Economie
Licitația pentru expertiza autostrăzii demolate dintre Sebeș și Sibiu a fost anulată. Nu s-a înscris niciun ofertant
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anulat o licitație pentru încă o expertiza a lotului III, între Sebeș și Sibiu, al autostrăzii Orăștie Sibiu. Lotul III al autostrăzii este porțiunea de teren pe care s-au făcut cele mai multe expertize din România, necesare la proiectarea și construirea unei autostrăzi.
Lotul a fost demolat parțial și refecut în regim propriu de către compania de drumuri.
Licitația pentru ”Realizare Expertiză Tehnică şi revizuire Proiect Tehnic pentru Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot 3″. a fost anulată de către CNAIR, deoarece până la termenul limită de joi, 4 aprilie, nu a fost depusă nicio ofertă, potrivit economica.net.
Licitația a fost împărțită în două categorii Lotul 1 – Drumuri, lucrări hidrotehnice şi teren de fundare şi Lotul 2 – Poduri, pasaje, viaduct, structuri casetate şi podeţe”, cu o valoare estimată de 4,13 milioane de lei fără TVA.
În data de 14 noiembrie 2014, cu două zile înainte de alegerile prezidențiale, se inaugura lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie, pe distanța Cunța – Săiște. Au fost prezenți atunci, să inspecteze lucrările, Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, şeful CNADNR, Narcis Neaga, și un autocar plin cu PSD-iști în frunte cu Victor Ponta, care „au testat” asfaltul noii autostrăzii.
Inaugurarea s-a făcut chiar în ambele sensuri Neaga, deputatul PSD Ioan Dârzu și primarul Sebeșului, Alexandru Dăncilă, au tăiat panglica dinspre Sebeș, în timp ce Victor Ponta și Ioan Rus dinspre Sibiu. Decizia de deschidere s-a luat repede cu toate că lucrările încă nu erau în totalitate terminate și inaugurarea a fost amânată în repetate rânduri din cauza alunecărilor de teren din zonă. Cu două zile înainte de alegeri, dintr-o dată, s-au rezolvat toate problemele și alunecările.
După 12 zile de la deschiderea traficului pe lotul al treilea din autostrada Sibiu-Orăştie, pe drum au apărut deja primele fisuri. La acea vreme, compania de autostrăzi preciza că lucrările pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie nu au fost încă recepţionate, explicând că „fisurile sunt de natură superficială” şi nu afectează siguranţa traficului.
În plus, compania de drumuri dădea asigurări că „în cazuistica de specialitate, astfel de degradări superficiale s-au constatat în exploatarea şi a altor autostrăzi şi drumuri noi”.
După nici un an, acele fisuri s-au transformat în probleme mult mai serioase. La zece metri sub drumul fisurat s-a găsit apă, iar remedierea problemelor a necesitat demolarea completă a căilor de circulație. „Remedierea problemelor întâmpinate în zona kilometrului 60 pe autostrada Sibiu-Orăştie necesită demolarea completă a căilor de circulaţie” afirmau inginerii Companiei de Autostrăzi într-un document oficial, asta după ce luni de zile spuneau că sunt doar „fisuri superficiale”.
„Cu ajutorul unui excavator având cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat că infiltările de apă sunt la o adâncime între 8 şi 10 metri faţă de cota roşie (linia autostrăzii într-un plan vertical – n. red.)“ mai spuneau aceștia.
În data de de 7 septembrie între nodul rutier Sălişte și cel de la Cunța s-a închis circulația, la 10 luni de la deschiderea ei. Neaga a mai spus că este vorba despre o greşeală de execuţie, constatată de experţii CNADNR şi ai antreprenorului. „Sunt greşeli mari de execuţie, intră în categoria celor încadrate la vicii ascunse.
Toată lumea vorbea de alunecări de teren, nu a existat nicio alunecare care să determine fisura din autostradă. S-au demolat 200 de metri şi se vor repara”, a mai spus Neaga la acea vreme.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News