Connect with us
Publicitate

Economie

Grupul Renault face restructurări la fabrica Dacia din România. Salariații care pleacă ”la cerere” primesc până la 130.000 de lei

Publicat

Grupul Renault România a iniţiat un proces de plecări voluntare pentru salariații fabricii Dacia. Cine pleacă, poate primi, în funcţie de vechime, între 16.000 lei net, pentru persoanele cu vechime de până la 2 ani şi 130.000 lei net, pentru cei cu vechime de peste 16 ani.

Potrivit Jurnal de Argeș   salariații fabricii Dacia au primit scrisori din partea conducerii prin care se anunța că „pentru ameliorarea performanţei companiei, s-a inițiat un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părţilor (perimetrul CM ADSA & RMR) începând cu 1 iulie 2022.

Ce le-a transmis salariaților conducerea Uzinei Dacia:

„Pentru ameliorarea performanței companiei, se initiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părților (perimetrul CM ADSA & RMR) începând cu 1 iulie 2022.

Valoarea primei va fi în funcție de vechimea în muncă a salariaților în societățile Grupului Renault România:

  • până la 2 ani vechime, 16.000 de lei net;
  • între 2 și 4 ani vechime, 40.000 de lei net;
  • între 4 și 8 ani vechime, 70.000 de lei net;
  • între 8 și 12 ani vechime, 85.000 de lei net;
  • între 12 și 16 ani vechime, 105.000 de lei net;
  • peste 16 ani vechime, 130.000 de lei net.

În plus, odată cu plata drepturilor salariale aferente lunii iunie (lichidarea lunii iunie) salariații vor primi și plata zilelor de concediu de odihnă.

Salariații care vor pleca prin acest program (ale căror poziții se vor închide) pot să beneficieze, la solicitare, până la finalul anului 2022, de reducerea prevăzută în CCM la cumpărarea unui autovehicul nou din gama Dacia, Renault sau Nissan.

Recomandăm luarea în considerare a oportunității oferite de acest program de plecări voluntare în special:

  • -salariaților din perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri/incetări de activitate, finalizari de proiecte, modificări ale structurilor organizatorice care au că și consecință suprimări de posturi și/sau ajustarea echipelor;
  • -salariaților cu recomandări medicale stabilite în Fișa de aptitudini medicale, intrucât trecerea în alte posturi de lucru se poate face doar în limita disponibilităților acestora.”

Renault vrea să înființeze noi divizii pentru mașini electrice și termice

Automotive News Europe, cea mai cunoscută pu­blicaţie de business din industria auto europeană, scria că Renault a primit mai multe oferte de parteneriat pentru divizia responsabilă de motoare diesel şi benzină pe care o va înfiinţa alături de cea dedicată maşinilor electrice şi diviziei software, potrivit unor surse apropiate companiei.

Renault are în plan înfiinţarea a două divizii – una pentru maşini electrice în Franţa şi una dedicată motoarelor termice pentru diviziile din afara Franţei.

Sursele citate de Automotive News Europe spun că deja grupul francez a primit cereri de parteneriat pentru divizia de motoare termice – care va include Automobile Dacia, Uzina Mecanică de la Mioveni şi Renault Technologie Roumanie.

Miza o reprezintă obţinerea de fonduri pentru investiţiile în dezvoltarea maşinilor electrice segment pe care Tesla a devenit un jucător principal inclusiv în Europa.

Uzina Dacia de la Mioveni ar putea fi preluată de un alt proprietar

Dacă în viitoarea companie pentru maşini electrice Renault va deţine majoritatea, planul pentru cealaltă companie, pentru motoare termice, va fi să rămână cu 40% din acţiuni, iar 60% să fie vândute – astfel, uzina Dacia de la Mioveni ar putea avea un alt proprietar în perioada următoare.

Fabrica Dacia din Mioveni, cu peste 13.000 de salariați, va deveni parte a unei noi divizii Renault și își poate schimba chiar proprietarul. Aceasta după ce grupul francez a decis să își împartă producția între cea de mașini cu combustie internă, respectiv mașini electrice.

Planurile Renault fabrica din România

Potrivit europe.autonews.com planurile Reanult, anunțate în mai multe rânduri, de a segmenta producția de mașini în două divizii – mașini electrice plus servicii software, pe de o parte și mașini cu ardere internă și hibrid, pe de alta au fost reconfirmate recent.

„Vedem producția de mașini electrice ca pe un business de viitor, iar producția de mașini cu ardere internă ca pe un furnizor stabil de lichidități. E o nevoie industrială de le separa, pentru că sunt două ‘sporturi’ diferite”, a spus în cursul lunii CEO-ul Renault Group, Luca din Meo.

Europaliberă.org scrie că strategia grupului auto francez include păstrarea unei divizii de mașini exclusiv electrice în Franța, care va încorpora și producerea de software și crearea unei divizii separate, care să reunească unitățile de producție de mașini cu ardere internă din Spania, România, Turcia, Portugalia și America Latină.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate