Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Încă o corecție de 500 de milioane de lei vechi aplicată Primăriei Alba Iulia. „Pentru că a solicitat virarea unei garanții bancare la… trezorerie”


Publicat

Încă 500 de milioane de lei vechi. Aceasta este suma care se adaugă celor peste 6 milioane de euro cu care Primăria Alba Iulia a fost „taxată” de Guvern, cu titlul de „corecții financiare” pentru mai multe proiecte de dezvoltare a orașului pe fonduri europene sau guvernamentale. De această dată, susțin reprezentanții administrației locale, este vorba despre o corecție aplicată de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administraţiei Publice primăriei din Alba Iulia pentru dirigenția de șantier aferentă proiectului “Reabilitarea centrului istoric Alba Iulia – Fortificaţia de tip Vauban – căi de acces, iluminat exterior şi mobilier urban zona interioară”, pentru că garanția bancară a proiectului nu a fost virată la casieria Primăriei, ci la …trezorerie. Primăria a contestat toate corecțiile în instanță iar Curtea de Apel a admis două dintre acțiuni (Vedeți mai jos ce a hotărât instanța în cele două sentințe). 

„Filmul absurd al corecției fără motiv rulează în continuare la Alba Iulia după o regie desprinsă dintre-un SF politic aberant”

„Filmul absurd al corecției cu orice preț, dar fără niciun motiv, rulează în continuare la Alba Iulia, după o regie desprinsă dintr-un SF politic aberant. Doar scenariile sunt cele care fac diferența între episoade, însă, de la unul la altul, acestea sunt tot mai slabe și mai lipsite de substanță. Cel mai recent episod consumat în această luptă surdă între bine și rău, între normal și deplasat, între a face și a fi pedepsit doar pentru că ai făcut, deși, cum s-a demonstrat, ai făcut bine și, mai mult, după manual, s-a consumat recent sub forma unei noi corecții aplicate de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administraţiei Publice primăriei din Alba Iulia pentru dirigenția de șantier aferentă proiectului “Reabilitarea centrului istoric Alba Iulia – Fortificaţia de tip Vauban – căi de acces, iluminat exterior şi mobilier urban zona interioară”. Trecem peste faptul că nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare nr. CA 91682 încheiată în data de 07.12.2012 are chiar din primele rânduri o greşeală, anume că zona unde s-a lucrat este ZONA INTERIOARĂ a Cetăţiii Alba Carolina şi nu “ZONA INFERIOARĂ”, aşa cum scriu autorii notei. Putem să catalogăm faptul drept superficialitate şi să trecem la fondul problemei. Misiunea oamenilor păstoriţi de Liviu Dragnea a fost: corectați, băieți! Rezultat: 10% corecție pentru că (sîc!) la constituirea garanției aferente acestei proceduri s-a solicitat virarea acesteia într-un cont de trezorerie!!! Şi constatăm de aici că superficialitatea din dactilografiere nu este doar una de formă, ci se transmite şi fondului. La sesizarea administrației locale ca faptul în sine este unul 100% legal și normal, autoritatea controloare a recunoscut că s-a pripit cu decizia însă, tot ea, a despicat firul în 4 și a menținut corecția de 10% pentru ca lipsea din (con)text opțiunea de “depunere a garanției în numerar la casieria primăriei”, a transmis primarul Mircea Hava printr-un comunicat.

În 2011 „nu se confirmă suspiciunea de neregulă”, în 2012 se reia verificarea

Cu toate că la sfârșitul anului 2011, la precedenta verificare, prin nota de constatare a neregulilor și de stabilire corecţiilor financiare s-a consemnat că “nu se confirmă suspiciunea de neregulă notificată de către SVCPGN”, Ministerul a decis să reia activitatea de verificare în decembrie 2012.

Se ştie că autorităţile publice locale lucrează doar cu Trezoreria, aşa că este clar pentru oricine că Primăria Alba Iulia nu putea cere viramentul garanţilor într-un cont deschis altundeva. Dar, nerecunoscându-şi greşeala, autorii Notei de constatare nr. CA 91682/7.12.2012 insistă că primăria a făcut o neregulă pentru că “o altă modalitatede constituire a garanţiei bancare se putea efectua şi prin plata direct, la casieria autorităţii contractante. Excluzând acest mod de plată, solicitarea acestei cerinţe devine restrictivă”. Cu alte cuvinte oamenii MDRAP vor să vadă oamenii care participă la licitaţii umblând cu punga de bani prin oraşe ca să îi depună ca casieriile autorităţilor contractante! Nu că nu s-ar putea dar… să vedeţi unde trebuie să vireze Primăria Alba Iulia suma de 51.484,8 lei, valoarea corecţiei aplicate: într-un cont bancar de recuperare deschis la TREZORERIE şi nicăieri altundeva. De ce să nu vină cu plasa cu bani la casieria Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice?”, a mai specificat primarul.

Mircea Hava: „Toate aceste episoade absurde și aberante nu fac decât să țină orașul pe loc”

Aceste corecții financiare duc, potrivit administrației locale, la  anularea bugetului de investiții din Alba Iulia pentru anul 2013. Ba mai mult, la acestea s-ar mai putea adăuga alte corecții, după ce s-a anunțat că întregul Program Operațional Sectorial a primit corecții „preventive” de 25%.

„Din pacate toate aceste episoade absurde și aberante nu fac decât să țină orașul pe loc. Asta într-un caz fericit, pentru că, deși exemplul prezentat este unul cu o valoare nesemnificativă, de fapt, prin totalizarea corecțiilor aplicate, se anulează bugetul de investiții al administrației din Alba Iulia pentru întregul an 2013. Și, după cum s-a demonstrat deja în câteva cazuri, banii, chiar dacă sunt recâștigați în instanță, se vor intoarce la Alba Iulia la Sfântul Așteaptă, pentru că nu există o linie bugetară în planul guvernului prin care să se restituie acești bani celor în drept, chiar dacă au fost luați pe nedrept. Ca ultimă informație, întregul POS Mediu a primit o corecție preventivă de 25%. Ne întrebăm ce poate însemna ”preventivă”?”, a conchis Hava.

Primăria a contestat în instanță toate corecțiile, iar Curtea de Apel Alba Iulia a admis două dintre acțiuni

Primăria Alba Iulia a contestat în instanță toate aceste corecții iar două dintre acțiunile care contestau corecțiile primite la proiectul „Reabilitare Centru istoric traseul estic, traseul sudic, traseul nordic, Fortificația de tip Vauban, căi de acces, iluminat și mobilier urban, Alba Iulia” au fost admise de Curtea de Apel Alba Iulia.

Este vorba despre corecția de 25% (712.915,35 lei) la actul adițional privind realizarea lucrărilor suplimentare cu încadrarea în cota de 10% neprevăzute stabilită și în contractul de finanțare și în devizul general al investiției, pentru procedura de „negociere fără publicare prealabilă a unui anunț de participare”, aplicată conform art. 122 lit I din OUGR nr. 34/2006 privind achzițiile publice.

În Sentința nr. 379/2012, publică de la 14 noiembrie 2012, dată de Curtea de Apel Alba Iulia se precizează că „reclamantul Municipiul Alba Iulia, reprezentat prin primar, a solicitat, în contradictoriu cu MDRT, anularea titlului de creanță fiscală, privind proiectul de reabilitare centru istoric, traseu estic, sudic, nordic, fortificația de tip Vauban Alba Iulia, căi de acces, iluminat și mobilier urban, și exonerarea de plata sumei stabilită ca și corecție financiară. […] În motivarea acțiunii se arată că pârâtul în mod nelegal a reținut existența unei nereguli constând în atribuirea de acte adiționale fără competitivitate adecvată, autoritatea contractantă a încălcat normele legale în materie de achiziții publice prin încheierea actului adițional afectând avantajul obținut prin desemnarea ofertei câștigătoare a Grup Corint SA. […] Pârâtul a apreciat ca fiind necesară aplicatea unei corecții financiare cu motivarea că a fost stabilită valoarea inițială a contractului, iar prin încheierea actului adițional ulterior, prin negocierea contractului, fără publicarea anunțului, s-a ajuns la majorarea valorii contractului de lucrări, modificând avantajul obținut inițial în modificarea ofertei Grup Corint”.

Curtea de Apel „admite acțiunea în contencios administrativ formulată de reclamantul Municipiul Alba Iulia […], anulează nota de constatare a neregulilor emisă de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului – Direcția Control și Verificare Utilizare Fonduri Comunitare, anulează decizia nr. 64/26.04.2012 emisă de Comisia de Soluționare a Constestației din cadrul MDRT, exonerează Municipiul Alba Iulia de plata creanței bugetare stabilită prin nota de constatare a neregulilor și de stabilire a corecțiilor financiare”.

Cea de-a doua sentință favorabilă a fost dată în urma contestației la corecția de 5% (2.000.965,43 lei) la contractul de lucrări de bază pentru modelul de detaliere a metodologiei de punctare a factorului de evaluare „programul calității”, deși prin notificarea MDRT din luna august 2011 se consemnează că nu se confirmă încălcarea prevederilor legale și contractuale pentru același aspect reclamat de Autoritatea de Audit.

Așa cum se precizează în sentința nr. 324/2012, din 15 octombrie 2012, Curtea de Apel Alba Iulia „admite acțiunea în contencios administrativ formulată de reclamantul Municipiul Alba Iulia […], anulează nota de constatare a neregulilor și de stabilire a corecțiilor financiare emisă de Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului – Direcția Control și Verificare Utilizare Fonduri Comunitare, anulează decizia nr. 88/17.05.2012 emisă de Comisia de Soluționare a Constestației din cadrul MDRT, exonerează Municipiul Alba Iulia de plata creanței bugetare stabilită prin nota de constatare a neregulilor și de stabilire a corecțiilor financiare”.  



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comments

  1. Pingback: Tribunalul Alba: Compania “Pomponio” cere declanșarea procedurii insolvenței pentru “Grup Corint” SA şi “Corint” SRL | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Premierul anunță că s-a finalizat achiziția măștilor pentru populație. Avertisment către primari: Nu vă faceți campanie cu ele

Publicat

La mai bine de șase luni de la debutul epidemiei provocată de noul coronavirus, premierul României a anunțat, într-un eveniment electoral, că s-a finalizat achiziţia de măşti pentru cei 2,3 milioane de beneficiari din categoriile vulnerabile.

Orban i-a și avertizat pe primari să nu îşi facă campanie electorală pe baza măştilor de protecţie acordate de Guvern.

„Aceste măşti au fost predate către Direcţiile de Sănătate Publică, ce urmează să le distribuie către cetăţeni prin intermediul administraţiilor locale.

Trag un semnal de alarmă către primari, să nu se apuce să îşi facă campanie pe această temă. Aceste măşti sunt acordate pe baza unor anchete sociale, pe baza unor evaluări.

Cetăţenii au dreptul să primească măştile iar acestea trebuie să ajungă la oameni fără să fie vreo condiţionare politică. Le trece prin cap pesediştilor să facă şi chestii de acestea”, a declarat Ludovic Orban.

Amintim că Guvernul României a impus obligativitatea măștii de protecție înainte să termine de scris Hotărârea de Guvern, pe baza căreia urma să ajute persoanele cu venituri mici să aibă aceste măști.

Sursă: Europa Liberă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Numărul surprinzător de persoane fără loc de muncă de la Sebeș, ”orașul fără șomeri”. Situația la nivel județean

Publicat

job

Numărul şomerilor înregistraţi la sfârşitul lunii iulie 2020 în judeţul Alba a fost de 5.672 persoane, în crestere cu 240 persoane (+4,4%) comparativ cu luna anterioara și cu 926 persoane (+19,5%) comparativ cu luna iulie 2019. Sunt cele mai recente date ale Direcției Regionale de Statistică Alba.

Surprinzător, cel de-al doilea oraș ca număr de persoane fără loc de muncă, după Alba Iulia, este Sebeș, ”orașul fără șomeri”.

Structura șomajului în Alba

Femeile reprezentau la această dată 48,2% din numărul total al şomerilor ( 2738 femei).

Structura după nivelul de instruire arată că 62,3% din şomerii înregistraţi sunt absolvenţi ai învăţământului primar, gimnazial şi profesional, 30,6% sunt persoane cu studii liceale şi postliceale şi 7,1% persoane cu studii superioare.

Din numărul total al șomerilor, 50% sunt şomeri neindemnizati (2838 persoane), în timp ce numărul şomerilor aflati in plata a fost de 2834 persoane, din care 21 persoane au primit ajutor de șomaj 50% – absolvenți.

Cel mai mare număr de şomeri înregistrat în luna iulie 2020 la Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Alba a fost în oraşele:

Alba Iulia (487 persoane),

Sebeș (413 persoane),

Aiud ( 242 persoane),

Blaj (240 persoane ),

Abrud (221 persoane),

Câmpeni (219 persoane)

Dintre comune, cel mai mare număr de şomeri înregistraţi se remarcă în: Jidvei (386 persoane), Bistra (177 persoane), Rosia Montana (167 persoane), Albac (152 persoane), Scărişoara (145 persoane), Ighiu (142 persoane), Șona (126 persoane), Garda de Sus (119 persoane) si Săsciori (111 persoane).

Ponderea numărului de şomeri înregistraţi în totalul populaţiei cu vârstă de muncă (bărbați 16-65 ani și femei 16-60 ani ), în luna iulie 2020 a fost de 2,4%, 1,5% în mediul urban și 3,5% în rural.

Dintre oraşe, cu cele mai mari ponderi se remarcă: Abrud (6,2%), Câmpeni (4,7%) si Baia de Aries (3,3%), iar cu cele mai mici ponderi orașele Cugir (0,7%), Teiuș (0,9%) și Alba Iulia (1,0%).

În mediul rural cele mai mari ponderi ale numărului de şomeri înregistraţi în numărul total al populaţiei cu vârstă de muncă s-au înregistrat în comunele: Scărişoara (16,4%), Hoparta și Gârda de Sus ( 12,7%), Albac (12,2%), Jidvei (11,4%), Avram Iancu (11,3), Vadu Motilor (10,1%), Roșia Montană (9,4%), iar cele mai mici valori ( sub 1%), în comunele: Stremț (0,5%), Întregalde (0,6%), Salistea (0,7%), Galda de Jos (0,8%), Sântimbru (0,9%), iar in comuna Ceru Bacainți nu se înregistrează nici un șomer

Rata şomajului a fost în luna iulie 2020 de 3,4% (3,2% în iunie 2020 și 2,8% în iulie 2019), peste nivelul înregistrat la nivel național ( 3,3%).

În rândul femeilor rata şomajului a fost de 3,5% (3,3% în iunie 2020 și 2,8% în iulie 2019), iar în rândul bărbaţilor de 3,2% (3,2% în iunie 2020 și 2,9% în iulie 2019).

În funcţie de rata şomajului, judeţul Alba se situează în luna iulie 2020 pe locul 23 în ierarhia județelor ordonate descrescător.

Sursă: Direcția Regională de Statistică Alba

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Definiția de caz COVID, actualizată de INSP. Ce este considerat caz suspect sau probabil și cum se face testarea

Publicat

Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) a actualizat, vineri, definiţiile de caz pentru sindromul respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19). Cazul suspect este considerat și cel al unei persoane care are doar febră și tuse.

Caz suspect

– orice persoană cu debut brusc de febră şi tuse (anterior, orice persoana cu infecție respiratorie acută (debut brusc cu cel puțin unul din următoarele simptome: tuse, febră, dificultate în respirație (scurtarea respiratiei)

sau

– orice persoană cu debut brusc al oricăror 3 sau mai multe dintre următoarele semne şi simptome: febră, tuse, astenie, cefalee, mialgii, dureri în gât, coriza, dispnee, anorexie / greţuri / vărsături, diaree, status mental alterat

sau

– orice persoană cu pneumonie, bronhopneumonie +/- pleurezie

sau

– orice persoană cu infecţie respiratorie acută severă (SARI) – febră sau istoric de febră şi tuse şi dificultate în respiraţie (scurtarea respiraţiei) şi care necesită spitalizare peste noapte.
Pentru copiii cu vârsta până la 16 ani care prezintă manifestări gastro-intestinale (vărsături, diaree) neasociate cu alimentaţia, se poate suspecta infecţia cu SARS-CoV-2.

Confirmarea promptă a cazului suspect este necesară pentru a asigura, rapid şi eficient, supravegherea epidemiologică a contacţilor, implementarea măsurilor de prevenire şi control al infecţiei, precum şi colectarea informaţiilor epidemiologice şi clinice relevante, precizează INSP.

Caz probabil

– un pacient care întruneşte criteriile clinice enunţate la cazul suspect şi este contact al unui caz confirmat sau are legătură epidemiologică cu un focar cu cel puţin un caz confirmat;

– un caz suspect cu imagine pulmonară sugestivă pentru COVID-19: Rx pulmonară –  opacităţi neclare, frecvent rotunde, cu distribuţie periferică inferioară; CT pulmonară – multiple opacităţi bilaterale cu aspect de sticlă mărunţită, frecvent rotunde, cu distribuţie periferică inferioară; ecografie pulmonară – linii pleurale îngroşate, linii B (multifocale, discrete sau confluente), tipare de consolidare cu sau fără bronhograme;

– o persoană cu debut recent de anosmie (pierderea mirosului) sau ageuzie (pierderea gustului) în absenţa unei cauze identificate;

– un adult decedat fără o cauză explicabilă, cu insuficienţă respiratorie care a precedat decesul şi care a fost în contact cu un caz confirmat sau care a avut legătură epidemiologică cu un focar cu cel puţin un caz confirmat.

Caz confirmat

– o persoană cu confirmare în laborator a infecţiei cu SARS-CoV-2, indiferent de semnele şi simptomele clinice;

Contactul direct este definit ca:

– persoana care locuieşte în aceeaşi gospodărie cu un pacient cu COVID-19

-persoana care a avut contact fizic direct cu un caz de COVID-19 (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor)

– persoana care a avut contact direct neprotejat cu secreţii infecţioase ale unui caz de COVID-19 (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejata de mănuşă)

– persoana care a avut contact faţă în faţă cu un caz de COVID-19 la o distanţă mai mică de 2 m şi cu o durată de minimum 15 minute

– persoana care s-a aflat în aceeaşi încăpere (ex. sala de clasă, sala de şedinţe, sala de aşteptare din spital) cu un caz de COVID-19, timp de minimum 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m

– persoana din rândul personalului medico-sanitar sau altă persoană care acordă îngrijire directă unui pacient cu COVID-19 sau o persoană din rândul personalului de laborator care manipulează probe recoltate de la un pacient cu COVID-19, fără portul corect al echipamentului de protecţie.

Potrivit INSP, orice persoană care a purtat masca/echipamentul de protecţie corespunzător şi a respectat distanţarea fizică nu este considerată contact direct.

Un caz COVID-19 poate fi de origine comunitară sau asociat asistenţei medicale (IAAM), în funcţie de:

– numărul de zile anterioare datei debutului sau a confirmării în laborator, după data internării într-o unitate sanitară (spital, centru de dializa), centru rezidenţial de şedere prelungită (ziua 1);

– argumentele din investigaţia epidemiologică privind originea comunitară sau IAAM (apartenenţa cazului la focare de infecţii cu una sau alta dintre origini).

Pot exista următoarele situaţii:

Caz COVID-19 comunitar

– simptome prezente la internare sau debut în primele 48 de ore după internare;

– debut în zilele 3-7 după internare şi o suspiciune puternică de transmitere comunitară (apartenenţa la un focar de cazuri comunitare)

Caz COVID-19 asociat asistenţei medicale (IAAM)

– debut după 48 ore de la internare şi o suspiciune puternică de transmitere asociată asistenţei medicale;

– cazurile la personalul medico-sanitar şi auxiliar, dacă nu există argumente puternice în favoarea unei transmiteri comunitare

Cazurile cu debut în primele 14 zile după externarea dintr-o unitate sanitară pot fi:

– IAAM, dacă debutul are loc în primele 48 de ore după externare;

– cu origine incertă, în cazul debutului la 3-14 zile după externare, dacă nu există argumente puternice în favoarea unei origini comunitare sau IAAM.

Deces la pacient confirmat cu COVID-19

Decesul cu COVID-19 este definit ca decesul survenit la un pacient confirmat cu COVID-19, cu excepţia situaţiilor în care există o altă cauză clară a morţii, care nu poate fi în relaţie cu COVID-19 (ex. traumatism, hemoragie acută majoră, etc) şi la care nu a existat o perioadă de recuperare completă între boală şi momentul decesului.

Decesul la un pacient confirmat cu noul coronavirus nu poate fi atribuit unei boli preexistente (de ex. cancer, afecţiuni hematologice etc.) şi COVID-19 trebuie raportată ca şi cauză a decesului, independent de condiţiile medicale preexistente care se suspectează că au favorizat evoluţia severă a infecţiei cu SARS-CoV-2.

COVID-19 trebuie menţionată pe certificatul de deces drept cauza a decesului pentru toate persoanele decedate la care COVID-19 a cauzat sau se presupune că a cauzat sau a contribuit la deces.

De asemenea, cazurile confirmate COVID soldate cu deces, la care testele RT-PCR în dinamică din sputa/aspirat bronşic sunt negative (2 teste), pot fi considerate deces datorat infecţiei cu SARS-CoV-2 dacă clinicianul evidenţiază semne şi simptome înalt sugestive şi decesul este corelat cu evoluţia clinică determinată de COVID.

În situaţia în care apare necesitatea clarificării cauzei decesului, se indică examene RT-PCR din ţesut pulmonar recoltat de către medicul specialist anatomie patologică/medicină legală fără a fi necesară necropsia.

Recomandări de prioritizare a testării pentru COVID-19:

1. Persoane simptomatice, inclusiv personal medico-sanitar si auxiliar, conform definiţiei de caz;

2. Contacți apropiaţi simptomatici ai cazurilor confirmate;

3. Pacienţi cu maximum 48 de ore înainte de procedura de transplant (asimptomatici) şi donatorii de organe, ţesuturi şi celule stem hematopoietice înainte de donare; pacienți cu transplant de organe, ţesuturi şi celule stem hematopoietice aflați în tratament imunosupresor, înaintea fiecărei internări din perioada de monitorizare post-transplant – 2 teste la 24 de ore interval;

4. Echipele medicale de prelevare a organelor pentru transplant care se deplaseaza de la centrul de transplant in centrele de prelevare – la fiecare 2 saptamani;

5. Pacienţi asimptomatici cu imunosupresie în contextul bolii sau indusă medicamentos, cu maximum 48 de ore inainte de internarea în spital

În acest context, termenul de imunosupresie se referă la: chemoterapia citotoxică, agenți biologici cu acțiune prelungită, imunoterapie celulară și doze mari de glucocorticoizi, conform ghidului Societății Americane de Boli Infecțioase (6.05.2020)

6. Pacienți oncologici asimptomatici aflați în curs de chimioterapie și/sau radioterapie:

– Pacienți oncologici asimptomatici aflați în curs de chimioterapie – cu maximum 48 de ore inainte de fiecare cura, respectiv de fiecare prezentare la spital pentru monitorizare;

– Pacienți oncologici asimptomatici aflați în curs de radioterapie – înainte de prima ședință și apoi la 14 zile, până la terminarea curei;

7. Pacienți oncologici asimptomatici înainte de intervenții operatorii sau manevre invazive, cu maxim 48 de ore înaintea intervenției/manoperei;

Notă:

Cu referire la punctele 5., 6. și 7, în cazul pacienților copii care se internează cu însoțitor, se testează și însoțitorul.

8. Pacienti hemodializaţi asimptomatici – de 2 ori pe luna;

– Pacienti hemodializati asimptomatici contacţi cu caz confirmat, 2 testări la 6-7 zile interval între ele; pe durata acestei perioade aceștia vor fi dializați în sesiuni separate de restul pacientilor;

9. Pacienti hemodializaţi simptomatici;

10. Persoane instituționalizate asimptomatice – de 2 ori pe lună;

11. Personalul de îngrijire din centre rezidențiale – de 2 ori pe lună;

12. Gravidele asimptomatice care se află în carantină / izolare la domiciliu sau au fost contact direct cu un caz confirmat – în ziua 14, dacă nu au devenit simptomatice;

13. Personal medico-sanitar si auxiliar asimptomatic contact direct cu caz confirmat, în a 6-7 zi de la ultimul contact posibil infectant; în perioada imediată contactului posibil infectant și până la primirea rezultatului de laborator, personalul medico-sanitar si auxiliar își va desfășura activitatea cu respectarea măsurilor de protecție standard.

Cazurile pozitive simptomatice sau asimptomatice din rândul personalului sanitar vor respecta procedurile de izolare impuse şi pentru restul persoanelor infectate.

Modificarea contextului epidemiologic poate duce la revizuirea acestor recomandări.

Unitățile medicale pot stabili protocoale de testare pentru personalul medical şi/sau pacienți prin tehnici de RT-PCR, suplimentar faţă de aceste recomandări, care pot fi realizate cu resurse proprii, în laboratoarele pe care le dețin sau în alte laboratoare.

Ministerele cu retea sanitara proprie pot stabili protocoale de testare pentru personalul propriu, in functie de specificul activitatii.

Buletinele de analiză cu rezultate pozitive ale testărilor vor fi raportate imediat, scanat, în același mesaj trimis pe e-mail de către laboratorul care a efectuat testarea, către spitalul solicitant, direcția de sănătate publică de apartenență a cazului şi INSP şi se vor lua măsurile necesare de internare / izolare a persoanelor infectate.

În aceste cazuri, unităţile sanitare îşi vor efectua propria anchetă epidemiologică şi vor adopta măsuri de limitare a infecției, acţiuni ce intră în responsabilitatea directă a managerului.

Raportul anchetei epidemiologice va fi trimis în termen de 24 de ore direcţiei de sănătate publică a judeţului de apartenență a cazului.

surse: agerpres.ro, cnscbt.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tinker, primul telefon românesc destinat pasionaților de jocuri și fotografie. Va costa ”mai puțin decât salariul minim”

Publicat

Compania românească CryptoDATA va lansa la începutul lunii octombrie un device destinat celor pasionați de jocuri, dar și fotografilor.

Este vorba despre un dispozitiv asemănător unui telefon care este în același timp un aparat foto foarte performant, un minicomputer, o consolă de jocuri și un dispozitiv pentru comunicare, au precizat reprezentanții companiei.

Produsul celor de la CryptoDATA se va numi TINKER și, potrivit acestora, va costa mai puțin decât salariul minim din România.

TINKER are un procesor cu o arhitectură mai specială pentru a împărți sarcinile și a-l face mai eficient și o baterie de 4.600 mAh.

Camerele telefonului sunt performante (48 MP) și au integrat un modul de inteligență artificială. Ecranul este full display, iar camera nu afectează ecranul.

De asemenea, TINKER vine la pachet cu o serie de accesorii destinate pasionaților de jocuri.

”Ca strategie a companiei, ne-am propus să dezvoltăm și produs pentru publicul larg. Astfel, aducem pe piață un produs cu performanțe ridicate la un preț mai mic decât salariul minim din România. Prin aceste produsele companiei noastre dorim să ajutăm la digitalizarea României și vrem ca oamenii să își poată permite o tehnologie de ultimă generație pentru a le îmbunătăți viața. Consider că toată lumea trebuie să aibă acces la informații și să poată lucra și accesa orice foarte rapid”a declarat pentru G4Media Ovidiu Toma, CEO al companiei.

CryptoDATA este o companie care dezvoltă tehnologii înalte în domenii precum securitatatea cibernetică, telecomunicațiile criptate, inteligența artificială și soluțiile blockchain.

În urmă cu puțin timp, a lansat în atmosefera înaltă a Pământului primul ansamblu de echipamente pentru a testa comunicarea globală encriptată Voice Over Blockchain Protocol.

Compania are în plan să lanseze și un vehicul electric, concept care o să integreze mai multe tehnologii dezvoltate de companie.

Compania nu a dat deocamdată publicității imagini cu noul telefon. Lansarea va avea loc la începutul lunii octombrie.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate