Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Invenția pentru credite rapide: Creditomatul. Cum funcționează și care sunt dezavantajele


Publicat

creditomatCreditomatul reprezintă cea mai nouă invenţie în materie de împrumuturi rapide. Dispozitivul, asemănător cu un bancomat, scanează buletinul şi completează automat actele pentru un credit de până la 15.000 de lei. Împrumutul este pe cât de simplu de luat, pe atât de scump. La finalul perioadei de creditare, clientul rambursează şi de patru ori mai mult decât suma primită.

O instituție financiară nebancară își ademenește clienții printr-o metodă inedită, cu ajutorul unui creditomat. Clienții care doresc ”credite de până la 15.000 de lei, doar cu buletinul, în 60 de minute”, vor trebui să facă și un drum până la bancă. În timpul indicat abia vor afla dacă solicitarea le-a fost aprobată, iar mai apoi au nevoie un extras de cont de la banca la care au cont, după care revin la mașinăria de dat credite.

Totuşi, timpul scurt de obţinere al împrumutului şi actele minime cerute fac produsul tentant însă costurile sunt pe măsură. Dobânda este de 20% pe an, la care se adaugă şi alte comisioane. Comisionul de administrare mai adaugă la dobândă 5,5% lunar. Spre exemplu, pentru un împrumut de 1.000 lei pe cinci ani, suma care ar trebui înapoiată este de 4.000 lei.

Cine vrea să ramburseze anticipat împrumutul, va plăti încă 1% din suma rămasă de dat. Acest lucru nu se întâmplă în cazul unui credit bancar. Astfel, pentru aceeaşi 1.000 de lei luaţi împrumut, la bancă veţi rambursa în total 1.245 de lei în cinci ani, faţă de 4.000 în cazul unui IFN.

Totuși, condiţiile pentru un împrumut sunt ceva mai stricte la bancă. „Un client trebuie să aibă un salariu minim pe economie, să fie angajat de minim trei luni de zile la actualul loc de muncă şi să fie OK în biroul de credit, să nu aibă datorii”, a transmis Alina Herciog, consultant credite. De la Instituţiile nebancare şi creditomate pot lua în schimb împrumut şi cei care sunt deja înregistraţi la biroul de credit ca rău platnici.

Potrivit datelor BNR, în România sunt 41.300 de credite acordate de instituţii nebancare, în valoare de 1,7 miliarde de lei, în uşoară scădere faţă de anul trecut. 

sursa: digi24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Elevii din clasele a VIII-a și a XII-a merg la școală prin ROTAȚIE în scenariul roșu. Ministerul Educației anunță un nou ordin

Publicat

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a anunțat că pregătește un nou ordin de ministru care să reglementeze felul cum se va face rotația elevilor din anii terminali, când școlile unde învață intră în scenariul roșu.

Scenariile au fost modificate pe baza cărora elevii merg la școală fizic, dar cu apariţia scenariului hibrid pe care l-a contestat de nenumărate ori ministrul Câmpeanu.

Citește și DOCUMENT: Ce elevi merg de luni la școală. Se modifică scenariile: ORDIN emis de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății

În scenariul 3 elevii din anii terminali merg la școală doar câte o jumătate de clasă fizic, ceilalți vor face ore online.

Ordinul comun al Ministerului Educației și celui al Sănătății prevede ca 50% dintre elevii din clasele a VIII, a XII-a și a XIII-a vor merge la școală în cazul în care școlile lor intră în scenariu roșu. Adică în localitatea respectivă gradul de infectare depășește 3 la mia de locuitori. Ordinul nu specifica cum vor fi aleși acești elevi.

Vezi și BACALAUREAT 2021: Modele de subiecte publicate de Ministerul Educației. Variante de pregătire pentru examen și calendar

Ministrul Cîmpeanu a explicat la Digi24 că se va face o rotație a acestora. „Dacă vor să vină toți cei 34 de elevi dintr-o clasă, se vor lua măsuri de rotație, pentru care vom da un ordin de ministru, pentru că ține de ministerul Educației și nu mai e nevoie de un ordin comun”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Evaluarea Națională și Bacalaureatul se vor susține indiferent de scenariu

În plus, examenele naționale se vor susține indiferent de scenariu, a mai promis ministrul.

„Am anticipat, deși nu ne dorim și eu personal nu cred că vom avea localități carantinate în perioada examenelor naționale, să luăm în calcul o excepție pentru ca toți elevii să poată participa la examene naționale.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Modele de subiecte pentru examen, clasa a VIII-a. Teste și bareme, setul 2 – Română și Matematică

Nu va exista niciun elev în această țară care să nu poată susțină examenele naționale, indiferent de situația epidemiologică” spune ministrul Educației.

Acesta a specificat și că indiferent de scenariu, copiii vor merge la școală pentru ore remediale. „Toți elevii care au nevoie de ore de recuperare, de la pregătitoare și până la clasa a XII-a au acces cu prezență fizică la aceste ore de recuperare”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Ordinul comun prevede ca „în situația în care incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 3/1.000 de locuitori dar mai mică de 6/1000 de locuitori participarea la ore este cu prezență fizică în unitatea de învățământ pentru:

– toți preșcolarii și elevii din învățământul primar;

– elevii din clasele a VIII-a, a XII-a, a XIII-a și elevii din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în respectivele clase terminale.

Citește și Ministrul Educației: Posturile de directori de școli vor fi scoase la concurs. Titularizarea profesorilor, pe durată determinată

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

ANGAJĂRI la stat în Alba: ZECI de posturi vacante. Se caută vopsitori, muncitori, inspectori, psihologi sau șefi birou. CONDIȚII

Publicat

locuri de munca 1

Sunt câteva posturi vacante în această perioadă la instituții de stat din județul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Primăria Municipiului Alba Iulia

Vopsitor II (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii generale;

vechime în specialitate necesară – minimum 6 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

18 martie 2021 inclusiv, ora 15.00: termenul limită de depunere a dosarelor;
26 martie 2021, ora 11:00: proba scrisă;
data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Muncitor necalificat (3 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii generale;

vechime în specialitate necesară: –

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

10 martie 2021, ora 15:00: termenul limită de depunere a dosarelor;
16 martie 2021, ora 11:00: proba practică;
data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia din Calea Moţilor nr. 5A, et. 2, județul Alba, telefon 0258/819.462.

Unitatea Administrativ Teritorială – Municipiul Blaj

Funcții contractuale (7 posturi)

Centrul de zi de socializare și petrecere a timpului liber (tip club) pentru persoane vârstnice – Blaj:

2 (două) posturi asistent social, grad debutant/grad I/grad II. normă 1/2, studii S.

Condiții specifice:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, cu domeniul de licență asistență socială, specializarea asistență socială;

vechime în specialitatea studiilor între 0 – 5 ani;

psiholog, grad I/grad IA, normă 1/4, studii S.

Condiții specifice: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, cu domeniul de licență psihologie, specializarea psihologie;

vechime în specialitatea studiilor între 5 -10 ani,

ergoterapeut, grad I/grad IA, norma 1/4, studii S;

Condiții specifice:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, cu domeniul de licență psihologie, specializarea psihologie, sau în ramura de știință, știința spartului și educației fizice;

vechime în specialitatea studiilor între 5-10 ani.

expert IT, grad I/grad IA, normă 1/4, studii S.

Condiții specifice;studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, cu domeniul dc licență științe administrative, specializarea administrație publică, sau în ramura de știință, științe inginerești;

vechime în specialitatea studiilor între 5-10 ani.

Serviciul de asistență comunitară pentru persoane vârstnice – Blaj:

asistent social, grad debutant/grad I/grad II, normă 1/2, studii S;

Condiții specifice:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, cu domeniul de licență asistență socială, specializarea asistență socială;

vechime în specialitatea studiilor între 0-5 ani.

Serviciul mobil de acordare a hranei pentru persoanele vârstnice „masa pe roți” – Blaj:

asistent social, grad debutant/grad I/grad II, normă 1/2, studii S.

Condiții:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, cu domeniul de licență asistență socială, specializarea asistență socială;

vechime în specialitatea studiilor între 0 – 5 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

18 martie 2021: data limită pentru depunerea dosarelor;
26 martie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Primăria Municipiului Blaj – Serviciul Public de Gospodărie, str. dr. Vasile Suciu nr. 6, telefon 0258/710.110.
Liceul Tehnologic Ocna Mureş

Îngrijitor clădiri și muncitor callificat

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: studii medii;
vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului: nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

22 martie 2021: termenul limită pentru depunerea dosarelor de concurs;
29 martie 2021, ora 09.00: proba scrisă;
30 martie 2021, ora 10.00: proba practică;
31 martie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Liceului Tehnologic Ocna Mureş, județul Alba, telefon 0258/870.807.

U.A.T. Alba prin Consiliul Județean Alba

Inspector de specialitate IA

U.A.T. Alba prin Consiliul Județean Alba organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioada nedeterminată a funcției contractuale de execuție, vacante, de inspector de specialitate, gradul IA, la Biroul Relații Internaționale, Diaspora, Relații Publice și Comunicare.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență: domeniul fundamental (DFI) – științe sociale; ramura de științe (RSI) – științe economice;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului de minimum 6 ani și 6 luni.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

16 martie 2021, ora 16.00 – termenul limită pentru depunerea dosarelor;
25 martie 2021, ora 10.00 – proba scrisă – la sala de ședințe a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, situată în Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 68;
data și ora interviului și a probei practice vor fi comunicate ulterior.

Informații suplimentare se pot obține la sediul autorității, situat în Alba Iulia, Piața Ion I.C. Brătianu nr. 1, la Biroul Resurse Umane, telefon 0731/560.763, fax 0258/813.325, email: cjalba@cjalba.ro

Spitalul de Pneumoftiziologie din Aiud, județul Alba

Director medical

Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs sunt:

absolvent de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină;
sunt confirmați cel puțin medic specialist;
au minimum 5 ani vechime în specialitatea respectivă.

Concursul se va desfășura la Sala de ședință a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, situată în Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 68, astfel;

proba scrisă va avea loc în data de 24 martie 2021, ora 10.00;

susținerea proiectului de specialitate și interviul de selecție vor avea loc în dala de 29 martie 2021, ora 10.00.

Dosarele de înscriere la concurs se pot depune până la data de 16 martie 2021, ora 15.00, la Biroul Resurse Umane din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie Aiud, str. Ecaterina Varga nr. 6.

Relații suplimentare se pot obține la sediul spitalului, la secretariatul comisiei de concurs sau la telefon 0258/861.302, interior 102.

Primăria Orașului Teiuș, Județul Alba

Muncitor necalificat I

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – studii generale;
fără vechime.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

15 martie 2021, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor;
23 martie 2021, ora 10.00 – proba scrisă;
data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentate se obţin la sediul Primăriei Orașului Teiuș, str. Clujului nr. 80, Județul Alba, telefon 0258/851.101, interior 24.

Școala Gimnazială Câmpeni, județul Alba

Analist programator

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii superioare cu diplomă de licență în specialitatea informatică (informatică, automatizări și calculatoare, informatică, informatică economică, informatică de gestiune, informatică aplicată, electronică și telecomunicații);
disponibilitate pentru program flexibil;

asigură întreținerea hardware și software;

cunoștințe avansate de operare MS Office;

gestionarea rețelelor LAN, conturilor de e-mail;

comunicare folosind rețeaua de Internet, securitate în Internet;

cunoștințe de utilizare a softului specific activității în școli (SIIIR);

creare, administrare pagină web, baze de date.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

08 – 12 martie 2021, ora 14.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
23 martie 2021, ora 12.00: proba scrisă;
25 martie 2021, ora 12.00: proba practică;
30 martie 2021, ora 12.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Școala Gimnazială Câmpeni, cu sediul în Câmpeni, Str. Moților nr. 29, județul Alba, telefon 0258/771.560.

Liceul „Dr. Lazăr Chirilă”, Baia de Arieș, județul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii medii, cu diplomă de absolvire a liceului,
vechime în câmpul muncii cel puțin 3 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

23 martie 2021, ora 10.00: proba scrisă;
24 martie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Liceului „Dr. Lazăr Chirilă”, cu sediul în Baia de Arieș, Str. 22 Decembrie nr. 41, județul Alba, telefon 0374/555.775.

Primăria Orașului Cugir, Județul Alba

Șef birou și inspector de specialitate (2 posturi)

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

șef birou:studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe economice;
vechime minimă 5 ani în specialitatea studiilor, din care minimum 3 ani într-o instituție publică într-un departament financiar – contabil și de preferință minimum 2 ani într-o funcție de conducere financiar – contabilă sau de gestionare a fondurilor publice ori a fondurilor externe nerambursabile, competențe manageriale privind gestionarea patrimoniului și/sau a fondurilor publice;

capacitatea dc a organiza și dc a lucra în echipă, capacitate dc analiză și sinteză, asumarea responsabilităților;

cunoștințe operare PC – Windows. Microsoft Office, utilizarea programelor de contabilitate.
inspector de specialitate, gradul I (achiziții publice):studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe economice și juridice;

vechime – minimum 3 ani în specialitatea studiilor;

cunoștințe operare PC – Windows, Microsoft Office.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

11 martie 2021, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor;
12 martie 2021: selecția dosarelor;
22 martie 2021, ora 11:00: proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Primăria Municipiului Aiud, județul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

10 martie 2021, ora 16.00: data limită pentru depunerea dosarelor;

24 martie 2021, ora 10.00: proba practică;

29 martie 2021: proba interviu – sala Ion I. C. Brătianu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Aiud, str. Cuza Vodă nr. 1, camera 22, județul Alba, telefon 0258/861.310, interior 1013, fax 0258/861.280, e-mail resurse@aiud.ro.

Colegiul Naţional „Inochentie Micu Clain” din municipiul Blaj, judeţul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – studii gimnaziale;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 3 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidații vor depune actele pentru dosarul de concurs este de 10 zile de la afișare, la sediul instituției.
19 martie 2021, ora 10.00: proba practică;
22 martie 2021, ora 10.00: proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Colegiului Naţional „Inochentie Micu Clain” din Blaj din strada Simion Bărnuţiu nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258/711.208.

Liceul Tehnologic Sebeş, Județul Alba

Îngrijitor

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – minim studii gimnaziale;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu necesită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidații vor depune actele pentru dosarul de concurs este de 10 zile de la afișare, la sediul instituției.

18 martie 2021, ora 09:00: proba scrisă;
22 martie 2021, ora 09:00: proba practică;
24 martie 2021, ora 09:00: proba interviu.

Muncitor necalificat

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – minimum studii gimnaziale;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu necesită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

Data limită până la care candidații vor depune actele pentru dosarul de concurs este de 10 zile de la afișare, la sediul instituției.

18 martie 2021, ora 11:00: proba scrisă;
24 martie 2021, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Liceul Tehnologic Sebeş, cu sediul în localitatea Sebeş, str. Dorin Pavel nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258/731.010.

Liceul Tehnologic Jidvei, Judeţul Alba

Administrator de patrimoniu

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – studii universitare;

vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

17 martie 2021, ora 10:00: proba scrisă;

19 martie 2021, ora 09:00: proba practică;

19 martie 2021, ora 13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Liceului Tehnologic Jidvei, str. Perilor nr. 19, Judeţul Alba, telefon: 0258/881.124.

Primăria Orașului Zlatna, Județul Alba

Șef serviciu

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor – studii superioare cu diplomă de licență;
vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 3 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

17 martie 2021, ora 11:00: proba scrisă;
23 martie 2021, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Zlatna din Zlatna, Piața Unirii nr.1 A, Județul Alba, telefon 0258/856.337.

Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleşeriu”, Sebeş, Judeţul Alba

Supraveghetor de noapte

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii medii dovedite cu diplomă de bacalaureat;
vechime -1 an.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

16 martie 2021, ora 10:00: proba scrisă;
19 martie 2021, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se obţin la Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu”, cu sediul în Sebeș, str. Lucian Blaga nr. 76, județul Alba, tel. 0258.731.220, ls.sebes@isjalba.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

INCENDIU într-o localitate de lângă Aiud: Acoperișul unei case a fost cuprins de flăcări

Publicat

Un incediu a izbucnit în noaptea de sâmbătă spre duminică, în jurul orei 12.40 la acoperișul unei case de locuit din localitatea Magina, municipiul Aiud. 

Potrivit reprezentanților ISU Alba, la ajungerea pompierilor incendiul se manifesta generalizat la nivelul acoperișului. Nu au fost înregistrate victime.

La fața locului au intervenit pompierii cu două autospeciale, o autoscară mecanică și o ambulanță SMURD.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

DOCUMENT: Ce elevi merg de luni la școală. Se modifică scenariile: ORDIN emis de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății

Publicat

Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii au finalizat ordinul care modifică măsurile de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ.

Astfel, în scenariul 3, în care până acum mergeau la școală doar elevii de ciclu primar și copiii de grădiniță, merg de acum înainte și elevii din anii terminali merg la școală, dar doar câte o jumătate de clasă fizic, ceilalți vor face ore online, potrivit ordinului comun al miniștrilor Sănătății și Educației.

Documentul va fi publicat în Monitorul Oficial.

Principalele modificări aduse de noul ordin comun, ordinului comun nr 3.235/93, cel emis în februarie pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2.

La articolul 2 alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(3) Scenariul de funcţionare al unităţii/instituţiei de învăţământ pe parcursul anului şcolar/universitar se va actualiza săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri, în funcţie de evoluţia epidemiologică, prin raportare la prevederile art. 3, cu excepția depășirii pragului de 6 la mie unde intrarea în carantină se aplică imediat.”

Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:

 (1) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localităţii, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:

Scenariul 1

Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori

Scenariul 2

a)Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi  a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

b)Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori.

Scenariul 3

a)Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar;

b)Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a elevilor din clasele a VIII-a şi  a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie, cu prezența fizică de până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în  respectivele clase terminale;

c)Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de  3/1.000 locuitori dar mai mică de 6/1000 de locuitori.

Până acum, scenariul 3 prevedea că la școală merg doar elevii din clasele primare și copii de grădiniță.

Documentul comun semnat de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății

ORDIN pentru modificarea și completarea Ordinului nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2

având în vedere prevederile:

– art. 94, art. 95, art. 114 și art. 123 Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

– art. 10 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

– art. 2 din OUG nr. 141/2020 privind instituirea unor masuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ și pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011;

– Ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.530/2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările şi completările ulterioare;

– Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.079/2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu modificările şi completările ulterioare;

–  În conformitate cu prevederile art 3 din Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 15 din 05.03.2021 privind aprobarea listei țărilor/zonelor/teritoriilor de risc epidemiologic pentru care se instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea, precum și pentru stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în unitățile de învățământ, în contextul pandemiei de COVID-19

– Referatul de aprobare nr. 9861/CM/ 06.03.2021 din care rezultă necesitatea modificărilor Ordinului nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2

în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările ulterioare şi ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei şi ministrul sănătăţii emit prezentul ordin:

Art.I Ordinul nr. 3235/93/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 122 din 5 februarie 2021, partea I, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 2 alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(3) Scenariul de funcţionare al unităţii/instituţiei de învăţământ pe parcursul anului şcolar/universitar se va actualiza săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri, în funcţie de evoluţia epidemiologică, prin raportare la prevederile art. 3, cu excepția depășirii pragului de 6 la mie unde intrarea în carantină se aplică imediat.”

2. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:

,, (1) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localităţii, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:

Scenariul 1Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţieIncidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori
Scenariul 2a)Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi  a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;b)Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori.
Scenariul 3a)Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar;b)Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a elevilor din clasele a VIII-a şi  a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie, cu prezența fizică de până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în  respectivele clase terminale;

c)Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de  3/1.000 locuitori dar mai mică de 6/1000 de locuitori.

 

2. La articolul 3 după alineatul (3) se completează  cu două noi alineate, alineatul (4) și alineatul (5) cu următorul cuprins:

„(4) La nivelul localităților unde este instituită măsura carantinei zonale, nu sunt permise activitățile care impun prezența fizică a preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ și activitatea didactică se desfășoară exclusiv online.”

(5) Este permisă organizarea simulărilor examenelor naționale, evaluărilor naționale, orelor remediale și a examenelor pentru anii terminali, cu prezența fizică, în unitățile de învățământ din localitățile în care incidența cumulată în ultimele 14 zile este mai mică de 6/1000 de locuitori, sub condiția asigurării stricte a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu virusul Sars COV-2, repectiv, distanțare corectă și igienizarea mâinilor și purtarea obligatorie a măștii..

3. Literele a), b) și c) la alin.1 al articolului 9 se modifică și vor avea următorul cuprins:

,, (1) Suspendarea cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar/conexe se dispune în următoarele situații:

a) La apariția unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ preșcolar sau clasă de învățământ primar.

În această situație se efectuează testarea colegilor , se suspendă cursurile grupei sau clasei respective pentru o perioadă de 14 zile iar ancheta epidemiologică stabilește persoanele care vor fi carantinate.

În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfăşoare cursurile, după o dezinfectare prealabilă a sălii de clasă.

b) La apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învăţământ gimnazial, liceal, profesional şi postliceal se efectuează ancheta epidemiologică şi testarea colegilor acestuia și a cadrelor didactice, conform indicațiilor anchetei epidemiologice.

Conducerea unităţii de învăţământ va decide în urma consultării DSPJ/DSPMB dacă se impune carantinarea celor care fac parte din aceeaşi clasă sau suspendarea cursurilor, după caz.

c) La apariţia a două cazuri confirmate de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o clasă de învăţământ gimnazial, liceal, profesional şi postliceal se suspendă cursurile clasei respective pentru o perioadă de 14 zile, iar ancheta epidemiologică stabilește persoanele care vor fi testate și carantinate.

În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, urmând ca elevii din schimbul următor să îşi desfăşoare cursurile după finalizarea procedurilor de dezinfectare a sălii de clasă.

Măsura suspendării este dispusă prin decizia conducerii unităţii de învăţământ/instituţiei conexe, după consultarea DSPJ/DSPMB, cu aplicarea prevederilor art. 9 alin. (4) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

4. La articolul 9 alineatul (7) se modifică și va avea următorul cuprins:

,,(7) Activităţile ce presupun prezenţa fizică din unităţile de învăţământ preuniversitar din subordinea Ministerului Apărării Naţionale,

Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Justiției vor fi gestionate în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice realizate la nivelul direcţiilor medicale din cadrul acestora şi stabilite prin decizie a conducătorilor acestora şi nu se supun dispoziţiilor prezentului ordin.”

5. La articolul 12 după alineatul (3) se completează cu un nou alineat, alineatul (4) care va avea următorul cuprins:

„(4) Cei care au fost declarați contacți direcți ai unor cazuri confirmate și care nu au simptome, în situația în care refuză testarea nu vor fi primiți în unitatea/instituția de învățământ minim 14 zile, și vor continua învățarea în sistem on line. ”

6. Litera b) a punctului 2 din cadrul punctului III din Anexa se modifică și are următorul cuprins:

„ b) masca de protecţie este obligatorie pentru elevii din învăţământul primar, gimnazial şi liceal şi pentru studenţi şi va fi purtată în sălile de clasă, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor, atât în interior, cât şi în exterior.

La orele de specialitate din învățământul vocațional este obligatorie purtarea măștii de protecție, cu excepția orelor de studiu ale instrumentelor de suflat. În acest caz este necesară asigurarea de spații individuale pentru exersare.

7. Litera c) a punctului 2 din cadrul punctului III din Anexa se modifică și are următorul cuprins:

,,c) masca de protecţie nu este obligatorie în cazul preşcolarilor, indiferent de vârstă, precum și în timpul tuturor orelor de educație fizică desfășurate în spații exterioare;

8. Punctul VII din Anexa se modifică și va avea următorul cuprins:

,, a) cadrele didactice vor efectua triajul observaţional al preşcolarilor/elevilor pe tot parcursul activităţilor şcolare;

b) în cazul în care preșcolarii sau elevii prezintă în timpul orelor de curs stare febrilă sau altă simptomatologie specifică infectării cu SARS-CoV-2, se aplică protocolul de izolare.

În cazul în care există un consimţământ informat şi semnat al părintelui/tutorelui legal cu privire la acordul de recoltare a probelor de exsudat nazofaringian în vederea testării preșcolarilor sau elevilor simptomatici, aceştia vor putea fi testaţi, într-o primă fază, cu teste antigen rapide, în cadrul cabinetelor medicale.

Elevul care a împlinit vârsta de 18 ani va semna consimţământul personal.

Toate testele rapide efectuate în cabinetul medical şcolar de la nivelul unităţii de învăţământ vor fi raportate către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în maximum 24 de ore.

Dacă părintele/tutorele legal nu îşi exprimă acordul pentru testare, în cazul existenţei unor simptome specifice, precum şi în cazul în care nu există cabinet medical în unitatea şcolară, acesta va lua legătura cu medicul de familie în vederea stabilirii paşilor următori; revenirea în colectivitate în aceste cazuri se va face după un repaus de 14 zile.

c) testarea cu teste antigen rapide se recomandă şi:

1) cadrelor didactice şi altor angajaţi ai unităţii şcolare simptomatici, a căror simptomatologie de boală debutează în timpul orelor de curs;

2) colegilor cazurilor confirmate atât preșcolari sau elevi (colegi de grupă sau clasă), cât şi cadre didactice/personal auxiliar din unitatea de învăţământ (inclusiv celor asimptomatici), în aceeași zi în care s-a confirmat primul caz prin testare antigen rapidă, efectuată în unitatea de învățământ;

d) revenirea în colectivitate a copiilor care au avut alte probleme de sănătate şi au absentat de la şcoală minimum 3 zile se va realiza obligatoriu în baza unei adeverinţe medicale care să precizeze diagnosticul, adeverinţă pe care elevul o va preda în format hârtie sau o va transmite electronic dirigintelui/învăţătorului.

Adeverinţele vor fi centralizate la nivelul cabinetului medical şcolar sau la nivelul persoanei desemnate în cazul în care şcoala nu beneficiază de cabinet medical;

e) cadrele didactice, personalul didactic auxiliar şi nedidactic care prezintă simptome specifice unei afecţiuni cu potenţial infecţios (febră, tuse, dureri de cap, dureri de gât, dificultăţi de respiraţie, vărsături, fără a se limita la acestea) se izolează la domiciliu, contactează medicul de familie şi anunţă de îndată responsabilul desemnat de către conducerea unităţii de învăţământ.”

Art.II Direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Educației, precum și direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, direcțiile de sănătate publică județene/a municipiului București, inspectoratele școlare județene/al municipiului București, unitățile de învățământ preuniversitar vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate