Uncategorized
FOTO: Profesori de la CSEI Alba Iulia, la ultima întâlnire a membrilor ţărilor partenere în proiectul FEARS. Evenimentul a avut loc în Italia
Profesori de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă (CSEI) Alba Iulia au participat la întâlnirea finală în cadrul proiectului „FEARS”, desfăşurată la Roma, în Italia. Proiectul face parte din programul Comenius şi la acesta au participat reprezentanţi din şapte ţări.
Grupul din Alba Iulia a fost alcătuit din profesorii Teodora Cîmpean – coordonatorul proiectului la nivelul școlii, Anca Enyedi, Daniela Cristian, Sorin Petropulos, Cristina Zdrenghea, Cristina Radu, Aurel Pascu.
Proiectul „FEARS – Fears of Education, Authorities, Religion and Social life , inedit și ambițios, a reprezentat un parteneriat între 7 țări europene: Turcia, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Italia, Croația și România și a avut printre obiective stabilirea de relații interpersonale, socializare, dezvoltarea capacității de comunicare în limba engleza ca limbă de comunicare oficială a proiectului.
Şcolile implicate din cele 7 ţări au fost:
Dezső Lajos Alapfokú Művészeti Iskola, Dömsöd – Ungaria
Istituto Istruzione Superiore Cartesio-Luxemburg, Rome – Italia
Centrul Școlar de Educație Incluzivă, Alba Iulia – România
Ürünlü Ortaokulu, Bursa – Turcia
Nicola Vapcarov Highschool, Plovdiv – Bulgaria
Osnovna Škola Jure Kaštelana, Zagreb – Croatia
Zespół Szkół Publicznych Nr 3 W Myszkowie, Myszków, Polonia
”Ca adulți, ne trăim viețile constient, cu un ritm de viață planificat. Ne petrecem timpul axati pe conturarea si tratarea problemelor noastre, dar multi dintre noi nu recunoaștem că în spatele problemelor ce survin in viata de zi cu zi, există temeri care provin din socializarea și copilăria noastră. Din păcate, construim o societate a adulților, bazată pe o mulțime de temeri, frustrări, reguli – iar ca profesori, cu aceste temeri inconștiente, putem încerca noi metodologii, competențe, ținând cont și de cerințele elevilor, de particularitățile psiho-individuale ale acestora. De multe ori nu reușim să-i cunoaștem cu adevărat, mediul din care provin, care sunt problemele lor de zi cu zi sau care le sunt luptele interioare.
Acest proiect și-a propus să descopere și să sublinieze temerile active și pasive ale copiilor și, în plus, cele moștenite și transmise de profesori și societate. În acest fel, impactul proiectului a fost relevant pentru toți participanții, atât pentru elevi, pentru profesori, cat si pentru comunitățile locale sau mai largi. De asemenea, proiectul a reusit să colecteze și să publice soluții/ versiuni propuse de participanți, reusind sa creeze o atmosferă pozitivă și optimistă si convingerea că lumea poate fi schimbată. Şedinţele de lucru, destinate evaluării produselor finale ce au fost realizate de toţi partenerii de proiect, s-au derulat zilnic în locațiile stabilite de către coordonatori.
Subiectele au fost grupate pentru cele patru semestre: conturarea temerilor elevilor de educație, de autoritate, religie și origine etnică și viața socială. Toate subiectele au fost elaborate metodic și sistematic: s-au elaborat chestionare, s-au identificat organizațiile care pot veni în sprijinul acestor probleme, s-au organizat activități de art-terapie, s-au conceput filmulețe de scurt metraj pregătite de către elevi, anunturi de sensibilizare, site-ul proiectului,etc. Finalul proiectului a fost cu succes marcat de flashmob-ul internațional organizat în Piazza del Popolo din Roma. Toate acestea au asigurat diseminare mai largă, valorificand întreaga munca depusă pe parcursul celor doi ani .
Proiectul şi-a propus o trecere în revistă a ceea ce înseamnă să ne trăim viaţa într-o lume influenţată de propriile temeri, de propriile limite, încercând să li se insufle elevilor dorinţa de a se bucura şi de alte lucruri, aparent mărunte, dar importante.
Rezultatele finale ale implicării elevilor şi profesorilor s-au bazat pe diversitatea culturală şi lingvistică din Europa, combaterea rasismului, prejudecăţilor şi xenofobiei; promovarea egalităţii între sexe, contribuţia la combaterea altor forme de discriminare bazate pe sex, rasa sau origine etnică, religie, vârstă, dizabilităţi sau orientare sexuală.Experiența proiectului Comenius, desfășurat pe parcursul celor doi ani, în care au fost incluse mobilități aferente fiecărei țări participante, a dat prilejul elevilor, cât și profesorilor școlii noastre de a se redescoperi și de a întelege mai bine cultura și obiceiurile proprii sau ale altor țări”, au transmis reprezentanții CSEI, Alba Iulia.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News