Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

În 1 mai, spitalele au făcut internări validate cu cardul de sănătate. Pacienții care nu l-au putut prezenta au fost verificați în sistem


Publicat

card sanatateDe la 1 mai 2015, cardul naţional de sănătate a devenit unicul instrument de decontare şi validare a serviciilor medicale. Obligatoriu pentru asiguraţi, cardul de sănătate va trebui prezentat atât la internare, cât şi la externare. Spitalele au făcut internări validate cu cardul, dar şi pentru pacienţili care nu aveau card, în primele ore de funcţionare a sistemului nefiind semnalate probleme, a anunţat, vineri, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS).

În prima zi de funcţionare a cardului naţional de sănătate, reprezentanţii caselor de asigurări au fost prezenţi în judeţe, la furnizorii de servicii medicale şi farmaceutice, pentru a se asigura că introducerea cardului naţional de sănătate nu creează probleme asiguraţilor, se arată într-un comunicat de presă al CNAS .
spitalul judetean alba_sectia chirurgiePotrivit CNAS, în primele ore de funcţionare a sistemului, cardul de sănătate nu a creat probleme pacienţilor În prima zi de funcţionare a cardului naţional de sănătate, casele de asigurări s-au organizat pentru a urmări modul în care funcţionează acest sistem şi pentru a raspunde solicitărilor venite din partea asiguraţilor şi a furnizorilor de servicii medicale.la spitale au fost efectuate atât internări validate cu cardul de sănătate, cât şi în urma verificării asiguraţilor în sistem, în cazul celor care nu a intrat încă în posesia cardului de sănătate. CNAS a precizat că servicile medicale nevalidate cu cardul de sănătate sunt monitorizate separat, pentru a le analiza şi a accelera predarea cardurilor către asiguraţi.
La nivelul fiecărei case de asigurări există personalul necesar pentru a elibera cardurile de sănătate acelor asiguraţi care vin să îl solicite. În funcţie de numărul de carduri rămase nepredate, sunt deschise unul sau mai multe ghişee de eliberare a cardurilor, precum şi a adeverinţelor de înlocuire a cardului de sănătate pentru asiguraţii care solicită card duplicat sau refuză cardul de
sănătate din motive religioase ori de conştiinţă.
De asemenea, pentru a da posibilitatea asiguraţilor să depună cereri pentru eliberarea unui card duplicat, sunt deschise casieriile unde asiguraţii pot efectua plata, în cazul în care solicitarea unui nou card este cauzată de pierderea sau deteriorarea cardului iniţial.
Furnizorii pot apela oricând la helpdesk-ul pregătit să preia şi să rezolve în cel mai scurt timp orice problemă întâmpinată în modul de funcţionare a sistemului.
Asiguraţii au la dispoziţie atât numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate, cât şi numerele de telefon ale caselor de asigurări, pentru a cere relaţii despre cardul de sănătate. Până la orele 12.00, un număr redus de asiguraţi s-a adresat caselor de asigurări pentru a solicita eliberarea cardului de sănătate sau a adeverinţei de înlocuire a cardului. În medie, o casă de asigurări a eliberat 20 de carduri. Excepţie face CASMB, care până la orele prânzului a eliberat 44 de carduri.
Reprezentanţii caselor de asigurări au fost prezenţi în judeţ la furnizorii de servicii
medicale şi farmaceutice pentru a se asigura că introducerea cardului naţional de sănătate nu creează probleme asiguraţilor.
La spitale au fost efectuate internări validate cu cardul de sănătate, dar şi în urma verificării asiguratului în sistem, în cazul în care acesta nu a intrat în posesia cardului de sănătate. Servicile medicale care nu vor fi validate cu cardul de sănătate vor fi monitorizate separat pentru a le analiza şi a accelera predarea cardurilor către asiguraţi. “Adresabilitatea pacienţilor, aşa cum era de aşteptat, este mai mică în această perioadă. Cu toate acestea, vom monitoriza în continuare foarte atent modul în care furnizorii de servicii medicale utilizează cardul de sănătate, pentru a neasigura că pacienţii au acces neîngrădit la serviciile de care au nevoie. Casele de asigurări vor raporta periodic sau ori de câte ori au de semnalat o problemă, pentru a găsi rezolvarea în cel mai scurt timp, fără a crea disconfort pacienţilor”, a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS.

Cardul este obligatoriu ca să beneficiaţi de medicamente decontate de CAS, cu şi fără contribuție personală, şi va fi prezentat de beneficiarul reţetei la momentul ridicării medicamentelor din farmacie. În cazul în care medicamentele sunt ridicate de la farmacie de către un împuternicit, acesta va prezenta cardul său, dacă are, sau cartea de identitate/buletinul de identitate/paşaportul, ca să poată lua de la farmacie medicamentele decontate de CAS.

Pentru consultaţii şi proceduri în cabinetul de reabilitare medicală va fi, de asemenea, obligatorie prezentarea cardului.

Pentru procedurile de acupunctură, acordate în baza de tratament, prezentarea cardului e obligatorie şi se face în fiecare zi de tratament/fiecare zi în care se acordă servicii de acupunctură din cadrul curei de tratament.

Cardul naţional de sănătate va fi obligatoriu la internarea şi externarea din spital, pentru accesarea serviciilor medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă, cu excepţia următoarelor situaţii:
– la internare în spital, dacă criteriul la internare este urgenţă medico-chirurgicală;
– la externare din spital pentru cazurile transferate la un alt spital, şi la internare ca şi caz transferat;
– la externare pentru situaţiile în care s-a înregistrat decesul asiguratului.

Dacă vrei să primeşti servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare de zi, prezentarea cardului naţional de sănătate va fi obligatorie la fiecare vizită, cu excepţia situaţiilor în care criteriul de internare este urgenţă medico-chirurgicală pentru serviciile acordate în structurile de urgenţă (camera de gardă/UPU/CPU) care nu sunt finanţate de Ministerul Sănătăţii/ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie.

Cardul naţional de sănătate va fi obligatoriu pentru acordarea de servicii medicale prevăzute în pachetul de bază, din ambulatoriul de specialitate de medicină dentară.

Cardul naţional de asigurări sociale de sănătate va fi obligatoriu ca să primeşti servicii de îngrijiri medicale la domiciliu sau îngrijiri paliative.

Ca să efectuaţi analize de laborator decontate de CAS, prezentarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate se va face la momentul recoltării probelor, în punctele de recoltare ale furnizoriilor de investigaţii paraclinice, cu excepţia serviciilor paraclinice de microbiologie, histopatologie şi citologie, în situaţia în care probele nu se recoltează la furnizorii de investigaţii paraclinice.

Cardul naţional de sănătate va fi obligatoriu ca să efectuaţi investigaţii de microbiologie, examene de urină şi examene de materii fecale, decontate de CAS. Dacă acestea sunt singurele investigaţii recomandate pe biletul de trimitere, se va utiliza cardul la momentul depunerii probelor la furnizorul de investigatii paraclinice. Dacă acestea sunt recomandate pe biletul de trimitere împreună cu alte analize de laborator, se va prezenta cardul la momentul recoltării analizelor de laborator.

Cardul nu va fi obligatoriu ca să puteţi deconta examinările de histopatologie şi citologie.

Cardul naţional de sănătate va fi obligatoriu ca să puteţi accesa serviciile medicale paraclinice – investigații de radiologie, imagistică medicală, explorări funcţionale şi medicină nucleară, decontate de CAS, iar utilizarea cardului se va face la momentul efectuării investigaţiilor prevăzute în pachetul de bază.

Persoanele care călătoresc în străinătate pot solicita Cardul European la Casa de Asigurări de Sănătate, cel național folosindu-se doar pe teritoriul țării.

Pentru copiii cu vârsta de până la 18 ani nu se tipăresc carduri naționale de asigurări de sănătate.

Modalitatea simplă prin care poţi intra în posesia cardului de sănătate

Pentru a afla dacă cardul dumneavoastră de sănătate a fost emis, puteţi accesa acest link, urmând să introduceţi CNP-ul, precum şi un cod de siguranţă.

În cazul în care cardul de sănătate a fost emis va trebui să contactaţi Casa teritorială de Asigurări de Sănătate în evidenţa căreia figuraţi sau medicul de familie.

Pentru a evita cozile la ghişee şi drumurile inutile, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti a fost realizat un portal pentru procesul de redistribuire a cardului de sănătate.

Astfel, asiguraţii trebuie să completeze o cerere de eliberare a cardului de sănătate urmând paşii prezentaţi în lista de mai jos:

Pasul 1: Verificati existenta cardului dvs. in retururile aduse de posta la CASMB

Pasul 2: Completati datele privind cererea de eliberare (nume, adresa de e-mail, numar de telefon mobil) NU SE FOLOSESC DIACRITICE

Pasul 3: Imprimati si semnati documentului care vi se trimite automat pe e-mail

Pasul 4: Asteptati SMS de confirmare privind ridicarea cardului

Pasul 5: Dupa primirea SMS-ul de confirmare, va prezentati cu cererea la sediul CASMB din Str. Vasile Lascar, nr. 27, Bucuresti.

CASMB roagă asiguraţii să păstreze sms-ul primit de la numărul 1879, până la ridicarea cardului naţional de sănătate.

Cardul de sănătate poate fi activat şi peste doi ani, chiar dacă el devine obligatoriu de la 1 mai, dacă asiguratul nu are nevoie de servicii medicale până la acel moment.

„Activarea cardului de sănătate se va face odată cu primul serviciu medical, nefiind necesar ca o persoană să meargă special la medic pentru iniţializarea cardului, care poate să rămână neactivat şi un an sau doi. Nimeni nu trebuie să meargă la medic special pentru a-şi activa cardul. Iniţializarea cardului se face odată cu acordarea primului serviciu medical. Altfel spus, asiguraţii pot păstra cardul neactivat şi un an, şi doi, dacă nu au nevoie să meargă la medic”, a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS.

Ce trebuie să faci dacă ai pierdut cardul de sănătate sau s-a deteriorat

CARDUL DE SĂNĂTATE. În cazul în care vechiul card a fost deteriorat sau pierdut, pacientul trebuie plăteşte o taxă de 15 lei pentru a i se elibera unul nou. În schimb, dacă un card de sănătate a fost inscripţionat greşit, pentru eliberarea unui duplicat nu se va plăti niciun leu.

„Pe card nu va fi trecută nicio dată medicală decât dacă pacientul doreşte acest lucru. Niciun pacient nu poate cere medicului de familie să îi înregistreze în card dorinţa de a-şi dona organele, în caz de moarte cerebrală, dacă nu prezintă această declaraţie notarială”, a explicat preşedintele CNAS.

Duplicatul cardului va fi eliberat în cel mult 30 de zile calendaristice de la momentul depunerii cererii.

Tastarea greșită a PIN-ului de cinci ori blochează cardul de sănătate

CARDUL DE SĂNĂTATE. Cardul naţional va fi codul de acces pentru toate sistemele informatice ale CNAS și una din cheile de acces la Dosarul Electronic de Sănătate, ceea ce va permite medicului să vadă inclusiv de câte ori un pacient s-a prezentat pentru aceeași problemă.

La momentul primirii, cardul este inactiv. Acesta se activează la medicul de familie sau specialist, prin introducerea unui cod PIN personalizat. Personalizarea PIN-ului este obligatorie, altfel cardul rămâne în stare inactivă și nu poate confirma serviciile medicale în sistem. PIN-ul va fi introdus de asigurat la primirea fiecărui serviciu medical pentru validare (și ulterior pentru decontarea din fondul asigurărilor sociale de sănătate).

În cazul în care PIN-ul personalizat este introdus greșit de cinci ori consecutiv, cardul se blochează. În această situaţie asiguratul va suna la centrul de asistenţă din CNAS (nr. telefon 0212026995) și va solicita deblocarea cardului.

Asiguratul va trebui să furnizeze datele sale de identificare operatorului. După deblocare, asiguratul va tasta un nou cod PIN.

Ai refuzat cardul de sănătate?

CARDUL DE SĂNĂTATE. Asiguraţii care nu doresc să utilizeze cardul de sănătate din motive religioase şi de conştiinţă, au ca alternative adeverinţa de înlocuire a cardului de sănătate eliberată la cerere de către Casele de Asigurări de Sănătate. Această adeverinţă are valabilitate 3 luni.

Cardurile refuzate rămân la sediile caselor de asigurări, astfel încât să poată fi predate acelor asiguraţi care revin asupra deciziei de a nu utiliza acest instrument.

Dosarul Electronic de Sănătate

Vicepreședintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Alin Costache a precizat că doar cardul de sănătate nu este suficient pentru ca pacienții să poată beneficia de servicii medicale, deoarece acesta nu conține datele medicale ale acestora.

„Cardul de sănătate ajută doar la decontarea serviciilor medicale. Pentru accesul la istoricul medical al pacientului este nevoie de activarea Dosarului Electronic de Sănătate, lucru care însă se face doar dacă asiguratul dorește acest lucru”, a arătat Alin Costache.

Potrivit acestuia, Dosarul Electronic de Sănătate poate fi activat la cererea asiguratului de către orice operator de servicii medicale, fie că este spital, medic de familie, clinică etc. Asiguratul primește o parolă și în fiecare moment poate vedea care este starea lui medicală, de ce servicii medicale a beneficiat, ce astfel de servicii i-au fost decontate sau ce tratamente prescrise.

„Recomandăm însă activarea acestui dosar, pentru că în felul acesta medicul care consultă pacientul are acces la întregul istoric medical al pacientului și astfel are toate datele necesare pentru a alege tratamentul cel mai potrivit”, a adăugat Alin Costache, vicepreședintele CNAS.

Acesta a mai menționat faptul că Dosarul Electronic de Sănătate este un sistem care a fost implementat în urmă cu doi ani și până acum s-au înregistrat peste 6 milioane de activări.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O decizie privind purtarea măștii la locul de muncă va fi luată la 1 iunie. Precizările premierului Cîțu

Publicat

Premierul Florin Cîţu a afirmat sâmbătă seara că o decizie în privinţa purtării sau nu a măştii la locul de muncă, acolo unde sunt doar persoane vaccinate, va fi luată de la 1 iunie.

„Încă nu este o decizie clară. După 1 iunie vom lua această decizie. Este în ordinul ministrului Sănătăţii. Cred că este o decizie luată înainte de analiza foarte bine. De la 1 iunie stabilim acest lucru. Deocamdată cu mască la locul de muncă, la interior. (…) După 1 iunie vorbim de alte modificări”, a spus Cîţu, la Teatrul Naţional Bucureşti.

Prim-ministrul a mai spus că de la 1 iunie Guvernul va modifica actele normative necesare pentru desfăşurarea în siguranţă a evenimentelor culturale.

„Vom modifica actele normative necesare, pentru a crea cadrul legal necesar ca să putem să mergem în acea etapă. În acest moment noi am prezentat în decizia CNSU următoarele etape, ca să foarte clar pentru români la ce să se aştepte”, a precizat Cîţu.

Întrebat dacă toţi românii vor avea acces la spectacole după 1 iunie, premierul Cîţu a spus: „Pentru toţi românii… depinde, dacă sunt vaccinaţi sau nu. Aţi văzut că fiecare eveniment, în interior sau în exterior, are anumite criterii (referitoare n.r.) la număr de persoane la interior, dacă persoanele sunt vaccinate, dacă organizatorii îşi asumă că persoanele sunt vaccinate, atunci vorbim de alt număr de persoane”, a spus premierul.

Referitor la o eventuală falsificare a actelor care atestă vaccinarea, Florin Cîţu a precizat că la TNB „s-a verificat foarte uşor” şi că „putem să discutăm de soluţii” pentru că „suntem în anul 2021”.

„Astăzi am intrat aici cu un buletin”, a spus premierul.

În altă ordine de idei, Cîţu a menţionat că „România a luat decizia, poate unică în Uniunea Europeană, de a permite cetăţenilor care vin din zona verde să intre în România, turiştii, fără niciun fel de documente care să ateste dacă sunt sau nu vaccinaţi, doar cu documentele necesare pentru a intra în România”.

Premierul Florin Cîţu a fost prezent sâmbătă seara la spectacolul-pilot cu piesa „Dineu cu proşti” de Francis Veber, la Teatrul Naţional Bucureşti.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Astăzi: Expoziție-memorial la Museikon Alba Iulia dedicată victimelor pandemiei COVID

Publicat

Muzeul Național al Unirii deschide la Museikon o ”expoziție-memorial dedicată victimelor pandemiei COVID-19”. Evenimentul va avea loc duminică, 16 mai, de la ora 13.00.

Inițiativa Muzeului din Alba Iulia, ”prima de acest gen din țară, se dorește să fie percepută ca un spațiu viu al memoriei colective, un loc de reunire după o izolare care ne-a separat atât de mult și un omagiu adus celor pe care pandemia nu doar că i-a răpit prea curând, dar a și împiedicat organizarea obișnuitelor ritualuri de despărțire de familie și de cei dragi”, transmit reprezentanții muzeului.

Ca solemnitate inaugurală a fost aleasă comemorarea unuia dintre cei mai importanți colaboratori ai săi: pictorul profesor Liviu Lăzărescu, de la a cărui trecere la cele veșnice tocmai se împlinesc 40 de zile.

”Prin înființarea acestui memorial la Museikon vrem să-i ajutăm să se cunoască pe cât mai mulți dintre cei care au pierdut pe cineva drag.

De altfel, un loc al memoriei nici nu ar fi posibil fără implicarea lor, de aceea muzeul adresează o invitație tuturor celor care doresc să lase un însemn-simbol în memoria persoanelor dispărute”, spun organizatorii.

Potrivit acestora, ca martor al întâmplărilor trecute și prezente, muzeul, prin natura sa complexă de a păstra și documenta formele de manifestare și cursul vieții umane, poate fi un sprijin al comunității, în special în momentele de cumpănă.

De aceea, Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia și-a propus crearea, la Museikon, a unei expoziții-memorial, dedicată amintirii celor plecați dintre noi în cursul actualei pandemii.

Astfel de inițiative au avut loc pe tot globul, efectele dezastruoase ale pandemiei fiind marcate prin diferite monumente sau acțiuni similare.

”Până în prezent sunt semnalate circa 60 de memoriale, dintre care amintim „The National Covid Memorial Wall”, situat în vecinătatea clădirii Parlamentului din Londra, pe care s-au adunat peste 151.000 de inimioare, fiecare simbolizând o victimă a pandemiei; zidul se întinde pe o lungime de peste 500 m și arată, prin mărimea sa, imensa catastrofă cauzată de virusul SARS-COV-2.

Alte forme asemănătoare de comemorare au fost organizate: la Washington – un câmp cu peste 500.000 de stegulețe înfipte în pământ în amintirea celor decedați; în apropierea palatului Cibeles din Madrid o flacără simbolică arde în amintirea celor răpuși de Covid-19; Rio de Janeiro a creat ”Infinity Memorial” cu o listă a victimelor pandemiei”, precizează reprezentanții instituției.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ana Rodean și Mihaela Acatrinei, de la CS Unirea Alba Iulia, participă la cea mai importantă competiție europeană de marș

Publicat

Echipa CS Unirea Alba Iulia, formată din antrenorul Gabriel Avram și atletele Ana Rodean și Mihaela Acatrinei, reprezintă România la Campionatul European de Marș de la Poděbrady, localitate cehă cu tradiție pentru astfel de competiții de elită la nivel european.

Ana Rodean va participa, duminică, la proba de 35 de kilometri marș, nou introdusă în competiție, în vreme ce Mihaela Acatrinei va participa, ca de obicei, la proba de 20 de km.

Atletele din Alba Iulia fac parte din lotul național al României, compus din 7 sportivi (4 la masculin și 3 la feminin). Delegația României a plecat de la Buziaș spre Republica Cehă.

”Pentru CS Unirea Alba Iulia este o onoare să reprezinte România la o competiție europeană de un asemenea nivel și sperăm să obținem cele mai bune rezultate. Noua probă va fi o provocare pentru multe sportive și o posibilitate de reafirmare pentru Ana Rodean, după ce ani la rând a cucerit pe plan national proba de 20 de km.

Mihaela Acatrinei și-a demonstrat suveranitatea, în România, la această probă, la ultimele competiții. Participarea noastră a fost pregătită în cele mai mici detalii de către antrenorul Gabriel Avram. Multă baftă!” – Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Echipa de marș a CS Unirea Alba Iulia a avut un program încărcat în acest sezon competițional, iar Campionatul European vine după alte 4 competiții importante (2 în țară și 2 în străinătate), la care a obținut două medalii de aur, două medalii de argint și o medalie de bronz.

Lotul complet al României:

MASCULIN: Narcis Mihăilă (50 km marș), Marius Cocioran (50 km marș), Remus Rădoi (50 km marș), Ionuț Pleșu (50 km marș);

FEMININ: Ana Veronica Rodean (35 km marș – senioare), Mihaela Acatrinei (20 km marș – senioare), Maria Diana Lătărețu (10 km marș – junioare 1).

ANTRENORI: Gabriel Avram, Gheorghe Ardeleanu, Gabriela Ustabacieff;

CONDUCĂTOR DELEGAȚIE: Octavian Măzăran.

La startul competiției s-au înscris 212 sportivi din 25 de țări.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Organizator UNTOLD: Măsurile luate nu se pot aplica la evenimente. Autoritățile au reușit să compromită și lunile iunie și iulie

Publicat

Organizatorii de festivaluri spun că măsurile luate de autorități nu se pot aplica la evenimentele pe care ei le organizează, și că măsurile pe care le-au propus la întâlnirile cu autoritățile erau în măsură să transforme evenimentele în locuri sigure.

„Suntem nemulțumiți de faptul că am discutat cu autoritățile până acuma, am fost în grupurile de lucru, am propus soluții care se pretează industriei noastre și iată că după toate aceste întâlniri am primit un set de norme și de măsuri care nu se pot aplica la evenimentele noastre, la evenimentele nimănui.

Chereji: Cred că nicăieri în lume nu poți să te gândești că organizezi un eveniment la care să asiguri doi metri pătați pentru fiecare persoană.

Noi am propus un set de norme care odată aplicate, am transforma evenimentele în cele mai sigure locuri”, a declarat la Aleph News Edy Chereji, director de comunicare Untold și Neversea.

Lunile iunie și iulie compromise

Chereji spune că prin măsurile luate, autoritățile au reușit să compromită și luna iunie și luna iulie în ceea ce privește organizarea de evenimente, pentru că normele propuse nu pot fi luate în calcul, nu pot fi respectate de nicio persoană care își dorește să organizeze evenimente

„Sper că autoritățile vor reveni asupra acestor norme, cu atât mai mult cu cât premierul României promitea că se va implica și că vom avea o vara cu evenimente și festivaluri.

Noi nu renunțăm, facem tot ce ține de noi, dar sperăm ca și dumnealui să-și țină promisiunea pe care a făcut-o. Cred că dacă se va implica, autoritățile vor putea reanaliza aceste propuneri care nu reușesc să ajute în niciun fel.

Poate aceste măsuri sunt bune pentru evenimentele publice făcute de diverse instituții ale statului”, a adăugat directorul de comunicare.

Guvernul a adoptat vineri o hotărâre privind prelungirea stării de alertă, cu o serie de modificările care intră în vigoare din 15 mai.

Doi metri patrați pentru fiecare persoană și mască de protecție

Organizarea în aer liber a spectacolelor, festivalurilor, concertelor sau altor evenimente publice sau private este permisă numai cu cel mult 500 de spectatori cu respectarea a 2 mp pentru fiecare persoană, precum și cu purtarea măștii de protecție.

Participarea este permisă numai pentru persoanele care sunt vaccinate, pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau antigen rapid nu mai vechi de 72 de ore.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate