Blaj
FOTO Variantă ocolitoare, la Blaj: Contractul de asociere între Primărie și CNAIR a fost semnat. Când vor fi gata lucrările
Contractul de asociere dintre Primăria Blaj și CNAIR, pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului, a fost semnat joi, 9 februarie.
Potrivit primarului Gheorghe Valentin Rotar, investiția de circa 50 de milioane de euro reprezintă cel mai mare contract din istorie pentru administrația blăjeană. Lucrările ar urma să fie gata până la sfârșitul anului 2025.
„Astăzi, la București, am semnat cu domnul Cristian Pistol, directorul general CNAIR, contractul de asociere dintre Municipiul Blaj și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Blaj.
Este cel mai mare contract din istorie pentru administrația blăjeană și cel mai important pentru mine, de când sunt Primarul Blajului!
Valoarea investiției: aproximativ 50 de milioane de euro
Investiția, în valoare de aproximativ 50 de milioane de euro (cu TVA), este finanțată de CNAIR, prin Programul Operațional Transport 2021-2027 și va fi implementată de Primăria Blaj, prin delegare de responsabilitate.
În cel mai scurt timp vom scoate la licitație proiectul tehnic și execuția lucrărilor, care vor fi realizate pe baza studiului de fezabilitate întocmit anul trecut și aprobat de CNAIR.
Data estimată pentru finalizarea lucrărilor
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va avea următorul grafic de execuție:
- februarie 2023 – iunie 2023: procedura de achiziție pentru Proiectare și Execuție;
- iulie 2023 – decembrie 2023: faza de Proiectare;
- ianuarie 2024 – 31 decembrie 2025: Execuția lucrărilor.
Toate procedurile prezentate în graficul de execuție vor fi coordonate de administrația blăjeană.
Cum va arăta traseul variantei ocolitoare
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va avea o lungime totală de 6,845 km, un viaduct și 4 sensuri giratorii și va intersecta 7 drumuri de exploatare.
Varianta ocolitoare începe pe DN14B, la intrarea dinspre Alba Iulia, înaintea podului de pe râul Târnava Mică, unde va fi amenajat un sens giratoriu, și va continua în zona de versant a luncii Târnavei Mici spre Petrisat, unde va fi construit un viaduct, în lungime de aproximativ 300 de metri, peste râul Târnava Mică, calea ferată și magistrala de gaz.
Drumul continuă paralel cu linia C.F. Blaj – Praid (zona Fântâna Domnișoarei), dupa care urcă pe platoul din partea de nord a municipiului Blaj, spre fostul IAS Blaj.
Traseul intersectează drumul județean DJ 107 (Blaj – Târnăveni) pe drumul care duce spre rampa de transfer deșeuri menajere și prelungirea strada Izvorului, unde este prevăzut un sens giratoriu, urmând ca traficul din drumul judetean înspre/dispre varianta de ocolire să fie deviat printr-un sens giratoriu.
Traseul continuă prin fostele plantații de viță de vie până la coborârea spre DN 14B (ieșirea spre Mediaș), unde va fi amenajat al patrulea sens giratoriu, ce reprezintă și punctul de final al variantei ocolitoare.
Șoseaua ocolitoare reprezintă o investiție esențială și mult așteptată pentru municipiul Blaj, iar odată cu finalizarea ei, vom scoate traficul greu din oraș și vom oferi o rută alternativă și rapidă pentru cei care tranzitează Blajul.
Acest obiectiv investițional face parte, alături de Drumul Transregio Blaj – Teiuș – A10, din marile proiecte de infrastructură prin care vom asigura o conexiune rapidă a Blajului cu autostrada A10 (Sebeș – Turda), cu beneficii majore în dezvoltarea economică și turistică a întregii zone!
Investim în Blaj, investim în noi”, a transmis primarul Gheorghe Valentin Rotar.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News