Eveniment
Ministrul Grindeanu promite, CNAIR ignoră. Erori de semnalizare pe Autostrada A1. Două orașe din Alba lipsesc de pe panouri
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat în urmă cu peste șase luni că va rezolva problema lipsei municipiului Alba Iulia de pe indicatoarele amplasate la ieșirile de pe Autostrada A1.
Semnalizarea de pe Autostrada A1 are o mulțime de probleme. Dacă unele orașe nu apar deloc pe indicatoare, altele apar de foarte multe ori, uneori la zeci de kilometri după ce șoferul a trecut.
Este cazul orașului Orăștie, menționat la ieșirea de la Sebeș. În schimb, Cugirul și Alba Iulia nu apar nicăieri.
În data de 11 februarie 2023, acesta a declarat pentru Alba24 că a cerut CNAIR să rezolve problema, dar acest lucru nu s-a întâmplat până acum.
În aceste condiții, se pot trage două concluzii: fie ministrul a mințit, fie acesta nu controlează CNAIR și nu poate influența o decizie minoră, cum ar fi schimbarea unor panouri indicatoare greșite.
Alba Iulia lipsește de pe indicatoarele A1: care este problema
Alba Iulia lipsește de pe indicatoarele rutiere amplasate pe autostrada în zona Sebeș, atât pe direcția dinspre Sibiu, cât și pe direcția dinspre Deva, la trecerea de pe A1 pe A10.
Menționarea orașului este deranjantă nu din cauza patriotismului local ci pentru că Alba Iulia este cel mai important oraș din zonă și capitala județului traversat de autostradă.
În plus, este sediul unor agenții regionale care gestionează fonduri europene, al Curții de Apel care acoperă mai multe județe și un destul de important oraș turistic.
Situația este similară și după intrarea pe primul lot al Autostrăzii Sebeș-Turda, unde prima indicație că urmează Alba Iulia este abia la ieșirea de la Alba Iulia Sud.
Pe indicatoare apar în schimb Turda și Câmpia Turzii.
Lipsa municipiului de pe indicatoare a fost remarcată de mai mulți șoferi încă de la deschiderea circulației, dar nu a fost remediată de CNAIR.
Nici Cugirul nu există pentru CNAIR
Un alt oraș din județul Alba, care lipsește de pe indicatoarele de pe A1, este Cugir.
Orașul nu este menționat pe nici un panou, deși acolo funcționează două fabrici de armament, o fabrică Mercedes, un parc industrial și mai multe fabrici din industria alimentară.
În schimb există mai multe indicatoare care indică ieșirea spre Orăștie, chiar și la 40 de kilometri după ce ai trecut de oraș.
Pe lângă că lipsește de pe indicatoare, Cugirul nu are nici ieșire la autostradă. Atunci când s-a făcut proiectarea autostrăzii, nu s-a ținut cont de faptul că cele două fabrici de armament și muniție ar trebui prioritar conectate la autostradă.
Sebeșul în schimb are trei ieșiri, dintre care una a fost realizată dintr-un interes semiprivat. O altă ieșire a fost construită în zona Mănăstirii Dumbrava, pe A10.
Cam așa arată gândirea ”strategică” în România: să lași fără legătură cu autotrada două fabrici de armament, dar să construiești ieșiri în funcție de interesul politic.
În prezent, există un proiect pentru realizarea unui nod la Cugir.
Semnalizarea, o problemă majoră pe A1
Semnalizarea pe A1 reprezintă o problemă majoră, pe care CNAIR nu reușește să o corecteze.
Se pare că panourile de semnalizare au fost realizate din birou, fără nici o legătură cu realitatea de pe drum.
Spre exemplu un indicator arată ieșirea spre Sebeș pe drumul național, cu zeci de kilometri înainte de ieșirea de la Sebeș.
Adică un șofer care nu a mai fost în zonă poate ieși în drumul național fără să știe că ar mai putea continua pe autostradă zeci de kilometri.
Indicatorul care arată ieșirea nu este dublat de unul care să confirme și varianta continuării pe autostradă spre Sebeș.
De asemenea, indicatorele spre Orăștie ar putea face ca un șofer care nu este din zonă să ocolească zeci de kilometri.
Un indicator care arată ieșirea spre Orăștie este amplasat la Sebeș, adică la zeci de kilometru DUPĂ orașul pe care în anunță.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
luni, 21.08.2023 at 21:31
Aşa fac minştrii neştiutori, promisiuni. Că nu-i duce capul. Uitaţi-vă la declaraţiile lui Predoiu,total neprofesioniste şi neclare.