Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

JOI: Şedinţă la Consiliul Local Aiud. Aprobare de buget, organizarea unor evenimente şi alte proiecte pe ordinea de zi


Publicat

primaria aiudJoi, 23 martie 2017, începând cu ora 14.00, în sala Ion I.C. Brătianu a Primăriei municipiului Aiud, va avea loc ședința ordinară a Consiliului Local al municipiului Aiud. Consilierii locali vor avea de aprobat 26 de proiecte de hotărâri.

Ședința va avea următorul proiect al ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre  privind aprobarea utilizării excedentului bugetului local rezultat la încheierea exerciţiului bugetar 2016 şi a anilor anteriori, în anul 2017.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli și a listei de investiții pentru anul 2017 ale Centrului Cultural „Liviu Rebreanu” Aiud.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

3. Proiect de hotărâre  privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli și a listei de investiții pentru anul 2017 ale Serviciului Public Administraţia Patrimoniului Local Aiud.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli și a listei de investiții pentru anul 2017 ale Spitalului Municipal Aiud.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului general al municipiului Aiud pe anul 2017. Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

6. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind regimul finanțărilor nerambursabile din fondurile bugetului local al Municipiului Aiud alocate pentru activități nonprofit de interes local, precum și pentru stabilirea componenței comisiei de evaluare și selecționare a proiectelor pentru finanţări nerambursabile și a comisiei de soluționare a contestațiilor.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din cadrul Serviciului Public Administraţia Patrimoniului Local subordonat Consiliului Local Aiud pentru anul 2017.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnice „Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) – Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Aiud”.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

9. Proiect de hotărâre privind avizarea Proiectului nr. 4687/2016  –  Actualizare Plan Urbanistic General şi Regulament Local de Urbanism Municipiul Aiud.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea autorizaţiilor  taxi atribuite  transportatorilor autorizaţi SC SOFICĂ FAM SRL-D, SC LEXUS PROD SRL.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

11. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a imobilului teren situat administrativ în Aiud, str. T. Tudoran, nr. 72 E, înscris în CF nr. 81633 Aiud, cu suprafața de 3076 mp către SC GREENDAYS VRPA SA – Sucursala Aiud.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

12. Proiect de hotărâre privind constituirea Comisiei speciale pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al municipiului Aiud.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea  unui parteneriat între Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, Direcţia Silvică Alba prin Ocolul Silvic Aiud şi Consiliul Local Aiud  în vederea alocării de lemn de foc din fondul forestier proprietate publică a  statului  de pe raza municipiului Aiud pentru comunităţile locale.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

14. Proiect de hotărâre privind repartizarea cu titlu gratuit a parcării nr. 378 din str. Unirii, respectiv a parcării nr. 355 din str. Mihai Viteazu.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

15. Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de administrare a Centrului Bugetar ,,Axente Sever” Aiud asupra Centralei Termice nr.1  și aprobarea Documentației tehnice de identificare, schimbarea destinației imobilului și apartamentare.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

16. Proiect de hotărâre privind organizarea evenimentului „ PIA – Prevenția Inimii Aiud”.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

17. Proiect de hotărâre privind organizarea evenimentului „Ziua Sănătății”.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

18. Proiect de hotărâre privind organizarea evenimentului „Ziua Internațională a Romilor” 2017.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

19. Proiect de hotărâre privind alocarea unei sume din bugetul local reprezentând cotizaţia pentru anul 2017 la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „ APA ALBA”.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

20. Proiect de hotărâre privind aprobarea Metodologiei de identificare a persoanelor şi familiilor marginalizate şi a Programului de măsuri pentru prevenirea şi combaterea marginalizării sociale în baza Legii 116/2002.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

21.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții al Biblioteci Municipale „Liviu Rebreanu” Aiud din subordinea Consiliului Local al Municipiului Aiud.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

22.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcţii al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor din subordinea Consiliului Local al Municipiului Aiud.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

23.Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului pentru funcționarea  Pieţei Agroalimentare Dr. Constantin Hagea.

Iniţiator: Viceprimar Helga Lorincz

24.Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire în proprietate a unor terenuri, conform art. 36 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

25.Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii Contractului pentru acordarea de servicii sociale cu furnizorul de servicii sociale DGASCP Alba, în favoarea beneficiarului Verneș Ileana – persoană pusă sub interdicție judecătorească.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

26.Proiect de hotărâre privind aprobarea deplasării în Gyomaendrőd (Ungaria) a unei delegaţii a Municipiului Aiud, în perioada 29 aprilie – 1 mai 2017, la Festivalul Internațional al Cașului și a Brânzei.

Iniţiator: Primar Iulia Adriana Oana Badea

27.Raportul Primarului municipiului Aiud privind starea economică, socială şi de mediu a U.A.T. Municipiul Aiud pentru perioada 24.06.2016 – 31.12.2016.

28.Raportul de activitate al d-nei viceprimar Lőrincz Helga pentru perioada 24.06.2016 – 31.12.2016.

29.Rapoartele de activitate ale consilierilor locali pentru perioada 24.06.2016 – 31.12.2016.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CÂMPENI

Primăria Câmpeni nu reușește de 7 luni să își corecteze informațiile din site. Călin Andreș, primar în engleză și în franceză

Publicat

La aproape 7 luni de la alegerile locale, Primăria Orașului Câmpeni nu a reușit să își actualizeze secțiunile de engleză și franceză ale siteului propriu. 

Astfel, deși alegerile din 27 septembrie 2020 au fost câștigate de Dan Cristian Pașca (PNL), fostul edil Călin Andreș (PSD) este prezentat în continuare drept primarul localității, la secțiunile în franceză și în engleză.

Aceasta este informația eronată, cu care sunt întâmpinați vizitatorii străini ai siteului, pe care angajații insitituției nu reușesc să o corecteze de aproape 7 luni.

Potrivit CV-ului, noul primar Dan Cristian Pașca are competențe lingvistice de nivel intermediar, atât la engleză, cât și la franceză, însă nu pare deranjat de informațiile postate în aceste limbi, pe site.

Dincolo de situația în care se pune administrația locală, problema este că portalul oficial al instituției oferă informații greșite publicului.

De asemenea, siteul nu oferă informații care ar trebui să fie publice. Spre exemplu, la secțiunea achiziții, anunțurile sunt vechi de doi ani.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: De Ziua Pământului, mai mulți tineri albaiulieni au plantat aproape 500 de puieți de molid

Publicat

În 22 aprilie 2021, de Ziua Pământului, echipa Europe Direct Regiunea Centru alături de tineri din municipiul Alba Iulia, colegi din cadrul structurii gazdă – Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru și o echipa a Ocolului Silvic Alba, au plantat aproape 500 de puieți de molid pe Valea Vințului în apropiere de Alba Iulia.

Acțiunea de împădurire și de regenerare a unei zone de pădure a avut loc în contextul susținerii europene a măsurilor de protecție a mediului, de îmbunătățire a climei și a calității aerului.

În fiecare an, în 22 aprilie se sărbătorește Ziua Pământului, ziua când s-a născut mișcarea pentru protejarea mediului înconjurător cu scopul de a contracara dezinteresul multor oamenii față de mediu.

Începând cu ora 9 dimineața, o echipa de 30 de oameni echipați de munte și mișcare s-au îmbarcat în mașini și au pornit către zona Căleanu de pe Valea Vințului, județului Alba.

Vremea a ținut cu toată lumea, fiind soare, aer curat și blând de primăvară.

Ajunși la destinație, echipa Ocolului Silvic Alba, coordonată de inginerul Florea Vasile, a prezentat aria de plantare, uneltele și a făcut instructajul de plantare.

Astfel, toți participanții, începând cu cel mai tânăr în vârstă de 12 ani, au învățat că vatra pentru plantare are o dimensiune de 60*80 cm, adâncimea locașului pentru plantă trebuie să fie de circa 30 cm, distanța între vetre e de 1,5-2 m, iar puieții se pun pe plan drept.

Ulterior se tasează bine pământul în jurul plantei pentru a elimina aerul, micul arbore trebuie să stea drept sau orientat către vârful dealului, iar vatra cu pământ tasat se acoperă cu pământ răsfirat.

 

Înarmați cu sape și puieți, cei peste 30 de participanți la eveniment s-au răsfirat pe zona de împădurire și au început să sape vetre și să planteze puieții de molid, alături și sub supravegherea specialiștilor silvicultori.

Pauzele de lucru au fost fructificate prin informarea tuturor referitor la contextul acțiunii, la obiectivele Comisiei Europene în domeniul protecției mediului și măsurile propuse în cadrul Pactului Verde European.

 

”Avem nevoie de păduri sănătoase, cu o biodiversitate mare. Avem nevoie de aer curat și fiecare dintre noi ar trebui să se implice în acțiuni de protecție a mediului și să se apropie mai mult de natură.

Uniunea Europeană și-a asumat angajamentul de a deveni primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și pentru susținerea acestui angajament prin propunerea unei Legi a Climei.

Din 21 aprilie 2021, Legea Climei a obținut acordul legiuitorilor devenind un angajament cu putere juridică care va orienta politicile europene pentru următorii 30 de ani.

Acțiunea noastră de plantare, cu sprijinul generațiilor tinere, a fost o activitate de mai mică amploare, dar sperăm ca impactul său să susțină generațiile viitoare, să fie un angajament față de copiii și nepoții tuturor.

Fiecare astfel de gest mic poate asigura o tranziție verde echitabilă din punct de vedere social, generând un impact mare pentru pădurile noastre”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Acțiunea organizată de Europe Direct Regiunea Centru cu sprijinul ADR Centru, a subliniat importanța pe care Uniune Europeană o acordă problemelor generate de schimbările climatice și degradarea mediului, amenințări existențiale pentru Europa și lume.

După 3 ore de lucru, participanții la acțiunea de împădurire, încântați de modul în care a decurs activitatea, pe lângă împlinirea obținută din plantarea de puieți, au declarat că asemenea acțiuni trebuie să fie mai dese și au plecat către case sau înapoi la birou cu angajamentul că vor participa și pe viitor la alte acțiuni similare.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Încep lucrările la zona de agrement de pe malul râului Mureș, în cartierul Partoș din Alba Iulia. Ce spune primarul Pleșa

Publicat

Lucrările la zona de agrement de pe malul râului Mureș, în cartierul Partoș din Alba Iulia, vor începe săptămâna viitoare, a anunțat primarul Gabriel Pleșa. Pe aproximativ 1.000 de metri pătrați se va amenaja un spațiu de relaxare, cu mobilier urban.

„În vremurile tumultuoase în care trăim, când stresul și nesiguranța cotidiană sunt parcă mai pregnante decât oricând, simțim nevoia de a ne petrece cât mai plăcut timpul liber. De aceea, albaiulienii se vor bucura de un nou spațiu de relaxare, pe malul râului Mureș.

Vecinătatea cursurilor de apă trebuie să fie considerată o binecuvântare pentru noi, cei care locuim în Alba Iulia. Astăzi, într-o vizită de lucru, am verificat amplasamentul unde, săptămâna viitoare, vor începe lucrările la Zona de Agrement din Partoș.

Aici se va amenaja cu mobilier urban un spațiu de relaxare de aproximativ 1.000 de metri pătrați. Totodată, căutăm alternative pentru realizarea unei zone de picnic, cu locuri pentru grătar și de servit masa. Având acces din strada Regimentul V Vânători de Munte, terenul va fi nivelat, pietruit, vor fi amplasate mai multe pavilioane și bănci rezistente la intemperii și corpuri de iluminat.

De asemenea, vor fi amenajate un debarcader și un ponton, care vor putea fi folosite pentru lansarea la apă a bărcilor ușoare și a canoelor.

Cu această ocazie începem și demersurile pentru înființarea, în cadrul Clubului Sportiv Municipal, a unei secții de caiac-canoe, deoarece vom dispune de toate condițiile necesare pentru practicarea acestui sport. Sper ca, pe lângă celelalte zone de relaxare din municipiu, și aceasta să fie utilizată, apreciată și îngrijită de albaiulieni”, a scris primarul Gabriel Pleșa, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

BLAJ: Un nou pas pentru realizarea unei baze de cantonament de trei stele, cu o capacitate de 110 locuri. Valoarea investiției

Publicat

Un nou pas a fost făcut recent în proiectul privind realizarea unei baze de cantonament de trei stele în municipiul Blaj.

Baza urmează să fie construită lângă noua Sală Polivalentă, pe malul râului Târnava Mare și va asigura facilități de cazare, masă și recuperare pentru un număr de 110 persoane (sportivi, antrenori, personal adiacent, oficiali).

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Construire bază de cantonament cu facilitate de cazare, masă și recuperare pentru sportivi”, propus a fi amplasat în Blaj, pe strada Alexandru G. Golescu din cartierul Veza.

Potrivit memoriului de prezentare, în municipiul Blaj nu există la momentul actual o bază de cantonament, cu capacitate mai mare, pentru a permite desfăşurarea în condiţii şi standarde europene a cazării şi recuperării sportivilor, în urma antrenamentelor şi a competiţiilor sportive.

Se urmărește realizarea Bazei de cantonament în contextul unor investiții recente în municipiul Blaj, ce au vizat atât infrastructura urbană și edilitară, cât și edificarea unor noi dotări și funcțiuni publice, care au condus la ridicarea calității vieții urbane și sociale.

Pe termen mediu și lung se anticipează o creștere a interesului publicului larg pentru competițiile sportive, mai ales că prin noul obiectiv sunt vizate majoritatea sporturilor care se pot desfășura în sală (volei, handbal, tenis, baschet).

În acest context investiția pentru o bază de cantonament cu facilități de cazare, masă și recuperare pentru sportivi, este binevenită pentru a deservi și susține evenimentele sportive sau de antrenament ce vor avea loc în Sala Polivalentă de Sport.

Baza de cantonament va asigura toate spațiile de cazare și facilitățile necesare, dotate corespunzător clasificării de trei stele, pentru un număr de 110 de persoane (sportivi, antrenori, personal adiacent, oficiali, etc.).

Totodată prin această investiție se definitivează din punct de vedere urbanistic, ansamblul existent pe malul stâng al Târnavei Mari, alcătuit din Sala Polivalentă de Sport, Parcul CIL și viitoarea Baza de cantonament. Astfel, prin tema propusă pentru noua bază de cantonament, se urmărește obținerea unui obiect arhitectural valoros, care sa răspundă unor serii de constrângeri determinate de cadrul oferit de mediul construit și mediul natural învecinat, necesitățile funcționale, gestionarea eficientă a spațiilor atât interioare cât și exterioare și sustenabilitatea clădirii raportată la viitor.

Această bază de cantonament este o structură de primire amenajată într-o clădire, care vor pune la dispoziţia sportivilor, staff-urilor acestora şi diverşilor oficiali, spaţii de cazare, asigurând totodată prestări de servicii specifice şi dispunând de spaţii pentru recepţie, aşteptare, conferinţe, corespondenţă, alimentaţie, recuperare, spălătorie – uscătorie echipament sportiv, etc.

Totodată baza de cantonament va dispune de toate încăperile tehnice necesare unei bune funcţionări conform parametrilor de confort actuali, cu dimensionarea corespunzătoare a tuturor dotărilor şi instalaţiilor interioare şi exterioare.

Principalele funcţiuni interioare propuse:

Principalele funcţiuni interioare preconizate sunt următoarele:

  • Zona de recepţie şi hol principal
  • Cazare: se va asigura un număr de 55 de camere pentru 110 de persoane
  • Sală de conferinţe: se va propune o sală pentru desfăşurarea întâlnirilor informale, dar şi pentru prezentări, proiecţii video etc., dimensionată pentru 30 de persoane. Sala de conferinţe va fi în directă legătură cu holul principal al clădirii
  • Alimentaţie publică: se va prevedea o sală de mese pentru 90 – 100 persoane, ce va funcţiona în sistem de autoservire
  • Bucătărie: sala de mese va fi deservită de o bucătărie proprie, dimensionată conform normelor aflate în vigoare, alături de vestiare pentru personal bucătărie, depozitări, preparări. Toate anexele bucătăriei vor fi accesibile dintr-un hol de intrare, cu acces separat de accesul principal în clădire
  • Sala de recuperare va fi proiectată şi amenajată sub forma unei săli mobilate cu aparate pentru fitness, pentru o capacitate de 30 de persoane

Anexe:

  • Spaţii pentru spălătorie şi uscătorie: se vor propune spaţii pentru întreţinerea echipamentului sportiv.
  • Oficii întreţinere şi curăţenie: în funcţie de soluţia funcţională se vor prevedea spaţii pentru oficiile de curăţenie, amplasate în directă legătură cu spaţiile de cazare. Acestea vor conţine şi spaţii de depozitare aşternuturi curate şi separat aşternuturi murdare.
  • Vestiar personal întreţinere: se va prevedea un vestiar unisex pentru personalul de întreţinere, separat de vestiarul personalului ce deserveşte bucătăria.
  • Birou administrativ: se va propune un birou pentru administratorul bazei de cantonament.

Spaţii tehnice:

  • Atelier întreţinere: clădirea va fi prevăzută cu un mic atelier de întreţinere, ce va desfăşura activităţi de mentenanţă pentru întreaga bază de cantonament.
  • Centrală termică: se va amplasa la parterul clădirii, cu acces separat din exterior, fiind dimensionată în funcţie de calculul soluţiei pentru instalaţiile termice.
  • Centrala de detecţie şi semnalizare incendiu: se va dimensiona şi dota conform norme în vigoare.

Circulaţii verticale: se vor amenaja căi de circulaţie pe verticală prin rampe de scară deschise şi închise, cu respectarea normelor privind securitatea la incendiu şi a numărului şi gabaritelor de evacuare la incendiu a sportivilor.

Culoarele şi scările principale vor avea lăţimea minimă de 1.40 m, iar casa scării va fi separată de culoarele de circulaţii de la nivelele supraterane.

Amenajări exterioare

Se vor amenaja următoarele spaţii exterioare:

  • curte de primire cu acces şi staţionare temporară pentru două autocare;
  • curte de serviciu cu acces pentru aprovizionare şi trei locuri pentru staţionare de scurtă durată;
  • amenajări peisagere, cu plantaţii de arbori şi arbuşti, alei şi suprafeţe cu gazon;

Potrivit memoriului de prezentare suprafața construită propusă este de 1.188,70 mp, iar cea construită desfășurată este de 4.631,30 mp.

Valoarea investitiei este estimată la 15.000.000 de lei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate