Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

ISU Alba a prezentat BILANȚUL activităților desfășurate în anul 2020. Radiografia misiunilor, în timpul pandemiei


Publicat

Anul 2020 va rămâne în istorie ca anul în care pandemia a pus stăpânire pe întreaga omenire iar tot ceea ce s-a întâmplat pe parcursul anului și-a pus amprenta asupra ISU Alba atât prin prisma activităților desfășurate cât și prin impactul asupra stării de sănătate, fizică și chiar psihică, a personalului.

Încă de la începutul pandemiei, ISU Alba a fost implicată nemijlocit în adoptarea unor măsuri, fiind nevoită să să se adapteze cadrului normativ în vigoare și să execute misiuni în premieră, în scopul protejării populației, a creșterii gradului de siguranță a cetățeanului dar și acordării sprijinului autorităților abilitate.

Necesitatea unui răspuns prompt, adecvat și profesionist, a impus adaptarea rapidă la acțiunile și misiunile nou apărute, la cadrul legislativ nou, specific stărilor de urgență și de alertă
Cu toate acestea, obiectivul fundamental al activității desfășurate la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al județului Alba a vizat eficientizarea acțiunilor de prevenire, intervenție și gestionare a situațiilor de urgență în vederea menținerii „sub control” a riscurilor și, la nevoie, restabilirea stării de normalitate a vieții în comunitățile afectate de situațiile de urgență într-un timp cât mai scurt.

PREVENIRE

Activitățile de prevenire a situațiilor de urgență desfășurate în anul 2020 au avut un tipar aparte din cauza acțiunilor desfășurate pentru conștientizarea populației cu privire la riscurile infectării cu noul coronavirus dar și a măsurilor de protecție sanitară. Totodată, în paralel, prin activitățile desfășurate s-a urmărit asigurarea la nivelul județului Alba a unui climat de securitate optim în scopul preîntâmpinării și reducerii riscurilor de producere a situațiilor de urgență și a consecințelor acestora, protecției populației, mediului, bunurilor și valorilor de patrimoniu.

Pentru îndeplinirea obiectivelor propuse, Inspecția de Prevenire a acționat în acord cu direcțiile de acțiune stabilite la nivel național precum și în baza ordinelor transmise de Inspectoratul general.

Totalul acțiunilor preventive au însumat un număr 3.107 (4.278 în 2019) activităţi de prevenire (- 27,37%).

În anul 2020, Inspecția de Prevenire a executat un număr de:

  • 1033 (839 în 2019) activități de control, verificare si auditare, domeniile vizate fiind apărarea împotriva incendiilor, protecția civilă și alte domenii de competență (prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID 19) (+ 23,12%).
  • 310 (418 în 2019) activități de analiză, avizare, autorizare, acord (-25,83%);
  • 766 activități de pregătire, educare şi informare preventivă în domeniul situațiilor de urgență (1448 în 2019), prin exerciţii, instruiri, lecții deschise, puncte de informare preventivă, etc.: 147 exerciţii (din care 2 desfășurate cu SVSU și 6 cu SPSU) – 1714 participanţi; 597 instruiri – 6321 participanţi; 8 lecții deschise – 2758 participanţi; 5 puncte de informare preventivă – 542 participanți, 0 acțiuni „Ziua porților deschise” – 0 participanți și 9 alte activități – 48 participanţi (-47,09%);
  • 998 alte activități (1573 în 2019): îndrumare, coordonare, asistență tehnică (546), soluționare cereri, petiţii (22), avize transport deșeuri periculoase (130), participări comisii (14, din care 2 CAT și 12 comisii de recepție la terminarea lucrărilor), alte misiuni (286) (-36,55%).

PREGĂTIRE

Pe linia Serviciilor publice voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă

La nivelul judeţului Alba, în subordinea consiliilor locale sunt constituite 78 de servicii voluntare pentru situaţii de urgenţă. Serviciile voluntare pentru situații de urgență au în componență 1106 persoane (137 angajați și 969 voluntari).

RĂSPUNS

În anul 2020, în Dispeceratul Integrat ISU–SAJ, au fost înregistrate un număr de 72.621 de solicitări (70.794 în anul 2019), în medie 199 de solicitări pe zi (194 în anul 2019) – creștere cu 2,58%.

În plan operativ structurile de intervenţie, coordonate de Centrul operaţional judeţean, au participat la un număr de 11.938 acțiuni de intervenție în anul 2020 (9.992 în 2019), din care 5.353 (1.744 în 2019) pentru situații de urgență sau alte acțiuni de intervenție, iar 6.585 (8.248 în 2019) au fost solicitări SMURD, media zilnică a intervențiilor fiind de 32 (27 în 2019) intervenţii pe zi.

Comparativ cu anul 2019, în anul 2020 a crescut cu 207% numărul intervențiilor (fără S.M.U.R.D.) de la 1.744 în 2019 la 5.353 în 2020, datorită creșterii cu 494,55 % a numărului de intervenții pentru alte intervenții și situații (în special decontaminarea personalului și tehnicii de intervenție în contextul misiunilor specifice COVID-19) și a creșterii cu 232% a numărului de intervenții la inundații și fenomene meteorologice periculoase.

Comparativ cu anul 2019, în anul 2020 a scăzut cu 20,16% numărul cazurilor de urgenţă la care au participat echipajele S.M.U.R.D – de la 8.248 solicitări în 2019, la 6.585 solicitări în 2020.

Din totalul acțiunilor și activităților pentru intervenție, 3.451 au avut loc în mediul rural (4.493 în 2019) reprezentând 28,91% și 8.487 în mediul urban (5.466 în 2019), reprezentând 71,09%.

În funcție de tipul acestora, situațiile de urgență, acțiunile desfășurate și evenimentele la care au intervenit echipajele inspectoratului, situația se prezintă astfel:

  • 214 pentru stingerea incendiilor (287 în 2019);
  • 203 la incendii de vegetație, fond forestier și deșeuri (298 în 2019);
  • 120 pentru asistență de persoane (168 în 2019) (degajări de persoane rămase blocate în apartament, ascensor, la înălțime, etc.);
  • 415 la inundații și fenomene meteo periculoase (125 în 2019);
  • 25 pentru asanări ale terenului și distrugeri de muniție rămasă neexplodată (25 în 2019);
  • 9 pentru salvări de animale (25 în 2019);
  • 4.353 alte intervenții, (716 în 2019);
  • 14 alarmă falsă (28 în 2019);
  • 6585 intervenții specifice SMURD (8248 în 2019).

Ca urmare a intervențiilor au fost salvate bunuri în valoare de aproximativ 58,5 milioane lei (352 milioane lei în 2019), iar bunurile materiale distruse în urma situațiilor de urgență au fost estimate la aproximativ 6 milioane lei (59,5 milioane lei în 2019). Se constată că bunurile salvate sunt de aproape 10 ori mai mari decât cele distruse.

Misiuni de stingere a incendiilor:

Unul dintre cele mai frecvente și importante tipuri de risc, incendiile s-au manifestat în procent de 78,5% la locuințe și anexe gospodărești (68,29% în 2019), 0,47% în agricultură și silvicultură (1,04% în 2019), 5,60% în industrie (7,31% în 2019), 1,87% în administrația publică, învățământ și sănătate (3,83% în 2019), 3,74% în transport (4,52% în 2019), 2,8% în comerț și alimentație publică (3,48% în 2019) iar 7,02% în alte domenii de activitate (11,53% în 2019).

În urma incendiilor produse, 1 persoană a decedat (3 în 2019), iar alte 9 persoane au fost salvate suferind diferite traume (12 în 2019). Persoana decedată a fost surprinsă de flăcări înainte ca echipajele de intervenţie să ajungă la locul intervenţiei.

Incendiile au fost provocate, în principal de:

  • utilizarea instalațiilor și echipamentelor electrice defecte sau improvizate – 65 incendii, ceea ce reprezintă 30,09% din total incendii (78 incendii – 27,28% din total incendii 2019);
  • mijloace sau sisteme de încălzire cu defecțiuni sau improvizații, coșurile de fum defecte sau necurățate – 46 de incendii, ceea ce reprezintă 21,5% din totalul incendiilor (91 de incendii – 31,70% din totalul incendiilor în anul 2019);
  • acțiunile intenționate – 15 incendii, ceea ce reprezintă 6,94% din totalul incendiilor (19 incendii – 6,62% din totalul incendiilor în 2019);
  • focul deschis – 14 incendii, ceea ce reprezintă 6,54% din totalul incendiilor (34 incendii 11,85% din totalul incendiilor în 2019);
  • fumatul fără respectarea normelor – 14 incendii, ceea ce reprezintă 6,54% din totalul incendiilor (16 incendii 5,57% din totalul incendiilor în 2019);
  • jocul copiilor cu focul – 3 incendii, ceea ce reprezintă 1,39% (9 incendii 3,14% din totalul incendiilor în 2019);

Misiuni de asistență medicală și prim ajutor calificat:

Asistența medicală de urgență și descarcerare la nivelul județului Alba, este asigurată în mod integrat de către Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD), structurile Serviciului de Ambulanță Județean, Unitatea de Primiri Urgențe și Compartimentele de Primiri Urgențe din cadrul spitalelor municipale și orășenești.

La nivelul județului Alba sunt operaționale 7 echipaje SMURD (6 echipaje de prim ajutor – EPA și 1 echipaj de terapie intensivă mobilă – TIM).

Cu caracter temporar, în anul 2020 au fost operaționalizate 5 echipaje SMURD pentru transportul bolnavilor de COVID-19/persoanelor carantinate, la unitățile spitalicești/centrele de carantină instituționalizată.

Tot cu caracter temporar, pe durata sezonului de schi, când se înregistrează un aflux mare de turiști în zona Domeniului Schiabil Șureanu a fost operaționalizat un echipaj SMURD tip B2 începând cu luna decembrie 2020.

Pe parcursul anului 2020, echipajele SMURD au desfășurat 6.585 intervenții (8.248 în 2019), în medie 18 intervenții/zi (22 în 2019).



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

WhatsApp a lansat o funcție nouă pentru aplicația de PC. Începând de astăzi se pot primi și pe desktop apeluri audio și video

Publicat

Începând de astăzi pe aplicaţia WhatsApp pentru PC-uri cu macOS şi Windows, se vor putea primi apeluri vocale şi video, a anunţat compania, oferind apeluri criptate end-to-end către alţi utilizatori WhatsApp, atât pe computere, cât şi pe dispozitive mobile.

Apelurile vocale şi video pentru WhatsApp erau până acum funcționale pe telefoane cu Android şi iOS, iar WhatsApp a început să lanseze funcţia de apelare de pe desktop către un grup mic de utilizatori la sfârşitul anului trecut.

Apeluri vocale și video pe Whatsap – încă nu se pot face apeluri de grup pe PC

Funcţia de apeluri vocale și video este acum disponibilă pentru toţi utilizatorii WhatsApp de PC.

Apelurile de pe desktop au aceeaşi criptare end-to-end ca şi mesajele scrise, ceea ce înseamnă că WhatsApp şi Facebook nu vă pot vedea sau auzi apelurile.

Singura caracteristică lipsă este că, cel puţin pentru început, aplicaţia desktop nu acceptă apelurile de grup.

WhatsApp promite că se va extinde pentru a include şi apelurile de voce şi video de grup, dar nu a precizat un termen.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ministrul Educației: Posturile de directori de școli vor fi scoase la concurs. Titularizarea profesorilor, pe durată determinată

Publicat

Posturile de directori la toate școlile din țară vor fi scoase la concurs iar titularizarea profesorilor va fi pe durată determinată.

Ministrul Educației Sorin Câmpeanu, a declarat joi, 4 martie la Europa FM, că este nevoie de o evaluare a cadrelor didactice.

„Trebuie să ai conduceri în școli selectate pe criterii relevante și obiective. Pentru asta trebuie să ai organizate concursuri pentru directorii de școli. Este un element esențial, dacă vrei să faci evaluare.

Evaluarea cadrelor didactice pe criterii de performanță

Pentru că, în orice sistem, directorul unei școli va fi implicat în evaluarea cadrelor didactice pe criterii de performanță, legate de criteriile de performanță ale elevilor”, a transmis Câmpeanu.

Cîmpeanu speră ca posturile de director și de director adjunct să fie scoase la concurs înainte de vacanța de vară. ”Directori, directori adjuncți, pe structura director educațional-manager sau orice altă structură care va rezulta din dezbaterile care trebuie să fie profunde și rapide, pentru că până în vară nu mai este mult. În cel mai rău caz aceste concursuri ar trebui să se deruleze în lunile octombrie – noiembrie.”

În plus, ministrul a declarat că „există voință politică” pentru a se trece de la titularizare pe perioadă nedeterminată la perioadă determinată.

Cîmpeanu a mai precizat că ar fi de acord cu o evaluare a tuturor profesorilor pe criterii de performanță.

„Nevoia de evaluare a cadrelor didactice pe criterii de performanță, indisolubil legată de performanța elevilor este un lucru foarte clar. Asta este marea provocare, lucrurile trebuie schimbate…

”Trebuie să ai și cu cine pentru că sunt 220.000 de profesori, iar asta nu este o scuză, ci este doar o explicație.

Problema nu poate fi tratată și rezolvată fiind scoasă din context, dacă e scoasă din context e egal cu zero, oricât de bine ar suna.

Întâi trebuie să clarificăm la nivel macro, managementul de sistem: relația dintre minister – inspectorate – autorități locale – școli .”

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Sănătății: Lămpile UV nu sunt recomandate pentru dezinfecția în școli sau pentru uz casnic

Publicat

Ministerul Sănătății atrage atenția că lămpile cu ultraviolete nu sunt recomandate pentru dezinfecția în școli și nici pentru locuințe. Mai mult, radiațiile UV sunt cancerigene și pot produce și alte afecțiuni.

Potrivit specialiștilor Ministerului Sănătății nu este recomandată folosirea lămpilor UV pentru efectuarea dezinfecției în școli sau acasă.

Pe lângă cancerul de piele, radiațiile ultraviolete pot produce cataractă, conjuctivite sau alte reacții la nivelul ochilor, motiv pentru care este contraindicat să fie folosite în încăperi în care sunt persoane și este contraindicat să fie folosite pentru dezinfecția mâinilor, arată specialiștii într-o postare pe Facebook.

„De asemenea, ozonul produs de lămpile UV este dăunător pentru căile respiratorii, fiind un puternic iritant, și poate produce crize de astm la persoanele astmatice. Din aceste motive, nu se recomandă folosirea lor de utilizatori casnici, ci doar de personal calificat și instruit în acest sens”, au mai arătat aceștia.

De asemenea, și Institutului Național de Sănătate Publică (INSP) a arătat că lămpile UV nu sunt recomandate a fi utilizate decât de personalul calificat și nu reprezintă o opțiune pentru sălile de clasă.

„Lămpile UV sunt, în esență, becuri speciale pline cu vapori de mercur care, odată expuși unui curent electric, produc radiație ultravioletă care distruge germenii direct, prin distrugerea ADN-ului și a ARN-ului acestora, și indirect, prin producerea de ozon„, arată specialiștii.

Astfel de lămpi sunt folosite în spitale și în laboratoarele medicale pentru a steriliza anumite încăperi sau zone, însă nu trebuie utilizate ca unică metodă de dezinfecție.

În ceea ce privește activitatea radiației UV față de virusuri, mai multe studii au demonstrat că aceasta poate distruge virusuri gripale, adenovirusuri sau coronavirusuri atât de pe suprafețe, cât și din aer, atât prin alterarea materialului lor genetic, cât și prin alterarea proteinelor de suprafață, virusurile fiind astfel inactivate.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Incidența COVID în fiecare localitate din județul Alba și situația internărilor. Ministerul Sănătății publică datele în premieră

Publicat

La mai bine de un an de la debutul pandemiei de coronavirus, Ministerul Sănătății a publicat toate datele legate de testarea COVID-19 pe județe și incidența în fiecare localitate din țară.

Datele au fost publicate pe portalul Guvernului pentru seturile de date deschise livrate de autoritățile și instituțiile administrației publice și pot fi consultate și descărcate de orice persoană.

Documentul poate fi descărcat de AICI: transparenta COVID_martie_2021

„Datele actualizate zilnic în acest format sunt extrase din aplicațiile Corona Forms, Alerte MS și RENV și publicate automat în format brut. Din acest motiv ele pot conține inadvertențe”, se precizează pe portalul guvernului.

Informațiile sunt actualizate zilnic, începând cu 1 martie.

Incidenta la 14 zile la nivel de UAT
UAT01-03-202102-03-202103-03-2021
ALBAC0,500,500,50
ALMAŞU MARE000
ARIEŞENI000
AVRAM IANCU000
BERGHIN3,642,603,12
BISTRA0,870,870,87
BLANDIANA1,081,091,09
BUCERDEA GRÂNOASĂ0,870,430,43
BUCIUM000
CÂLNIC0,490,490,49
CENADE000
CERGĂU1,221,221,22
CERU-BĂCĂINŢI7,097,270
CETATEA DE BALTĂ000
CIUGUD3,062,752,44
CIURULEASA000
CRĂCIUNELU DE JOS2,792,802,80
CRICĂU3,492,992,49
CUT1,561,561,56
DAIA ROMÂNĂ1,591,591,27
DOŞTAT2,933,913,91
FĂRĂU000
GALDA DE JOS1,111,111,11
GÂRBOVA0,930,930,93
GÂRDA DE SUS1,301,301,30
HOPÂRTA000
HOREA000,51
IGHIU1,131,561,56
ÎNTREGALDE000
JIDVEI0,180,370,56
LIVEZILE2,462,462,46
LOPADEA NOUĂ2,292,301,92
LUNCA MUREŞULUI1,932,703,09
LUPŞA0,670,680,34
METEŞ1,051,071,07
MIHALŢ6,107,067,36
MIRĂSLĂU0,500,501,51
MOGOŞ000
MUNICIPIUL AIUD1,651,651,77
MUNICIPIUL ALBA IULIA5,925,835,86
MUNICIPIUL BLAJ1,391,491,25
MUNICIPIUL SEBEŞ3,463,223,12
NOŞLAC1,091,091,09
OCOLIŞ1,781,791,79
OHABA000
ORAŞ ABRUD0,940,950,95
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ0,520,260,26
ORAŞ CÂMPENI0,670,670,67
ORAŞ CUGIR1,321,361,32
ORAŞ OCNA MUREŞ1,351,351,42
ORAŞ TEIUŞ3,573,162,47
ORAŞ ZLATNA0,370,370,50
PIANU2,502,232,50
POIANA VADULUI000
PONOR5,855,915,91
POŞAGA000
RĂDEŞTI2,302,312,31
RÂMEŢ000
RIMETEA0,990,991,99
ROŞIA DE SECAŞ0,610,610,61
ROŞIA MONTANĂ000
SĂLCIUA0,690,690
SĂLIŞTEA0,830,840,84
SÂNCEL0,380,761,14
SÂNTIMBRU1,971,641,31
SĂSCIORI1,381,221,22
SCĂRIŞOARA000
ŞIBOT2,052,462,46
SOHODOL000,59
ŞONA1,832,283,43
ŞPRING11,3811,4411,44
STREMŢ0,810,810,81
ŞUGAG1,041,041,04
UNIREA2,222,833,43
VADU MOŢILOR0,740,740,74
VALEA LUNGĂ1,892,532,53
VIDRA0,640,640,64
VINŢU DE JOS0,720,900,54

Situația internărilor în spitale

Număr persoane spitalizate / spital / zi
Spital01-03-202102-03-202103-03-2021
Spital Orasenesc Cugir121415
Spitalul Municipal Sebeș141415
Spitalul Municipal Blaj192017
Spitalul Judetean de Urgenta Alba Iulia393639
Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud272729

Pe 21 februarie, ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a anunţat că a pornit deja demersurile pentru transparentizarea datelor despre evoluţia pandemiei de COVID-19, solicitată de mai multe organizaţii din societatea civilă potrivit libertatea.ro

Ce solicitau organizaţiile din societatea civilă:

  • Incidența la 14 zile la nivel de UAT;
  • Numărul de persoane externate vindecate/județ/zi;
  • Numărul de persoane externate/județ/zi;
  • Numărul de persoane decedate/județ/zi;
  • Numărul de persoane COVID-19 spitalizate în secțiile ATI/județ/zi și numărul total de pacienți ATI/județ/zi;
  • Numărul de cazuri active/județ/zi; Numărul de persoane aflate în carantină instituționalizată/județ/zi;
  • Numărul de persoane aflate în autoizolare/județ/zi;
  • Numărul de persoane testate/județ/zi;
  • Tipul de teste utilizate (RT-PCR, teste rapide) – proporție din pacienții testați județ/zi;
  • Durata de timp între recoltarea de probe biologice-rezultat (zile) – exprimată ca mediană dacă nu se poate mai detaliat;
  • Proveniența persoanelor testate (autoizolare, carantină, testare voluntară, testare la prezentarea la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale, testare de rutină la locul de muncă) – exprimată în numere absolute, defalcate pe județ;
  • Raportul dintre numărul de persoane testate pozitiv/numărul de persoane testate/zi;
  • Numărul de pacienți confirmați, dar asimptomatici sau cu forme foarte ușoare;
  • Proveniența persoanelor testate pozitiv (autoizolare, carantină, testare voluntară, testare la prezentarea la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale, testare de rutină la locul de muncă) – exprimată în numere absolute;
  • Perioada între rezultatul pozitiv și spitalizare (ore) – exprimată ca mediană, dacă nu se poate mai detaliat; Numărul de persoane spitalizate/județ/zi(ideal pe spital);
  • Tipul de transmitere pentru fiecare caz (comunitar/instituțional/focar cunoscut sau nou/internațional/etc.);
  • Caracteristici ale persoanelor spitalizate/decedate (grupa de vârstă/vârsta, sex, afecțiuni preexistente/tipul afecțiunilor – cu asigurarea faptului că pacienții nu pot fi identificați pe baza acestor informații) Numărul de persoane reinfectate/județ/zi;
  • Informații cu privire la focare (județ, locație, tip focar, număr de persoane confirmate, numărul potențial de persoane ce pot fi afectate);
  • Informații cu privire la centrele rezidențiale (informații la nivel de centru: total rezidenți, infectați, vindecați, decedați);
  • Raportarea corecțiilor efectuate la nivel de număr de cazuri/decese pe județe/zi;
  • Numărul de persoane testate/județ/zi, defalcate pe persoane vaccinate/persoane vaccinate cu rapel și tip de vaccin; Numărul de persoane programate pentru vaccinare și care nu se prezintă la centrul de vaccinare/județ/zi;
  • Numărul de persoane adăugate ad-hoc pentru că au mai rămas doze/județ/zi; Numărul total de reacții adverse înregistrate la nivelul centrelor de vaccinare/județ/zi, defalcate pe reacții comune/minore și reacții majore;
  • Numărul de doze de vaccinuri livrate/județ, defalcate pe tip de vaccin.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate