeți să vă vaccinați! E cea mai bună șansă pe care o aveți pentru a reduce riscul de ajunge la spital, cea mai bună șansă de a trece cu bine peste această pandemie.

Dacă cei mai mulți dintre noi vor alege să creadă teorii ale conspirației în locul datelor științifice, să creadă că știu ei mai bine decât specialiștii, pentru că au citit te miri ce postare a nu știu cui, dacă nu vom alege cu toții să ne vaccinăm și să respectăm regulile și indicațiile specialiștilor, sistemul sanitar va claca. Iar atunci vom rămâne și fără ultima linie de apărare.

Vă rog, documentați-vă din surse credibile. Vă rog, alegeți să vă puneți încrederea în specialiști și să vă vaccinați! Încă mai e timp, dar nu mult”.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Semestrul I se va prelungi până în luna ianuarie 2022 cu o vacanță forțată de 3 săptămâni. Structura anului școlar MODIFICATĂ

Publicat

Vacanța forțată de 3 săptămâni în care vor intra de luni toți elevii, de la grădiniță și până la liceu, și care este discutată astăzi la Cotroceni nu va “micșora durata primului semestru”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Potrivit surselor Edupedu.ro, semestrul I se va prelungi în luna ianuarie 2022 cu durata acestei vacanțe forțate, iar Semestrul al II-lea va fi decalat, urmând a debuta la final de ianuarie-început de februarie.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat astăzi pentru Edupedu.ro, că celor “care întreabă de ce este preferabilă o vacanță suplimentară, fără a se micșora durata primului semestru, în loc de intrare în online (probabil aceiași care nu au auzit de importanța echității în educație) le răspund că din punct de vedere al vitezei minime de transfer, necesare pentru predare online, este nevoie să se poată asigura minimum 100 MB/sec.

Asta exista doar pentru maximum 50% din teritoriul României! În București, spre exemplu, avem viteză de transfer de 10 ori mai mare (1 GB/sec) și tot mai apar probleme”.

Structura anului școlar nemodificată

Semestrul I (14 săptămâni de cursuri)
  • Cursuri: 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021.
  • Vacanță pentru învățământ preșcolar și primar: 25 – 31 octombrie 2021.
  • Vacanță de iarnă: 23 decembrie 2021 – 9 ianuarie 2022.
Semestrul al II-lea (20 de săptămâni de cursuri)
  • Cursuri: 10 ianuarie – 10 iunie 2022.
    • Programul “Școala Altfel”: în perioada 8 – 14 aprilie (interval în care se pot organiza fazele naționale ale olimpiadelor școlare).
  • Vacanța de primăvară: 15 aprilie 2022 – 1 mai 2022.
  • Vacanța de vară: din 11 iunie 2022 și până la data din septembrie 2022 la care vor începe cursurile anului școlar 2022 – 2023

Cum ar putea arăta Structura anului școlar modificată

Semestrul I (14 săptămâni de cursuri)
  • Cursuri: 13 septembrie 2021 – 22 octombrie 2021.
  • Vacanță: 25 octombrie 2021 – 8 noiembrie 2021
  • Vacanță pentru învățământ preșcolar și primar: 25 – 31 octombrie 2021.
  • Vacanță de iarnă: 23 decembrie 2021 – 9 ianuarie 2022.
  • Cursuri: 10 ianuarie 2022 – 28 ianuarie 2022
Semestrul al II-lea (20 de săptămâni de cursuri)
  • Cursuri: 31 ianuarie – 10 iunie 2022.
    • Programul “Școala Altfel”: în perioada 8 – 14 aprilie (interval în care se pot organiza fazele naționale ale olimpiadelor școlare).
  • Vacanța de primăvară: 15 aprilie 2022 – 1 mai 2022.
  • Vacanța de vară: din 11 iunie 2022 și până la data din septembrie 2022 la care vor începe cursurile anului școlar 2022 – 2023

Peste 21.000 de elevi și profesori infectați

Peste 21.000 de elevi și profesori sunt infectați cu virusul SARS CoV 2, au anunțat miercuri, reprezentanții Ministerului Educației.

Informarea privind situația epidemiologică din unitățile de învățământ preuniversitar din România arată că miercuri, 20 octombrie, sunt 16.168 de preșcolari și elevi și 5.590 de angajați confirmați COVID 19.

Conform informațiilor centralizate, sunt și numeroase unități cu activitatea suspendată.

„Unități cu activitatea față în față suspendată integral ca urmare a aplicării art. 3 alin. 2 din ordinul comun (solicitare a unității și aprobare ISJ/ISMB): 563;

Situația școlilor , marți 20 octombrie 2021

  • Unități de învățământ integral în sistem online în urma aplicării art. 6 alin. 2 din ordinul comun (cel puțin 50% din nr. de clase suspendate): 123;
  • Unități de învățământ integral în sistem online în urma aplicării art. 6 alin. 9 din ordinul comun (ancheta DSP, hotărâre CJSU): 202;
  • Unități de învățământ cu activitatea față în față, dar care au cel puțin o clasă/grupă în sistem online: 3.958;
  • Număr de copii/elevi care studiază online-indiferent de cauză: 587.434 (aproximativ 20% din numărul total de elevi și preșcolari din sistemul de învățământ)”, anunță reprezentanții Ministerului Educației.
Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Veteranul din Abrud, Ioan Jurca, s-a stins din viață la vârsta de 100 de ani și câteva zile. Povestea unui erou

Publicat

veteran de razboi

Ioan Jurca, ultimul veteran din Abrud și cetățean de onoare al orașului, s-a stins din viață la vârsta de 100 de ani și câteva zile.  

Născut în 6 octombrie 1921, veteranul a făcut parte din Regimentul 91 Infanterie. După stagiul militar a plecat pe front, dar nu pe orice front ci pe unul dintre cele mai aprige și dure din cel de-al Doilea Război Mondial.

A îndurat frigul, foamea, ploaia de vară sau gerul năprasnic al iernii. A văzut cum camarazii au căzut în somnul veșnic, răpuși de inamic, dar și dulcea bucurie a victoriei. A luptat la Podul Iloaiei și a îndurat frontul rusesc.

CITEȘTE ȘI: Portret de erou: Ioan Jurca, ultimul veteran din Abrud. De pe frontul rusesc, la minele de uraniu și aur din Apuseni

A fost și la un pas de moarte, când a fost confundat de un soldat sovietic cu un soldat al armatei celui de al Treilea Reich, dar soarta a decis ca viața sa să fie mai lungă.

Timp de 5 ani, cât a stat în armată, bărbatul le-a văzut pe toate. A fost decorat și a ajuns să aibă gradul de căpitan în rezervă.

Şi nu s-a rezumat la atât în viață. După ce a îndurat ororile războiului, Ioan Jurca, a ales calea și viața în adâncul pământului.

Timp de 24 de ani, bărbatul a fost miner: şase ani la mina de uraniu de la Băița și 18 ani la mina de la aur de la Brad.

Cu atâtea povești ”în desagă”, bărbatul a mai lucrat timp de 10 ani crâșmar, unde zi de zi și-a povestit viața celor care intrau în barul la care lucra.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

REZIDENȚIAT 2021: Mai puține locuri scoase la concurs în acest an. LISTA, calendar și detalii de organizare

Publicat

medic sanatate

Concursul de Rezidențiat 2021 se desfășoară în acest an în 21 noiembrie. Sunt mai puține locuri disponibile în comparație cu anul trecut. Cea mai mare scădere este pentru ATI.

Înscrierile la concurs se fac până marți, 26 octombrie.

Mai puține locuri față de anul trecut

Ministerul Sănătății organizează concurs de intrare în rezidențiat pe post și rezidențiat pe loc în domeniile medicină, medicină dentară și farmacie la data de 21 noiembrie 2021.

Concursul se desfășoară în centrele universitare: București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Târgu Mureș și Timișoara.

Sunt disponibile 3.672 de locuri pentru rezidenți la medicină, 1.190 la medicină dentară și 1.087 la farmacie.

Comparativ, anul trecut au fost scoase la concurs 4.645 de locuri la medicină, 1.651 la medicină dentară și 2.272 la farmacie.

La anestezie-terapie intensivă, cea mai solicitată specializare în pandemie, numărul de locuri a scăzut de la 278, câte erau scoase la concurs anul trecut, la 153 anul acesta, potrivit edupedu.ro.

Vezi Rezidentiat 2021 – LISTA posturi

Vezi Rezidentiat 2021 – LISTA locuri

10 posturi pentru rezidenți la spitale din Alba

În județul Alba sunt scoase la concurs pentru rezidenți 10 posturi la 4 spitale. Comparativ, anul trecut erau 19 posturi disponibile.

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia (2 posturi):

Secția Boli Infecțioase – 1 post

Serviciul de prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale – epidemiologie – 1 post

Spitalul Municipal Blaj (4 posturi):

Compartiment Primiri Urgențe – 2 posturi

Compartiment Pneumologie – 1 post

Laborator Radiologie Imagistică Medicală – 1 post

Spitalul de Boli Cronice Câmpeni (1 post):

Medicină internă – 1 post

Spitalul Orășenesc ”Dr. Alexandru Borza” Abrud (3 posturi)

Compartiment Anestezie și Terapie Intensivă  – 1 post

Compartiment Boli infecțioase – 1 post

Ambulatoriu – dermato-venerologie – 1 post

Înscrieri și condiții

Înscrierile pentru concurs se fac prin direcțiile de sănătate publică, respectiv prin ministerele cu rețea sanitară proprie.

Dosarele de concurs vor fi depuse exclusiv prin poștă sau servicii de curierat, cu confirmare de primire, până în 26 octombrie 2021 inclusiv, data poștei.

Dosarul de înscriere al candidatului va conține următoarele documente:

a) cererea de înscriere la concurs, în care se vor menționa:

(i) numele candidatului, inițiala/inițialele tatălui, precum și toate prenumele candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate sau pașaportul cu care se va legitima la intrarea în sală, aflate în termen de valabilitate;

(ii) centrul universitar și domeniul pentru care concurează;

(iii) acordul pentru folosirea numelui și pentru afișarea rezultatului pe internet;

(iv) declarație de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, respectiv că datele vor fi tratate confidențial, în conformitate cu prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (RGPD) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare.

Vezi Model cerere înscriere Rezidențiat 2021 – concurs

b) copia buletinului, cărții de identitate sau a pașaportului (paginile din care reies numele și prenumele candidatului, precum și data nașterii);

c) copia legalizată a diplomei de licență de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist. Absolvenții promoției 2021 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licență, copia legalizată a adeverinței privind promovarea examenului de licență;

d) adeverința (original) eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat și tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenți și specialiști;

e) certificatul medical (original) privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității în domeniul pentru care candidează

f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) privind schimbarea numelui față de numele înscris în diploma de licență, dacă este cazul;

g) chitanța de plată a taxei de concurs în valoare de 500 lei/participant, achitată pe numele candidatului. Taxa se va plăti în contul IBAN RO36TREZ70020E365000XXXX, CUI 4266456, DTMB (Direcția de Trezorerie a Municipiului București) beneficiar Ministerul Sănătății, adresa: str. Cristian Popișteanu Nr. 1-3, sector 1, București, cod: 010024.

Persoanelor care nu își exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal le vor fi respinse dosarele de concurs.

Un candidat poate depune un singur dosar de concurs.

Listele cu candidații admiși în concurs, pe centre universitare și domenii, se afișează pe site-ul rezidentiat.ms.ro la data de 4 noiembrie 2021.

Cine se poate prezenta la concursul de Rezidențiat 2021

La concurs se pot prezenta:

a) candidații posesori ai unei diplome de licență în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;

b) rezidenții aflați în pregătire, cu respectarea prevederilor art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 18/2009, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu completările ulterioare;

c) specialiștii care doresc să efectueze pregătire într-o altă specialitate, cu respectarea prevederilor legale, privitor la obținerea celei de a doua specialități.

Specialiștii care au efectuat programul de pregătire prin rezidențiat, forma pe post, pot obține a doua specialitate după îndeplinirea condiției din actul adițional încheiat la contractul de muncă;

d) candidații care îndeplinesc condițiile privind cetățenia, respectiv care nu au împlinit vârsta standard de pensionare, stabilite de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și au diplomă de licență în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta.

Sunt admiși la concurs numai candidații care sunt apți din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității în domeniul pentru care candidează, conform certificatului medical aflat la dosarul de înscriere.

Pentru candidații medici specialiști, formarea în a doua specialitate se poate obține numai în regim cu taxă. Taxa anuală pentru pregătirea într-o nouă specialitate, obținută prin concurs de rezidențiat, este aceeași cu cea prevăzută pentru a doua specialitate fără concurs de rezidențiat.

Rezidențiat 2021: test-grilă cu 200 de întrebări

Concursul se desfășoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, identice pentru toate centrele universitare în care se organizează concursul, pe o durată de 4 ore.

Întrebările sunt diferite, în funcție de domeniu.

Alegerea unui loc sau post este condiționată de obținerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim realizat la nivel național pentru cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.

Ocuparea locurilor/posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obținut, în limita locurilor/posturilor publicate la concurs, alcătuindu-se o singură clasificare națională pentru fiecare domeniu.

Rezidențiat 2021: Reguli la proba scrisă

La data de 18 noiembrie 2021, candidații pot afla sala și ora începerii probei de concurs vizitând paginile de internet ale universităților de medicină și farmacie sau site-ul rezidentiat.ms.ro

Concursul se desfășoară în ziua de duminică, 21 noiembrie 2021.

Începând cu ora 8.30, candidații pot intra în sala în care au fost repartizați. La intrare se legitimează în fața șefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau pașaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate.

Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiți în sala de concurs.

Candidații au obligația de a respecta toate măsurile igienico-sanitare impuse de organizatori.

Sunt așezați în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afișate, cu excepția perechilor soț – soție, frați – surori, care au obligația, sub sancțiunea anulării lucrării și eliminării din concurs, să semnaleze șefului de sală aceste situații, pentru a putea fi așezați separat.

De la ora 9.00 candidaților li se împart grilele pentru răspuns și câte o cariocă de culoare neagră pentru completarea grilei (atât pentru completarea răspunsurilor considerate corecte, cât și pentru completarea datelor de identitate).

Sacii sigilați conținând caietele cu întrebări vor fi aduși la săli în jurul orei 9.30. Integritatea acestor saci este constatată de șeful de sală și de 3 candidați din sala respectivă.

La ora 10.00 se desigilează sacii în toate sălile de concurs din toate centrele universitare.

Li se împart apoi candidaților caietele cu întrebări, ținându-se cont de tipul de grilă primit anterior.

Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul deschiderii sacilor cu caietele cu întrebări (ora 10.00) nu mai au acces în sala de concurs.

La terminarea concursului candidații predau șefului de sală, sub semnătură, grila de răspuns. Caietul cu întrebări rămâne în posesia candidaților, cu excepția celor care, din indiferent ce motiv, părăsesc sala în primele 3 ore de concurs.

Grilele de răspuns bune de corectat se predau de către candidați, sub semnătură, șefului de sală. Corectura acestor grile se face în mod electronic prin scanare, în sala de concurs, în prezența autorului și a încă 2 candidați din sala respectivă, care vor fi nominalizați în procesul-verbal al sălii și care vor semna pe acesta și pe grilele candidaților.

După anunțarea punctajului tuturor candidaților din sala respectivă, șeful de sală, în prezența a 3 candidați, ambalează și sigilează plicul cu grilele corectate și unitățile de memorie externă (memory stick) predat de personalul desemnat pentru operațiunea de scanare.

Pe durata corectării lucrărilor candidații rămân pe locurile stabilite la intrarea în sală.

Rezidențiat 2021: depunerea contestațiilor

Eventualele contestații privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidați până la ora 16.00 în ziua de 22 noiembrie 2021.

Contestațiile se depun la sediul comisiei locale de concurs anunțat pe site-ul universității de medicină și farmacie unde a fost susținut concursul, numai prin poșta electronică sau fax.

Comunicarea grilei corecte rămase definitivă se face prin publicarea pe site-ul rezidentiat.ms.ro, pe paginile de internet ale universităților de medicină și farmacie și prin afișarea la sediul comisiei locale de concurs și constituie răspuns la contestațiile primite.

Rezidențiat 2021: clasificarea pe domenii

Clasificarea pe domenii rezultă prin unificarea electronică a rezultatelor din toate centrele universitare în care s-a desfășurat concursul, stabilite în urma aplicării grilei corecte rămase definitivă.

Clasificarea este națională și se face pentru fiecare domeniu în care s-a desfășurat concursul.

Clasificările se vor afișa simultan pe site-ul rezidentiat.ms.ro și pe paginile de internet ale celor 6 universități de medicină și farmacie.

Rezidențiat 2021: probă de departajare

Departajarea candidaților care au obținut punctajul maxim posibil se face prin susținerea unei probe suplimentare de departajare.

Această probă constă în 100 de întrebări din tematica și bibliografia aprobate, de tip complement multiplu, alcătuite cu 24 de ore înainte de susținerea probei, într-un sediu securizat.

Această probă are loc în ziua de sâmbătă, 27 noiembrie 2021, în centrul universitar București. Corectura se face în mod electronic în sala de concurs, în prezența candidaților. Rezultatele sunt folosite pentru alcătuirea unei ierarhizări a candidaților care au obținut punctajul maxim posibil.

Candidații care nu se prezintă la proba de departajare figurează în clasificare în ordine alfabetică, după ierarhizarea candidaților care au susținut proba de departajare.

Pentru susținerea probei de departajare nu se percepe taxă.

Rezidențiat 2021: alegerea locurilor și posturilor

Alegerea locurilor/ posturilor în specialitate și a centrelor de pregătire se face prin teleconferință, pe baza punctajului și a clasificărilor anunțate, în 4 zile consecutive, stabilite de comun acord între Ministerul Sănătății și instituțiile de învățământ superior cu profil medical acreditate, în intervalul orar 9.00 – 19.00.

surse: rezidentiat.ms.ro, edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate