Administrație
Lucrările la pasajul de la intrarea în Alba Iulia vor demara, cel mai probabil, în luna aprilie
Primăria municipiului Alba Iulia a anunţat, marţi, că lucrările la pasajul superior peste calea ferată din Alba Iulia vor demara cel mai târziu în luna aprilie. Potrivit declaraţiilor primarului Mircea Hava, proiectul de reabilitare a pasajului implică reparaţii capitale, iar termenul limită pentru finalizarea investiţiei este stabilit la 10 luni.
Potrivit memoriului tehnic pus la dispoziţie de administraţia locală, în timp, refacerea carosabilului, impusă de degradarea acestuia, a condus la sporirea grosimii straturilor de beton asfaltic până la 10 cm grosime. Partea carosabilă este delimitată de trotuarele pietonale, prin borduri normale. Pasajul superior nu are parapet direcţional sau borduri înalte, pentru a împiedica accesul accidental al vehiculelor pe trotuare. În cei 34 de ani de exploatare, lucrările de întreţinere la pasajul superior s-au limitat la nivelul îmbrăcăminţii asfaltice, dar şi acestea sunt insuficiente.
Dat fiind faptul că pasajul se află într-o stare avansată de degradare, amânarea acestor lucrări ar putea pune în pericol circulaţia şi înclusiv viaţa celor care traversează prin acea zonă. „Aceste lucrări nu mai puteau suferi amânări. Nu ni s-au putut oferi garanţii că pasajul va mai rezista, câteva luni, săptămâni sau zile. Durata de execuţie a lucrărilor este mai lungă decât a celor realizate la podul de peste râul Mureş, iar asta din cauză că aici vor trebui înlocuite toate grinzile, plăcile de beton şi se va ajunge până la structura de rezistenţă”, a explicat Mircea Hava.
Deocamdată nu sunt stabilite cu exactitate rutele pe care va fi deviată circulaţia, dar, potrivit declaraţiilor primarului Mircea Hava, deplasarea autovehiculelor va fi dirijată înspre şoseaua de centură şi probabil şi pe strada Mărăşeşti.
Valoarea estimată a lucrărilor conform devizului general actualizat este de 12.562.292,13 lei (fără TVA) , respectiv 2.928.478,01 EURO, iar firma executantă este „Concefa” Sibiu. Referitor la firma contractată, Mircea Hava a ţinut să răspundă atacurilor apărute în presă în ultima perioadă, referitor la relaţiile de prietenie dintre patronul „Concefa” şi conducerea PDL. „Eu, personal nu îi cunosc pe cei de la Concefa, dar ceea ce ştiu este că această firmă este cea mai potrivită să realizeze lucrările, potrivit caietului de sarcini. Din păcate, în Alba nu avem oameni cu o asemenea experienţă în construcţia de poduri de mare anvergură, aşa că Concefa a câştigat licitaţia”, a spus Mircea Hava.
Primăria Alba Iulia a făcut publică şi procedura de achiziţie în vederea realizării acestor lucrări. Potrivit datelor puse la dispoziţie, la procedura de licitaţie au participat 4 operatori economici:
– Asocierea SC „Dafora” SA Mediaş şi SC „Azimut Com” SRL Târgu Mureş, cu o valoare ofertată de 9.514.852,00 lei fără TVA şi o durată de execuţie de 10 luni calendaristice;
– SC „Fulga” SRL Negreşti-Oaş, judeţul Maramureş, cu o valoare ofertată de 9.753.642,64 lei fără TVA şi o durată de execuţie de 10 luni calendaristice;
– SC „Concefa” SA Sibiu, cu o valoare ofertată de 8.533.408,40 lei fără TVA şi o durată de execuţie de 10 luni calendaristice;
– Asocierea SC „Pomponio” SA Alba Iulia şi SC „Geiger Transilvania” SRL SIBIU ,cu o valoare ofertată de 9.064.266,75 lei fără TVA şi o durată de execuţie de 12 luni calendaristice.
Evaluarea ofertelor a durat 19 de zile, respectiv din 20.01.2011 până în 08.02.2011, dată la care a fost întocmit Raportul procedurii şi s-au transmis comunicările privind rezultatul procedurii participanţilor la licitaţie.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News