Actualitate
Măsuri la ANAF: Cel puțin 1,5 m distanță între persoane, declarație pe proprie răspundere pentru angajați, deplasări suspendate
ANAF a luat unele măsuri, care sunt aplicate pentru asigurarea securității și sănătății personalului, dar și pentru protecția contribuabililor, potrivit instituției. Printre acestea, asigurarea a 15% din totalul angajaților în puncte-cheie, cum sunt ghișeul unic, trezorerie, registratură și acces limitat pentru evitarea aglomerației, dar și distanță de cel puțin 1,5 metri între persoane. Angajații Fiscului completează declarație pe proprie răspundere privind riscul de contaminare, iar ședințele și deplasările sunt suspendate.
Fiscul anunță că, până joi, în jurul amiezii, nu au fost sunt cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaților ANAF.
Măsuri în scop preventiv, pentru desfășurarea activității ANAF și a structurilor subordonate:
– au fost stabilite punctele cheie și activitățile care necesită un flux continuu, precum și numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaților ANAF, de exemplu la ghișeul unic, trezorerie, registratură, asistență contribuabili, relații cu publicul etc.
– este limitat accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanță de cel puțin 1,5 m între persoane
– sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: săpun, prosoape hârtie, măști de protecție, mănuși de protecție și dezinfectanți pentru protecția acestora
– în regim de urgență sunt asigurate servicii de dezinsecție și dezinfecție a spațiilor în care își desfășoară activitatea personalul ANAF
– pentru personalul care utilizează mijloacele de transport public ora de începere este stabilită în intervale orare decalate cu o oră/o oră și jumătate față de programul normal, respectiv ora 8.00, ora 9.00 și ora 10.00, pentru perioada 12- 31 martie
– se realizează permanent prelucrarea informațiilor și a măsurilor de protecție pentru prevenirea infectării cu COVID – 19, cu toții angajații
– toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferință, iar delegațiile/deplasările angajaților sunt suspendate în perioada următoare
– sunt stabilite activitățile și sunt identificați salariații care își pot desfășura activitatea la distanță, respectiv 50% din totalul angajaților ANAF
– sunt identificați angajații care au efectuat ore suplimentare și se acordă zilele de recuperare în vederea asigurării posibilității rotirii personalului
– toți angajații ANAF completează o declarație pe proprie răspundere, cu privire la riscul de contaminare
– la intrarea în toate sediile este afișat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanță cu ANAF
Au fost constituite, atât la nivel central, cât și la nivel regional, structuri pentru gestionarea măsurilor destinate prevenirii răspândirii COVID – 19, care vor adopta noi măsuri, în funcție de evoluția situației.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News