Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

IŞJ Alba achiziţionează servicii de catering pentru 23 de şcoli din judeţ, dar şi din Bihor şi Olt. Ofertele se depun până în 17 ianuarie


Publicat

Operatorii economici cu activitate în domeniul hotelier şi de restaurant pot participa la procedura de achiziţie publică iniţiată de Inspectoratul Şcolar Alba, în 5 decembrie, pentru contractarea unor servicii de catering destinate elevilor din 23 de şcoli din judeţ şi alte 15 din Bihor şi 14 unităţi şcolare din Olt. Elevii sunt incluşi în grupul ţintă al unui proiect POSDRU destinat copiilor cu rezultate slabe sau foarte slabe la învăţătură, din clasele III-IV şi V-VIII. Valoarea totală maxim estimată a contractului este de 1.796.256 lei fără TVA.

Anunţul privind procedura publică de achiziţie a serviciilor de catering a fost publicat la începutul lunii decembrie, iar firmele interesate pot depune oferte până în 17 ianuarie 2013, ora 14.00. Ofertele vor fi deschise a doua zi, în 18 ianuarie, la ora 13.00, la sediul Inspectoratului Şcolar Alba, titularul proiectului. Este vorba despre POSDRU/85/1.1/S/64320, cu titlul „Performanţe crescute pentru elevii din învăţământul preuniversitar”, lansat la sfârşitul anului trecut şi destinat creşterii performanţelor şcolare şi a accesului la servicii de calitate pentru elevii cuprinşi în învăţământul preuniversitar din trei judeţe – Alba, Bihor, Olt – nivel educaţional 1-2.

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1: „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere”.

Grupul ţintă al proiectului este alcătuit din 900 elevi cu rezultate slabe/foarte slabe la învăţătură, c1asele III-IV şi V-VIII cuprinşi in anul şcolar 2012-2013, în şcolile din trei judeţe, cărora le este furnizat un program de recuperare cu ajutorul unui soft dezvoltat de 180 de directori, membri ai CA şi personal implicat în furnizarea de servicii alternative.

Procedura de achiziţie publică a serviciilor de catering cuprinde încheierea unui contract pe 14 loturi, în care se regăsesc şcoli din Alba – Bărăbanţ (Alba Iulia), Meteş, Sântimbru, Crăciunelu de jos, Ighiu, Săliştea, Aiud, Unirea, Zlatna, Arieşeni, Ceru Băcăinţi, Blaj, Daia Română, Gârbova, Sebeş, Cunţa, Vingard, Draşov, Ohaba, Cut; Bihor – Oradea, Sîntandrei, Aleşd, Beiuş, Ştei, Marghita, Salonta şi Olt – Slatina, Brebeni, Strejeştii de Jos, Osica de Jos, Grădinari, Balş, Iancu Jianu, Vladila, Corabia, Drăgăneşti – Olt.

Valoarea totală estimată a contractului, fără TVA este între 1.438.074 lei şi 1.796.256 lei, pentru 993 de porţii, ce vor fi distribuite zilnic în 52 de şcoli.

Lotul 1: judeţul Alba – zona Alba Iulia

1. Şcoala Gimnazială Meteş – 25 de elevi/nr. porţii (minim 20)

2. Şcoala Sântimbru – 30 elevi/nr. porţii (minim 24)

3. Şcoala Gimnazială Crăciunelu de jos – 30 elevi/nr. porţii (minim 24)

4. Şcoala Ighiu – 60 elevi/nr. porţii (minim 48)

5. Şcoala cu clasele I-VIII Bărăbanţ, Alba Iulia – 26 elevi/nr. porţii (minim 21)

6. Şcoala Gimnazială „David Prodan” Săliştea – 25 elevi/nr. porţii (minim 20)

TOTAL: 196 porţii (minim 157)

Lotul 2: judeţul Alba – zona Aiud-Ocna Mureş

1. Şcoala Gimnazială „Ovidiu Hulea” Aiud – 30 elevi/nr. porţii (minim 24)

2. Şcoala 1 Aiud – 30 elevi/nr. porţii (minim 24)

3. Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Unirea / Structura „Gheorghe Maior” Unirea – 30 elevi/nr. porţii (minim 24)

TOTAL: 90 porţii (minim 72)

Lotul 3: judeţul Alba – zona Cîmpeni – Zlatna

1. Şcoala „Avram Iancu” Zlatna – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

2. Şcoala „Pirita” Zlatna – 10 elevi/nr. porţii (minim 8)

3. Liceul Tehnologic de Turism şi Alimentaţie Arieşeni – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 40 porţii (minim 32)

Lotul 4: judeţul Alba – zona Cugir

1. Şcoala cu clasele I-VIII Ceru Băcăinţi – 20 elevi/nr. porţii (minim 16)

TOTAL: 20 porţii (minim 16)

Lotul 5: judeţul Alba – zona Blaj

1. Şcoala Gimnazială ”Toma Cocişiu” Blaj – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 15 porţii (minim 12)

Lotul 6: judeţul Alba – zona Sebeş

1. Şcoala Gimnazială Daia Română – 40 elevi/nr. porţii (minim 32)

2. Şcoala Gimnazială Gârbova – 30 elevi/nr. porţii (minim 24)

3. Şcoala Gimnazială 2 Sebeş – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

4. Şcoala ,,Silviu Cărpinişanu” Sebeş / Structura Liceului Tehnologic Sebeş – 45 elevi/nr. porţii (minim 36)

5. Şcoala Gimnazială Cunţa – 16 elevi/nr. porţii (minim 13)

6. Şcoala Gimnazială Vingard – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

7. Şcoala Primară Draşov – 10 elevi/nr. porţii (minim 8)

8. Şcoala Gimnazială Ohaba – 26 elevi/nr. porţii (minim 21)

9. Şcoala Pilot „Septimiu Albini” Cut – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 212 porţii (minim 170)

Lotul 7: judeţul Bihor – zona Oradea

1. Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Oradea – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

2. Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” Oradea – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

3. Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” Oradea – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

4. Şcoala Gimnazială „Lucreţia Suciu” Oradea – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

5. Şcoala Gimnazială nr. 11 Oradea – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

6. Şcoala Gimnazială nr. 1 Sîntandrei – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

7. Şcoala Gimnazială nr. 1 Tarian – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 105 porţii (minim 84)

Lotul 8: judeţul Bihor – zona Aleşd

1. Şcoala Gimnazială „Constantin Şerban” Aleşd – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 15 porţii (minim 12)

Lotul 9: judeţul Bihor – zona Beiuş-Ştei

1. Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş” Beiuş – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

2. Şcoala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” Beiuş – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

3. Şcoala Gimnazială nr. 1 Nucet: 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

4. Colegiul Naţional „Avram Iancu” Ştei – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

5. Şcoala Gimnazială „Miron Pompiliu” Ştei – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 75 porţii (minim 60)

Lotul 10: judeţul Bihor – zona Marghita

1. Colegiul Naţional „Octavian Goga” Marghita – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 15 porţii (minim 12)

Lotul 11: judeţul Bihor – zona Salonta

1. Colegul Naţional „Arany Janos” Salonta: 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 15 porţii (minim 12)

Lotul 12: judeţul Olt – zona Slatina-Balş

1. Liceul cu Program Sportiv Slatina – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

2. Şcoala Gimnazială Brebeni – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

3. Şcoala Gimnazială Strejeştii de Jos – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

4. Şcoala Gimnazială Osica de Jos – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

5. Şcoala Gimnazială Grădinari – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

6. Colegiul Tehnic Balş – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

7. Liceul Tehnologic Iancu Jianu – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

8. Şcoala Gimnazială Nr. 1 Balş -15 elevi/nr. porţii (minim 12)

9. Şcoala Gimnazială Nr. 2 Balş (structura la S.G. nr.1 Balş) – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 135 porţii (minim 108)

Lotul 13: judeţul Olt – zona Caracal-Corabia

1. Şcoala Gimnazială Vladila – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

2. Şcoala Gimnazială „Nicolae Titulescu” – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

3. Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Corabia – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 45 porţii (minim 36)

Lotul 14: judeţul Olt – zona Drăgăneşti

1. Liceul Tehnologic Drăgăneşti Olt – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

2. Liceul Teoretic „Tudor Vladimirescu” Drăgăneşti Olt – 15 elevi/nr. porţii (minim 12)

TOTAL: 30 porţii (minim 24).

Firmele participante trebuie să facă dovada îndeplinirii în ultimii trei ani a unui  contract similar de prestări servicii catering pentru şcoli, cu valoare de minim 30% din valoarea estimată a fiecarui lot, să prezinte recomandari din partea unor beneficiari, să deţină autorizaţia sanitară de funcţionare valabilă la data deschiderii ofertelor (copie), declaraţie privind spaţiul de pregătire a hranei, privind efectivul mediu anual al personalului angajat şi al cadrelor de conducere şi copie xerox a autorizaţiei mijlocului de transport autorizat şi a carnetelor de sănătate a personalului de pregătire şi servire a mesei.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Recomandări ale specialiștilor pentru persoanele care s-au vaccinat anti-Covid. Ce trebuie să facă dacă resimt disconfort

Publicat

În contextul campaniilor de vaccinare anti-COVID-19 care se derulează în aproape toate ţările lumii, specialiştii oferă şi sfaturi utile pentru ca oamenii să ştie ce au de făcut după ce au fost vaccinaţi.

Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor din Statele Unite (CDC) recomandă, pe site-ul său, ca persoanele care resimt durere sau disconfort după vaccin să discute cu medicul curant despre administrarea unui medicament fără prescripţie medicală, cum ar fi ibuprofen sau paracetamol.

De asemenea, pentru a reduce durerea şi disconfortul la locul administrării, poate fi aplicat un prosop curat, rece şi umed peste zonă. Este indicată folosirea sau efectuarea de exerciţii cu braţul.

Pentru a reduce disconfortul cauzat de febră, se recomandă consumul de lichide suficiente şi îmbrăcăminte lejeră.

Se impune apelarea medicului dacă roşeaţa sau sensibilitatea la locul administrării vaccinului creşte după 24 de ore şi dacă reacţiile adverse nu par să dispară după câteva zile.

De asemenea, Serviciul federal rus pentru supravegherea în domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor Rospotrebnadzor recomandă ca cei cărora le-a fost administrat vaccinul să nu se expună la frig şi nici să se supraîncălzească, să evite stresul şi consumul de produse la care ştiu că au alergie, relatează TASS.

Academicianul Viktor Tutelian, consultant nutriţionist pe lângă Ministerul Sănătăţii rus, atenţionează să se evite timp de trei zile umezirea locului în care a fost injectat vaccinul, precum şi băile publice şi saunele. De asemenea, tot atâta timp ar trebui evitate activităţile fizice susţinute şi sportul.

Totodată, persoanele care au fost vaccinate împotriva COVID-19 ar trebui să acorde atenţie necesarului de vitamina D în organismul lor şi, dacă e nevoie, să elimine această deficienţă. Totodată, li se recomandă să consume alimente cu un conţinut ridicat de proteine. ‘Vaccinul se administrează pentru a stimula producerea de anticorpi specifici, iar anticorpii sunt structuri proteice. De aceea este mare nevoie de proteine, adică ouă, carne, peşte. Este important ca acestea să nu lipsească din alimentaţia zilnică’, explică Viktor Tutelian.

Întrucât alcoolul poate reduce sensibil imunitatea şi astfel poate face ca vaccinarea să fie ineficientă sau lipsită de sens, celor care se vaccinează li se recomandă să renunţe la consumul de băuturi alcoolice timp de trei zile după vaccinare.

Femeile şi tinerele sunt sfătuite să amâne cu două-trei luni după vaccin planificarea unei sarcini sau efectuarea unei ecografii. Sarcina este un factor de risc în cazul infectării cu SARS-CoV-2, conform experţilor ruşi. Sunt expuse unui risc ridicat în special femeile cu comorbidităţi.

Cu toate acestea, Ministerul Sănătăţii din Rusia – la fel ca instituţiile din domeniul sănătăţii din alte ţări – subliniază că riscurile în cazul vaccinării sunt mult mai mici decât posibilele consecinţe ale infectării cu SARS-CoV-2.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Voluntarii din Alba Iulia adună capace de plastic pentru cazuri medicale. Povestea unei campanii atipice

Publicat

Voluntarii din Alba Iulia s-au alăturat unei campanii naționale care presupune strângerea de capace de plastic, pentru cauze umanitare. 

Aceștia se organizează cu ajutorul grupului de Facebook ”Fapte bune din Alba”. Capacele strânse se adună la câteva magazine din oraș, care îi sprijină pe voluntari, lista lor fiind publică pe grupul respectiv.

Capacele sunt duse la Cluj, unde sunt preluate de Capace cu suflet și vândute, iar banii adunați din reciclarea lor sunt dublați de o persoană cu suflet mare, pe care inițiatorii campaniei o numesc ”îngerul sau păzitor” și care dorește să rămână anonimă.

Banii strânși sunt apoi donați spre diverse cazuri medicale.

  • Una dintre donațiile din anul 2020 a mers către Căsuța Blondie, un spațiu de tranzit realizat de Asociația Blondie, care oferă dreptul la viață și la dezvoltare copiilor bolnavi și singuri, celor care provin din familii cu probleme sociale, care au suferit intervenții chirurgicale complexe sau care au nevoie de un mediu atent controlat pentru o perioadă de timp, după externare.

Voluntarii strâng doar capace datorită raportului volum/greutate și a faptului că pot fi usor stocate și transportate față de alte tipuri de materiale reciclabile.

Sunt bune aproape orice de capace de plastic: de la PET-uri, sticle de lapte, iaurt, gel de duș, șampon, balsam, detergent de vase, stick-uri de lipici, tuburi de muștar, ketchup, de la borcanelele de plastic cu gumă de mestecat, de la borcanele de Nutella, de la cutiile de medicamente sau vitamine, capace de la spray-uri sau creme de față și de corp și multe altele.

Campania a început în 2013, la Cluj, iar treptat a prins amploare mare: se colecteaza acasă, la serviciu, la restaurante, la cafenele, la școli și la gradinițe și oriunde altundeva dorește lumea.

De atunci s-au strâns tone de capace, care au fost transformate în bani pentru cazuri speciale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sporuri de până la 7,5% din salariu pentru polițiști, cu impact bugetar de 119 milioane lei. Precizările ministrului de Interne

Publicat

Aproximativ 76.000 de angajați ai Poliției Române primesc din luna ianuarie sporul de titlu de specialist de clasă, care se calculează ca procent din salariul de bază și este acordat în trei trepte, de 2,5%, 5% și 7,5%.

Declarația a fost făcută de Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, pentru G4Media.ro

”Am ajuns la o soluție cu sindicatele încă din decembrie anul trecut, ceea ce înseamnă că acest spor a intrat în plată în ianuarie. Este un spor care exista în legislație, dar nu fusese acordat până acum, și noi am reușit să îl acordăm”, a spus Bode pentru G4Media.ro.

Acordarea sporului are un impact bugetar de 119 milioane de lei anual, potrivit ministrului de Interne.

El a mai spus că sindicatele din poliție, care au organizat proteste în care denunță înghețarea salariilor, ar trebui să îi informeze pe angajați despre noul spor plătit.

Mai multe sindicate ale poliției au protestat în ultimele două săptămâni, reclamând înghețarea salariilor la nivelul anului 2020, în contextul în care zeci de mii de angajați din sectorul privat fie și-au pierdut locul de muncă în pandemie, fie au veniturile scăzute.

sursă: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Concurs MAI: Peste 8000 de candidați au dat proba scrisă pentru a deveni ofițeri de poliție. Câte locuri sunt

Publicat

Peste 8.000 de candidați, subofițeri și agenți de poliție, au susținut proba scrisă pentru ocuparea a 1.317 posturi de ofițer/ofițer de poliție în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Selecția s-a organizat pentru trecerea în corpul ofițerilor/ ofițerilor de poliție a maiștrilor militari/ subofițerilor/ agenților de poliție, a anunțat MAI, potrivit dcnews.ro.

Vezi și Ministrul de Interne: Peste 18.000 de candidaturi pentru 2.086 de locuri, la concursurile de trecere în corpul ofiţerilor

Având în vedere numărul mare de posturi scoase la concurs pentru trecerea agenților/subofițerilor în corpul ofițerilor, respectiv 2.086, s-a luat decizia susținerii probelor de concurs etapizat, începând cu 8 ianuarie, precizează MAI într-un comunicat de presă.

Dintre structurile Ministerului Afacerilor Interne cărora le-a fost aprobată demararea procedurilor de concurs, un număr semnificativ de posturi pentru care s-a organizat concursuri a fost din cadrul Poliției Române (1.210), Jandarmeriei Române (220), Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (304), Poliției de Frontieră (147).

O pondere importantă a acestor posturi au avut-o cele din cadrul structurilor operative.

În situația posturilor din aceeași specialitate pentru care s-a organizat concurs,  au fost constituite comisii centrale de concurs, care au elaborat subiectele și grilele de corectare în mod centralizat, în condiții de confidențialitate, măsuri care au fost adoptate și în ceea ce privește distribuirea lor la nivelul unităților organizatoare.

Totodată, au fost dispuse măsuri care vizau identificarea și prevenirea unor situații de conflict de interese, în scopul evitării vicierii procedurilor de concurs și al asigurării tratamentului egal al candidaților, fără discriminări.

Conducerea ministerului a solicitat structurilor organizatoare să ia toate măsurile pentru desfășurarea concursurilor în cele mai bune condiții astfel încât să fie respectate atât regulile de protecție sanitară, cât și toate condițiile de legalitate. În acest context, inclusiv Corpul Național al Polițiștilor, Direcția Generală Anticorupție și Direcția Generală de Protecție Internă au acordat sprijin de specialitate pentru a garanta transparența și corectitudinea procedurilor de concurs.

La nivelul structurilor organizatoare, atât pe parcursul desfășurării probei scrise, cât și ulterior, nu au fost semnalate situații de nerespectare a procedurilor legale privind confidențialitatea subiectelor și a grilelor de corectare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate