Connect with us
Advertisement

Eveniment

FOTO: Un vagon al mocăniței care circula între Alba Iulia și Zlatna va fi restaurat. Cum va arăta și unde urmează să fie expus

Publicat

Primăria Alba Iulia vrea să restaureze un vagon de mocăniță, pentru expunerea acestuia în zona în care se află și ultima locomotivă care făcea serviciul pe linia de cale îngustă ce ce făcea legătura cu Zlatna.

De asemenea, odată restaurat, vagonul va putea fi utilizat ca spațiu pentru punct de informare turistică, expozițional sau evenimente de dimensiune restrânsă. 

Primăria Alba Iulia intenționează să expună vagonul de cale ferată îngustă tip B/2, nr. de fabricație 16.586 SZ, ca exponat muzeistic și să îl amenajeze ca spațiu pentru punct de informare turistică, expozițional sau pentru evenimente de dimensiune restrânsă.

Vezi și FOTO Imagine de arhivă cu mocănița, în piața gării din Alba Iulia. Cum arăta trenul de călători care asigura legătura cu Zlatna

În prezent, vagonul preluat de la Compania Națională de Căi Ferate (CNCF) CFR-SA Sucursala Regională CF Cluj este într-o stare avansată de degradare. Vagonul a fost preluat în această stare în anul 2018, iar de la acea dată până în prezent nu au fost derulate lucrări de intervenție/restaurare în vederea expunerii.

Vezi și FOTO: Cum era o cursă cu Mocănița, între Alba Iulia și Zlatna. Povestea trenului, relatată de un fost mecanic de locomotivă

Lucrările propuse pentru restaurarea vagonului:

  • restaurarea șasiului prin sablare, înlocuirea zonelor corodate și protecție anticorozivă
  • restaurarea carcasei vagonului prin înlocuirea tablei corodate a vagonului cu păstrarea soluției originale (nituire cu nit POP), recondiționarea/înlocuirea treptelor de scară, înlocuirea barelor de urcare în vagon
  • vopsirea exterioară totală a vagonului, inclusiv protecția cu lac anti-grafiti și rezistent la UV a cutiei vagonului
  • realizarea și montarea pe vagon de ferestre cu lamă de lemn lăcuit și geam termopan
  • recondiționarea ușilor existente pe vagon cu uși din lemn lăcuit și prevăzute cu geam
  • termo și fonoizolarea vagonului prin montarea pe pereții interior, acoperiș și sub podeaua interioară a unui strat din vată minerală cașerat cu folie de aluminiu
  • realizarea și montarea de pereți interiori din melamină imitație lemn și plafoane din melamină de culoare albă

  • montarea în vagon a unei podele din lemn de esență tare, lăcuit
  • montarea de scaune cu cadru metalic și șezut+spătar+rezămători braț realizați din lemn lăcuit (6 bănci x 2 locuri, 10 scaune x 1 loc)
  • realizarea și montarea de suporți de bagaje corespunzători fiecărui loc de șezut, din fier forjat și plasă din șnur de mătase
  • montarea de draperii mătase la fiecare fereastră, inclusiv la uși

  • montarea în vagon a unei instalații electrice cu lămpi de iluminat, dintre care două în exteriorul vagonului și prize în interiorul vagonului, tablou de distribuție montat în interiorul vagonului
  • vagonul va fi dotat cu racord extern pentru alimentarea sa la tensiunea de 230 V
  • suspensia vagonului urmează să fie dotat cu arcuri în foi, fără rol funcțional
  • recondiționarea și protecția anticorozivă a osiilor

Lucrările se vor efectua într-un depou / atelier specializat în lucrări asupra materialului rulant de căi ferate, respectiv restaurare a garniturilor de tren cu valoare istorică.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement