Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ECONOMIE

Înscrierile în Programul Casa Verde, reluate de miercuri. Actele necesare și lista instalatorilor validați

Publicat


panouri

De miercuri, 6 noiembrie, ora 10.00, se reiau înscrierile în Programul Casa Verde, pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice în vederea producerii de energie electrică.

AFM a pus la dispoziție și lista instalatorilor validați, care vor putea continua înscrierea persoanelor fizice în aplicaţia informatică.

Vezi Casa verde – Fotovoltaice ; Lista instalatori contracte semnate

Persoanele fizice care nu au depus şi nu au înregistrat documentele la instalatorii validaţi până în data de 10 septembrie vor avea posibilitatea de a depune la instalatori documentele solicitate, cu condiţia ca acestea să fie valabile la data înregistrării în aplicaţia informatică.

Pentru accesarea programului „Sisteme fotovoltaice”, persoanele fizice au nevoie de următoarele acte:

– cererea de finanțare;

– actul de identitate al solicitantului;

– extras de carte funciară din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului construcție pe care se va implementa proiectul;

– certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice;

Citește și CASA VERDE fotovoltaice: De astăzi, persoanele fizice se pot înscrie pentru finanțarea de 20.000 lei. Condițiile și GHID complet

– certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul.

Ce se finanțează:

– cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp (sistemul de panouri fotovoltaice, invertor, conexiuni, tablou electric);

– cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice (15% din costurile echipamentelor şi instalaţiilor electrice);

– TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Finanţarea se acordă în procent de până la 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, dar nu mai mult de 20.000 lei.

Documente necesare înscrierii pentru situații deosebite

– dacă sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta în plus și extras de carte funciară, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren

– dacă din extrasul de carte funciară nu rezultă exact adresa de implementare completată de solicitant în cererea de finanţare, se va prezenta în plus și un document, în original sau copie, emis de unitatea administrativ-teritorială din care să rezulte că imobilul înscris în cartea funciară, prezentată în vederea implementării proiectului, este aferent adresei menţionate în cererea de finanţare

 – dacă solicitantul dorește să implementeze proiectul la o altă adresă decât adresa de domiciliu, se va prezenta în plus și certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul;

–  în cazul în care cererea de finanțare este semnată de altă persoană decât solicitantul (proprietarul imobilului), se va prezenta în plus și împuternicirea notarială din care să rezulte acest lucru, inclusiv actul de identitate al persoanei împuternicite;

Toate documentele solicitate trebuie să fie în termen de valabilitate la data înscrierii, în original sau în copie legalizată. Extrasele de carte funciară nu trebuie să fie mai vechi de 30 de zile la data înscrierii.

Se pot depune cereri de finanțare pentru imobile care au maximum două cărți funciare individuale înscrise într-o carte funciară colectivă (ex. Maximum două apartamente într-un imobil, maximum două case în oglindă, etc.);

În cazul unui imobil, identificat cu număr cadastral şi topografic, care are mai mulți coproprietari, unul singur dintre aceștia poate depune o singură cerere de finanţare în cadrul programului; dacă doi proprietari ai aceluiași imobil depun cerere de finanțare pentru același imobil, prioritate are prima cerere de finanțare depusă, doar una dintre cele două putând fi aprobată

 “Toate documentele înregistrate cu succes în aplicaţia informatică, precum şi cele înregistrate în registrul instalatorilor care nu au fost încărcate în aplicaţie până la momentul suspendării accesului în aplicaţia informatică, sunt acceptate de Administraţia Fondului pentru Mediu ca fiind depuse în termen, în vederea analizării”, menţionează AFM.

Valoarea contractului de finanţare este de 536 milioane lei, sumă asigurată din Programul Operaţional Regional (POR). Valoarea totală a finanţării acordate pentru acest program se ridică la aproximativ 656 milioane lei, Administraţia Fondului pentru Mediu asigurând, din Fondul pentru Mediu, sumele necesare pentru regiunea Bucureşti – Ilfov.

Scopul programului îl reprezintă creşterea eficienţei energetice, îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, prin utilizarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică necesară consumului propriu şi livrarea surplusului în sistemul energetic naţional.

Finanţarea se acordă în procent de până la 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile, în limita sumei de 20.000 lei. Suma finanţată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferenţa se suportă de către beneficiarul final, din surse financiare proprii.

surse: ziare.com, afm.ro


Vezi cele mai interesante video Alba24.ro


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

RECHIZITORIU: Amănuntele teribile din dosarul crimelor de la Caracal. Mecanismul ororilor, pus în funcțiune în ”casa groazei”

Publicat

Amănunte teribile ies la iveală odată cu trimiterea în judecată a lui Gheorghe Dincă, suspectat de a fi criminal în serie. Potrivit rechizitoriului și unui raport al FBI, acesta ar fi fost capabil de violență extremă, fiind total lipsit de compasiune și autocontrol. Casa sa a fost transformată într-o închisoare. Patul metalic, sudat în perete, […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

COD GALBEN de ceață și polei în Alba și în alte șapte județe din țară. Localitățile vizate

Publicat

ceata noaptea

Meteorologii au emis, vineri seara, avertizări Cod Galben de ceață valabile în zona joasă a județului Alba și în alte șapte județe din țară. Potrivit ANM, până la ora 2.00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m. Pe arii restrânse se va depune chiciură sau […]

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Alba Iulia renovează spațiul în care va funcționa HUB-ul tehnologiei din proiectul susținut de Google

Publicat

Primăria Alba Iulia a început demersurile de pregătire a spațiului în care va funcționa proiectul-pilot derulat de Digital Nation prin care sute de tineri din Alba vor lucra și învăța timp de un an, alături de mai mulți mentori, diferite aplicații și programe din lumea informaticii. În acest sens, administrația locală a lansat, joi, invitația […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Cărțile de identitate cu cip, emise din 3 august 2021. Până când se poate călători în UE cu actualele documente

Publicat

Noile cărți de identitate electronice vor fi puse în circulație începând cu data de 3 august 2021, însă românii vor putea călători în Uniunea Europeană și după această dată cu paşaport valabil, dar şi cu actuala carte de identitate aflată în termen de valabilitate, a declarat comisarul-şef Cătălin Giulescu, şeful Direcţiei de Evidenţa Persoanelor şi […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate