Eveniment
Au început înscrierile la programul „Rabla 2013”. Celor 12 colectori din Alba le-au fost repartizate doar câte șapte tichete
Luni, s-a dat oficial startul programului „Rabla”, iar persoanele fizice și juridice interesate se pot înscrie pentru a avea acces la tichetele emise de Administrația de Mediu. În Alba, acestea pot fi achiziționate de la cei 12 colectori avizați de AFM, dar, potrivit acestora din urmă, principala problemă care a apărut este numărul redus de tichete repartizat fiecărui colector. Aceștia ne-au declarat că fiecare colector a primit un număr de 7 tichete, mult prea puțin comparativ cu solicitările pe care le vor avea, așa că se așteaptă ca acestea să se epuizeze în câteva minute. Potrivit AFM cei 334 colectori din România au primit un număr de 4289 tichete. Cele mai multe tichete le-a primit municipiul București: 549.
Termenul limită de depunere a dosarelor este 31 august 2013.
UPDATE: Potrivit AFM, “Ghidul de finanţare, aprobat prin Ordinul de ministru nr.1239/2013, prevede îndeplinirea criteriilor de eligibilitate pentru acceptarea în program a unui solicitant colector, printre care:
– Art. 10, alin. 1 litera b): are ca obiect de activitate: colectarea şi tratarea vehiculelor scoase din uz (conform CAEN rev. 2, cod 4677, 3831 şi 3832); colectarea vehiculelor scoase din uz (conform CAEN rev. 2, cod 4677), tratarea acestora realizându-se în baza unui contract încheiat cu un operator economic cu personalitate juridică română, având ca obiect de activitate tratarea vehiculelor scoase din uz, şi aflat în lista operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz, elaborată şi publicată pe pagina de internet proprie de către ANPM;
– Art. 10, alin. 1 litera d): deţine autorizaţiile şi avizele necesare desfăşurării activităţii şi emite certificate de distrugere a vehiculelor scoase din uz;
– Art. 10, alin. 1 litera e): se află inclus în lista operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz, elaborată şi publicată pe pagina de internet proprie de către ANPM.
În ceea ce priveşte distribuirea tichetelor valorice, Administraţia Fondului pentru Mediu a modificat Ghidul de finanţare a programului faţă de anii anteriori pentru a eficientiza programul.
În Ghidul de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional a fost prevăzut că, în prima etapă, vor fi distribuite maximum 25% din numărul total de tichete, în funcţie de numărul maşinilor mai vechi de 10 ani din parcurile auto judeţene, conform statisticilor realizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Permiselor.
De asemenea, vă precizăm faptul că în acest an, Administraţia Fondului pentru Mediu a publicat pentru prima dată, pe site-ul instituţiei, modul de distribuire a tichetelor pe fiecare judeţ, dar şi numărul de tichete distribuit pe fiecare punct de lucru. Decizia a fost luată pentru a elimina orice suspiciune cu privire la modul de distribuire al acestora.
Consumarea tichetelor primite iniţial este o condiţie obligatorie pentru depunerea unei cereri de suplimentare a acestora, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru persoanele juridice şi operatorii economici fără personalitate juridică.
În situaţia în care colectorii epuizează stocul de tichete primit iniţial, pot depune o cerere de suplimentare la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Distribuirea tichetelor solicitate se face din stocul disponibil la nivel naţional pentru persoanele fizice, până la epuizarea acestuia, şi în limita stocului alocat de către AFM proprietarilor persoane juridice şi operatori economici fără personalitate juridică.
În baza cererii de distribuire depuse, Administraţia Fondului pentru Mediu poate distribui cel mult 200 de tichete la fiecare cerere.
Tichetele destinate proprietarilor persoane fizice şi neeliberate în termen de cel mult 30 de zile lucrătoare de la data distribuirii se restituie la AFM pentru redistribuire.
În cazul nerestituirii, Administraţia Fondului pentru Mediu anulează tichetele şi exclude din program colectorul.
Situația este similară și în alte județe. Spre exemplu, SC Remat Cluj a primit în total 40 de tichete, câte zece pentru fiecare punct de lucru din județ.
Din Alba, 12 colectori au fost validaţi de AFM în vederea încheierii protocolului pentru Programul RABLA 2013:
Alba Iulia
Aurocar 2002 SRL – Alba Iulia, str. Alexandru Ioan Cuza, nr. 31E, jud. Alba, tel. 0258811133, 0751277234, fax 0258839305
Satex SRL – Alba Iulia, str. Clujului, nr. 25, jud. Alba, tel. 0258810601, fax 0258810601.
Auto Erhart SRL – Oarda de Jos, str. Biruinţei, nr.29, tel./fax 0258818784
Aiud
Claus Service SRL – Punct de lucru Aiud – Aiudul de Sus, str. Gorunului nr.20, CP 515201, tel 0788787715-0731798361
Câmpeni
Gial Autoservice SRL – Câmpeni, str. Gării, nr. 30
Multicom SRL – Cîmpeni, Str. Vîrşi, F.N., judeţ Alba
Cugir
Claus Service SRL – Punct de lucru Cugir, str. Victoriei nr. 57C, tel. 0788787715-0731798361
Ighiu
Miriam Grup SRL – Ighiu, str.Principală, nr. FN, cod poştal 517360, tel 0258 844158, 0733373710, fax 0258 844158
Nicoleta Styl SRL – Ighiu, str. Principală, nr. 1, jud Alba, cod poştal 517360, tel 0733373710, fax 0258844158,
Sebeş
Iezerul Mic SRL – Sebeş, str. Călăraşi, nr.51, jud. Alba, tel. 0744516001, fax 0258730818
Robi-Vlăduţ Titan SRL – Sebeş, str. Ştefan cel Mare, nr. 176, jud. Alba, cod poştal 515800, tel. 0258733808/0744700907, robi_vladut@yahoo.com
Teiuş
Mihai & Gaby SRL – Teiuş, str. Ardealului, nr. 69A, tel. 0762444889, fax 0258851188.
Vezi mai jos
Rabla 2013: Lista distribuirii_tichetelor_pe județe_
Rabla 2013: Lista completă a colectorilor_acceptati
Persoanele fizice se vor putea prezenta la colectorii validaţi, iar cele juridice – la AFM, pentru voucher-ul în vederea casării unui autovehicul mai vechi de 10 ani.
Reamintim că AFM anunța că, de vineri, 7 iunie, Administraţia Fondului pentru Mediu va încheia protocoalele cu colectorii validaţi în Programul „Rabla 2013” şi va distribui tichetele valorice.
“Având în vedere numărul mare de solicitări primite de la cetățeni, am decis să repartizăm 17.000 de tichete pentru persoanele fizice și 3.000 de tichete pentru persoanele juridice, inclusiv instituțiile publice” a declarat președintele AFM, Adrian Gearâp.
Se știa faptul că repartizarea tichetelor nu va fi egală în fiecare județ, dar colectorii se așteptau să le revină un număr mai mare de tichete, dată fiind cererea mare din fiecare an pe programul de înnoire a parcului auto. Aceștia speră ca numărul de vouchere pe judeţ să fie suplimentat după prima tranşă, pentru a onora toate solicitările.
Valoarea unui voucher pentru programul „Rabla” este de 6.500 de lei.
În acest an, se va utiliza un singur tichet valoric pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, faţă de până la trei tichete câte se utilizau în anii anteriori, iar valoarea acestuia este de 6.500 de lei, faţă de 3.800 lei cât valora în 2012. Citește mai mult despre Rabla 2013 și cum puteți întra în posesia tichetelor.
Prin Programul ”Rabla” derulat anual din 2005 şi până în prezent au fost casate 459.775 autoturisme uzate şi au fost achiziţionate 225.869 autoturisme noi.
Procedura pentru înscrierea la un colector validat, pentru obţinerea tichetului:
Proprietarul se prezintă la colectorul validat cu următoarele documente:
– actul care îi atestă identitatea şi domiciliul sau reşedinţa în România, în original şi în copie
– certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată
– cartea de identitate a autovehiculului uzat, în original şi în copie legalizată
– actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, în original, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat,
– certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, în original, din care să rezulte că autovehiculul se află înregistrat pe numele proprietarului în evidenţele fiscale ale autorităţii publice locale emitente, iar proprietarul nu are obligaţii de plată la bugetul local.
În plus, sunt necesare, în anumite cazuri:
– certificatul de moştenitor sau, în situaţia succesiunii pe cale judecătorească, sentinţa civilă definitivă şi irevocabilă, în original şi în copie legalizată,
– o împuternicire notarială, în original şi în copie, atunci când certificatul de moştenitor ori sentinţa civilă atestă existenţa mai multor moştenitori,
– o decizie emisă de autoritatea tutelară competentă teritorial, în original şi în copie legalizată în cazul unui moştenitor minor, al unei persoane puse sub interdicţie sau al uneia asupra căreia a fost instituită curatela,
– certificatul de căsătorie sau orice act administrativ eliberat de către autoritatea competentă material şi teritorial, care atestă schimbarea sau modificarea numelui şi/sau prenumelui, în original şi în copie legalizată,
– documentul, în original şi în copie, care atestă schimbarea sau modificarea adresei de domiciliu sau de reşedinţă,
– împuternicirea notarială, inclusiv în copie, prin care proprietarul mandatează în mod expres o altă persoană să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul său, situaţie în care se va prezenta şi actul care atestă identitatea şi domiciliul sau reşedinţa în România a persoanei împuternicite, în original şi în copie.
Preluarea în custodie a autovehiculului uzat se concretizează prin încheierea, în două exemplare, ambele în original, a procesului-verbal de custodie: un exemplar pentru proprietar şi un exemplar pentru colectorul validat.
UPDATE: Potrivit AFM, “Ghidul de finanţare, aprobat prin Ordinul de ministru nr.1239/2013, prevede îndeplinirea criteriilor de eligibilitate pentru acceptarea în program a unui solicitant colector, printre care:
– Art. 10, alin. 1 litera b): are ca obiect de activitate: colectarea şi tratarea vehiculelor scoase din uz (conform CAEN rev. 2, cod 4677, 3831 şi 3832); colectarea vehiculelor scoase din uz (conform CAEN rev. 2, cod 4677), tratarea acestora realizându-se în baza unui contract încheiat cu un operator economic cu personalitate juridică română, având ca obiect de activitate tratarea vehiculelor scoase din uz, şi aflat în lista operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz, elaborată şi publicată pe pagina de internet proprie de către ANPM;
– Art. 10, alin. 1 litera d): deţine autorizaţiile şi avizele necesare desfăşurării activităţii şi emite certificate de distrugere a vehiculelor scoase din uz;
– Art. 10, alin. 1 litera e): se află inclus în lista operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz, elaborată şi publicată pe pagina de internet proprie de către ANPM.
În ceea ce priveşte distribuirea tichetelor valorice, Administraţia Fondului pentru Mediu a modificat Ghidul de finanţare a programului faţă de anii anteriori pentru a eficientiza programul.
În Ghidul de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional a fost prevăzut că, în prima etapă, vor fi distribuite maximum 25% din numărul total de tichete, în funcţie de numărul maşinilor mai vechi de 10 ani din parcurile auto judeţene, conform statisticilor realizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Permiselor.
De asemenea, vă precizăm faptul că în acest an, Administraţia Fondului pentru Mediu a publicat pentru prima dată, pe site-ul instituţiei, modul de distribuire a tichetelor pe fiecare judeţ, dar şi numărul de tichete distribuit pe fiecare punct de lucru. Decizia a fost luată pentru a elimina orice suspiciune cu privire la modul de distribuire al acestora.
Consumarea tichetelor primite iniţial este o condiţie obligatorie pentru depunerea unei cereri de suplimentare a acestora, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru persoanele juridice şi operatorii economici fără personalitate juridică.
În situaţia în care colectorii epuizează stocul de tichete primit iniţial, pot depune o cerere de suplimentare la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Distribuirea tichetelor solicitate se face din stocul disponibil la nivel naţional pentru persoanele fizice, până la epuizarea acestuia, şi în limita stocului alocat de către AFM proprietarilor persoane juridice şi operatori economici fără personalitate juridică.
În baza cererii de distribuire depuse, Administraţia Fondului pentru Mediu poate distribui cel mult 200 de tichete la fiecare cerere.
Tichetele destinate proprietarilor persoane fizice şi neeliberate în termen de cel mult 30 de zile lucrătoare de la data distribuirii se restituie la AFM pentru redistribuire.
În cazul nerestituirii, Administraţia Fondului pentru Mediu anulează tichetele şi exclude din program colectorul.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News