Eveniment
Marți: Dezbatere publică pentru drumul expres care va lega Autostrada Transilvaniei de Cluj-Napoca
Raportul privind impactul asupra mediului pentru construirea drumului expers care leagă autostrada Transilvania de Drumul Național 1, în zona Turda și respectiv Tureni, a fost depus la Agenția pentru Protecția Mediului.
Dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată va avea loc la Primăria Tureni, marți, potrivit Cluj24.ro.
Vezi și: LIVE VIDEO: S-a DESCHIS Lotul 2 de pe autostrada A10 între Alba Iulia și Aiud. Se circulă fără întrerupere între Sibiu și Cluj
„Raportul privind impactul asupra mediului şi a Studiului de Evaluare adecvată, pentru proiectul „Construire Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) şi Drum Naţional DN1 (Zona pentru TURENI)” în comuna Tureni, sat Tureni, nr. F.N., jud. Cluj, a fost depus. Tipul deciziei posibile luate de APM Cluj poate fi emiterea acordului de mediu sau respingerea solicitării de emitere a acordului de mediu”, spun reprezentanţii CNAIR.
Raportul privind impactul asupra mediului poate fi consultat la sediul APM Cluj şi la sediul DRDP Cluj din municipiul Cluj-Napoca. Documentul menţionat este disponibil şi la următoarea adresă de internet: www.apmcj.anpm.ro.
De ce este nevoie de o nouă conexiune cu Clujul
Autostrada Sibiu – Alba Iulia – Cluj Napoca, finalizată anul acesta, duce de fapt în Florești, o comună limitrofă a Clujului, extrem de aglomerată la orele de vârf.
Pentru a ajunge în alte zone ale orașului, inclusiv la aeroport, șoferii trebuie, așadar, să treacă prin Turda și să urmeze drumul național. În aceste condiții, discuția legată de un drum expres care să facă legătura directă între autostradă și oraș, rămâne deschisă.
CNAIR a avizat recent studiul de fezabilitate pentru drumul expres care face legătura între autostrada A3 (zona Turda) și DN1 (Tureni) și ulterior până la Dej, a anunțat deputatul de Cluj, Viorel Băltărețu.
În data de 02.11.2020, CNAIR SA, prin DRDP Cluj, a semnat cu contractul cu proiectantul EXPLAN SRL, pentru realizarea acestui studiu.
Potrivit CNAIR, printre obiectivele generale ale proiectului se numără:
- eliminarea blocajelor de trafic la intrarea/ieșirea din localitati si creșterea vitezei de deplasare (în afara localităților);
- transferul traficului național și internațional în afara localităților, ceea ce conduce la reducerea impactului transportului asupra mediului;
- reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei medii de deplasare între localitățile Cluj-Napoca și Dej cât și conexiunea cu viitoarele drumuri, Drum Transregio Gilău – Apahida, respectiv Autostrada A3 Transilvania;
Drumul va degreva cel puțin Turda de traficul infernal cu care se confruntă și va avea 4 benzi: două pe fiecare sens.
Șoferii care se vor deplasa dinspre Alba Iulia spre Cluj-Napoca vor putea ocoli municipiul Turda și vor ieși de pe Autostrada A10 Sebeș – Turda pe Autostrada A3 și din aceasta pe DN 1, la Tureni.
Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News