Connect with us
Publicitate

Economie

Licitația pentru segmentul lipsă de pe autostrada Sibiu- Nădlac, relansată. Între Magina și Holdea se fac tuneluri pentru urși

Publicat

Licitația pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, secțiunile E și D, a fost relansată, spune, marți, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Secțiunea dintre Margina și Holdea, unde trebuie realizate două tuneluri pentru urși, reprezintă o investiție estimată la 1,4 miliarde lei, prin PNRR.

Este tronsonul-lipsă de 10 km pentru a avea autostradă neîntreruptă de la Sibiu la Vama Nădlac 2. Pe acest segment, în prezent se face ocolire pe DN68A.

Potrivit ministrului Transporturilor, CNAIR a transmis marți la ANAP, pentru verificare, documentația destinată noii proceduri de licitație.

„În maximum 10 zile, ANAP trebuie să finalizeze verificarea documentelor, după care CNAIR va putea lansa licitația propriu-zisă a contractului pentru proiectarea și execuția celor două secțiuni ale Lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva”, spune Grindeanu, pe Facebook.

Pe secțiunile E și D ale Lotului 2, ce reprezintă sectorul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva, urmează să fie construite faimoasele „tuneluri pentru urși” cu o lungime totală de 2,13 km.

Segmentul de 10 kilometri care lipsește de pe autostrada Sibiu – Nădlac

Secțiunea dintre Margina și Holdea, unde trebuie realizate două tuneluri pentru urși, reprezintă o investiție estimată la 1,4 miliarde lei, prin PNRR.

Este tronsonul-lipsă de 10 km pentru a avea autostradă neîntreruptă de la Sibiu la Vama Nădlac 2. Pe acest segment, în prezent se face ocolire pe DN68A.

Licitația care dădea speranțe, contestată

Firma care va construi tronsonul rămas nefinalizat din autostrada A1 Lugoj – Deva ar fi trebuit să fie anunțată la începutul lunii februarie, potrivit unei declarații făcută în 24 ianuarie de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

”Procedura de achiziție a fost una cu preselecție. S-au calificat șase companii care după aceea participau la o nouă licitație. A fost contestat rezultatul de către cei care nu s-au calificat între primii șase. Au fost 131 de clarificări pe acest proiect, ultimele au fost depuse în 11 ianuarie 2022.

Estimez că toate clarificările vor fi oferite până în data de 26 ianuarie. În această perioadă va fi termenul la instanță pentru procesul de care vă aminteam. În momentul în care vom avea o soluție, intrăm în etapele următoare. Sper să intrăm rapid în execuție pe acel tronson. Este o chestiune de zile, nu vreau să influențez instanțele, dar cam așa este calendarul”, spunea la sfârșitul lunii ianuarie Sorin Grindeanu.

Pentru acest tronson, termenul de finalizare este august 2026. CNAIR a selectat șase asocieri de constructori, din 9 oferte depuse în primăvară:

  • Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
  • Asocierea SC Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret A.Ș – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S.
    Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi
  • Strabag SRL
  • Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL
  • Asocierea Terna Tourist Technical And Maritime SA – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical And Steel Constructions (Intrakat)

Autostrada cu probleme din cauza tunelurilor pentru urși

În momentul aprobării finanțării pentru autostrada Lugoj-Deva, Comisia Europeană a cerut României să aibă în trafic întreaga autostradă la finalul lui 2023.

Lucrările la autostrada Lugoj-Deva au început în 2011. Patru ani mai târziu italienii de la Tirrena Scavi finalizau lotul 1. În martie 2017 era o nouă inaugurare.

Salini, tot un constructor italian, finalizase 15 kilometri din cei 28 ai lotului doi al șoselei de mare viteză. În vara aceluiași an însă, șefii de la Drumuri au rupt contractul cu firma Salini și au lăsat fără constructor circa 13 kilometri din șoseaua rapidă, din care 4 erau construiți în proporție de 90%.

Legat de această decizie, CNAIR a pierdut la Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris şi fost obligată la plata unor daune de peste 230 de milioane de lei. În martie 2021, fostul ministru Cătălin Drulă anunţa că proiectul a fost relansat. În octombrie 2021, CNAIR a anunţat numele firmelor rămase în cursă.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Foto: Pro Infrastructură

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate